[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:46

CP, wat heftig zeg :knuffel:

Fotsy, mooi he om te zien dat je eigen baby zomaar ineens verandert in een moeder :) Wel jammer dat ze nu zo boos doet naar jou ook. Ik mag gelukkig alles bij Fi (bij Dais ook). Bij vreemde mensen is ze wel wat oplettender de eerste dagen, maar andere paarden.... die vreet ze op!

Spannend Mirjam!!

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:49

Cyn heb liever dat ze nog maandje wacht. Stalleverancier heeft vandaag wel gezegd dat we eindelijk datum krijgen. Dit is echt stressen zo. :=

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:54

Gefeliciteerd essie en fotsy! Weer 2 knappe en gezonde veulens

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:54

mirjamalvaro schreef:
Cyn heb liever dat ze nog maandje wacht. Stalleverancier heeft vandaag wel gezegd dat we eindelijk datum krijgen. Dit is echt stressen zo. :=

Hoeveel dagen is ze nu?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:55

Cynthia82 schreef:
mirjamalvaro schreef:

Hoeveel dagen is ze nu?

326 dagen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:05

Ah, Fi's favoriete bevaldag! :D
Wel grappig dat je wil dat ze twee weken overdraagt :') Maar ik snap het wel hoor!
Ben benieuwd naar je kind!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:16

Fotsy gefeliciteerd met je knappe man!

Cp heel heftig om mee te maken. Je hebt wel super gehandeld! Sterkte met verwerken.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:38

Jeetje CP, wat vreselijk om mee te moeten maken... Jij hebt in ieder geval juist gehandeld en hebt je best gedaan. Gun jezelf de tijd om dit te verwerken. Sterkte! :knuffel:

Wat fijn dat jullie lange wachten eindelijk beloond wordt Essie en Fotsy! Gefeliciteerd! Heeeeel benieuwd naar de droogfoto's van de knapper kinders. :):)

Selene_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:40

Gefeliciteerd essie en fosty,

CP wat een verhaal. sterkte. dat zei onze BHV docent nog, dat meer dan 50% van de mensen verstijven in zo'n situatie ookal hebben ze bijvoorbeeld BHV gehad.
Ik zou ook niet weten wat ik zou doen. Goed dat je hebt gehandeld.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:44

Essie en Fotsy gefeliciteerd!

deeemiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:14

gefeliciteerd Essie en fotsy!! *\o/*

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:21

CP wat heftig, je hebt gedaan wat je kon! De kleinzoon zal dat ook wel appreciëren.
Maar wat een trauma :s

Proficiat met alle veulentjes!

Ben benieuwd naar 'in beter licht' foto's @Fotsy.

Ik heb even jullie raad nodig (nogmaals), onze merrie (nu 270 dagen) heeft last van hoestbuien.
Ze heeft niet echt neusvloei en het klinkt eerder als een droge hoest, ze hoest zo een 7 keer na elkaar, gezien ze nu formaat slagschip is, ziet het er heel zielig uit met die buik. Ze laat echt ook mini plasjes schieten tijdens het hoesten.
Verder eet ze goed, drinkt ze en heeft ze geen verhoging. Ze staat continu buiten, krijgt hooi dat niet super stoffig is, ... Maar ze staat momenteel nog niet op het gras. Ik zit te twijfelen om de dierenarts te bellen, maar heb al het voorgevoel dat die gaat zeggen dat er niets aan de hand is ...
Wat is jullie advies ?

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:12

Renske_W schreef:
J_emma schreef:
Gefeliciteerd Essie en Fotsy! Fijn dat alles goed gegaan is!

Hier inderdaad voor niks een prutnacht. Tegen de ochtend werd ze rustig :+

Maar we staan nu bovenaan de lijst en ik heb na vandaag 5 dagen vrij, dus ik hoop heel erg op vandaag of morgen. Vrees alleen dat we er nog wel even blijven staan.

De merrie had natuurlijk gehoord dat ze vannacht nog niet mocht, die heeft de hele nacht haar billen samen geknepen. :(:)

Essie bleu en Fotsy gefeliciteerd!

Ahhh, haha. Dat was het. Arme brave ziel <3
Hoop dat ze even goed luistert naar komende avond wél bevallen ;-)

Ontzettend heftig verhaal CP, en wat heb je goed gehandeld. Kan me voorstellen dat het je wakker gehouden heeft.

Fotsy, wat leuk en vast ook lastig, zo'n lieve beschermende moeder :-)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:33

Mirjam wat rot dat je zo lang op de stallen moet wachten. Hoop dat het snel voor elkaar komt nu, toch wel zo fijn.

Fauvetje dat klinkt toch niet helemaal lekker. Ik zou wel even een DA laten kijken eigenlijk.

Wat denken jullie hiervan.. maiden merrie, 332 dagen drachtig. Geen vol uier maar sinds net wel hars aan beide speentjes. Gistermiddag heel bijzonder gedrag buiten (meerdere keren na elkaar liggen en weer opstaan, kleine beetjes plas laten lopen). Op dat moment ook snelle ademhaling en duidelijk ongemak. Na een tijdje weer rustig en ook een rustige nacht gehad. Ik moest haar vanmorgen wel apart zetten van de andere paarden. Ze zaten continu achter haar aan en ze kon er niks meer mee, dus ze staat nu rustig apart naast de rest. Nu dus wat hars, maar het uier kan echt een stuk voller.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Muronia op 31-03-21 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:40

Ik zou die niet vertrouwen muronia.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 12:43

Fauvetje, ik zou toch de dierenarts bellen. Je kunt niet te voorzichtig zijn met een drachtige merrie.

