Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EvelienH schreef:Ik heb het inderdaad over Eldorado van de zeshoek.Heb je een foto van jou Eldorado? Ben wel benieuwd. Vond de meeste veulens niet zo heel knap maar dat vind ik de hengst zelf ook niet. Maar springen! Niet normaal. Hij zal bij mij zeker niet afvallen omdat hij niet zo mooi is, ben wel erg beniewd hoe de eerste 3 jarigen het gaan doen en of ze echt zo groot zijn als ze allemaal verwachten en of hij zijn kwaliteit vererft.
kaotictjinta schreef:Diane_Basje :Thanks voor de uitleg, ik zat dus wel goed met mijn kennis.. al wist ik het dus weer eens niet zeker.
ik had alleen nog nooit gehoord van een Schimmel Palomino geboren.
AGarcia schreef:Mendy vandaag 2 maanden drachtig. Nog 9 maanden
Mendy draagt bruin én vos.
Elegant draagt ook bruin én vos.
Allebei zijn ze vos.
Mendy is 'effen' vos en Elegant is zweetvos (volgens mij) En anders lichte vos.
Heb toch zo mijn bedenkingen dat het een vosje word..
Vorige hengst droeg ook vos, uitte bruin. Mendy zelfde, veulen werd bruin.
Of denk ik nou niet goed na
kaotictjinta schreef:Kom ik weer met het volgende....
AGarcia schrijft... draagt bruin en vos en is voskleur... Dat kan toch niet?
Vos is toch recessief en komt alleen in homozygote vorm voor?
(als er een andere kleur bij in zit dan zou die toch dominant overheersen?)
AGarcia is geen kritiek op jouw verhaal hoor, ik vraag het alleen om mijn eigen kennis te vergroten en te checken.
Hera schreef:http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=498603
http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=551049
Kan iemand met deze gegevens iets opmaken qua kleuren wat mijn veulen zou kunnen gaan worden? Ik ben zelf helemaal niet thuis is kleurengenetica, maar vind het wel leuk om over te leren...
Hera schreef:ja, de fokker die ze ingegeven heeft heeft ze als zwarte ingegeven, neem aan dat ze zwart was bij geboorte, maar ze is wel degelijk zwartbruin, zoals je kan zien op de foto's van mij een paar pagina's terug...
Ja, van de hengst weet ik zijn geboortekleur niet, HH weet het ook niet , oldenburg reageert niet op mijn mail met de vraag naar zijn geboortekleur...
Ik ga er dus maar vanuit dat ik elke kleur kan verwachten bij geboorte en dan ik 50% kans heb dat hij/zij in een schimmel veranderd