Omg Fotsy wat een enorm knappe man! Ook een flinke zo te zien, maar snap dat je enorm wijs bent met hem.

Fijn dat de kleine man het eindelijk goed doet Runi! Inderdaad tijd om ervan te gaan genieten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RuNi schreef:Heel heftig CP, goed gehandeld zeg!
Essieblue en Fotsy gefeliciteerd met jullie mooie veulens!
Hier ben ik van kamp zombie opgekrabbeld naar de blauwe wolk. Zijn naam wordt Rocky Road (ik hou van chocola) en inmiddels gaat het super goed.
Mijn merrie werd onrustig en om 22:45 was ik naar stal gegaan voor de zekerheid. Toen ik aankwam ging ze net liggen en kwam de pootjesblaas er al uit. Hij was om 23:00 geboren met een snelle bevalling. Het opstaan duurde lang en mijn merrie was op de nageboorte gaan staan waardoor ik twijfelde of deze er wel volledig af was.
Ik vond het trouwens super lastig om deze op te binden, heel zwaar en glibberig dus al mijn knopen zakten uit.
Dus om 01:00 de veearts gebeld om de nageboorte te checken en om te helpen met het veulen te laten staan/drinken.
Samen met de DA de merrie gemolken en een fles gegeven. Inmiddels kon hij zelf staan. Daarna ging het veulen slapen en de DA zei dat ik als hij wakker was moest proberen om hem te laten drinken bij de merrie. Al met al tot 03:30 bezig geweest maar hij snapte niks van de uier.
Toen even naar huis gegaan en om 06:00 terug om een fles te geven maar toen had hij gelukkig het drinken bij de uier ontdekt. Die dag moest ik werken dus was een mooie afsluiting van het zombie tijdperk![]()
[ [url=m/UjbAAR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu is het genieten begonnen!
Alle wakers veel succes!
Fauvetje schreef:Ze staat continu buiten, krijgt hooi dat niet super stoffig is, ... Maar ze staat momenteel nog niet op het gras. Ik zit te twijfelen om de dierenarts te bellen, maar heb al het voorgevoel dat die gaat zeggen dat er niets aan de hand is ...
Wat is jullie advies ?
Cioccolato schreef:Dit weer is echt genieten zeg. Maar vind het nu alweer keihard afkoelen. Lekker voor de veulens eigenlijk want die brandende zon vind ik niks voor de echte jonkies.
Dit is perfect.
Fotsy schreef:Klopt Nicole
De kleine man hier heeft een naam.![]()
Yo Chex My Lil Dots roepnaam Yo (Joe)
(Combi mams en paps en beginnend met Y)
Met dank aan de bokker die op deze super leuke naam kwam.![]()
[ [url=m/p3hqVJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onder het wakend oog van trotse oma op de achtergrond.
Fotsy schreef:En fokfanaat bij deze dus weer een merrie die de boel al drie uur op voorhand aan het verbouwen was voor ze ging maar er zijn vast merries die uit het niets ineens bevallen.