Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:28

pretty: ja het is inderdaad echt een manwijf *LOL* heel veel mensen dachten ook dat het een hengst was als ze op stal stond. Ik hoop dat ze dat stoere idd doorgeeft,want dat vind ik wel heel erg mooi.

@ shirefan: gelukkig zeg, dat is wel vlug gegaan!

@ Tienn: AUWIEE!!! zo'n beest is toch verrekte zwaar he Clown

@ Bacannie: Ja, het wordt mijn eerste eigen paard, maar ik huppel intussen wel al weer 12 jaar tussen de knollen rond, een hele riedel verzorgpaarden gehad en het veulen groeit op bij Kimmie261 die gewoon ontzettend veel kennis en ervaring in huis heeft.. dus begeleiding genoeg Haha! Maar ik vind het evengoed doodeng hoor Clown Ik kan het me ook nog steeds niet voorstellen, dat besef komt vast als het er eenmaal is, maar nu Nagelbijten / Gniffelen

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:32

Bij ons begint het al aardig te korten qua tijd.

Onzze Krack C-merrie is drachtig van Democraat en uitgerekend eind Januari.

Het is nog even spannend geweest en wel omdat ze scheef in rug/lenden partij bleek te zijn dus wij met onze drachtige muts op weg naar de Bilt en daar laten behandelen.
Het was even de vraag of dat ze haar wel goed recht konden zetten voordat ze echt te ver zou zijn in de dracht maar met behulp van de behandeling wat medicijnen en grondwerk aan de dubbele longe is madam weer in een lichamelijke staat dat ze het veulen fatsoenlijk op de wereld moet kunnen zetten.

Ze is al aardig dik al is het haar eerste veulen en voor het uier laat ze al een lichte zwelling zien dus ik denk dat ze op het eind aardig wat zucht zal hebben maar ja toch een kwestie van in beweging houden en af en toe wat stappen onder de man ter afwisseling ( ze verveelt zich erg snel)

Nog ruim 10 weken te gaan en dan zal er als het goed gaat een veulen ronddartelen door de box.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:35

dat is vroeg zeg krackertje! Ik dacht dat ik vroeg was met mijn maartveulen.. wel spannend, dan ben je misschien de eerste boktmama van dit jaar Haha!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:44

kjoetie schreef:
dat is vroeg zeg krackertje! Ik dacht dat ik vroeg was met mijn maartveulen.. wel spannend, dan ben je misschien de eerste boktmama van dit jaar Haha!

Ik verwacht eigenlijk dat er nog wel meer veulens in januari geboren zullen worden maar zou wel leuk zijn als dat zo is.

Tegen die tijd zal ik wat foto`s proberen te laten plaatsen

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:46

krackertje schreef:
Bij ons begint het al aardig te korten qua tijd.

Onzze Krack C-merrie is drachtig van Democraat en uitgerekend eind Januari.

Het is nog even spannend geweest en wel omdat ze scheef in rug/lenden partij bleek te zijn dus wij met onze drachtige muts op weg naar de Bilt en daar laten behandelen.
Het was even de vraag of dat ze haar wel goed recht konden zetten voordat ze echt te ver zou zijn in de dracht maar met behulp van de behandeling wat medicijnen en grondwerk aan de dubbele longe is madam weer in een lichamelijke staat dat ze het veulen fatsoenlijk op de wereld moet kunnen zetten.

Ze is al aardig dik al is het haar eerste veulen en voor het uier laat ze al een lichte zwelling zien dus ik denk dat ze op het eind aardig wat zucht zal hebben maar ja toch een kwestie van in beweging houden en af en toe wat stappen onder de man ter afwisseling ( ze verveelt zich erg snel)

Nog ruim 10 weken te gaan en dan zal er als het goed gaat een veulen ronddartelen door de box.

