[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:59

Muronia, die zou ik ook goed in de gaten houden...

Omg Fotsy wat een enorm knappe man! Ook een flinke zo te zien, maar snap dat je enorm wijs bent met hem. :j

Fijn dat de kleine man het eindelijk goed doet Runi! Inderdaad tijd om ervan te gaan genieten.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:04

RuNi schreef:
Heel heftig CP, goed gehandeld zeg!

Essieblue en Fotsy gefeliciteerd met jullie mooie veulens!

Hier ben ik van kamp zombie opgekrabbeld naar de blauwe wolk. Zijn naam wordt Rocky Road (ik hou van chocola) en inmiddels gaat het super goed.

Mijn merrie werd onrustig en om 22:45 was ik naar stal gegaan voor de zekerheid. Toen ik aankwam ging ze net liggen en kwam de pootjesblaas er al uit. Hij was om 23:00 geboren met een snelle bevalling. Het opstaan duurde lang en mijn merrie was op de nageboorte gaan staan waardoor ik twijfelde of deze er wel volledig af was.
Ik vond het trouwens super lastig om deze op te binden, heel zwaar en glibberig dus al mijn knopen zakten uit.

Dus om 01:00 de veearts gebeld om de nageboorte te checken en om te helpen met het veulen te laten staan/drinken.

Samen met de DA de merrie gemolken en een fles gegeven. Inmiddels kon hij zelf staan. Daarna ging het veulen slapen en de DA zei dat ik als hij wakker was moest proberen om hem te laten drinken bij de merrie. Al met al tot 03:30 bezig geweest maar hij snapte niks van de uier.

Toen even naar huis gegaan en om 06:00 terug om een fles te geven maar toen had hij gelukkig het drinken bij de uier ontdekt. Die dag moest ik werken dus was een mooie afsluiting van het zombie tijdperk :')

[ [url=m/UjbAAR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu is het genieten begonnen!

Alle wakers veel succes!

Ik heb de nageboorte tot drie keer toe opgeknoopt en die bleven goed zitten. Belangrijk is ze zo hoog mogelijk knopen dat het gewicht de knoop houdt. Ik was ook bang dat de merrie erop ging staan.

Blij dat het drinken nu goed gaat. Hengsten zijn daar altijd iets minder handig in allee tot deze van mij geboren werd, na half uur croste hij al rond en drinken ging heel snel in vergelijking met men andere veulens. Dus uitzonderingen heb je altijd. Genieten nu Runi.

Ik hoop ook snel van het zombikamp af te zijn.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:16

Cp wat heftig zeg!

Esse knap ding

Fotsy die van jou ook.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 15:39

Fauvetje schreef:
Ze staat continu buiten, krijgt hooi dat niet super stoffig is, ... Maar ze staat momenteel nog niet op het gras. Ik zit te twijfelen om de dierenarts te bellen, maar heb al het voorgevoel dat die gaat zeggen dat er niets aan de hand is ...
Wat is jullie advies ?

Fauvetje Ik zou met ingang van NU het hooi natmaken. Moet binnen 24 uur verbetering geven als dit het probleem is of overstappen op ander hooi. Of je de DA erbij haalt even zelf beslissen. Jij kent je merrie en de situatie.

Fotsy Wat een geweldig kleurtje.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:13

Essie blue en Fotsy gefeliciteerd

Cp hopelijk kun je het snel een plekje geven en verwerken. Hopelijk heeft de kleinzoon straks goede hulp. Heftig is zoiets.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:01

Jeetje CP, wat een heftig gebeuren was dat! En wat had die kleinzoon een enorm geluk met jou, super goed gehandeld en hem ook nog bezig gehouden! Dat je het leven van die meneer niet hebt kunnen redden is naar, maar hier was niets aan te doen. Jij hebt gehandeld en daar mag je enorm trots op zijn!

Overigens is dat Verantwoord Veevervoer appeltje eitje, het is wel heel goed opletten met het examen hoe ze de vraag stellen en welk antwoord je dan moet kiezen, helemaal omdat het nu ook bij het CBR is. De eerste keer toen ik het deed was het nog simpel een papieren examen op de locatie waar we de cursus kregen. En ja, wel het boek van te voren goed doornemen, ik ben een week lang dagelijks 1-2 uur aan het leren geweest, dan nog een ochtend klassikaal les en toen gelijk examen erachteraan.

