[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 00:15

AMH, Uriante was gedekt door 2 hengsten :o Mijn eerste keuze was Red Viper, maar ze moest nog een keer, en toen was hij niet beschikbaar. Toen gedekt door Frankie Lee. We gaan nu weer voor Red Viper. Ergens dus ook wel blij dat ze niet drachtig was :j

Vandaag weer geïnsemineerd, en Oxstrona ook. Zij is gedekt door Fynch Hatton *D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 01:02

Vul. Ooh red viper is super gaaf. Vond hem op de show er ook echt uit springen.
Fynch Hatton ook gaaf. duimen dat ze pakken

Oyyo. Voorzichtig gefeliciteerd. Normaal na paar dagen checken of andere vrucht er nog zit.

Jennyk. Jaa zeker. Er zijn op moment vier merries al over de 330 dagen. Heel erg benieuwd naar deze veulens

Lady124. Welkom, gefeliciteerd met de dracht

Kiki. Klinkt goed. Nu maar duimen dat het nu gelukt is

Knolselder. Dat is ook positief, nog niet hengstig *\o/*

Petraaken. Altijd spannend moment. Gelukkig een hartslag

Baudyh. Duimen dat het nu weer lukt. Zou zonde zijn dat de koop anders niet door gaat

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 06:52

Corina mooi, nu maar afwachten dan!

AM dat dekken is ook niet niks, en hij heeft best veel te doen ook dit seizoen volgens mij.

Baudyh hopelijk lukt het nu wel met haar en blijft het ook zitten.

Petraaken oef even een stressmomentje maar gelukkig alles in orde.

Knolselder dat klinkt goed!

Welkom lady, hopelijk blijft het nu wel plakken! Gefeliciteerd met de dracht.

Oyyo gefeliciteerd, hopelijk blijft de ene nu netjes zitten.

Vulina succes met het wachten. Die Frankie Lee is een beetje een hype dit jaar volgens mij he? Net als voorgaande jaren Fontaine en Las Vegas. Ik vind het altijd jammer als iedereen op dezelfde hengst duikt, maar ik ben dan ook een eigenwijze fokker }> .

AM nog geen 7 juni? Duurt lang he :+

Wat is het saai als je zelf geen nieuws meer hebt te vertellen haha. Merrie is drachtig, hartje klopt dus nu gewoon maar saai wachten he?

Reminder voor de mensen wiens merrie nu drachtig is: vergeten jullie nicole288 niet een pbtje te sturen? Dan komen jullie merries ook op de lijst/overzicht in de openingspost van dit topic.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 09:45

Welkom Lady, en gefeliciteerd met de dracht.

Oyyo ook gefeliciteerd, hopelijk gaat het goed na afknijpen.

Alle eigenaren van merries die gescand zijn op hartslag ook gefeliciteerd.
Muronia saai is soms ook best fijn ;)

Vulina hoeveel merries heb je staan om te dekken?

Nog een week wachten hier om te scannen op dracht, pfff. Duurt lang!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 10:53

Gefeliciteerd met de dracht, Mer!

Mooie foto van Perry, Kabayo!

Gefeliciteerd Shirley!

Gefeliciteerd Petraaken! Ik snap je opluchting! Nu nog even doorduimen, maar ik denk dat je pas echt gerust bent als het ernaast ligt (en dan nog niet :+ )

Welkom en gefeliciteerd Lady!
Hoe heet de hengst door wie ze gedekt is?

OYYO gefeliciteerd, maar toch nog even in spanning...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 11:42

Muronia, ik probeer ook vaak wel wat met andere hengsten te dekken, maar soms past het gewoon goed :j

LaDonna, nu zo'n 25 denk ik. Drachtig, of met veulen aan de voet, of om drachtig te maken..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:29

Ik zag spoken denk ik. De merrie die ik dacht hengstig te zien worden is nu mooi drachtig gescand op dag 17.
Dat is 1, hard duimen dat het blijft plakken tot volgend jaar ergens.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:58

Muronia; ik wacht even met pb’en tot er een hartslagje is! Daarna mag ze op de lijst *\o/*

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:14

Cioccolato gefeliciteerd *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:53

LaDonna een week, dat kan omvliegen of jaren duren. Ik hoop voor je dat ie een beetje snel gaat.

