[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:49

Wings, nu hopen dat maar 1 ei pakt!

Juval, ze kijkt er niet echt blij bij nee _O-

Cheyenne, spannend!

Hier hebben we morgen 18 dagen scan, nadat er nog niet veel te zien was op de 15 dagen scan. Ik hoop echt dat er morgen een mooi eitje zit, of desnoods allebei en dan 1 afknijpen. Ben zo benieuwd

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:58

Als er een eitje zit is ze niet drachtig, Diertjec...

Cheyenne, een vruchtje komt rond de 6de dag pas in de baarmoeder aan. Als je een dag na inseminatie spoelt heeft het zaad al zijn werk gedaan, en duurt het dus nog een aantal dagen voordat het vruchtje in de baarmoeder komt, die dan dus mooi schoon is :)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:40

Wat Vulina zegt klopt :j vorig jaar hebben wij Wild Thing ook nagespoeld. Word hier op het hengstenstation ook regelmatig gedaan.

Diertjec. Duimen op een vruchtje. Spannend!

_chayenne_ spannend! 6 cm datkan niet lang meer duren met ovuleren.

Fotsy. Hoelang moet je nog wachten op de scan?

Juval. 18+ _O- dat wachten duurt altijd zo lang!

Wings_love. Duimen dat er één eitje pakt! Spannend...

Nynkster. Ze wilde graag weer naar huis :):)

Dankjewel allemaal! Ben ook helemaal weg van mijn vos. Als veulen was hij ook al zo gaaf <3
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1777425075657318&id=1034854126581087
Ik hoop nu heel erg op een merrie variant :D al is een hengst ook meer als welkom. Enne ik wil nu ook wel graag een schimmel _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:12

Juval: word ze in de stal gedekt?

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 02:51

Vulina schreef:
Cheyenne, een vruchtje komt rond de 6de dag pas in de baarmoeder aan. Als je een dag na inseminatie spoelt heeft het zaad al zijn werk gedaan, en duurt het dus nog een aantal dagen voordat het vruchtje in de baarmoeder komt, die dan dus mooi schoon is :)

Ah! Zo klinkt het al een stuk logischer :D

AM horses zo'n knappe vos in schimmeluitvoering moet vast te regelen zijn. Fluister je merrie even je wensen in :Y)

Succes straks Diertjec!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 06:12

Vulina schreef:
Als er een eitje zit is ze niet drachtig, Diertjec...

Uiteraard bedoel ik een vruchtje _O- de bedoeling is natuurlijk dat ze drachtig is hahah.

Thanks! Nog even een halve dag zenuwen in bedwang houden, ze komen pas eind van de middag.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:06

Succes vandaag diertjec

Am vrijdag gaan we scannen maar heb er niet zoveel hoop op, ze is nog steeds haar zelve, lieve bitch met kort lontje. :')

Flo kreeg standaard altijd spuit om baarmoeder op te schonen en dat hielp.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:11

Succes vandaag diertjec! Duim voor je!

Spannend cheyenne!

Oei juval die kijkt woest :(:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:13

Fotsy schreef:
Flo kreeg standaard altijd spuit om baarmoeder op te schonen en dat hielp.

Dat doen ze vaak bij "schoon" vocht. Bij een bacterie oid moet je echt spoelen..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:14

Succes vandaag diertjec!

Hier donderdag scannen maar ik kan er niets zinnigs over zeggen... we gaan het wel zien ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:57

Zo, drukke tijd op het werk en een weekendje weg en ik loop ineens een heleboel pagina's achter hier. :oo Even een snelle algemene bijpraat vanaf kantoor.

Knappe vos, AM!

Nynkster wat fijn dat Lina weer thuis is en dat ze zo snel op de trailer stond! Dat is bij de mijne ook altijd een puntje...

Wings hopelijk mooi drachtig van 1 veulen, niet van 2... Ik duim met je mee!

Juval heeft een gezellige merrie :') Gelukkig laat meneer zich niet afschrikken.

Spannend Diertjec! Hopelijk goed nieuws!

Ook spannend voor Cheyenne en CL deze week lees ik!

