[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:52

Hè tjinta hoop voor je dat ze gewoon drachtig is hoor! maar mijn merrie was ook heel moeilijk te scannen, na heel wat zoekwerk vonden ze het pas. Moet wel zeggen dat mijn merrie maar heel nipt was op gebied van scanbaar te zijn, pastte maar net.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 00:13

Maandag is Jazzy geinsemineerd, woensdag nog een keer gescand en ei was weg. Morgen breng ik haar weg, samen met haar 3-jarige dochter naar hun logeeradres en dan vrijdagnacht op vakantie!
De 25e gaat haar fokker met haar naar de DA om te scannen. Heb de DA al gevraagd of ze me een sms wil sturen wat de uitslag is!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 06:39

Vetaquila jeetje zeg dat is schrikken maar gelukkig waren jullie er op tijd bij!

Tjinta hopelijk is je merrie gewoon drachtig,

Setteli fijne vakantie geniet er van en hoop dat je de 25 ste een mooie smsje krijgt!!

Mijn duimen draaien vpor iedereen hier en hopelijk willen er een paar merrie's toch nog mama worden!

Heb een vraagje aan jullie,
Mijn merrie is week terug geinsemineerd maar gisteravond was de zijkant van de vula gezwollen,
Hebben jullie dat al eens gehad?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 07:42

Kan dat geen insectenbeet zijn polleman?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:25

Gefeliciteerd Joyce, ben benieuwd naar vlgend jaar :)

Tjinta, hmm hopelijk maandag toch een vruchtje dan!

Setteli, spannend hoor!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:42

DL hoe staat met je projectje?

Setteli ik duim mee en prettige vakantie.

Polleman of van het schuren, beetje gekwetst?

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:25

Muroch & fotsy ik weet het niet,
Het zit aan alle 2 de kanten
Ik wilde vanmorgen kijken maar wilde graag naar buiten dus lukte niet zo goed alleen.
zal straks nog x kijken en als het nog zo is maak ik er wel een foto van

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:22

Fotsy projectje is inmiddels verkocht. Er was iemand die haar had gevolgd via mijn fb en wilde haat heel graag hebben. Normaal wil ik het zelf allemaal doen maar ik kocht haar en 1 dag later kwam er iets op mijn pad waardoor ik minder tijd voor haar zou krijgen, dat word vanmiddag als het goed is rond gemaakt dus dan kan ik ook vertellen wat. Ze is in professionele handen nu en dat is voor mij een goed gevoel en ze zou als ze klaar was wel verkocht gaan worden maar nu is het ook goed :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 13:04

Goed dat ze in goede handen is, komt vast inorde, DL. Spannend ook altijd bezig he :D

Kga morgen ook even kijken naar een nieuweling, ben alvast benieuwd.

Tinniie als je het nog ziet zitten met je perlinootje voor volgend jaar, hier misschien twee dates.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:53

Haha ja Fotsy, das goed hoor ;) maar eerst zien dat hij hier iets drachtig krijgt.. Hij is ook deze maand pas 2 geworden dus het zou stilletjesaan toch moeten werken he.
Ik heb er 1 merrietje bijstaan en die heb ik toch al een tijdje niet meer hengstig gezien. Maar ik laat ze pas volgend jaar opvoelen en nu gewoon samen staan.

Het is echt wel een moeilijk jaar. Ik heb net nog bij een hengsteneigenaar gestaan en die had nog geen enkele van de eerste poging drachtig. Had ze nog nooit niet meegemaakt. Allemaal 2-3-4 keer nodig.. Wij ook maar 3 van de eerste keer (nog wel enkele te scannen) de meeste van 2e keer vol en 2 van de 3e keer...

Onze leasemerrie moeten we volgende week woensdag scannen. Duimen! (Heb daar eigenlijk stiekem spijt dat we haar met de vader van onze hengst gedekt hebben ipv onze arany zelf, dus moest die niet drachtig zijn mss toch een ander rietje nemen haha :-p )

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 16:30

Dustinlover spannend mijn buimen draaien voor goed bericht! Heb je wel verdiend!!
Hoe gaat het met je paardjes nu op je nieuwe plekje?

Fotsy jij bent al vast aan het plannen voor 2016?

Tinniie hopelijk willen die merries nog drachtig worden!
Mijn duimen draaien

de vulva van mijn merrie is weer helemaal normaal Gelukkig.
ik was al bang dat het weer mis ging als ze nu drachtig was, maar denk dan toch door insect of schuren.
denk wel dat ze drachtig is ze veranderd altijd zo positief nu alleen hopen dat het dan blijft zitten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:37

Mijn friese muts toont nog geen teken van hengstigheid, morgen 21 dagen na dekking, keer schouwen met hengst en als ze afslaat, gaan we scannen (pogen tot). Kan ze eind vd maand mooi natuurgebied weer in!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:19

Vandaag is de merrie drachtig gescand, alleen t vruchtje is alleen wat onderontwikkeld. Wie heeft hier ervaring mee?! Woensdag weer scannen hoe het is, dan is t laatste moment om evt weg te halen..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:52

In hoeverre onderontwikkeld?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:22

Yes beide merries drachtig voor 2015 nu duimen dat alles goed mag blijven gaan, iedereen met goed nieuw gefeliciteerd de andere flink balen

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:01

Proficiat Joysjuh! Je grote mooie (overo) niet? :)

Lauura, geen ervaring mee... al eventjes afwachten zijn dan? Ik duim voor toch een mooie normale zwangerschap!

