Alles bij gelezen nu pff wat een gebeurtenissen allemaal weer...
Gefeliciteerd met de mooie veulentjes die ik voorbij heb zien komen gefelicteerd iedereen met een mijlpaal Felecitatie's voor de jarige
Morgen gaan we Juwel schouwen bij de hengst en als ze direct afslaat dan gaan we meteen een klein feestje vieren en als ze thuis is dan word ze gescant, kan ik wel laten doen daar in Duitsland maar dan kost het me een hele boel meer. Hoop echt dat het in 1x is gelukt.
Marlinde volgens mij wel maar word ze binnen kort nog maals gescant om 2lingdracht uit te sluiten.
silketje
Geplaatst: 10-03-09 22:34
idd ze is drachtig gescand en volgende week nog een extra keer om tweelingdracht zeker uit te sluiten, ze had 2 evengrote eitjes en de dag van de bevruchting maar 1-tje, als het ene gesprongen was enkele uren tevoren en het andere enkele uren erna zou ze toch een 2-ling kunnen dragen maar nu was er maar 1 vrucht te zien maar voor alle zekerheid...
gefeliciteerd nog met je verjaardag eponastable!
volle uiers en een reuzesprong bij de melk gezien, gelezen, ik blijf nog wat bokken, wil graag nog een veulentje zien vanavond nu ik zoveel ooievaars (sollicitanten) heb gezien, of staakten ze? of vergadering na de zware uitspraak gister? hoeveel hengsten droppen we daar nog de komende jaren
silketje
Geplaatst: 10-03-09 22:46
whaha, krijg net door dat volgende week woensdag mijn oudste zoontje zijn verjaardagfeestje heeft en die namiddag heb ik een afspraak met de DA om Jenske te scannen en Lonato te ruinen deze kindjes denken dat de melk uit de fabriek komt, en een kalf, veulen of lammetje, ok dat bestaat maar niet hier, op een andere planeet ja wat doen we, afspraak uitsellen of de kindjes wat bijleren (special act?)
Nicole288
Geplaatst: 10-03-09 22:53
heb je een hond? Dan kan die als special act assisteren bij de castratie Ik denk zomaar dat een castratie wel wat eng is voor die kinderen..
Zo ben weer bij , maar geen tijd meer om te reageren
Hier vanacht maar weer de tent in. Lig er vast voor niks gezien het uier , maar ik vertrouw dr toch niet helemaal....
Shay had vanmiddag een puinhoop van d'r stal gemaakt , hooi lag door de hele stal heen , buik vond ik ineens vrij hoog zitten en ze hield d'r staart van d'r kont. Verder is ze in gedrag wel gewoon rustig , maar de melkfabriek is wel druk bezig.
Haha, Silketje, zie het al helemaal voor me.......allemaal huilende kindertjes en een ander deel aan het voetballen met ehum "ballen"....
Shayla
Geplaatst: 10-03-09 23:33
areke schreef:
Spannend sandra, verwacht wel een sms van je als het er is
Ik zal je toevoegen op de sms lijst Jij kan d'r ook nog wel bij
Zahlina
Geplaatst: 10-03-09 23:36
Avond iedereen.
Vanvond de staart van Shanon gewassen en gevlochten, ze heeft het erg zwaar. Op advies van onze buuf (verloskundige) krijg shanon nu brandnetelthee, zoutblok verwijderd, we hopen dat ze hierdoor minder vocht vast gaat houden want het is wel heel heftig. Ze staat erg onstabiel en haar banden zijn mooi los. Heb een poging gedaan om even aan haar uier te voelen maar ze werd me net iets te boos en boze hoogdrachtige dames bijten hard in billen van baasjes Haar uier is nog niet erg groot maar wel vierkant, kan dus vannacht gebeuren maar ook over 3 weken Dit is haar eerste veulen is bij ons en we geen idee hebben hoe ze is als fokmerrie.
Euh Silketje, ik heb sinds kort een luchtbuks en schiet alle ooievaars die iets bijzich hebben wat een op een hengstje lijkt neer, woon gelukkig 3 km van stal net bij de aanvlieg route van de ooievaar. In W-brug alleen maar merrie veulens
Wauw Shayla. Dat ziet er zeer belovend uit, veulentje in aantocht, brrr koud in een tent. Wat ben ik dan eigenlijk laf, ik dump alle drachtige merries bij mijn ouders, als het alarm gaat stap ik in de auto maar mijn moeder regelt alles, ik slaapt te diep (terwijl ik naast de stal van de merrie sliep nooit gemerkt dat ze ging veulenen en nog wel meer van dit soort acties )
KootMiraDrum
Geplaatst: 10-03-09 23:39
Spannend Zahlina.
Heb ook eens memmenfoto's gemaakt....
Over een aantal weken lig ik er weer dagelijks onder
areke
Geplaatst: 10-03-09 23:40
Shayla schreef:
areke schreef:
Spannend sandra, verwacht wel een sms van je als het er is
Ik zal je toevoegen op de sms lijst Jij kan d'r ook nog wel bij
Hahahaha ik hoor wel ik de top van je lijst thuis toch