Vulina snap ik hoor, ik doelde ook niet op jou. Ik merk op bokt vaak wat kuddegedrag daarin.

Cioccolato super gefeliciteerd!

Shirley snap ik hoor!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:00

Ik heb trouwens een super fijne app. Ik wist niet dat ie bestond maar heb hem volgens mij uit een eerdere topic als tip.
Namelijk de Filium app, hij berekent precies wanneer de 2e drachtscan moet, wanneer je merrie ontwormd en geënt (verschillende entingen) moet worden en niet geheel onbelangrijk; de uitgerekende datum.
Alleen zegt ie nu dat Zirana 15 april uit is gerekend, maar 10 mei 2022 + 335 dagen is 10 april 2023... Ik denk dat ik de 335 aanhoud..

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:07

Gefeliciteerd cioccolato, je zult wel opgelucht zijn. :j

Gezellig dat je erbij komt Lady, en gelijk al een drachtige merrie.

Muronia, saai is goed moet je maar denken. Betekent in iedergeval geen problemen. Maar snap wel je gevoel, het duurt dan nog errug lang tot er een veulen is. Ga je met Veronia nog wedstrijden starten?

Hier het hele weekend in spanning gezeten voor een telefoontje dat ze naar huis mocht.-O- niks. Hoop dan toch echt morgen. Maar maak me er toch een beetje druk om.

Hengstenkeuze, neem ik liefst iets waar niet iedereen op duikt. Maar wil wel graag een hengst die al een redelijk aantal nakomelingen heeft en waarvan er ook al een paar onder het zadel zijn.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:09

Shirley__ schreef:
Ik heb trouwens een super fijne app. Ik wist niet dat ie bestond maar heb hem volgens mij uit een eerdere topic als tip.
Namelijk de Filium app, hij berekent precies wanneer de 2e drachtscan moet, wanneer je merrie ontwormd en geënt (verschillende entingen) moet worden en niet geheel onbelangrijk; de uitgerekende datum.
Alleen zegt ie nu dat Zirana 15 april uit is gerekend, maar 10 mei 2022 + 335 dagen is 10 april 2023... Ik denk dat ik de 335 aanhoud..

Ik reken sowieso altijd 340 dagen..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:36

Ik heb die app ook maar vind m niet fijn. Ik schrijf dus gewoon weer in mn agenda, tel gelijk zelf door naar de volgende scan. Heb een notitieboek met waar ik bijzonderheden in zet dat ik ze volgnd jaar bijvoorbeeld terug kan vinden.
Ik reken gewoon 11 maand, 10 april is 10 maart. En in januari ga ik datums uit tellen. Wanneer is 320, wanneer 340 en dan heb ik genoeg duidelijkheid.

Wanneer geeft die app bijvoorbeeld scan op hartje? Op hoeveel dagen?

Overigens ben ik nog steeds nier opgelucht, volgend jaar pas als t er naast loopt. Pfoooee. Nu nog hartje, dan nog gust. Winter door. Sjongejongejonge

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:45

Ik heb die app ook en ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vinden moet. Hartslag scan geeft hij aan vóór 35 dagen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:46

Gefeliciteerd Cio met de dracht!

Ik pb ook pas als er een hartslag is, kan nog genoeg mis gaan voor die tijd :)

Zelf gebruik ik de Days Counter app, die kan zowel dagen optellen als aftellen. En verder schrijf ik alles op in een agenda én zet ik een melding in mijn telefoon-agenda.