Van de NIWO-opleiding vond ik Financieel Management het lastigst, daar heb ik twee keer examen voor gedaan en verder vond ik het gedeelte Personeelsmanagement heel saai. Ik ben ZZP-er en niet van plan om personeel aan te nemen... Ook het gedeelte Wegvervoer was hier en daar ingewikkeld, maar dat werd bij mij heel goed uitgelegd door degene waar ik de opleiding bij deed.

Sorry allen voor dit uitstapje, ik geniet en leef enorm mee van alle gebeurtenissen rondom jullie drachtige en bevallen merries en vind het prachtig als ik al die mooie veulenfoto's zie!

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:22

gefeliciteerd runi!

oh wat een knappe veulens <3 (kan die van mij er wel uit kijken... als ze net zoals het vorige veulen een week overtijd gaat dan word het veulen op mijn verjaardag geboren as vrijdag :D

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:38

Eventjes een ego! Again! Wat denken jullie?

Deze middag na het stappen
Afbeelding
Deze avond voor het stappen
Afbeelding
Na het stappen.
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:39

Idris geniet van het mooie weer
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:53

Cynthia hij is echt zooooo mooi <3
Wat een geweldig weer voor nog veulens.

Andsodm lastig voorspellingen maken op uier. Maar van zodra die niet meer terugloopt en alleen vult dan is het nabij. En dat zegt dan ook weer niet alles bij sommige merries doen het net dat tikkeltje anders.

Jacky nog uier vorming?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:01

Dit weer is echt genieten zeg. Maar vind het nu alweer keihard afkoelen. Lekker voor de veulens eigenlijk want die brandende zon vind ik niks voor de echte jonkies.
Dit is perfect.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:15

Fotsy: ja moest even snel zijn. Mijn gsm was bijna plat daarmee. Ze draagt al de hele tijd haar staart wat omhoog. En ze had wat gezweet aan der linker flank. Toen ik wegging was ze warm tot bijna zweten op haar hals. Nu dat kan natuurlijk wat door de warmte zijn maar het is daar toch wel koel in de stallen. Aan het bespreken met men DA ondertussen ook ze belt me straks even op. Dus kan zijn dat ze nog vanavond naar daar gaat.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:41

Cioccolato schreef:
Dit weer is echt genieten zeg. Maar vind het nu alweer keihard afkoelen. Lekker voor de veulens eigenlijk want die brandende zon vind ik niks voor de echte jonkies.
Dit is perfect.

Klopt, het is voor Idris ook veel te warm. Vanmiddag hebben ze 1,5 uur buiten gestaan en dan ligt hij echt te hijgen. Dus nu zit ik weer in de wei. Dit is een stuk fijner voor ze.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:13

Wat een knapperds <3

Nageboorte bind ik op met een strotouwtje, veel makkelijker en dat kan mooi een paar keer opnieuw knopen als het weer wat gezakt is.

Uiers kunnen je zo makkelijk foppen, als ze niet meer teruglopen begint het er op te lijken, maar heel vaak zie je dan iemand typen "zo, de uier is na een hele tijd ineens weer dunner, dus vannacht slaap ik weer even een keer door zonder te kijken". Dan is het bijna altijd bingo, als de zucht er af gaat en de melk er in, wordt de uier minder strak.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:31

Klopt Nicole

De kleine man hier heeft een naam. *\o/*
Yo Chex My Lil Dots roepnaam Yo (Joe)
(Combi mams en paps en beginnend met Y)
Met dank aan de bokker die op deze super leuke naam kwam. _/-\o_

Afbeelding
Onder het wakend oog van trotse oma op de achtergrond.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:33

Fotsy gefeliciteerd!! Wat een super knapperd!! Super gave naam ook!

Essie ook gefeliciteerd! Wat leuk zo’n kopietje van mama! Knap kind hoor!

