[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 07:36

Knolselder balen.

Muronia succes.

Wat betreft scannen: Ik ga met de merrie naar de kliniek om te scannen. Dat is 20 tot 30 min met de trailer, en ze hebben een ochtend- en avondinloopspreekuur in het seizoen. Ook in het weekend sowieso de ochtend en meestal ook de avond, maar dan moet je wel aanmelden. Ze leveren ook een merriepakket, dus 1 bedrag voor het hele seizoen scannen en insemineren. Medicatie en extra’s komen er wel nog bij (spoelen en dergelijke).

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:11

Onze DA heeft ook ochtend en avond spreekuur. Je moet wel ff bellen van te voren hoe laat.
Het is ongeveer 25 min van hier.
Als we er toevallig 2 hebben laten we aan huis scannen.
Wij moeten zondag voor evt dracht met Cassio en maandag met Diantha voor 30 dgn.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 09:31

Een mooi kloppend hartje en alles is goed. Kijk, dit wordt mijn derde Groninger fokmerrie (als het niet stiekem toch een hengstje is _O- )
<3 <3
Afbeelding

Nu achterover leunen en op naar september voor de laatste scan.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:04

Jeee gefeliciteerd!

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:28

Muronia, gefeliciteerd. Ik ben benieuwd of je gelijk gaat krijgen.

Knolselder jammer dat ze allebij toch nog hengstig zijn geworden.

Ik ben blij dat we weer even klaar zijn. Nu twee weken relative rust. Merrie was gisteren nog erg hengstig bij thuis komst. Voor haar hoop ik echt dat ze nu drachtig is. Ze ziet er wel beter uit dan vorig jaar toen het niet wilde lukken. Maar goed 3 x is scheepsrecht toch. Dit is het 3de jaar proberen en ook de 3de keer dit seizoen. :')

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 12:17

gefeliciteerd muronia !!

knolselder: jammer zeg dat ze toch weer hengstig zijn.

Calice: knappe hengst !! Pintaloosa! zeker benieuwd wat daar gaat uitkomen :)

jazzejam: fijn dat je even op adem kan komen :)

Hier voor scan komt DA naar ons. maar voor ze goed in het oog te houden (en voor te bestellen) gaat ze naar mijn DA, Ik werk altijd smorgens dus ik kan niet bij zijn. is dus net wat makkelijker. Maar daarna weer lekker gewoon bij ons.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 15:53

muronia: gefeliciteerd!

De da komt meestal bij ons aan huis, zeker als er een veulen bij loopt. Volgende week wil ik voor de scan naar de praktijk gaan, is maar 10 min met de auto.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 16:29

Nuja ik ben er ondertussen een beetje klaar mee :=

2 merries op het wachtbankje hoop ik dat ze drachtig zijn en zo niet probeer ik nog eens. Poppy en April probeer ik ook nog een ronde en dan zie ik wel.

Peach en Merel hun hopelijke veulens zijn ook veulens die ook dikke kans maken om te blijven dus dat die wat later zijn vind ik niet erg. Poppy een jaartje leeg is ook geen drama.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 18:07

Dat moet wel scheepsrecht zijn Jazzejam!

Knolselder ik had jouw berichtje gemist, sorry. Ik snap dat je er wel een beetje klaar mee bent, het gaat niet echt makkelijk bij jou daar zeg.

Ik ben opgelucht, nu kan het saaie lange wachten echt beginnen. Vooral de komende maanden. Nog geen buik, nog geen uier, niks te beleven _O- . Kan ik me mooi focussen op het veulen van dit jaar, de keuring komt er straks aan, dat soort dingen.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 21:43

Cheytjuh gefeliciteerd met al je drachtige merries *\o/* Mooi lijstje zo :D

Goldenarrow Fijn dat Valetta drachtig is *\o/* Hopelijk de rest ook netjes drachtig dadelijk.

Moner Fijn dat je hengst erbij mag op de weide. Zal hij ook fijn vinden. Hoe oud is princess?

Cynthia82 hopelijk houd ze zich een beetje aan dat schema en ziet het er morgen goed uit allemaal. Zou eens fijn zijn als ze niet in het weekend geinsemineerd moet :=

JennyK Snap het idd dat je picture verkoopt. Kan ze lekker genieten van de aandacht bij dr nieuwe eigenaar.

Mirjamalvaro Ze plannen het wel voor je :') Achja wordt dan een korte waak periode volgend jaar :D

Am_horse Ze geniet van het goede leven :o

Jazzejam Welkom om het wachtbankje :D

Calice gefeliciteerd *\o/*

Knolselder balen zeg pfff -O- snap helemaal dat je er klaar mee bent even.

Muronia Fijn een kloppend hartje *\o/* <3 als het een merrie is houd je dr dan?

Waar het tot nu toe zeer vlot ging, gaat het hier nu ook stroef.

Roosje wordt maar niet hengstig. Terwijl Noortje vandaag op dag 17 na de laatste dekking hengstig stond -O- Op naar poging 4. Begin er met die 2 dames een hard hoofd in te krijgen. Wij gaan overigens door tot eind juli ong.

