Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:02

Chub wordt dinsdagmorgen ge-ent.. Heb het een beetje uit laten stellen zodat het veulen ook wat meepakt en ga er dus van uit dat ze binnen nu en 2 maanden bevalt en niet pas in februari ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Ze is in 2005 op 27 oktober ge-ent dus ben wel te laat eigenlijk.. Weet niet of ik daar problemen mee krijg op de keuring..

Ben stiekum bang dat het misgaat en dat het veulen eraf komt zo vroeg.. Dat lijkt me echt niet gaaf!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:26

Chubby schreef:
Chub wordt dinsdagmorgen ge-ent.. Heb het een beetje uit laten stellen zodat het veulen ook wat meepakt en ga er dus van uit dat ze binnen nu en 2 maanden bevalt en niet pas in februari ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Ze is in 2005 op 27 oktober ge-ent dus ben wel te laat eigenlijk.. Weet niet of ik daar problemen mee krijg op de keuring..

Ben stiekum bang dat het misgaat en dat het veulen eraf komt zo vroeg.. Dat lijkt me echt niet gaaf!

Je zou problemen kunnen krijgen op de keuring want het paspoort hoort in orde te zijn dus ook de entingen op tijd gegeven.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:42

Vinga is vandaag 191 dagen drachtig, gaat best snel ineens, die eerste 150 dagen leken een eeuwigheid te
duren. Ving is ook veel moe en staat veel te dutten/slapen. Veulen is vooral s' avonds erg actief, echt een
drukte schopper vliegt van links naar rechts in die buik dus dat belooft wat.
De schopjes zijn nog bescheiden, maar daar is het nu ook nog te klein voor, arme Vinga als het veulen
straks groter wordt in dr buik, phoe dan zal ze nog al eens chaggie zijn met zo'n drukte schopper Haha!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:07

Faniek schreef:
@ Quirinake
Heee leuk Quirina ook weer drachtig zo gaan we weer gelijk op he Tong uitsteken

jup Vork nog ff geduld en hij of zij is er Vork

gisteren is er een homeopaat/osteopaat langsgekomen voor Quirina (een hele goeie, is professor in zweden of in zwitserland, weet het niet meer goed) ik dacht dat er wat mis was met haar omdat ze wat stijf liep vanvoor maar er is niets aan de hand, moet haar gewoon goed losmaken en haar "stijf" been strekken naar buiten toe, zodat die schouder wat losser komt. Hij wist echt supergoed te zeggen wat er met haar was zonder dat ik het zei. Hij zei wanneer hij aan het voelen was: ze zet haar rechtervoorbeen minder ver naar voren dan haar linkervoorbeen en ik stond versteld, het was zo Ja

edit: gelukkig heeft hij haar geen naalden gestoken zoals bij een ander paard dat er ook aan moest geloven want bepaalde naalden kunnen maken dat het paard aborteert! Gelukkig zei ik dan ook op tijd dat ze drachtig was! Stel je voor Nagelbijten / Gniffelen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:17

het ziet er toch echt naar uit dat Chubby eerst komt volgend jaar,en zit er maar niet mee in,met zo een conditie als die van jouw Chubby moet de bevalling wel over rozen gaan! Het zal haar iig helpen! Knipoog
Ik denk dat jouw veulen ook het meest-bekeken bokt-veulen van het jaar zal worden,met al die bokkers die zullen zitten kwijlen op jouw veulen,terwijl ze nog een heel eind moeten wachten op het hunne! Clown

Krackertje: Welkom! Fijn dat jullie ervoor gezorgd hebben dat ze pijnvrij naar de bevalling toekan!

Dreeke: Ik herken het,hier ook zo een druk veulen...ik zie het gewoon aan Pretty af en toe,dat ze het er maar hard mee heeft..Dat beloofd wat voor als ze de uitgerekende datum naderen hé Ach gut

Hier wordt mijns inziens vooral véél gedronken door mijn merrie! Ze drinkt veel,en likt ook aardig veel aan haar liksteen,bijgevolg: zeiknatte stal,élke dag Boos!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:21

mijn merrie heeft ook energie genoeg maar merk wel dat ze meer ligt in de box, iets wat ze eerst niet of nauwelijks deed.
en eten is haar favoriete bezigheid, ze wordt ondertussen ook steeds chagrijniger naar andere paarden en mensen toe maar ja... zolang ik er nog in de buurt mag komen vindt ik t goed.
Met rijden is ze wel rustiger geworden en das wel fijn, beter dan telkens bokken, steigeren en omdraaien...