Wat betreft hengstenkeuze kijk ik vaak naar of de hengst zelf natuurlijk past op mijn merrie, hoe hij presteert op show, hoe nakomelingen eruit zien en/of presteren op show. En als dat allemaal super is, dan is de hengst zelf vaak al populair :+ Wat wel weer makkelijker is met verkoop, maar niet per se een criteria is voor mij. Maar ik durf ook gerust een uitstapje te maken naar een onbekendere hengst of jonge hengst als ik denk dat die kan gaan verbeteren. Maar dan moeten ze me wel aanspreken.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:16

Cioccolato Gefeliciteerd! *\o/*

Muronia Ik denk in dit geval dat saai eigenlijk relaxed betekent. :D

jazzejam Dat is balen dat ze nog niet thuis is. Begrijp je helemaal!

Morgen op 18 dg. vind nog een scan plaats om te kijken of het vruchtje nog aanwezig is. Spannend!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 01:00

Oyyo. Spannend. Duimen dat hij er nog zit

Ik gebruik ook days counter. Voor filium heb ik geen tijd om alles in te zetten. Als ik het echt goed moet onthouden bv cyctes zoals bij Wild Thing. Dan kijk ik altijd goed mee en schrijf ik dit in notities. Grote, hoeveel enz

Cioccolato. Toch drachtig. Gefeliciteerd *\o/*

Ik vindt het ook leuk om juist een hengst te gebruiken die zich niet suf dekt. Maar moet wel enigzins commercieel zijn voor de verkoop

LAdonna. Die dagen duren soms zo lang

Muronia. Ik herken dat wel. Alles klopt en dan het lange wachten oo het veulen. Je laat nog wel in september scannen voor de Gustverklaring?

Ik wacht ook nog even met berichten. 7 juni weet ik zeker of Odilia en Nigrante nog drachtig zijn.

White Dream mocht vanmiddag onverwachts nog aan de bak. Afgelopen dagen moest hij al dekken voor een paar merries. Nu was er een nieuwe klant, merrie ineens hengstig. Laten scannen en gelijk ei van 4.5, dus kon niet wachten. Daar ging menneer zijn vrije dag :Y) :+
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 07:15

OYYO gefeliciteerd *\o/*
Hopelijk blijft het andere vruchtje zitten! Succes met de scan vandaag

Vulina gaat goed zo te horen. Blijven de merries van andere straks als ze drachtig zijn? Of gaan ze straks naar huis en komen ze later terug voor de bevalling?

Muronia saai is in dit geval helemaal niet erg hoor! Maar snap je wel hoor

Cynthia82 Fi al wat beter hengstig?

Cioccolato gefeliciteerd *\o/* Duim met je mee

Shirley__ ik hou zelf 340 dagen aan

jazzejam hopelijk bellen ze vandaag dat je dr op kan halen

AM_Horses zo te zien vond WD het helemaal niet erg om het klusje even te doen op zijn eigenlijk vrije dag

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 08:14

Muronia Ik ga het pas door geven als de derde scan is geweest. Dat is ergens eind juni begin juli. DAn pas zal ik vertrouwen hebben dat het zal blijven zitten.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 08:41

AM, ga je dan elke dag springen met hem? We merken hier dat de kwaliteit het beste is als ze om de dag springen, bij alle 3 de hengsten.

Hier echt aan het sukkelen met Jade.. ze was niet drachtig, maar werd ook niet mooi hengstig, trossen kleine folikels en een cysteus geel lichaam. Dus nu 10 dagen op regumate en dan hengstig spuiten en hopen dat dat wel pakt…

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:11

Fi is niet meer boos. I mag even aan haar zitten en dan wil ze hem knuffelen en dan toch maar niet. Dus ik denk dat ze morgen/woensdag echt hengstig is :j

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:17

En het wordt weer mooier weer. Hier kunnen we vandaag eindelijk de merrie weer ophalen. Nu maar duimen dat het gelukt is. Zag er allemaal goed uit geen vocht oid.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 10:51

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:00

Gefeliciteeerd Nobel en mooi vruchtje. Op naar 13 juni.