Ashley vandaag dag 21 en niet hengstig. Ze is wel wat onduidelijk in tekenen want ze laat zich helemaal besnuffelen maar knippert of plast niet. Maar ze is ook niet lelijk naar de hengst wat ze normaal wel is. Achja we schouwen nog maar wat verder en anders wordt ze weer gescand binnenkort.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 22:25

Roosje werkt niet mee :(:)

Hier morgen scannen of follikels weg zijn.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 07:59

We mogen Sterre en Blossom ophalen. Eli wachten we nog op uitslag. :=
7/7 dus iig 2x drachtscan.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:05

Sperma voor Eli is nooit aangekomen. :roll: Ze gaan het nu ophalen in Denemarken. En dan vanavond insemineren.
Sterre kon ook nog niet naar huis want Eli flipt hem blijkbaar zonder Sterre. Ze moesten dus ook samen in opvoelbox etc :roll:

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:41

mirjam: dat hoor je nu pas, dat het sperma niet is aangekomen? Gelukkig is ze nog hengstig! Wat een tuttebol is Eli, kan niet zonder haar vriendin :(:)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 17:23

Fi had vanmorgen een eitje van ruim 4 cm. Dus ik heb het sperma weer opgehaald. Ze was met de hengst later op het KI station dan ik, dus ik heb ‘mijn eigen zaad’ gewonnen zien worden _O-
Normaal springt hij bij Fi rond de 4,5, maar we wilden maar niet het risico nemen om tot morgen te wachten.

En het zit er sinds 16:30 uur ofzo weer in. Vrijdagochtend weer scannen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 17:24

Ja hoorde ik vanmorgen. :')
Maandag was ze nog hengstig, ze zou gisteren geïnsemineerd worden. Maar wordt dus vanavond. :=
We hopen maar het beste ervan.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:18

Balen zeg!! Zowel van de niet geleverde levering alswel van de dames die niet zonder elkaar kunnen ;( Hopelijk is het nog tijdig geleverd en is de poging succesvol!

Cynthia; wat leuk dat je de hengst in actie hebt gezien :D

Nieky1993, jammer dat het nu toch wat stroef verloopt! Hopelijk zijn ze straks toch allemaal mooi drachtig :)

Muronia; hopelijk is het saai en onbezorgd nu ze drachtig is :D en wat leuk dat je met je hengstveulen naar de keuring gaat. Die gaat het vast heel goed doen :D

Knolselder; hoeveel veulens verwacht je volgend jaar? Dat gaan weer veel slapeloze nachten worden :D

Ik sprak vandaag mijn moeder en ze vroeg zich af waarom er eigenlijk geen zwangerschapstest bestaat voor paarden. Gewoon ff een stokje in hun pies houden en dan weet je het.

Ik moest wel lachen om haar, ze heeft precies minder geduld dan ik :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:37

Dais tot hiertoe ‘maar’ 5. Dus dat valt best mee. Tenzij ze hier nog gaan meewerken om dat cijfer omhoog te halen.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:56

Mirjamalvaro dat is wel erg jammer. Hopelijk niet te laat. Eli heeft in iedergeval haar steun en toeverlaat bij zich.

Cynthia82 fijn dat alles soepel ging en je ook nog de hengst hebt gezien in actie. Moet haast goed komen nu toch.

Dais ik snap je moeder wel, ooit was er wel een soort test maar dat was volgens mij niet erg betrouwbaar of alleen rond specifiek aantal dagen. En je weet dan ook nog niet of er geen tweeling zit. En bij verwerping kan je vals positief hebben dacht ik.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:46

Ik heb vroeger die ‘wee-foal’ tests gebruikt. Maarreuh… een paard plast niet even op commando hoor :+
Ik had toen bij 1 geluk dat die standaard plastte als ze een verse stal had. Maar ik heb tijden met een bakje op stal gestaan om plas op te vangen en dan als je je rug even draait ben je te laat :')

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:22

Nou ik ben dr weeeer
Vrijdag wordt de merrie gescand.
Even advies gevraagd; ik ga alleen veulenshengstigheid proberen.
En wil dus alles op alles zetten.
Zouden jullie dan spoelen?
Vorig jaar pakte ze moeilijk, daarom zitten we nu al zo laat…

Mirjam, wat n gedoe toch daar, weet t nog van vorig jaar. Wat n stress krijg je daar van.

Ohhh gefeliciteerd Muronia! Wat super! Heb even gemist of t allemaal makkelijk ging dit jaar?

Mbt scannen dat doen wij altijd thuis, heb een opvoelbox en altijd iemand op t erf aanwezig.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:37

Hmm die urine testen klinken toch niet zo praktisch :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:45

Eli is weer thuis. Even gebraagdvwat nu het probleem was met de bestelling. Maar ze waren dus net te laat, al het sperma was al op die dag. Is ze dus iedereen gaan bellen en zo alsnog sperma kunnen krijgen, moest ze wel 1.5 uur enkele reis voor rijden. :=
Vanmorgen hadden ze haar nog gescand en ze stond op punt van ovuleren. Dus al met al nu waarschijnlijk prima getimed. :')

Morgen Sterre ophalen. En dan wachten tot 7 juli.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:45

Balko weet je waarom ze vorig jaar moeilijk pakte? Was er sprake van vocht in de bm of? Spoelen heeft alleen daarvoor zin dan.

Veroon was dit jaar in de tweede ronde drachtig, vorig jaar in de eerste ronde maar dat is wel een beetje geluk hebben natuurlijk.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 23:07

Muronia, na hengstwissel en spoelen direct gepakt.
Was geen vocht maar just in case gespoeld