CP petje af dat jij heb gehandeld! Ik hoorde ook bij mijn training dat maar heel weinig reanimaties effectief zijn... maar dat handelen altijd beter is dan niets doen! Ik maak een diepe buiging voor jou dat jij handelde! _/-\o_

Muronia, ik zou haar niet meer uit t oog verliezen!

Knappe Idris! <3

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:02

Fotsy schreef:
Klopt Nicole

(Combi mams en paps en beginnend met Y)
Met dank aan de bokker die op deze super leuke naam kwam. _/-\o_

[ [url=m/p3hqVJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onder het wakend oog van trotse oma op de achtergrond.

Briljante naam! _/-\o_

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:41

Fotsy schreef:
En fokfanaat bij deze dus weer een merrie die de boel al drie uur op voorhand aan het verbouwen was voor ze ging maar er zijn vast merries die uit het niets ineens bevallen.

Ik heb echt vaker gehad dat na een onrustige periode het weer helemaal tot rust komt, en je zou denken, het waait over, maar dan ineens beginnen ze.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:42

Van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:46

Fotsy schreef:

Echt een mega toffe naam! En wat een beauty met zn aftekeningen

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:12

Gave naam Fotsy!

Nadjarah vandaag 320 dagen, maar dat gaat nog wel even duren :+
En ze is zó verliefd op Jahwhar <3 Het liefst zou ze hem inpikken, maar ze zal nog even op haar eigen baby moeten wachten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit vind ze er zelf van :x

Afbeelding

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:34

Gefeliciteerd met de mijlpaal AZ *\o/*

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:36

Runi wat een scheetje om te zien! Fijn dat hij het drinken uiteindelijk zelf door had!

CP kippevel als ik je verhaal over gister lees, heel veel sterkte nogmaals!

Muronia die zou ik niet meer teveel uit het oog verliezen....

Anso vult mooi, maar kan naar mijn idee nog wel wat voller....

Cynthia en Fotsy wat een knappe kerels hebben jullie merries op de wereld gezet!!! <3 <3 En wat een gave naam voor hem Fotsy!

AlZawraa mooi bolle dame al, ze is er zelf wel klaar voor volgens mij :Y)

Cass vandaag dag 345, vanmorgen was ze mega onrustig in de paddock, liep heen en weer, op den duur draven, ze was kledder met schuim tussen de billen. Lekker afgesponst en in het land gezet, ze bleef de rest van de dag nog wat onrustig , maar niet meer aan het rennen geslagen.
Vanavond op stal gezet.
Ik vind het heel apart. Zo ken ik haar helemaal niet. Uier is nog niet veel verder gevuld, maar merk dat ik nu toch iets onrustig ben en dat ik het niet helemaal vertrouw. Ik ga veel af op het uier omdat en omdat daar nog zo weinig te zien is verwacht ik dat het nog wel even duurt, maar dit gedrag..... wat denken jullie ervan?
Zet vannacht wel even een wekker, keertje extra op de camera kijken....

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:41

Oeeeh spannend weer! Heel veel succes aan alle wakers.

Wat een machtige mooie foto's van al die veulens lekker buiten in het zonnetje, echt lente gevoel!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:41

Ik geniet helemaal van jullie foto’s! Heerlijk!

@tamarant nee ik was wakker gebleven omdat ze onrustig was! Veulen was om 1u geboren dus een nette tijd :D

Hier nog niet hele duidelijke foto’s van onze Renaissance, ze is vandaag lekker buiten geweest. De merrie is nog erg beschermend dus was wat gestresst, ze doet zo onwijs haar best. Gelukkig keert de rust weer terug! Veulen is even gecheckt door de arts vandaag, alles helemaal toppie. Ben zo onwijs blij met het stel! Voor ons ook allemaal nieuw en spannend, maar ben erg trots op de merrie en de kleine.

Wel grappig dat ik als fotografe met deze baggertelefoonfoto’s kom :') maar ik wilde zelf even lekker genieten en opletten. Morgen maar eens echte foto’s maken!

Afbeelding

Afbeelding

Op mijn instagram plaats ik wel filmpjes dus als jullie het leuk vinden haar te volgen stuur mij maar een volgverzoek :)

https://www.instagram.com/estelleroelofs/