Omdat ik het zo druk heb gaat de tijd hier razendsnel. Overmorgen gaan we scannen! Ik maak me vooral druk over of mevrouw de trailer op wil om naar de kliniek te rijden, en vooral of ze daarna weer de trailer op gaat mee naar huis. De terugweg is altijd wat lastiger en als ze boos is ergens om (wat ik me wel kan voorstellen na zo'n scan...) dan wordt het weleens een uitdaging.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:59

Even een bijlees post :)

Juval, Smarti zal dan toch stiekem voor de charmes van de hengst gevallen zijn als ze zich toch wel heeft laten dekken :) Spannend hoor! En die foto’s whahaha :=

Balen Vulina dat er geen embryo was, maar er is nog tijd zat! :) En gelukkig heb je al een hele gave combinatie die wel gelukt is!

Nynkster en Tinniie gefeliciteerd! Tinnie, super gave combinatie, die hengst :~

Blaze & Linda hahahah dan zou je toch zeggen dat het goed gekomen moet zijn als jullie merries zich zo lang en vaak laten dekken :P

Stephanie fijn dat alles er goed uitzag! Lijkt ook een hele geruststelling dat je na 30 dagen het vruchtje weer levend en wel op beeld ziet :)

Cheytjuh ik ben weer super benieuwd wat voor knappe gelderse jou daisy gaat produceren! Trouwe volger van je mooie kudde hahaha :):)

Spannend Wings en cheyenne! Nieuwe ronde nieuwe kansen :)

Super balen diertjec… hopelijk dat het vruchtje nog verstopt zat en dat je vandaag wel goed nieuws krijgt! :( En ook balen voor Eef en Eef…. In mijn beleving is er nog tijd genoeg dus ik zou het gewoon nog eens proberen.

Barb, misschien nog even laten scannen door de dierenarts om te checken of het ei zeker weg is? Vorige keer deed mijn merrie dat ook en hebben we dat niet gedaan, DA vertelde achteraf dat er waarschijnlijk toch nog een eitje gezeten zou hebben waardoor de inseminatie op het eerdere ei zowiso niet zou pakken…

Cubalibre, nog even geduld haha! Jij zit tenminste al verder op het bankje als wij :P

Hier niets spannends te melden, wij zitten nog op het 18 dagen bankje.. Merrie gelukkig niet meer hengstig gezien dus we wachten rustig af, nog 11 dagen geduld :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:51

De mijne is inmiddels niet meer hengstig, dus ik duim ook dat ik 15 juni goed nieuws krijg +:)+

En voor de rest, duim ik net zo hard :)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:18

Even een ego postje, maar we hebben het testresultaat binnen:
Afbeelding

Zoo zo blij en opgelucht!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:20

Gelukkig gefeliciteerd.

Verder heb ik weinig te melden.

Ik heb wel meegelezen maar aangezien ik zaterdag mijn lieve kleine jack russel Lady heb in laten slapen staat mijn hoofd momenteel nergens na.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:20

Dat is sneu, angelpam. Sterkte! :(:)

Gefeliciteerd Wings! Wat een opluchting!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:29

Aahh wat sneu angelpam... heel veel sterkte Y;(

Super! Fijn nieuws wingslove! Zon briefje heb ik ook liggen maar dan van waterhoofd en dwerggen. Gelukkig ook vrij van alles

Super blaze!! Samen aftellen haha

Succes sparky. Ik doe mee :P

Imre succes morgen!

Cubalibre spannend!

Zojuist positief bericht gehad. Eitje is weg. Nu aftellen!! 20 juni zilver op dracht scannen en abby op kloppend hartje :)

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:02

Kabayo schreef:
Zojuist positief bericht gehad. Eitje is weg. Nu aftellen!! 20 juni zilver op dracht scannen en abby op kloppend hartje :)

angelpam schreef:
Ik heb wel meegelezen maar aangezien ik zaterdag mijn lieve kleine jack russel Lady heb in laten slapen staat mijn hoofd momenteel nergens na.

Knuffel voor jou angelpam :(:)

Wings_love schreef:
Even een ego postje, maar we hebben het testresultaat binnen:
[ [url=m/aHzWPa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoo zo blij en opgelucht!

Super fijn ! Dat scheelt een hoop beslissingen!

Blaze08 schreef:
De mijne is inmiddels niet meer hengstig, dus ik duim ook dat ik 15 juni goed nieuws krijg +:)+

Duimen duimen!!

