[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:23

SparkYY_8 schreef:
@ Wings_love, is jouw merrie een nakomeling van de gelderse hengst parcival? :)

Jaa klopt Sparky! Geweldig bloed! Hoezo eigenlijk?

Ooh het is ook spannend Woogy! Ik zal vast voor je duimen!

xClaudiaaL

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:03

Nee nog geen nieuws, dierenarts heeft ook nog niet gebeld dat ie eraan komt.

Het is de 2e poging :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:14

Wat gaan jullie hard! :oo

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:21

Wings_love schreef:
SparkYY_8 schreef:
@ Wings_love, is jouw merrie een nakomeling van de gelderse hengst parcival? :)

Jaa klopt Sparky! Geweldig bloed! Hoezo eigenlijk?

Vos en een mooi stevig postuur, dat moest wel Gelders zijn! Ik ben fan van gelders, mijn merrie is upperville x parcival :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:52

Nou, dierenarts komt morgen. Ze hadden vandaag zoveel spoedjes gehad dat ze het niet meer gingen redden.
Dus morgen maar weer afwachten. Ik hoop maar dat ze geen twee vruchtjes draagt :roll:

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:15

Wat jammer! Nog een dag in de stress!

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:31

SparkYY_8 schreef:
Vos en een mooi stevig postuur, dat moest wel Gelders zijn! Ik ben fan van gelders, mijn merrie is upperville x parcival :)

Hihi wat een mooi compliment! De jouwe heeft ook mooi bloed zeg! Waar heb je haar mee gedekt eigenlijk? Ben er beetje laat ingesprongen :)

Balen Diertjec! Heb je voor niks in de stress gezeten vandaag! Ik hoop ook voor je dat het er geen twee zijn.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:15

Sterkte angelspam

Wat goed wings love dat ze vrij is van wffs

Jeetje diertjec nog een dagje zieken :P

Cl oh donderdag scan bij jou en geen gevoel over.

Eigenaardig bij Flo kon is altijd duidelijk zeggen ze is drachtig of niet. Jessie is niet te schatten. _/-\o_

Woogy extra spannend toch wel. Hoe gaat ebby?

Mmm imre dan maar beter niks zeggen ja of je kan ze ernaast laten lopen :')

Klopt vulina is voor schoon vocht. Flo heeft ook nooit vuil vocht gehad. Maar wel teveel vocht das ook niet goed blijkbaar om drachtig te raken dus even handje helpen kan dan geen kwaad.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:18

Wings wat super dat ze vrij is! *\o/*

Angelpam sterkte :(:)

Woogy kan geloven dat je hem toch begint te stressen.

Ocharme Diertjec duimen dat het snel morgen is.

Hier wordt Nikita vrolijk verder gedekt. Al mijn merries zijn dan gedekt en is het weer wachten. Alleen die van mijn schoonouders,haar veulen is straks 3 maand oud en dat was vorig jaar al een HEL om ze te dekken (maiden) maar nu met veulen nog erger. Aan de hand is geen doen,te gevaarlijk voor mij om er tussen te raken. De hengst is al aardig bang voor haar. Niet normaal hoe ze doet. Dusss ik laat hem savonds 15 minuutjes bij de kudde met de merries met veulens. Gisteren wou ie dus Nikita dekken die goed hengstig is. Dat zag madam de pismerrie en dat mocht NIET. Ze vloog erop af,hij sprong van Nikita en wou wegrennen,viel in al zijn haast en lag nog op zijn rug en madam sprong er als een leeuw bovenop :oo en beet hem in zijn hals. Hij kon niet recht. Ik ben er snel tussengekomen maar djeez. :wow:
Nog nooit meegemaakt. Ze bekijken het maar,ik laat mijn brave mooie hengst niet aan gort slaan door dat geschift beest. :=

Als ik het zo bedenk heb ik hier best wel een gekke collectie staan. _O-

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:20

Whuuuut?! :wow: Daar zou ik ook voor passen, inderdaad. :=

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:22

Geen gevoel.... iig niet zoals bij haar vorige dracht. Maar toen was ze ook niet geblesseerd ;)

Stalgenootje vroeg het vandaag ook nog en ergens denk ik wel dat ze dragend is, ze is gewoon wat anders dan anders... sneller gepiekeerd en boos op haar buren en dat is iets dat ze anders nooit doet.

