[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:07

Poon ligt dus mooi op schema Nicole!

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:16

Sjintoo schreef:
Helaas heb ik daar geen idee van Onze Toppers. Ik heb ze sinds half maart. De vorige eigenaar kon me ook niet vertellen hoe ver ze was *zucht*. Heb wel melktestjes besteld, maar krijg er nog niks uit.

Ah nog heel kort dus, dan heeft laten scannen ook weinig nut meer denk ik?

Sjintoo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:21

Ze is gescand geweest en is drachtig, maar meer kon de DA mij ook niet vertellen.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:26

Zo dit topic gaat echt heel snel! Ik lees wel steeds bij maar heb echt weinig nuttigs toe te voegen omdat ik nog een leek ben :o Ik vind het wel heel interessant om de ontwikkelingen van iedereen te volgen!
Ik heb vandaag gependeld bij onze Tinker en de spijer begon meteen rondjes te draaien heel apart! Vond het heel grappig want toen ik nog even wachtte tot ze klaar was met kroelen ging de pendel steeds heen en weer dus ik vroeg me af of ie wel goed was maar toen ik boven haar hield dus meteen rondjes, grappig! Rondjes staan voor een merrie toch? Ik heb zelf het gevoel dat het een hengst wordt maar hoop erg op een merrie dus ik ben benieuwd!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:28

Oh Astrid, wat is hij toch leuk. Schitterende foto ook trouwens. En dat knappe trotse ding van Nicole en dat plaatje van Fotsy <3 Jaloers hoor!
Karin, wat een ontzettend naar ongeluk |( Ook voor de vrouw die hem aangereden heeft; fijn dat jullie nog een goed gesprek hebben gehad. En dat hij in jouw bijzijn heen is gegaan; dat moet later nog wat troost kunnen bieden. Sterkte met het gemis van je trouwe vriend.
Wat een leuke veulens Lisch, en inderdaad, die glimt zeg! Heerlijk.
September 9; stoere combi en dat is wel heeeel keurig zeg, op de dag zelf haar pakketje afgeleverd.
Mmm, wat een lieve foto Laura! Van welke hengst is ze drachtig?
Hier zijn officieel de eerste 3 merries met zo'n 2 weken aan de tijd, dus begin nu wel de kriebels te krijgen hoor. Zo super benieuwd naar de kleintjes. Maar ja, welke eigenaar van drachtige merries is dat nou niet :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:29

Urielle schreef:
Wel wat interessante vragen ondertussen gesteld over hoe snel de pH kan dalen etcetera, weet niemand dat? Ik was wel benieuwd naar het antwoord.

Hoe snel het kan weet ik ook niet. Ik denk niet in een dag. Meestal hoor je dat het langzaam van 7,5 naar 7 naar 6,5-6 gaat. Over dagen dus. Staat wel op het papiertje Hoe vaak je moet testen en wanneer vaker. Weet het zo even niet van buiten.

Hier leek de uier iets groter als vanmorgen na buitenlopen (lol ze heeft weer zon gezien haha). Er kwam voor het eerst een drupje uit. Gelig doorzichtig. Ik vind het altijd moeilijk om precies de goede kleur te zien.maar gok op 7,5-7 nu.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 05-04-15 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:29

Iemand ervaring met een merrie die voor de bevalling schuurt? Haar staart deed ze al 2 weken regelmatig eens, maar vandaag schuurde ze ook haar hoofd en haar schoft tegen de muur. Heeft ze niet eerder gedaan! Zie geen schilfers niks, ze heeft ook geen zomerexceem (anders had ik haar manen ook niet hoeven knippen omdat ze op de grond hingen haha)....vind het vreemd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:35

Mijn merrie zit dus al vanaf dat er wat uitkwam op 6,5 a 7, vandaag ineens weer 7,5.
Dus ik vind het interessant, want ik weet niet of ik daaraan kan afmeten dat ik vannacht gewoon kan slapen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:41

moeilijk te zien soms die melktesten maar eens het zakt wordt het steeds duidelijker, flauwe troost :o
ik denk ook niet dat het op 1dag heel snel kan gaan maar de uitzondering bevestigt altijd de regel. :D

bluenootje is normaal hoor, sommige merries schuren zich echt kapot tegen einde dracht, hormonen 8)7

lisch heb jij een spiegel?

swift pendel zegt merrie dan

arianne oh twee weekjes, begrijpelijk dat je stress begint te krijgen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:42

Ja volgens mij wel hoor. Als ze een keer op 5,5 zit komt het normaal binnen 24u. Nicole had s morgens 5,5 en pas s nachts 5u ofzo veulen.