@ Pretty: Doet mijn merrie ook!!! Eerst was haar stal altijd droog en netjes en nu kan ik elke dag uitmesten maar aan haar liksteen komt ze niet of nauwelijks

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:24

@ Pretty: hier ook elke dag een zeik natte stal, Vinga drinkt ook
veel en dat moet er ook weer uit dus ja het is me een natte boel
elke dag. Laten drogen na het uitmesten heeft geen zin want het droogt niet met dit weer

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:27

Chub heeft geen liksteen, want die eet ze op Clown

Ze heeft overigens pas een paar weken af en toe zo'n blik van "ownee wat zit er in m'n buik".. En sinds een week of 2 pas doet ze wat bozig naar andere paarden tijdens het rijden..

Allemaal kwijlende bokkers bij m'n veulen Haha! Krijg heel raar plaatje in m'n hoofd Haha! En echt, ik hoop zo dat die bevalling over rozen gaat.. Moet er zelf niet aan denken te bevallen maar doe het m'n liefsten wel aan..

Krackertje, ik zal de VA maar lief aankijken dan of we creatief kunnen administreren Knipoog

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:31

pretty schreef:
het ziet er toch echt naar uit dat Chubby eerst komt volgend jaar,en zit er maar niet mee in,met zo een conditie als die van jouw Chubby moet de bevalling wel over rozen gaan! Het zal haar iig helpen! Knipoog
Ik denk dat jouw veulen ook het meest-bekeken bokt-veulen van het jaar zal worden,met al die bokkers die zullen zitten kwijlen op jouw veulen,terwijl ze nog een heel eind moeten wachten op het hunne! Clown

Krackertje: Welkom! Fijn dat jullie ervoor gezorgd hebben dat ze pijnvrij naar de bevalling toekan!

Dreeke: Ik herken het,hier ook zo een druk veulen...ik zie het gewoon aan Pretty af en toe,dat ze het er maar hard mee heeft..Dat beloofd wat voor als ze de uitgerekende datum naderen hé Ach gut

Hier wordt mijns inziens vooral véél gedronken door mijn merrie! Ze drinkt veel,en likt ook aardig veel aan haar liksteen,bijgevolg: zeiknatte stal,élke dag Boos!

Onze merrie is al een week of 8 niet te genieten tegenover andere paarden en dat terwijl ze normaal heel sociaal is tegenover sommige personen begint ze ook al vervelend te doen dus dat kan nog wat worden als het veulen er bij loopt.

Het veulen zie ik amper bewegen maar ja die buik staat al zo strak en rond dat ik denk dat het veulen al niet zoveel ruimte meer heeft in de merrie en anders zal het wel een rustig veulen zijn wat ik eigenlijk niet mag verwachten gezien de bloedvoering.

Zet zet wel heel har stal op z´n kop nl. hoge bergen stro in de hoeken en niets in het midden.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:31

@ Chubby: ben wel erg benieuwd wat voor kleuren combinatie je veulen krijgt. Silas is bruin en Chub zwart
met wit dus wie weet krijg je wel een drie-kleur-tink-beebje Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:32

Ik ben dus niet de enige met een plaspaard Haha!
Maar het is wel vervelend,elke dag een vieze stal,terwijl ik zo mn best doe die proper te houden,want ze ligt ook wel graag te rusten. En zoals Dreeke zegt,het droogt gewoon niet.
Gelukkig staat ze elke dag een uur of 7 buiten,want dan weet ik echt niet meer hoe haar stal eruit zou zien Clown

Chubby: je zal wel zien,dat gaat wel lukken,ze zal dat schitterend doen! Maar ik begrijp je,het wordt voor Pretty de derde keer,en voor mij de tweede keer dat ik erbij ben,maar die stress zal ook terugkeren naarmate het nadert hoor!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:33

[
Krackertje, ik zal de VA maar lief aankijken dan of we creatief kunnen administreren Knipoog[/quote]

Ik kan dit niet volgen leg eens uit

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:34

@ Pretty: hier staan ze gelukkig ook buiten ja want anders.....
moet ik maar niet aan denken wat ik dan aan zou treffen voor smerige boel!! Vinga ligt ook graag in dr stal dus die maak ik echt
elke dag zo schoon mogelijk, alleen zo jammer he dat de bodem
nat blijft. Ach lekker veel opstrooien en ze ligt als een prinses Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:57

Ik heb gelukkig de luxe dat de stallen gedaan worden.. Alhoewel ik daar ook voor betaal natuurlijk..