Muronia, deze zou ik in de gaten houden. Het uier kan wel vaker op het laatst, zelfs nog tijdens de bevalling, vol schieten.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:08

Muronia ik zou ze ook in de gaten houden hoor. Jessie ging twee jaar geleden niet eens over tot harsen en volle uier. Kan je eventueel ph testen?

En fokfanaat bij deze dus weer een merrie die de boel al drie uur op voorhand aan het verbouwen was voor ze ging maar er zijn vast merries die uit het niets ineens bevallen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:13

@essieblue: gefeliciteerd! woww, wat een mooi veulen *\o/* dit was ook de eerste keer voor jouw merrie toch? Fijn dat alles dan zo goed ging. Werd je gewekt door het birth alarm?

@fotsy: gefeliciteerd,ook al zo n prachtig veulen *\o/* <3
Is de nageboorte er inmiddels al helemaal af?

Cp112: echt verschrikkelijk :(:)

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:23

Muronia: zou haar ook in de gaten houden :D mijn merrie had zelfs nog minder toen ze beviel...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:40

@Muriona: Het is gewoon heel lastig met die maidens. Ik zie dat nu ook weer bij mijn merrie en het is gewoon erg lastig om te bepalen hoe en wat. Wel vind ik nog altijd de kleur van de melk een goede graadmeter. Al is dit dan weer bij lang niet alle paarden zo. Kortom goed in de gaten houden en het gehele plaatje bekijken. Vaak voel of zie je zelf wel wanneer ze net wat anders zijn dan normaal.

De mijne zit op 307 dagen nu en bouwt rustig verder aan haar uier. Banden worden ook steeds slapper en haar vulva is nu in ontspanning bijna dubbel zo lang als normaal. Buiten dat ze het wel wat zwaarder begint te krijgen gelukkig geen ongemakken voor haar zoals zuchtplaten of volle benen oid. Dit kan natuurlijk allemaal nog komen. Zoals ik haar nu zie denk ik niet dat ze tot de 340 gaat, maarja ook maiden merrie dus je weet het nooit.
Afbeelding

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:48

WoW cp ik krijg kippenvel als ik dat verhaal lees, moet zo heftig zijn geweest.
Hopelijk kan je het allemaal een plaatsje geven .

Proficiat aan al die mooie nieuwe veulentjes ! Wat zijn er veel geboren de laatste dagen, maar het is dan ook prachtig weer natuurlijk!
Ik ben echt een fan van al die mooie bonte veulentjes , maar ik vind echt elk veulen dat ik al heb zien voorbijkomen echt prachtig!

Ik vraag mij soms af , hoeveel dikker ze hier nog kan worden _/-\o_
We tellen rustig verder af . 1 van de dagen eens bellen voor haar vaccinaties . En dan nog maar wat geduld uitoefenen!
(Ik had ze net even
Onder de spriet gestoken, vandaag da ze zo blinkt )
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:39

Jahoor tamarant de nageboorte heeft ze er met hevige naweeen uitgeduwd. Nog niet zo gezien, altijd al gehad dat die er ineens mee uitvalt bij het rechtstaan van de merrie.
Merrie heeft ook mega veel melk zeg. Als kleine drinkt, komt het er bij de andere speen uit dan moet hij vlug die nemen en dan gaat de andere weer lekken. Das dweilen met de kraan open hè. :P helemaal anders dan bij de laatste merrie die hier geveulend heeft.

Cp heftig zeg

Essie blue de jouwe al buiten geweest? Droog foto? Hebben we dat goed geregeld hè.

Pairens en ze moet nog even. :')

Mag ik spammen :o amai hij is zo perfect getekend.

Afbeelding

Afbeelding

Lily is al vriendelijker tegen me het was waarschijnlijk omdat de dierenarts er vanmorgen bij was.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:45

Fotsy en essie gefeliciteerd met jullie prachtige veulentjes <3

RuNi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:49

Heel heftig CP, goed gehandeld zeg!

Essieblue en Fotsy gefeliciteerd met jullie mooie veulens!

Hier ben ik van kamp zombie opgekrabbeld naar de blauwe wolk. Zijn naam wordt Rocky Road (ik hou van chocola) en inmiddels gaat het super goed.

Mijn merrie werd onrustig en om 22:45 was ik naar stal gegaan voor de zekerheid. Toen ik aankwam ging ze net liggen en kwam de pootjesblaas er al uit. Hij was om 23:00 geboren met een snelle bevalling. Het opstaan duurde lang en mijn merrie was op de nageboorte gaan staan waardoor ik twijfelde of deze er wel volledig af was.
Ik vond het trouwens super lastig om deze op te binden, heel zwaar en glibberig dus al mijn knopen zakten uit.

Dus om 01:00 de veearts gebeld om de nageboorte te checken en om te helpen met het veulen te laten staan/drinken.

Samen met de DA de merrie gemolken en een fles gegeven. Inmiddels kon hij zelf staan. Daarna ging het veulen slapen en de DA zei dat ik als hij wakker was moest proberen om hem te laten drinken bij de merrie. Al met al tot 03:30 bezig geweest maar hij snapte niks van de uier.

Toen even naar huis gegaan en om 06:00 terug om een fles te geven maar toen had hij gelukkig het drinken bij de uier ontdekt. Die dag moest ik werken dus was een mooie afsluiting van het zombie tijdperk :')

Afbeelding

Nu is het genieten begonnen!

Alle wakers veel succes!

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:57

Hij is echt knap fotsy <3

Runi nu genieten maar , het ziet er ook echt een schatje uit !