Daar gaan we weeeeeeeeeeeeerrrrrrr....... Bijleespost!
ff serieus... 7 pagina's!!
Dankje voor alle meelevende berichtjes, lief 
Joyce, 3 mei zal inderdaad ook heel erg moeilijk voor je geweest zijn en altijd blijven, helaas
Welkom terug, cp112 
Jolandje, ik draag nu inderdaad geen bril of lenzen meer. Ik had -7 en heb 20 jaar een bril en lenzen gedragen. Het is echt zo'n openbaring om 's ochtends wakker te worden en de hele wereld gelijk te kunnen zien! Mijn ogen zijn wel nog wat droog, dus zie nog wel wat wazig, maar dat is van tijdelijke aard. Ik ben er heel erg blij mee!
Leuke pooowny's heb je!
Welkom, ivy_power89
Linda, ik vond Ti zo goed gelukt dat ik de combi heb herhaald en dat werd Fi. En nu heb ik dezelfde combi wéér herhaald. Ti en Fi leken in bepaalde opzichten wel op elkaar, maar vooral van een bepaalde kop die ze allebei kunnen trekken, maar qua bouw totaal niet!
Ti was lekker breed en gespierd en Fi is een redelijk smal poppetje. Een Bokker vertelde me dat dat kan omdat zowel in Haflingers als in Welsh Cobs Arabisch bloed ziet (redelijk ver weg) en dat dat zo af en toe ineens weer tot uiting kan komen.
Ti met 2 jaar

Fi met 2 jaar

Dus nummer 3 zou heel veel op één van de twee kunnen lijken, maar ook totaal anders kunnen zijn. En dat houdt het herhalen van eenzelfde combi ook weer spannend, vind ik.
Fotsy schreef:welkom ivy
wachten duurt altijd lang, maar ik vind de aanloop, de beleving en het ontladingsmoment, kortom het totaalpakketje zo leuk
Precies dat 
Bellarose schreef:Jaaaa Azia is vanavond gescant omdat het zo lang duurde, en haar ei is weg! Gisteren haar eisprong gehad en gisteren ook gedekt dus ik ga nu (on)geduldig wachten tot de 28e dan wordt ze weer gescand! BLIJ

EINDELIJK!!! 
Wat een knappe hengst, Woogy!
Gefeliciteerd, Inowa!
Rianne, TiSento en Fiore hebben in de winter van 2013/2014 ook droes gehad. Ti was doodziek, inclusief groot abces, maar Fi had dat niet. Alleen een snotneus, koorts en hangerig. Dus dat zegt niet alles.
Wat een schatje van een veulen, Jolandje!
En die is Overo-gestest? Bijzonder!
cp112 schreef:Bruin/agouti gen kan je bijna uitsluiten bij de haflinger.
Dat zou ik niet zomaar doen, want mijn Haf is heterozygoot voor agouti 
Dus er is nog kans op een bruin bonte. Als je het echt graag wil weten, kan je je Haf laten testen.
Daisy is: eeAa en Sublime EeAaCRn, dus ik heb 50% palomino, 37,5% valk en 12,5% smokey.
Dais is negatief getest op SB1, maar ze draagt wel degelijk een vorm van Sabino: brede bles, stekelharig en hoge witte achterbenen, in een punt oplopend.
Ti was ook duidelijk een Sabino, Fi ook, maar zij heeft gewoon een net blesje en vier lage witte voetjes.
Als ik Fiore volgend jaar laat dekken, laat ik haar ook testen. Ik weet dat ze EeCRn is, maar of ze Aa of AA is, geen idee! En dat vind ik wel leuk om te weten voor mijn kansen op zwart, smokey etc.
Chimello, je schrijft dat je agouti niet ziet op vos. Dat heb ik ook altijd gedacht, maar er schijnt wel degelijk invloed te zijn van het soort agouti (er zijn meerdere vormen) op de tint vos en bruin (al dan niet met verdunning als palomino, valk of champagne) 
Vulina, je houdt van vos met veel wit. Het vele witte komt van sabino en ik heb zo'n vermoeden dat beide ouderdieren dat niet dragen. Klopt dat? Heeft één van de ouderdieren veel wit?
Ik vind bij het grijze hengstje ook vooral zijn wat grote hoofd opvallen.
Fijn dat Bo hengstig is, Kiki 
Spannende tijden, Venthe!
Wat een knap kind, Faline! Overduidelijk een Champie! 
Pauk schreef:Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe drachtige merries!
De merrie die eigenlijk over 2 weken uitgerekend was blijkt nu harstikke leeg te zijn *Baal baal*
Dus die gaan we opnieuw dekken en dan heb ik er volgend jaar hopelijk 2.
Zo, dat is kl*te!!
Wat fijn dat je merrie eindelijk hengstig is, xApple!
Daisy wordt volgende week zaterdag gescand en als ze dan drachtig is, ga ik haar zondag weer halen! 
Nog 7 laaaaaaaaaaaaaaaaange dagen wachten.....