Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:58

Het ziet er naar uit als oedeem. Mijn merrie heeft dat ook gehad, die had het alleen niet zo erg volgens mij, maar ook een hele plak! Heb effe geen foto hoe het eruit zag! Wel precies zo!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 13:33

Jeetje, opzich is de buik niet heel dik, maar wel apart gevormd! Heel apart dat het direct achter de singel begint. Ik zou inderdaad ook even de DA raadplegen. Mijn merrie heeft ook last van oedeem, maar dan alleen voor de uier. Dit lijkt mij niet helemaal normaal!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:29

wohh..sanne...ivank wordt een echte dikke mamma!

Polly: heel veel sterkte (ik lees het nu pas...sorry)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:19

Polly; heel veel sterkte! Ik hoop dat ze het allebei halen!

Heb daarstraks even een foto van Shakyra gemaakt, we weten nog steeds niet met zekerheid of er wat in zit, maar ze begint toch een lekker buikje te krijgen nu.. oordeel zelf:

Afbeelding
Ze zit nu trouwens op 7,5 maand Lachen

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:40

MissHIS schreef:
Vervelend Polly, hopelijk valt het mee!

Ik laat morgen de dierenarts bij Rilexta komen want het is echt niet meer normaal! Ze lijkt wel 11 maand drachtig, zo´n hangbuik heeft ze! Dat komt dus door die enorme laag vocht aan de onderkant, ik zal zo eens kijken of ik er een foto van kan maken. Het ziet er super vreemd uit en ik heb al diverse kenners gevraagd en die vinden dit in deze vorm erg vreemd zeker gezien het feit dat ze nog zeker een week of 9 moet. Vandaar dat ik dus morgen even de dierenarts bel.

Ik heb je foto gezien,mijn merrie had precies hetzelfde in de laatste maanden van de dracht en liep dit ook niet weg. Het zat op precies dezelfde plek en zag er net zo uit. Ik zal me geen zorgen maken als ik jouw was.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:02

pff wat een narigheid hier op dikke buiken ineens!

Polly, hopen dat er nog een levend veulentje inzit, misschien slaan de medicijnen wel zo goed aan dat ze haar dracht nog gewoon goed kan afmaken. Ik duim er in ieder geval goed voor je en voor mams in spe.

MissHIS: omg.. wat een buik! maar die overgang van singelplek naar buik is wel een beetje raar. hopen dat het gewoon een onschuldige vochtophoping is he.

Nou, hoe gaat het hier met Lowara, erg goed!
Morgen gaan we terug tellen vanaf de 100 (en WEER is Odess 1 dag eerder daarmee...)
Donderdag onze allerlaatste priveles dressuur thuis, en zondag nog een dressuurclinic van Tyrza van Iperen. Na zondag geen dressuur meer voor 3.5 maand, maar alleen nog rustige buitenritten. bbbr het begint nu toch wel dichtbij te komen.. 100 dagen is niet zo heel veel meer!!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:17

Lachen

De dierenarts is vandaag geweest en vond het inderdaad vreemd maar kon er niets aan doen (zonder risico te lopen voor het veulen). Dus het is nu niets ernstigs maar wel goed in de gaten houden zei hij.

Jammer dat de singel nu niet meer om past, anders kon ik nog mooi een beetje rijden. Dat vindt ze leuk en is goed voor haar.

Een ieder alvast gelukkig nieuwjaar! Op naar een vruchtbaar 2005 Cool

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 18:22

lowara schreef:
Nou, hoe gaat het hier met Lowara, erg goed!
Morgen gaan we terug tellen vanaf de 100 (en WEER is Odess 1 dag eerder daarmee...)

Haha!

Heerlijk he, nu wordt het echt al aftellen!

Al zegt het natuurlijk niets; misschien wil Odess het veulen wel drie weken langer vasthouden! (Nee, ik ben niet de goden aan het verzoeken!!!)

Iedereen alvast een heel gelukkig 2005, met heel veel mooie en vooral gezonde veulens en merrie's!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:58

MissHIS schreef:
Jammer dat de singel nu niet meer om past, anders kon ik nog mooi een beetje rijden. Dat vindt ze leuk en is goed voor haar.

Ik heb voor mijn merries twee singels, een gewone singel en een.....positiesingel Zo kunnen wij gewoon blijven rijden Bloos Knipoog

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 20:21

lowara schreef:
MissHIS: omg.. wat een buik! maar die overgang van singelplek naar buik is wel een beetje raar. hopen dat het gewoon een onschuldige vochtophoping is he.

