Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:46

Ik hoop dat alles goed gaat met haar! Je moet haar maar flink verwennen en hopen dat ze alleen een slechte dag had vandaag. ( hebben zwangere vrouwen ook wel eens).
Maar ik snap je angst, als het al een keer is misgegaan... Verdrietig

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 18:51

Ze had vorig jaar een hoop symptomen, waar die dikke kaak en lusteloosheid er een aantal van waren. Vandaar dat mijn alarmbellen gaan rinkelen nu ik dit weer constanteer! Dit keer zou ik wel graag een gezonde moeder willen hebben met een levend veulentje!

Ze zit de 10e op 8 maand. Vorig jaar ging het ook rond deze tijd mis. Vandaar...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 21:02

brrr vreselijk zeg. was het veulen toen nog niet levens vatbaar dan? lijkt mij echt heel erg. kijk, met 3 maanden een miskraam is al erg,maar dan is het nog zo klein. maar met 8 maanden is het veuelen al helemaal compleet en levend..hopen dat alles goedgaat

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 01:03

Rilexta is 9 maand drachtig! OK dan!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 01:12

MissHIS schreef:
Rilexta is 9 maand drachtig! OK dan!

Proficiatttttttt Go jij! Go jij! de mijne vandaag een maandje minder Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 07:44

lowara schreef:
brrr vreselijk zeg. was het veulen toen nog niet levens vatbaar dan? lijkt mij echt heel erg. kijk, met 3 maanden een miskraam is al erg,maar dan is het nog zo klein. maar met 8 maanden is het veuelen al helemaal compleet en levend..hopen dat alles goedgaat

Odess verloor het veulen op 10 maand, het was al helemaal af dus. Iets klein alleen. Maar het zat al een paar dagen dood in de baarmoeder, dus nee, daar was niets aan te doen. Ze is voor het verliezen van het veulen zo'n twee maanden niet lekker geweest.

Gelukkig gaat het nu alweer een stukje beter met haar. Ze viel het voer net zowat aan! Ik ga haar even goed in de gaten houden en even lekker vertroetelen. Ach gut

Lekker voor je Rilexta, dan hoef je niet lang meer!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 10:32

Muzefee boog haar lichaam zaterdag helemaal om mijn hand heen. Ik duwde met mijn hand wat op haar buik en toen kromde ze haar lichaam helemaal om mij heen (lengtebuiging).
Ik zie aan de rechterkant een flinke bobbel en de linkerkant is veel minder gevuld. Ik merk ook aan haar dat ze de linkertravers en schouderbinnenwaarts erg moeilijk vindt (al hadden we wel een zeven op het linker appuyement...)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 10:49

Das ook raar Kitty!! Vond ze zeker even lekker ofzo Verward .

Ik kan me voorstellen dat ze moeite gaat krijgen met die oefeningen. Knap dat ze het allemaal nog zo goed doet!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:47

elady schreef:
hhhmmm......klinkt niet echt gezond dus

Dat hebben veel merries hoor (de laatste paar pagina's hebben mensen het ook opgemerkt bij hun merries). Oedeem is vrijwel nooit een probleem, tenzij het enorme vormen aan gaat nemen. Ik denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:53

Odess, ik kan me je ongerustheid helemaal voorstellen! Ik hoop idd dat ze gewoon een slechte dag had.

Wat bedoel je precies met "dikke wangen"? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Lee had in de herfst (op ongeveer vijf maanden dracht) namelijk van die "knisperwangetjes". Het leek dan net zo'n speelgoedding van een baby waar plastic inzit met stof aan de buitenkant. Als je daar overheen wrijft, ritselt het. Was het zoiets? Ik was er helemaal niet bekend mee. Jij dus wel? Lee voelde zich in die tijd idd ook niet zo jofel. Na een paar weken was het weg.

Overigens voel ik het veulen van Lee nu heel duidelijk onder in haar buik. Het glijdt dan echt langs mijn handen heen. Heel mooi om te voelen! Alleen vindt Lee het niet zo leuk als ik aan haar buik zit Scheve mond .

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:03

Ik heb Gomera haar veulen gisteren GEVOELD!!!!! Wat een ongelofelijk fijne ervaring!!! Natuurlijk toen mijn vader eens wilde voelen lag het veulen plots stil... Haha!

Zo'n vochtophoping heb ik bij mijn merrie ook al enige tijd vastgesteld, het is wel niet zo erg als die van Rilexta.