We gaan het wel zien, maak me net wat drukker over haar peesscan.... hoop zo dat daar n hele hoop verbetering in zit.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:03

Jeetje pretty arme cas. Uberbitch -:(-

Hopelijk dan drachtig en goed herstel van de pees CL

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:42

Pretty, ik heb hier ook merries die de hengst absoluut geen andere merrie laten dekken in de kudde. Maar die van jouw schoonouders klinkt wel heel erg! Zou dat mijn hengst ook niet aan doen.

Woogy schreef:
Volgende week laat ik Ebby scannen, zag het net op de kalender staan dat ik daar een afspraak voor moet maken in die week. Vind het nu toch stiekem wel een beetje spannend...

Is Ebby nog niet hengstig? Dat klinkt wel positief! Ebby was toch zo'n goede week eerder gedekt dan die van mij?
Mijn jonge merrie was vandaag alweer hengstig, dus na dat geintje in ieder geval niet drachtig, maar dit is ook wel heel vroeg hengstig. Ik had haar niet voor donderdag hengstig verwacht. Nog een keer natuurlijk dekken durf ik in ieder geval op dit moment niet aan..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 06:57

Jammer AZ. :(:) ik snap dat je nu huiverig bent voor het natuurlijk dekken.
En inderdaad,ik laat mijn hengst liever niet aan gort helpen. Ook niet door mijn eigen merries trouwens,maar die zijn behoorlijk vriendjes met hem zolang hij gentleman blijft.

Cl we gaan duimen,succes!

Mijn merrie die al 2 jaar niet drachtig raakt en we het ei afgespoten hebben,moet ook hengstig worden deze week,of niet natuurlijk,...ben benieuwd.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:12

Aah diertjec wat jammer dat de dierenarts het zo druk had. Nog een dagje in spanning zitten! Hoelaat komen ze ?

Pretty hopelijk word ze dit jaar wel drachtig! En jeetje... wat een merrie :wow: Arme hengst :(:)

Woogy spannend! Ebby was de merrie die op de kliniek stond toch?

CL hoop dat de uitslag positief is! En dat ze natuurlijk drachtig is :j

Wingslove ja heerlijk is dat!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:46

Roma: kak is dat he, ze hebben ons gezegd dat ze gerust opnieuw gedekt kan worden, maar ik denk dat ik het nooit weer doe bij haar.
Ebby is 10-5 voor het laatst gedekt, maar toont geen enkele hengstigheid...

Mijn ervaring met Parcival nakomelingen...is iets anders dan die van jullie _O- nou zeg ik eerlijk. De een was gekruist met een Engels Volbloed merrie, wat ik NOOIT zou doen en de ander had een Jazz moeder als ik het goed zeg...Die twee waren in elk geval zot...gewoon zot....

Maar verhaal DiertjeC...als het te laat is kun je gewoon die stomme veearts verantwoordelijk houden!

Ik kreeg laatst een aanrader om lastige merries met ConfidenceEQ in de neus te dekken. Die van een kennis was ook een kung fu pony en die werd de derde dag gewoon zo gedekt zonder iets na 2 dagen het zalfje. Ik weet in elk geval dat ik het in bulk ga in slaan voor volgend jaar.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:48

Ik heb juist weer hele fijne, werkwillige, bloedmooie en lieve Jazzjes staan :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:54

Vulina: ik heb met Jazz kinderen nooit last gehad, sensibel maar eerlijk. Ik ben overtuigd dat Parcival op de 'verkeerde' merries gewoon een grof karakter geeft. Die op de EV merrie was zo extreem heftig. Als ze niet wilde stond ze gewoon 30 keer achtereen op de achterbenen. Ik kon heel goed met haar overweg, maar makkelijk was ze zeker niet.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:01

Heerlijk sommige merries. :')

Confidence? Ga ik eens moeten googlen. Maar met mijn eigen merries geen probleem hoor,als die goed hengstig zijn,dan komen ze zich op een blaadje presenteren. _O-
Alleen die vosse bonte knol. _-:( :P

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:02

Hahaha Kung fu pony _O- zie het helemaal voor me :')
Woogy schreef:
Mijn ervaring met Parcival nakomelingen...is iets anders dan die van jullie _O- nou zeg ik eerlijk. De een was gekruist met een Engels Volbloed merrie, wat ik NOOIT zou doen en de ander had een Jazz moeder als ik het goed zeg...Die twee waren in elk geval zot...gewoon zot....