Ik kijk nog altijd naar de merrie ook. Hoe is uier, hars, kegelen. 2 jaar geleden harste mijn merrie 3 dagen voor bevalling. Dat zijn dagen dat ik dan heel alert wordt

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:42

Sjintoo schreef:
Ze is gescand geweest en is drachtig, maar meer kon de DA mij ook niet vertellen.

Lijkt me heel erg frustrerend :( is ze bij jou gescand of bij de vorige eigenaar (en weet hij dan niet in welke periode ze gedekt is)? Ik heb van de paardenarts een 'drachtkaart' gekregen en daarop is alles bijgehouden van de grote van het eitje, tot de KI, scans en duur dracht. Ik weet wel dat ze na een bepaalde periode moeilijk na kunnen gaan van de duur van de dracht... Wat denk je zelf als je verhalen en foto's vergelijkt?

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:44

Dank je Fotsy dan ben ik gerustgesteld. Brokjes liet ze weer liggen, plukje hooi kon er met lange tanden in ;)

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:45

Even een overzichtje en wat vragen...

Dag 299 van de dracht
Afbeelding

Dag 299 van de dracht
Afbeelding

Dag 302 van de dracht (vandaag)
Afbeelding

Er zit dus wel wat verschil in... Haar banden zijn al erg soepel, iemand daar ervaring mee?

Ik heb direct haar fokker gebeld met de vraag of ik haar apart moest zetten (staat nu nog samen bij Jahil -ruin- en de 2 mini's in het land), maar hij dacht niet dat het nu al zo snel zou gaan. Ik heb haar zelf gekocht toen ze 5 maanden was (8 mdn toen ze bij d'r moeder wegging) en dit is haar 1e veulen...

Ze wilde gisteren haar eten (brokken + supplement) niet helemaal opeten (70%) en vandaag heb ik behoorlijk gepusht tot ze 80% van haar brokken en supplement op had gegeten... Als ze gaat eten is het veulen zeer actief, dus eet ze minder gemakkelijk. Misschien kan het ook wat anders zijn?

september9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:53

Neonlight; we hebben onze merrie naar de Bemihoeve gebracht om daar te bevallen.
De Bemihoeve is niet van ons hoor, maar er worden wel veel veulens daar geboren.
Wij werken allebei de hele dag en om dan nog weken de hele nacht te waken zien wij niet zo zitten vandaar dat we dat uithanden geven.
Ik ben veel te bang om de bevalling te missen met alle risico's van dien........

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:08

Op de telefoon is overal op reageren niet te doen...

Gefeliciteerd september! Commerciële vaderlijn! Ik ga straks even op de site kijken!

Soie ziet er echt prachtig uit! Mooi in de vacht! Nog te dun naar mijn zinnen maar goed meer dan ze nu krijgt word hem niet.. ze groeit Gelukkig eindelijk wel!

Ik heb er nog wat van waika die is juist weer huuuge!! Ik knip en plak ze met de telefoon naar hier

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:10

Karin heel veel sterkte!

Nicole een prachtveulen!

Fotsy alweer 1 week oud, tijd gaat toch hard he.

Muroch frustrerend dat ze zolang harst, paard van een vriendin van mij heeft 9 dagen geharst... Hoop dat het bij jou niet zolang duurt.

Lovelyn dat kan toch echt niet lang meer duren!

Over de PH waarde, bij Roxy was deze dagenlang tussen de 6.7 en de 7, en toen ineens 'sochtends 5.5, die nacht kwam het veulen. Kan dus best snel zakken.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:10

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dat moet nog 2,5 maanden hahha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:13

Ah, op die manier september. :) Als je er gewoon bij moet werken valt het inderdaad niet mee.
Was me op de site ook niet duidelijk dat het allemaal gastmerries waren.
Kom je zelf wel uit de omgeving?

september9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:22

Neonlight: Wij wonen in Noord-Limburg,dus dat is wel te doen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:31

-O- -O- -O- -O-
Afbeelding

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:44

Temperatuur hier ruim een halve graad anders dan normaal dus vannacht voor het eerst waken

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:50

Succes wennie

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:59

Dank je

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:09

Afbeelding

Dag 343 is bijna om. Vanmorgen hadden we kleine harsjes, vanmiddag wat meer hars en nu alleen wat nattige speentjes. Lijkt er dus weer niet op voor vannacht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:18

Ze fopt je aardig Murosch. Maar er zitten meer fopmerries, merries die er nog maar weinig zin in hebben, of merries die ineens heel hard gaan en alles en iedereen inhalen. :D