Odess, sterkte met jouw merrie, hopelijk geeft ze een gezond veulentje.

By the way, GELUKKIG NIEUWJAAR IEDEREEN OK dan!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:51

Gelukkig nieuwjaar iedereen idd Party!! !

Odessa, ik kan je ongerustheid ook helemaal voorstellen... Bah bah, zoiets mag niet nog een keer gebeuren! Maar gelukkig gaat het nu weer beter met dr Lachen.

Polly, hoe gaat het nu met Nancy?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:31

Nog geen verandering met Nancy, ze staat nog en het zit er nog steeds in. Ben wel nu al zenuwachtig voor de scan...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:54

Sim begint nu weer wat uit te dijen, al lijkt het wel per dag te verschillen, volgens mij ligt het veulen soms gewoon overdwars ofzo!! Verward

Verder heeft ze een aantal nieuwe regels voor deze nieuwe fase opgesteld:
-geef mij veel hooi
-laat mij een ochtend dutje doen voordat ik naar buiten moet
-breng mij op tijd weer naar binnen zodat ik smiddags ook nog een dutje kan doen
-geef mij vooral veel hooi
-borstel mij niet, dan bijt ik jou ook niet
-maak dagelijks mijn uier schoon, dat vind ik wel lekker
-heb ik al gezegd, geef mij veel hooi??

Uiteraard hou ik me maar braaf aan de regels, al moet ik zeggen dat ze wel dagelijks, heel snel, geborsteld wordt, of ze dat nou leuk vindt of niet Knipoog .

Zo ziet ze er nu uit:
Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:22

Zo Corine, die begint aardig uit te dijen inderdaad!
Ben zo benieuwd wat erin zit!! Haha!
Leuk, die regeltjes *LOL* Het is wel een typje die het graag allemaal op haar manier wil zien gebeuren, hè? Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:25

Haha, Mevrouw heeft zo haar voorkeuren!! Tsja, drachtige dames mogen zo hun eisen hebben, natuurlijk ...

Je twijfelt nu overigens toch niet meer dat er iets in zit he Knipoog Clown ???

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:27

Ja, dat is ze zeker!! Al weet ze zich meestal ook wel heel netjes aan mijn regels te houden hoor! Ze is ook een type die je 1 keer verteld dat ze de stal niet uit mag lopen als de deur open staat en ze doet het dan gelijk de rest van haar leven niet meer. Alleen verwacht ze dat soort gehoorzaamheid nu ook van mij Haha! .

Ik ben ook ZO benieuwd Xono, dat ik er soms even niet meer aan moet denken want ik barst letterlijk uit elkaar van nieuwsgierigheid!!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:28

Hihi, nee twijfelen hoeft nu eindelijk niet meer! Veulen laat ook nu weer regelmatig, vooral smorgens, weten dat ie erin zit!! Arme Sim!!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:51

Frietje zit nu op 218 dagen. Heb niet echt een duidelijke buikfoto, maar deze geeft een indruk Knipoog Lovers
Afbeelding

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 17:01

Zo ze heeft een aardige buik!
Lotte (fries) heeft ook al een aardige buik, ze is uitgerekend op 15 april!
Alles gaat tot nu toe goed!Ben benieuwd!En ze is trouwens drachtig van Folkert, ook zijn we aan het kijken om Ninla (fjord) te laten dekken, dit jaar of volgend jaar!....

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:41

Citaat:
Dat hebben veel merries hoor (de laatste paar pagina's hebben mensen het ook opgemerkt bij hun merries). Oedeem is vrijwel nooit een probleem, tenzij het enorme vormen aan gaat nemen. Ik denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Ik houd het gewoon goed in de gaten. Het is al een hele tijd dezelfde grote idd.

Lady heeft ook regels trouwens:
- niet poetsen over mijn buik, vind ik niet fijn.
- liever geen zadel, en al helemaal niet aansingelen, vind ik al helemaal niet fijn
- nog meer hooi graag.
- kroelen alleen als ik dat aangeef

Hormonen af en toe...pfff

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:48

Die buik zie je ook wel als ze ligt idd Knipoog!

Jeddah, ik vind Sim echt een leuk paardje. Heel lief aansprekend koppie heeft ze Lachen! En een geweldige uberbuik begint ze al te krijgen hoor Tong uitsteken!
En ach, die regeltjes.. een black beauty hoort regels te hebben Tong uitsteken!