Dreeke, t.z.t. zullen we wel een poll opzetten: hengst/ merrie, datum, kleur en bont/ effen Haha! Op de manege wordt ook al gespeculeerd!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:05

Mijn bijrijdmerrie is april uitgeteld weet alleen de datum ff niet meer.

Die begint nu ook behoorlijk uit te dijen, en met rijden heeft ze er nu al absoluut last van.
Ze wordt vlakker in haar gangen en zweet zich kapot na een half uurtje werken.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 19:34

Chubby schreef:
Dreeke, t.z.t. zullen we wel een poll opzetten: hengst/ merrie, datum, kleur en bont/ effen Haha! Op de manege wordt ook al gespeculeerd!

Woeii dat wordt moeilijk, (denk toch een drie kleur hoor Haha!) het is gewoon echt een hele grote verassing, niet alleen het
geslacht maar ook de kleur(en).

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 20:55

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:34

Dreeke schreef:
Chubby schreef:

Woeii dat wordt moeilijk, (denk toch een drie kleur hoor Haha!) het is gewoon echt een hele grote verassing, niet alleen het
geslacht maar ook de kleur(en).

Ik wil best mijn vermoeden uitspreken hoor: zwartbont hengstveulen, rond de 20e januari..
Maar ik hoop op een driekleurmerrietje op 1 januari Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:01

Wat een zeikerds hebben jullie zeg Haha! Die van mij is net haar 5e maand in gegaan, nog 6 maandjes Bloos We zitten over 1 week echt op de helft. Ze wordt nu meer buikig en heeft echt aparte buien...we schuiven het maar af op de hormonen Tong uitsteken

Chubby, je vermoeden klinkt wel aantrekkelijk Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:16

@ Chubby
Ik zal maar niet zeggen hoever Copper over datum ging, maar veulentje heet Christmas in July Haha!

@ Pauk
Op naar de 200 Haha!

@ Dreeke
Ook bijna weer een mijlpaal bereikt van de 200 dagen Haha!
Ik wil de veulens bij mijn dames nu ook wel eens actief zien Ja

@ Quirinake
Haha laat je haar dan ook weer jaar rusten en weer dekken enzovoorts Tong uitsteken
Dat lijkt me bijzonder zo'n homeopaat/osteopaat.. gelukkig heeft ze niks ernstigs.

@ pretty
Haha leuk zo'n paard dat zoveel drinkt. Geef je nog niet meer voer dat het daardoor komt Tong uitsteken
Mijn merries likken altijd aan het hout terwijl er wel een liksteen hangt :/

@ Lotte
Welkom hier Haha!
Mooie merrie ze is nog mooi slank zeg Ja

@ RUBYWHITE
Oooh jij mag voorlopig nog eerst heel wat andere boktveulentjes geboren zien worden ook leuk Haha!

Hier geen nieuws van de paarden.
Wel nieuws van Pluis.. ze heeft de hele nacht niks aan nestjes gedaan.. bestaande nestje is zelfs weer weg.. ik verwacht dat ze schijnzwanger was Boos!

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:34

wat voor een rassen hebben jullie?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:19

Faniek schreef:
@ Chubby
Ik zal maar niet zeggen hoever Copper over datum ging, maar veulentje heet Christmas in July Haha!

Nagelbijten / Gniffelen grapje hoop ik.. Als ze me dat aandoet he..

Faniek schreef:
Wel nieuws van Pluis.. ze heeft de hele nacht niks aan nestjes gedaan.. bestaande nestje is zelfs weer weg.. ik verwacht dat ze schijnzwanger was Boos!

Ow, da's balen!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:24

Lotte_ schreef:
wat voor een rassen hebben jullie?

2 maal Haflingers
Hangoren en Franse Hangoren Haha!

@ Chubby
Haha ik hoop voor je dat ze geen Copper contact heeft *LOL*

Trouwens Pluis is weer druk aan het nestelen... dacht dat het over was, maar mevrouw heeft haar oude nest weer opgepakt en is weer haar aan het plukken ik ben benieuwd!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:27

Ze was misschien niet tevreden over haar vorige kraamkamer Haha!

Chubby is trouwens een Tinker..

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:38

Sjanty is een fjordxfries