Hihi ik heb ook wel verhalen gehoord hoor.. Dat mensen met z'n drieën aan dat paard hingen en nog ging ie er vantussen. Scheelt denk ik dat Wings uit een hele relaxte fijne moeder komt, die ook haar karakter sterk vererft. Toch is wings net wat pittiger en dat vind ik wel zo leuk. Was wel een goede match. Zo zie je maar, het komt van twee kanten he. Als je dan de pech hebt dat zowel het Koss karakter als het jazz karakter naar voren komt, dan heb je inderdaad een rare vermoed ik.

Ik snap trouwens helemaal dat je Ebby niet meer wilt laten dekken. Zou dat risico zelf ook niet meer zo snel nemen.

Vraagje trouwens, Wings is twee keer geinsemineerd. De eerste keer was wat vroeg. Dat voelde de hengstenhouder ook, want de baarmoedermond was nog wat gesloten. De tweede keer stond het ei op springen, maar volgens de hengstenhouder was de baarmoedermond precies hetzelfde als de eerste keer. Kan het dat ze dat van nature gewoon heeft? Of zou het dan gewoon niet een goede hengstigheid zijn? Ze zag er op de scan wel goed hengstig uit. Vroeg me af of jullie hier ervaringen mee hebben. Met merries die altijd "dicht" staan.
Vorige keer is ze op de kliniek geinsemineerd, dus weet niet hoe het toen was.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:22

Sterkte AngelPam :(:) .
Wings: Wat fijn dat je paard vrij is!
Pretty: Jeetje wat een pitbull, zou ik ook niet blij mee zijn in je kudde.

Onze merrie is maandag gescand door de dierenarts, zat een eitje maar die was nog niet groot genoeg. Dierenarts adviseerde om zaad te bestellen voor morgen. Zelf laat ik denk ik liever eerst morgenochtend scannen of de eisprong daadwerkelijk bijna is? Vorige cyclus zat er op vrijdag een mooi ei en heeft de da haar hengstig gespoten met de boodschap dat ze waarschijnlijk zondag of maandag een eisprong zou hebben. Uiteindelijk had ze pas op dinsdag een eisprong en is ze in de avond vlak na de eisprong geïnsemineerd (eitje was weg in de avond, in de ochtend gescand en toen zat hij er nog). Nu is ze niet hengstig gespoten, maar verwacht zelf dat de eisprong misschien ook later is? Hoe doen jullie dat?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:40

Whaaaah *\o/* *\o/* *\o/* Sorry even ego hoor!
Ik zou donderdag laten scannen, maar omdat mijn merrie gister ineens hengstig was, mijn DA geappt of ze misschien vanochtend kon. Aangezien ik eigenlijk niet natuurlijk durfde te dekken, en dan, mocht ik willen insemineren, nog eea moest regelen, dus graag zo vroeg mogelijk wilde weten of het er verder allemaal wel goed uit zag.
Dus DA kwam scannen, eerst Aziza gescand die nog mooi drachtig is, vandaag 62 dagen, dolblij mee na die koliekverschijnselen vorige maand.
Daarna mijn jonge merrie, dus de DA is aan het scannen (ik was vooral druk met mijn merrie die voor de eerste keer gescand werd en dat niet zo grappig vond :(:) ), toen ze ineens vroeg, hoe lang zou ze drachtig zijn als ze drachtig is? Dus ik antwoordde, 16 dagen. Dus zij zegt, dan denk ik dat ze toch drachtig is. Ikke compleet in shock :# *\o/*

Dus mevrouw zit me enorm te foppen, al net zo'n drama queen als haar moeder :x

Afbeelding

Dus mijn baby krijgt een baby :D Misschien kennen een aantal mensen hier haar nog wel uit DBT2014.
Ben zo blij, na alle tegenslag de afgelopen jaren, nu voor het eerst sinds ik aan het fokken ben (10 jaar inmiddels) 2 dames in 1x drachtig! Mijn (2 jarige) hengst bewijst zich zo in ieder geval als goed vruchtbaar :D

Mijn tweede combi van dit jaar wordt dus:

AZ Aleeyah (GR Lahab x GR Bint Shadwan (Mausi voor de meeste hier ;) )

Afbeelding

Afbeelding

x

Unkas (Al Ayal x Usiyah)

Afbeelding

Afbeelding

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:43

Wat verschrikkelijk gaaf AZ! Gefeliciteerd!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:44

*\o/* Gefeliciteerd,het is jou ook echt gegund!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:47

Wat fijn AZ, twee keer raak!