Bij Fleur was het ook een hele rare overgang! Precies zoals op de foto!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:24

sinds een paar weken heeft Lady iets achter haar singel een bult zitten. Hij is zacht en kan hem gewoon vastpakken....iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ze staat elke dag buiten. Het lijkt wel een vetbobbel ofzo

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 22:09

Ods schreef:
Ik heb voor mijn merries twee singels, een gewone singel en een.....positiesingel Zo kunnen wij gewoon blijven rijden Bloos Knipoog

Ja op die manier past hij ook nog wel (incl. drachtigheidsstukje Tong uitsteken ) maar het lijkt me niet zo prettig voor de merrie aangezien het oedeem t/m onder de singel zit.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 01:53

Iedereen een gelukkig nieuwjaar tjee dit jaar gaan al onze veulens geboren worden.
Polly ik hoop voor jou dat 05 je wat meer geluk brengt dat kan je wel gebruiken prive als met je merrie. Ik hoop dat ze snel opknapt.

MissH fijn dat het niet iets ergs is..
Tjee nog 7 weken.....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 03:08

Jij nog maar 7 weken Kim, aaaargh das al enorm snel.
Met nancy gaat het tot nu toe nog goed, er is nog niks uitgekomen en ze heeft nog geen koorts dus dat is voorzichtig postitief.
Verder heb ik wel al veeeeeeeeel eerder als gepland mijn camera uit de kast kunnen halen, we gaan nu de 2e nacht in met camera's aan op stal en een beeldscherm naast mijn bed, wat je paard al niet zoal doet 's nachts... dat kan je je niet voorstellen

[edit]zeeeeer domme fout Bloos [/edit]

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 10:51

nou gelukkig Polly dat ze rstig het nieuwe jaar is ingegaan hopelijk blijft het zo goed gaan. vanaf wanneer kan het veulentje komen?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:19

gelukkig het niets ergs is missHis!

en heel fijn dat het wat beter met nancy gaat polly!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 13:37

Ze is nu ruim 7 maanden drachtig dus ze moet er officieel nog 4, maar ik heb geen idee vanaf wanneer het veulen komen mag (Zal het vragen als ik bij de DA ben)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 21:39

Citaat:
sinds een paar weken heeft Lady iets achter haar singel een bult zitten. Hij is zacht en kan hem gewoon vastpakken....iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ze staat elke dag buiten. Het lijkt wel een vetbobbel ofzo

Iemand een idee?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 00:27

elady schreef:
Iemand een idee?

Klinkt als een oedeem ... een vochtophoping dus, zoals de merrie van MissHIS hierboven in een ergere mate heeft.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:03

hhhmmm......klinkt niet echt gezond dus

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:15

Mijn paardje is vandaaaaaaaag 8 maanden drachtiggggggggggggg Haha! Haha! Go jij! Go jij! Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:53

gefeliciteeeeeeerd! Haha!

Hinke had gister echt pech. Veulenlief was druk bezig met een rodeowedstrijd d'r buik vloog alle kanten op zo erg dat ik het meerdere malen goed kon zien. vervolgens natuurlijk aan de buik voelen en hij was echt onwijs aan het rondschoppen dat beloofd weinig goeds.
Of laten we hopen dat hij nu alles van zichaf schopt en bokt en straks zo mak als een lam is *LOL*

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 16:41

gefeliciteerd zeg!

op mijn verjaardag is Lady 8 maanden...nog 5 weken!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 17:38

Odess was niet helemaal goed vandaag. Ze stond de hele middag lusteloos in de bak, terwijl haar maatje stond te eten. Ook heeft ze dikke kaken van de kou. (Of kan dat ergens anders van komen?)

Ik heb haar in haar stal gezet met biks, kuil en een beetje mais. Ze begon direct lekker te eten, dus dat zit wel goed. Ik heb een hele dikke laag stro op de vloer gedaan en de zijkant van de stal dichtgebouwd met strobalen, zodat alleen de voorkant nog maar open is. (Ze staat in een kapschuur)

Wat zouden jullie verder nog doen? Ik kreeg echt een deja vu gevoel vanmiddag Verdrietig . Ik wil zo graag dat het goed gaat dit keer!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:38

Jeetje, denk dat ik gemist heb wat er is misgegaan de vorige keer (?).
Ze hebben wel vaker een dagje dat ze niet zo willen en een beetje down zijn, maar ik weet precies hoe je je voelt, al die ellende hier dan wordt je wel sceptisch.
Ik duim voor je dat alles goed gaat.