CubaLibre schreef:
Hier donderdag scannen maar ik kan er niets zinnigs over zeggen... we gaan het wel zien ;)

Nog eeeeeeventjes geduld :):)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:37

Positief nieuws Wings! Fijn!
Blaze, spannend. Nu duimen
Sterkte Angelpam, dat is naar nieuws.
Kabayo, ook spannend en duimen :D

Mijn lichaam kan de spanning niet meer aan _O- lig nu thuis ziek op de bank en hoop dat ik voor vanmiddag wat meer opgeknapt ben. Al gaat het al wel beter dan vanochtend

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:49

SparkYY_8 schreef:
Barb, misschien nog even laten scannen door de dierenarts om te checken of het ei zeker weg is? Vorige keer deed mijn merrie dat ook en hebben we dat niet gedaan, DA vertelde achteraf dat er waarschijnlijk toch nog een eitje gezeten zou hebben waardoor de inseminatie op het eerdere ei zowiso niet zou pakken…

Dat ei was zeker weg op vrijdag ochtend, zelfs zonder eraf spuiten zou het weg geweest zijn. Bij de 2e poging had ze ook dit soort symptomen en had ze 10 dagen na insemineren gewoon een ei van 4 cm zitten terwijl het geel lichaam ook aanwezig was. En dat was allemaal normaal volgens de VA.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:28

Diertjec schreef:
Mijn lichaam kan de spanning niet meer aan _O- lig nu thuis ziek op de bank en hoop dat ik voor vanmiddag wat meer opgeknapt ben. Al gaat het al wel beter dan vanochtend

Ahhhh hoelaat komen ze scannen? :P En de hoeveelste poging is het dit seizoen?

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:12

Zo, nu heb ik even wat meer tijd om op iedereen te reageren.
Allereerst iedereen bedankt voor het duimen! Zowel voor het WFFS negatief zijn van wingsie, als op het ontwikkelen van 1 mooi vruchtje.

Diertjec, ik voel met je mee! Ik vind het zo spannend telkens! Heel veel succes, ik duim dat er een mooi vruchtje zit!

_cheyenne_ schreef:
1 is genoeg wings love. Stonden beide eitjes ook op springen?

1 is zeker genoeg! 1 eitje was al onregelmatig aan het worden, die zou zeker dezelfde dag nog springen. De andere was iig al aardig aan de maat, minder ver dan de eerste. Die is wellicht een dag later gesprongen, maar dat weten we natuurlijk niet.
Ik duim voor jou morgen, dat het ei mooi afgekomen is :)

Fotsy, ik hoop voor je dat ze je gewoon voor de gek houdt!

CubaLibre, voor jou is donderdag dus spannend! Ben benieuwd!

Imre, komt vast helemaal goed met het laden! misschien influisteren dat ze anders lopend naar huis moet? ;)

Sparkyy, nog 11 dagen spannend dus! Ik kom gezellig bij je op het 18(nu 11) dagen bankje zitten :) Wings wordt ook over 11 dagen gescand :) Voor Blaze is de 15e ook D-day zie ik? Wordt nog druk op dat bankje :+

Angelpam, sterkte!! was ze al oud?

Spannend Kabayo! Klinkt positief in ieder geval :) Fijn is dat he, als ze gewoon negatief zijn voor al die vervelende ziektes.

Volgens mij heb ik nu iedereen gehad weer :) Vind het zo'n leuke periode weer. Zo spannend of ze drachtig willen worden! Ik duim voor iedereen!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:16

Wings_love schreef:
Imre, komt vast helemaal goed met het laden! misschien influisteren dat ze anders lopend naar huis moet? ;)

Lopend naar de fokkerij vanaf de kliniek is maar 6,6km. Ik ga dat juist niet fluisteren, ik denk namelijk dat ze dat veel liever doet dan met de trailer. :))

Al nieuws Diertjec?

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:17

@ Wings_love, is jou merrie een nakomeling van de gelderse hengst parcival? :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 16:18

Gecondoleert Angelpam, ik vind het altijd wel zo stom als onze dieren ons verlaten :(

Zojuist is hier nog een gastmerrie gebracht voor Jesse, echt wel een hele knappe zwarte buffel. Hopelijk gauw hengstig.

Volgende week laat ik Ebby scannen, zag het net op de kalender staan dat ik daar een afspraak voor moet maken in die week. Vind het nu toch stiekem wel een beetje spannend...