Zo wat jammer van alle negatieve berichten ivm dracht. Ik hoop dat de volgende ronde gewoon goed gaat voor jullie allemaal!
Montana moet deze week ook terug gescanned worden (6 weken scan), dus toch wel spannend hier.
Scannen jullie trouwens allemaal op 3 maand nog een keertje? Montana moet namelijk een hele lichte sedatie krijgen, wat toch niet zonder risico's is voor de embryo. Is hier nog iemand waarvan de merrie een lichte sedatie moet krijgen?
fokfanaat
Geplaatst: 07-06-17 09:19
mijn merries gelukkig niet,
ik ga nog een keer scannen rond de tijd dat ik toch nog een keer zou dekken, mocht ze leeg zijn,.
Moratoetje en Kabayo bah, wat balen . Was dit voor jullie de tweede of derde ronde?
AniekR nou hopelijk voor jou wel goed nieuws straks!
Luna2006 ook voor jou hopelijk beter nieuws.
DL hoeveel heb je er al drachtig nu?
Ik ga Suzie in principe 1 keer laten scannen (ze is bij de vorige ronde trouwens wel gescand op 17 dagen maar was toen niet drachtig). Als het is gelukt dan zit ze nu toch sowieso al op 25 dagen tegen de tijd dat ze thuis is en gescand kan worden al rond de 40 dagen. Dan zouden we in 1 keer op een kloppend hartje kunnen scannen. Ze is best klein en het scannen is geen pretje voor haar, dus ik wil dat graag zo weinig mogelijk. Ik ga vanavond weer kijken. Als ze nou nog steeds niet hengstig is, dan ga ik een heel klein vreugdedansje doen denk ik
Ik haak hier graag even aan, mijn merrie is afgelopen vrijdag voor de tweede keer gescand. Deze keer met een kloppend hartje dus voorlopig goede hoop op een voorzettende dracht. We verwachten voor volgend jaar dan een veulen van Guardian S. Gelukkig na de eerste ronde drachtig, hopen dat het blijft zitten. (Ik vind dat het ergste van fokken dat je steeds weer op en neer moet als het niet pakt...)
Dan zijn het nog spannende weken voor jou Murosch!
Marley zou nu op 32 dagen zitten. Ik neem ook mijn 2,5 jarige mee voor een check-up van de baarmoeder. Die blijft hengstig staan. Eens kijken wat er vanbinnen mis is.
Nou de dierenarts was positief! Ze staat goed op dr voet en hij was al iets slanker, al schrok ik zelf wel omdat ik hem niet zonder verband heb gezien gisteren... Morgen komt ze nog eens terug om weer het verband te verschonen, Maar zeg nou zelf.. mooie roze met glitters is niet lelijk
ik hoop het voor jou Sjintoo ! Zo mooi kimsel94 Mocht je zelf kiezen ?
Deze ochtend nog eens gescand en 2 op 42mm. Morgen avond wordt ze dan weer eens geinsemineerd. Hopen dat er nu 1tje pakt nu er meer kansen zijn. Maar maar 1, wil geen tweeling
Kimsel94
Geplaatst: 07-06-17 11:54
Nee kon niet zelf kiezen haha, arts kwam ermee aanzetten en dacht zullen we er toch nog maar een klein feestje van maken?
Mijn merrie had ook een tweeling inderdaad, eentje is vorige week afgeknepen en volgend weekend controle. Hoop zo dat het andere vruchtje er dan nog zit
hmmm, DA belde net. De baarmoeder is zacht maar er is erg weinig oedeem te zien. Zat wel een mooi ei klaar van 4 cm. Mensen die ervaring hebben met weinig oedeem? Is er een kans dat ze dan toch nog drachtig geraken? Falke wordt deze keer ook sowieso gespoeld.
Wij zitten ook nosteeds in ronde 2. Volgende week weer scannen op dracht. Maar mijn gevoel blijft negatief. Maar ik wacht af De vorige keer was ik heel positief en overtuigd van haar dracht, en toen was ze leeg. En nu is mijn gevoel slecht en denk ik dat ze leeg is, dus wie weet zit er nu wel iets in.
Maar ik zie ook gewoon geen enkele verandering in gedrag, de eitjes waren al weg met insemineren, ze is dichtgezet op 8 dagen na het insemineren en een vruchtje nestelt in in de baarmoeder rond dag 6 dus als er lucht zat waren we te laat, ze moest bij het dicht zetten verdoofd worden (de DA weet heel goed wat ze doen, maar het is natuurlijk een risico). Dus alles wat tegen kan zitten zit deze ronde tegen
Jee balen voor de mensen waar de merries niet drachtig zijn. Hopen dat het alsnog gaat lukken.
Volgende week gaan ze mijn merrie scannen hoe ver ze is. (16 dagen na haar hengstigheid). Hopen dat het allemaal goed is en dat we snel kunnen insemineren. Het is al best laat in het seizoen om te starten, maar ja een gewonnen dekking is ook zonde om te laten gaan Had anders met deze hengst volgend jaar willen dekken.
Sjintoo oedeem? Dat lijkt me nou ook niet iets dat er zou moeten zitten (is toch een opeenhoping van vocht?). Ik ben benieuwd wat je DA ermee bedoelde..
Pradadaan nou ja misschien kan het alleen maar positief uitpakken met al die omstandigheden. Nog even geduld tot aan de scan.
Bo_San ach het wil op zich nog makkelijk als de merrie er geen tig rondes over doet om het op te pakken. Voor mijn merrie was de eerste ronde al 7 april. Als ze meteen had opgepakt dan was het ook wel een heel vroeg veulen geworden maar nu ben ik er wel blij om dat we zo vroeg zijn begonnen. Als ze nu wel drachtig is dan zou het voor half april zijn en dat is ook nog vroeg genoeg.
Linda hopelijk gaan ze er makkelijk op dan vanavond, is er ook geen kennis die je even helpen kan?