O wat spannend al!!!! Ik heb zoiets van als eerst de kerst maar voorbij is, dan worden bij ons de eerste veulens geboren{begin maart de 1e}!!!! Maar dan heb jij al zo'n schatje rondhuppelen!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:49

krackertje: heb jij een nieuwe boktnaam dan? Ik heb in de lijst staan Tesselina v. Krack C x Democraat voor eind januari?
Dat was ook spannend zeg, wat was er gebeurd dat ze zo scheef was?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 20:55

Wow, eind januari al! Het laatste veulen van het 2006 topic is vandaag geboren (Amandake, je kunt nu naar hier verhuizen Knipoog ) en we kunnen bijna al weer in spanning zitten! Go jij! Go jij!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 00:08

oeehh eind januari al! Dat begint al te tellen Haha! Na de nieuwjaarsperiode vliegt het ook voorbij denk ik Ja Quirina is nu ong 240 dagen drachtig, begint ook al te spannen Clown

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 00:14

@ shirefan
Gelukkig is het niks ernstigs en is ze er al bijna boven op super!

@ pretty
Misschien inderdaad wat last van het weer? Vervelend dat wel, maar weer is zo raar op het moment.
We gaan niet van een tweeling uit hoor Knipoog

@ kjoetie
Friesje ziet er goed uit Haha!
Bont Friesje is toch ook cool is eens wat anders Haha!

@ Tienn
Dank je zal doorgeven aan nijns Haha! ennum dat is me een gewicht teen nog heel?

@ krackertje
Oei dat was nog wel even schrikken. Gelukkig is alles opgelost. Nu nog even wachten op de kleine.

@ Quirinake
Heee leuk Quirina ook weer drachtig zo gaan we weer gelijk op he Tong uitsteken

Hier is alles nog zoals het is. Lady's staan netjes achter het draad met stroom en geen veranderingen.

Pluis is niet verder gegaan met haar nestje dus het is afwachten.. met konijnen je weet het nooit.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 00:18

Ik mag toch hopen dat Chub niet zo ver overdraagt dat de merrie van krackertje haar voor is.. Chub is op 4 januari uitgerekend, dus nog precies 7 weken..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 07:24

Oei, hoe kunnen we Chub vergeten. Bloos

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 10:03

O nog zo'n vroege!!! Succes en we beginnen al te duimen!!!

Even over de genezing van jane: op een of andere manier geneest ze heel snel. Zo heeft ze 2 jaar terug iets met haar pees gehad, ze kon er niet op lopen en ze waggelde erover. Veearts erbij, die zei dat het een flinke peesbeschadiging was, uitgegleden in het bos.Hij schreef zeker 3 weken boxrust voor, 2x daags een half uur stappen aan de hand een half uur en daarna een half uur koelen. Na een week liep ze weer als vanouds, veearts nog eens laten kijken en het was genezen!!! Hij stond er ook raar van te kijken!!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:22

hallo allemaal!

ben ik ook weer, had afgelopen weken het heel erg druk, maar nu ben ik er weer...

regina is ondertussen alweer 174 dagen drachtig, dus alwer over de helft Haha!

even wat fototjes van m'n drachtige mamatje Lachenhet zijn niet de mooiste, maargoed, het lukte een keer niet Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo Haha! krijgt al een lekker buikje he? Lachen (op de foto's zie je het wat minder als in het echt, maar in het echt kun je echt alwel een buikje zien Haha!

(heb er ook wat sfeerplaatjes bijgedaan, hoop dat jullie dat niet erg vinden Knipoog )
Laatst bijgewerkt door regina op 17-11-06 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:22

@chubby, zo dat schiet alweer op dan!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:04

mijn merrie zit nu op 174 dagen en ze ligt best veel " te slapen" in haar box, doen die van jullie dat ook?
Lees meer mee dan dat ik reageer...
Nog een vraagje: tot hoelang rijden jullie door? en hoe intensief?
Dit is het 1e veulen voor mijn merrie en voor mij....
Hier was ze ong. 100 dagen
Afbeelding
zal vandaag of morgen nieuwe foto's maken en plaatsen...

