Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
yashilha schreef:Toeka mooie foto's hoor
Nicole288 schreef:Toeka: Wow! Wat een prachtige paardjes! Ben benieuwd naar de foto, het klinkt alsof de spenen nog moeten vullen.
De andere merrie lijkt er nog niet op?
odique schreef:Melanie_ en nkPrecious: gefeliciteerd!
Hiboune, Zamora en de voor de andere die gaan waken succes! Ik ben nog klaar wakker hoor![]()
Heb gisteren al even geoefend met moeilijke bevallingen (dan wel bij een schaap). De boer was er een dag niet dus had mij gevraagd om de beesten te verzorgen. Hij ging pas rond 12.00 weg dus als ik 13.00 kwam was dat vroeg genoeg. Nou niet dus! Toen ik aan kwam was er al een schaap aan het bevallen. In eerste instantie niks aan de hand, maar toen ik wat beter keek zag ik een wit hoofdje met een zwart pootje. Nou bestaan er witte en zwarte lammetjes maar ik heb er nog nooit eentje gezien met een wit hoofd en zwarte pootjes. Het hoofdje zat nog helemaal in het vlies en was al een beetje blauw geworden. Dus ik toch maar even gaan voelen naar een tweede pootje. Zodra ik die gevonden had ben ik maar gaan trekken en tot mijn verbazing kwam er een zwart lam te voorschijn over het hoofdje van zijn zusje. Hier was alles gelukkig goed mee dus ben ik snel weer gaan voelen hoe de witte lag. Het bleek dat deze met zijn pootjes achter het bekken lag dus die kon er niet uit zo. Heb het hoofdje dus eerst weer terug moeten duwen (altijd zo zielig voor het moederschaap, dat moet pijn doen
) en toen de pootjes erbij gehaald. De nageboorte kwam tegelijk mee dus het had ook niet langer moeten duren. In het begin dacht ik dat ie dood was want het ademende helemaal niet. Na veel geschud en gesjor is ie dan toch een beetje gaan ademen en heeft hij na een paar uur toch wat gedronken. Ik hoop dat hij het haalt!
Zo dat was mn schapenverhaal..
Hopelijk gaat het bij Pi een stuk makkelijker (heb er vannacht natuurlijk wel meteen over gedroomd).
hiboune schreef:nee geen veulenwerd echt helemaal gek van haar vanacht...
liggen..helemaal plat liggen. staan..kreunen..happen...grrrr
kortom k heb maar uurtje of 3 bij elkaar geslapen haha
nou de babyboom op 1 april blijft voor alsnog ff uit he
stoere schreef:fokfanaat schreef:stoere, dit zijn ook nog wat dingen die goed zijn om te weten.
http://www.avsweb.nl/Subcategorieen/Fok ... alling.htm
thnx voor de link.
iemand bij mij op stal is bijna afgestuurd diergeneeskunde, en heeft zelf ook een aantal veulen gefokt. en we hebben afgesproken dat ik haar mag bellen als het echt begint! dus dat is ook wel een prettig idee vind ik zelf.
maar is het nou voldoende om 2 x per nacht te gaan kijken?
hoe doen jullie dat, ik hoor sommige om de 3 kwartier, maar dat hoeft toch niet als ik een alarm om heb?
Zamora schreef:hiboune schreef:nee geen veulenwerd echt helemaal gek van haar vanacht...
liggen..helemaal plat liggen. staan..kreunen..happen...grrrr
kortom k heb maar uurtje of 3 bij elkaar geslapen haha
nou de babyboom op 1 april blijft voor alsnog ff uit he
ja mijn merrie was ook hopeloos vannacht...ook languit liggen en kreunen e.d. ppffff
lijntje87 schreef:hier een 1 april veulen!!
vanochten om 00.45 uur is mijn merrie bevallen van een merrie veulentje!
alles is helemaal goed gegaan. het is een donkerbruin veulen met kol en sneb.
hoog op de beentjes.
vader is San Remo, is dit de eerste san remo dit jaar? nee toch?
foto's komen vanavond
Suzanne F. schreef:Hee Peetje, dat wordt lang waken dan!
Die van mij is een paar dagen later uitgerekend maar ik verhuis haar nog niet naar de grote stal met de camera. Dat doe ik pas half/eind april.
Ik ben eigenlijk niet zo bang dat ze eerder bevalt maar je weet het maar nooit nee. Snap best dat de schrik er in zit nu.
Enne...515 wens je niemand toe hoor.
Richtje schreef:Dat is wel slopend ja! Stomme beesten