Mijn merrie wil niet meer zo veel van de hengst hebben, ze blijft denk ik nog tot het einde van deze week bij hem en dan samen met mijn één jarige veulen. En dan nog even afwachten tot de scan
Spannende tijden zo te horen al qua scannen! Ben benieuwd of ze allemaal al mooi drachtig zijn
Venthe
Geplaatst: 15-05-15 08:05
zo ik kom weer even binnen vallen (was/ben erg druk met mijn tentamens) Wat interessant al die verhalen over genetica, ik heb daar helemaal geen kaas van gegeven. Lijkt me wel echt leuk om je daar in te verdiepen als je aparte kleurtjes kunt krijgen. Mijn merrie is bruin en de aanstaande papa vos... ik hoop op een vos met veel wit en anders bruin.
Spannende tijden voor veel hier met het scannen! en natuurlijk gefeliciteerd aan iedereen waarvan de merrie drachtig is gescant
die van mij heb ik afgelopen zaterdag weer weg gebracht. ze had toen 10 dagen regumate gehad (zou hengstigheid onderdrukken zodat ze de ovulatie konden sturen? ) zaterdag dus gebracht en gescant, precies zoals ze wilde een klein eitje maar niet hengstig. Blijkbaar was dat goed meteen ingespoten, nu moet het eitje dus gaan groeien. En nu zit ik al weer een paar dagen inspanning af te wachten. Gok dat ik rond het weekend/na het weekend wel weer bericht krijg. Wachten duurt lang.....
Zo zo kan ook niet even weg he of moet weer beetje boel bijlezen ha ha.
Vind het echt wel interessant om over het kleurgenetica te lezen, leuk hoor.
Vandaag met de konijnen naar de da geweest en meteen gevraagt over wat hij aanrade kwa scannen. Ik lees namelijk verschillende berichten overal. Bij mij betreft het mini's. Echt een super fijne arts hebben we.
Met hondje Lynn gaat het redelijk, maar die opgekropte energie he! Houd een Boerenfox maar eens weken lang rustig. Denk dat we der binnenkort maar een wodcatje of geven.....
De 22 ste gaat mijn span op date. Hh vond het prima, ik begin hem wel te knijpen hoor dag merries veel plezier op vakantie. Ik hoop dat het in ene keer pakt en ik ze niet nog een keer hoef te missen. Bij ons betreft het dit jaar een cremmelo.
Aan de andere kant heb ik voor volgend jaar al een knappe vent op het oog. Ppfff. Ik twijvel om niet eens mijn ogen serieus te openen voor een eigen dekhengst. Het is allemaal wat he.
Hengstje die luna heeft uitgezocht zie ik wat aan maar kan het niet met zekerheid zeggen. Als mijn hengst was had ik hem zeker laten testen. Dan weet men het pas zeker.
Laatst bijgewerkt door R.X. op 15-05-15 16:06, in het totaal 3 keer bewerkt
Thanks allemaal! Ben ook erg blij hoor! We zijn vroeg begonnen omdat ze maiden is en we met diepvries werken. Dan konden we t hele seizoen proberen als het nodig was. Nu gelijk 1e poging al raak, dus volgend jaar mooi vroeg veulentje
Dus ik hoef alleen nog achterover te leunen en duimen dat alles op koers blijft. Misschien dat ik in een later stadium nog eens laat scannen, maar even kijken hoe het loopt.
22e op date.... Hier hebben we de 22e nog n scan gepland staan, daarna gaan manlief en ik even 2 weken op een welverdiende vakantie (al twijfelen we nog of we de national parks gaan doen of naar de eilanden van Hawaii gaan).
Gisteren belde er iemand naar onze staleigenaresse om te vragen hoe het met de merries was die we dragend probeerde te krijgen.... Zegt ze: Beide dragend van het 1e en enige rietje! Krijgt ze als antwoord: Damn, wie is jouw VA want die wil ik ook
*daarover gesproken: mss moet ik maar eens een mail zenden naar de hh om haar te vertellen dat mijn dame dragend is (sor far, so good...)*
Fotsy
Geplaatst: 15-05-15 15:56
Gefeliciteerd faline
Goed zo rx
Cubralibre vakantie dilemma ik ben meer een huismus
vakantie dilemma.... Ik hoef niet zo nodig op vakantie maar nu we toch in de VS wonen is het wel zo fijn om dan ook echt wel enkele staten enz mee te pikken.
Voor manlief is het denk ik wel goed want die maakt lange werkdagen (richting de 60u per week en als het tegen zit nog wel meer) en is wel echt toe aan vakantie.
Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe drachtige merries!
De merrie die eigenlijk over 2 weken uitgerekend was blijkt nu harstikke leeg te zijn *Baal baal* Dus die gaan we opnieuw dekken en dan heb ik er volgend jaar hopelijk 2.
xApple
Geplaatst: 15-05-15 19:27
Ik ben zo blij; de eigenaresse van Gio stuurde vanmiddag een berichtje dat mijn merrie hengstig is !!!
Na weken scannen en niks niks niks is ze nu uit zichzelf gewoon hengstig geworden! Ik ben echt blij met mijn beslissing van dinsdag
Staat Gio nog bij Amber? Ik dacht dat hij het dekseizoen naar Vd Berg ging... Ach ik zit niet meer zo in de fjorden, ik mis een hoop haha fijn dat ze hengstig is in ieder geval
xApple
Geplaatst: 15-05-15 20:17
Nee je hebt gelijk hoor hij staat bij v/d Berg! Maar Amber houdt me op de hoogte
jolandje
Geplaatst: 15-05-15 21:01
oww, Pauk wat jammer, ik weet hoe het voelt, vorig jaar met glowy gehad, was drachtig gescand en eind mei nog maar eens van buitenaf laten scannen en toen was ze leeg, dikke tegenvaller