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:06

mijn merrie, hierboven, is ook 174 dagen...

zij is niet meer zo actief uit haarzelf idd, maar staat nog wel 1 keer per week voor de kar (ben benieuwd voor hoelang, want dr dikke buik past dr al bijna niet meer tussen Nagelbijten / Gniffelen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:07

Chub is bijna 300 dagen drachtig en ze wordt nog zo'n 6x per week behoorlijk gereden (dressuur ca. 30 minuten en buitenritjes van 30 - 90 minuten)..

We galopperen sinds anderhalve week niet meer..

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:09

wow chub, dat gaat echt snel zeg!!

Ik zie trouwens dat je in roosendaal woont, over een jaartje of 2 kom ik ook die kant op Haha! ik heb al gehoord dat er een ruime keuze qua stalling is en mooie uitrijmogelijkheden, bevalt het jou goed?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:13

Het bevalt mij prima hier, alhoewel Chubby in Etten-leur woont. Daar woonde ik eerst en die stal is echt haar thuis.. Ze heeft anderhalf jaar geleden een aantal maanden ergens anders gestaan en dat is niet goed bevallen..

We hebben nu niet zulke mooie uitrijdmogelijkheden als wat het Roosendaalse bos/ Rucphense heide bieden, maar we kunnen niet alles hebben..

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:16

ja ik ben wel kritisch hoor, wil een stal waar hij/zij minstens overdag een flink aantal uur naar buiten kan, ook in de winter, met een binnenbak en goeie uitrijmogelijkheden, en waar goed gevoerd wordt... maarja, dat zien we tegen die tijd wel Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:20

Ik ben ook kritisch, vandaar dat ik nu dagelijks 20 km heen en 20 km terug rijd voor m'n paard Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:20

@ Chubby
Oooh ja jij moet toch als eerste he, maar wie weet word ze wel een 2e Copper Haha!

@ shirefan
Dat is fijn een paard dat zo snel weer er bovenop komt. Gelukkig is alles goed gegaan.

@ regina
Zo die heb ook al een best buikje op naar de mijlpaal van 200 dagen Haha!

@ CubaLibre
Ook al richting de 200 dagen zo gaan er veel heen Haha! Ik rij zelf niet dus daar heb ik geen antwoord op.

Hier een update uit de konijnenstal.
Pluis is druk aan de gang. 's Nachts zit ze in de stal in een binnenhok en daar had ze vannacht weer geprutst met haar nestje ik liet haar los en ze rende meteen naar een gleuf in het glas die ze gister had gemaakt en ze ging weer druk bezig in die gleuf om alles recht te zetten. Strootje hier, hooitje daar... en dan schuift ze met haar pootjes het spul weg. Ben even weg gegaan en toen ik terug kwam zat ze weer in haar nachthokje en was daar weer druk bezig met nestje wat ze het allereerst gemaakt heeft.. haar hele kopje zat onder het stro. Nou ze zou morgen de jongen moeten krijgen dus ben benieuwd hou jullie op de hoogte Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:22

Spannend Faniek, ben heel benieuwd naar de beebies van je konijn!

Ik geloof dat ik niet wil weten hoe lang Copper heeft doorgedragen Schijnheilig

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:36

@faniek, ja idd, ben blij als ze 200 is...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:40

Mijn merrie is vandaag 175 dagen Haha!
*Ga straks wel even foto's maken*

Maar over dat slapen.. Ik zie het haar niet doen..
Ze heeft een partij energie voor 3 haflingers en het enige waar ze aan denkt is eten eten en eten..
Ik weet ook niet of ze dat normaal altijd deed.. Dat zou ik eventueel eens aan de oude eigenaar kunnen vragen
Maar ik denk dat het voor haar een verademing is dat ze nu een flink aantal kiloos kwijt is (ze was rond de 75/100 kilo te zwaar.. En nu nog maar een kilo of 25)