Leonoor, ziet er toch al goed uit dan, nog geen hengstigheid te zien, hopelijk ook drachtig daar dan :)

Polleman, ja zal dan toch een insect geweest zijn of misschien idd door het insemineren wat jeuk en beginnen schuren? Hopelijk ook drachtig daar!

Mijn oudje vandaag 3 dagen na inseminatie.. Ze leek ook ietsje aanhankelijker vandaag... Maar wil nog geen valse hoop krijgen :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:50

@tinniie nee asal niet die loopt nog in de sport misschien later ooit een keer

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:56

Gefeliciteerd met de drachtige merries!

En succes voor iedereen die nog moet scannen.

Hier ook 2 v.d. 3 merries die nog een 2e keer gedekt moesten worden.

Heb nog een vraag. Ik heb normaal nooit een merrie drachtig als er nog een veulen naast loopt. Nu een merrie (welsh A)met veulen en drachtig gekocht. Maar ze was erg mager toen ik haar kocht. Gebit was nooit gedaan (ze is 6) en had veel haken en sloot niet mooi. Gebit hebben we gelijk laten doen en staat de hele dag in de wei (helaas nu even de schrale wei, volgende week naar de volle wei), 's avonds en 's morgens op stal hooi, 2x per dag 3/4 kg merriebrok en 1x per dag een flinke bak slobber. Haar veulen is nu 3 maanden. Maar nu wordt ik erop aangekeken dat ze zo mager is, omdat ze drachtig is en zoogt. In hoeverre maakt die dracht uit nu dan?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 23:59

Oo heb ook nog erg leuk nieuws. Ik heb op Facebook een zwemsessie bij een paardenzwembad in België gewonnen! Daar ga ik met mijn oudste merrie heen, lijkt me echt heel gaaf!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:27

Leuk DB om te winnen. Ben benieuwd zwemmen met je merrie! *\o/*

Jij kunt er sowieso niks aan doen, drachtig en zogend gekocht. Maar de dracht vergt nu nog niet zo veel extra's hoor.
Goed ervoor zorgen dat de merrie haar vitamines en mineralen binnen krijgt. Dat heeft ze nodig om zowel haar veulen als de vrucht alles te geven om goed te ontwikkelen.
Voerschema lijkt me voor een Welsh A in orde.
Is lastig oordelen vanaf de computer hoor!
Strakjes met 4 a 5 maanden dan moet je vooral even oppassen. Dan hebben veel merries er moeite mee zelfs als ze niet dragend zijn. Gelukkig staan ze dan op de volle weide. Maar wel dan bijvoeren zou ik doen.

Mmm Lauura een onderontwikkeld vruchtje?
Hier had Annisse dat vorig jaar, de vrucht was niet zo heel mooi rond zei de DA ze heeft geresorbeerd met 40 dagen.
Dus was de vrucht wel mooi rond maar klein of niet mooi gevormd?

Polleman gelukkig alles weer oké!

Amia is nog steeds stikgiftig naar onze ruin (een nieuwe en nog niet lang geleden gecastreerd) *\o/*
Krijg toch weer een beetje meer hoop dat ze de vrucht gewoon niet gevonden hebben.
Maandag maar afwachten....

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:07

DB wow zwemmen met je paard, wist zelfs niet dat ze dit in België ergens deden.
Tjjinta een nieuweling?
Duimen draaien nog steeds voor de hopende drachtige merries.

Mijn merrie heeft met 80 dagen dracht een vreetbui, ik denk dat ze misschien niet genoeg eten krijgt?
ik had wel de staldeur gewoon tegen gezet maar dit zou voor haar geen probleem mogen zijn, ze stapt nog niet over een draaitje als hij op de grond hangt. Dus zij deur opengeduwd en een gat in de zak gebeten die ik nog niet had opgebergt.
Ze krijgt halve kilo light mix en beetje spelt, gezien ze zo snel zwaar wordt. Zou ik haar toch maar al ander eten kopen of gewoon wat meer geven dan?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:49

Thxx. Ja bij Stoeterij Hidalgo in Maldegem.

Mijn merries lijken sinds de dracht hun stal viezer te maken. Ze lijken meer te plassen. Iemand hier ervaring mee?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:29

Hier een mijlpaal bereikt vandaag, Dolly en Jorja zijn 50 dagen drachtig. Nog maar 290 te gaan...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:41

Hier luna 64 dagen drachtig ongeveer.
Staat nu hele dagen op stal met dat slechte weer, heeft wel de mogelijkheid op weidegang maar ze wilt der stal niet uit. Is ook heel snel slecht gezind nu ze drachtig is. meer plassen doet ze wel niet. Jaagt ook onze jaarling weg terwijl ze die normaal heel graag in haar buurt heeft.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:32

Fotsy kunnen ook de hormonen zijn,
Die van mij doet dat al heel snel als ze drachtig is,
En die krijgt onbeperkt hooi weidegang en 2 x halve schep merrie brok van havens,
En dan nog eten alsof ze niks krijgt op moment dat ze drachtig is.

diane_basje ik ken dat die van mij altijd schoon en word ook wat natte als ze drachtig is,
Plast wat meer dan.
Gefeliciteerd met de mijlpalen

Luna2006 gefeliciteerd sommige vrouwen hebben dat ook die hebben ook lat van de hormonen dus is denk ik met paarden ook zo