Ivanka is wisselend per dag met regels, de ene dag heeft ze echt behoefte aan veel hooi, de andere dag laat ze de helft weer liggen Clown. Ik kan er iig geen peil op trekken bij dr Knipoog.
En ze staat ook enorm veel binnen, ik vroeg aan mijn oom of ze uberhaupt nog wel buiten komt. Hij zei dat ze 's ochtends naar haar brok even een uurtje naar buiten gaat, maar dan trekt ze weer naar binnen. Nou ja, ze moet het eigenlijk ook maar zelf weten. Ze kan binnen, ze kan buiten, ze kan eten, ze mist niks Knipoog.

En we hebben vandaag ons 2,5-jarig-jubileum gevierd Lovers Lachen!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:56

sim krijgt echt al een lekker buikje! Kwijl

en elady, vreya heeft ook zo haar 'regels' *LOL*

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:50

De dames hier hebben ook zo hun regels.
En arme Sammie moet met die 2 tuttebellen samen leven Ach gut
Hij heeft het af en toe erg zwaar...

* Iedereen eet brok uit z'n eigen bakje. Is het op, dan hebben de merries recht op de brokjes van Sammie. Copper heeft eigenlijk altijd recht op Sammies brokjes en eet dan ook maar meteen mee uit zijn bakje.
* De merries hebben recht op de lekkerste plukjes hooi. En het meeste hooi uiteraard.
* De merries hebben recht op de beste slaapplek. Ligt Sammie in de weg dan staat hij maar op om plek te maken.
* Sammie is zeer geschikt als schuurpaal. Andersom geldt dat niet.
* De merries zijn niet, ik herhaal NIET chagarijnig.

Naar mij toe is hun gedrag niet echt veranderd.
Ik ben gewoon noodzakelijk als het om hun eten gaat }>
Macy is wel een kroelkip aan het worden. Maar ik mag alleen haar hoofd, hals en rug kriebelen.
Haar buik aanraken is reden om te bijten of uit te halen. Eigenlijk dreigt ze al als ik kijk Bloos!
Na enig aandringen (lees: dreigen om haar niet meer te voeren) laat ze het dan toch maar toe...

Verder wordt Macy erg zwaar. Ze lijkt er ook al wat last van te krijgen. Ze ligt overdag meerdere keren en ze doet niet meer mee als Copper en Sammie hun speelkwartiertje hebben.
Hooguit dat ze nog in een drafje naar het hek komt als ik met voer eraan kom, meer beweging zit er niet meer in.
Zoals ze er nu bij loopt, vraag ik me af of ik haar tot februari buiten laat. Kan best zijn dat ze al eerder 's nachts op stal komt zodat ze droog kan liggen mocht het weiland natter worden of als het flink gaat vriezen...

Vrijdag is het weer tijd voor zwangerschapsgym, dan komt de hoefsmid Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 21:18

Mac schreef:
Odess, ik kan me je ongerustheid helemaal voorstellen! Ik hoop idd dat ze gewoon een slechte dag had.

Wat bedoel je precies met "dikke wangen"? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Lee had in de herfst (op ongeveer vijf maanden dracht) namelijk van die "knisperwangetjes". Het leek dan net zo'n speelgoedding van een baby waar plastic inzit met stof aan de buitenkant. Als je daar overheen wrijft, ritselt het. Was het zoiets? Ik was er helemaal niet bekend mee. Jij dus wel? Lee voelde zich in die tijd idd ook niet zo jofel. Na een paar weken was het weg.

De verdikking zit hier:

Afbeelding

Je kan het voelen door het bot van de kaak vast te pakken. Dit bot hoort hard en droog te zijn, bij Odess zit er nu opgezet klierweefsel omheen. Dat wat jij zegt herken ik niet, het knispert niet. Het heeft wel een aparte structuur.
Mijn hoefsmid kwam er vorig jaar mee, die zag het direct. Ik kan het verschil ook goed voelen, maar het is heel moeilijk om te zien als je je paard elke dag ziet! Het viel mijn tante op gisteren.

Ze stond in ieder geval net lekker warm op stal, bijna te zweten. Haar kaak is nog dik. Ik vermoed dat het te maken heeft met de koude wind want al vriest het 5 graden, zonder koude wind heeft ze geen last.

Wat begint Sim er al lekker zwanger uit te zien zeg! Leuk beestje OK dan!
Laatst bijgewerkt door Odess op 03-01-05 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt