Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 19:52

@ Nicole288
Dank je wel foto's volgen onderaan hier Haha!

@ Bacannie
Dank je wel Haha!
Buikje ziet er goed uit dat beloofd wat. Leuk dat oefenen! Doe ik soms ook met Kita die vind het geweldig.

@ Tienn
Dank je wel Haha!

@ Miirthe
Dank je wel en alvast gefeliciteerd en welkom hier natuurlijk Haha!

@ Djesseka
Aaaw dat is een heel vervelende ervaring.. gelukkig komt ze er weer bovenop.
En natuurlijk bedankt voor de felicitatie Lachen

@ pretty
Dank je wel Haha!
Ik ken dat in de regen ze binnen laten.. vind het dan altijd zo sneu dat ze buiten staan en daar ga ik weer door de stromende regen..

@ shirefan
Ooh bah wat naar Ach gut hoop dat ze er snel weer bovenop is en dat het niet ernstig is. Hou je ons op de hoogte?

@ Mazzel-meid
Dank je wel voor de felicitatie Haha!
Haha ja om mijn tijd op te vullen met wachten op de paardenlady's die 11 keer zolang erover doen moet ik toch andere baby's verzorgen en zien groeien Haha!

@ Nimber
Welkom terug hier jou ken ik natuurlijk Lachen
Wat een ellende zeg bah Ach gut... en we hopen dat nu alles gewoon goed gaat en dat er 2 topveulens geboren mogen worden.

Hoe het verder is eigenlijk niet veel verandering.
Ik had vandaag de grote stal waar ze in het uit konden lopen opgeruimd, stoepje, hooiopslag, oude halstertroep en nog heel veel meer troep wat er allemaal nog lag van de keuring *my bad* opgeruimd, konijnenhok uitgemest, dozen die er nog lagen van konijnen opgeruimd en de 2 konijnenhokjes schoon gemaakt en te koop gezet.
Al met al was ik van half 10 t/m 3 uur 's middags zoet (heb mezelf een baaldag van school gegeven Clown) daarna nog medicijn halen voor mijn konijn met middenooronsteking, want dat is ook nog steeds niet weg. Nou ja denk je alles gehad te hebben kom je daarvan thuis in het donker.. pakt de dikke zaklamp om de nijn met middenooronsteking in de grote ren te zoeken en schijnt richting achter kijk je tegen een paardenhoofd aan. Paardenhoofd? Luna? Wat doe jij hier in de tuin? Loop iets verder staat Nikita er ook en Misty keihard te hinniken vanuit de bak.
Kortom de dames waren via de mesthoop waar een klein draadje voor zit eruit gelopen, omdat er geen planken meer zaten. Wat hebben die maflingers dat weer snel door.. kortom gras flink vertrapt, maar ze staan weer in de wei/stal/bak. Ze hadden al geprobeerd ook zelf terug te komen en daarmee het hekje ook nog is kapot gemaakt *zucht haflingers het is wat*.

Nou ja alles is goed afgelopen Haha!

Ook goed babynieuws!!

Pluis is begonnen met een nestje bouwen!
Jaja echt een heel mooi holletje... ik heb geprobeerd het op de foto te zetten, maar je kan het niet terug vinden op de foto terwijl het duidelijk zichtbaar is gewoon. In ieder geval ze zou tussen donderdag en zondag jongen moeten werpen dus ben benieuwd.

Hier dan de foto's van de andere zwangere als het goed is lady's

Dittus: Krijgt jongen van een 3 kleur ram
Afbeelding

Nog altijd naamloos.. een grote Franse Hangoor van minimaal 3 kilo krijgt jongen van een blauwe FH ram. Jongen worden getatoueerd geintresseerden in vervang voor de kat Haha!? (Wees er snel bij heb al 3 reserveringen Tong uitsteken)
Afbeelding

Even vergelijking hoe groot ze is. Dattus op voorgrond is een jong van Dittus die is nu zo'n 4 maand oud.
Afbeelding

Wallie onze andere Franse Hangoor voedster.. krijgt ook jongen van een blauwe FH ram.
Afbeelding

Is wat anders als dikke buiken, maar toch minstens zo leuk babynieuws toch? Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:31

Wat een supergave konijnen Faniek! Hoeveel heb je er in totaal?

Nimber, welkom! Ik heb je verhalen gelezen, vreselijk gewoon. 2007 moet gewoon een topjaar voor je worden! Leuk ook dat je een nieuwe aanwinst hebt. Je gaat wel een beetje vreemd met een gelderse. Tong uitsteken Kun je iets meer over haar vertellen?

Shirefan, gaat het al wat beter met je meissie?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:56

@ shirefan stertke en hopen dat het senl weer voorbij is Lachen
@ Nimber wat een ellende zeg bah....
@ Faniek ik wil ook zo,n konijn he Lachen wat een schatig koppie,s zitten daar op Lachen

Ik heb verder geen nieuws over monnie!!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:02

@ Neonlight
Ik heb er zelf 11 stuks. Waaronder 2 Franse Hangoren waar ik mee fok en 4 kleine hagoortjes die af en toe een nestje mogen krijgen (deze zijn verder niet getatoueerd en gaan ook niet naar shows alleen de Franse). En ik heb nog 2 gecastereerde rammen, 2 rechtopstaande oortjes gevallen, 1 dwergrexje en ik ben nog op jacht naar meer Franse Hangoren Haha!

@ Maseike
Dat kan *LOL*

Weer een update vanuit de konijnenstal... Pluis is begonnen met plukken! Ik verwacht de jongen nu wel op korte termijn Ja

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:22

Vanmorgen de veearts gehad en ze had links een joekel van een hoefzweer!!! Dus niets ernstigs ofzo, maar errug lastig!!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 13:59

Mijn merrie is net genezen van een hoefzweer die door haar hoef liep als een ijzer.. Duurde 6 weken maar gelukkig komt het goed.. Dus sterkte voor je merrie.. Ze zal behoorlijke pijn gehad hebben

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:00

Deze liep ook door, maar ze loopt direkt een stuk makkelijker!!!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:02

Dat begrijp ik.. Er is natuurlijk een enorme druk vanaf..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:20

shirefan: een hoefzweer is erg pijnlijk hé,van zodra ze gevonden en doorprikt wordt,gaat het al hardstikke beter,en zal ze wel vlug beteren! Gelukkig waren jullie er meteen bij!

Nimber: ik heb ook je verhalen gelezen,en erger dan dit kan haast niet meer zou je denken..ik wens je echt veel sterkte bij het verlies van Libel en jonge Waldfee(veel te jong om al te moeten gaan.. Huilen ),en wat een geluk dat boven alles Hinke overleefde én de boel rechthoudt,wat een sterke merrie Ach gut

Ik wens je dan ook echt onwijs veel succes met je twee dikke buiken voor volgend jaar,alle geluk van de wereld,en toppie dat je er ook dit jaar terug bij wilt zijn in dit topic! Knipoog

Faniek: Wat een mooie nijntjes! Moet vast en zeker ook heel spannend zijn om te wachten op de kleine nijntjes!

Haflingers in de tuin,ai ik mag het niet gedroomd hebben,en hier kan het nochtans zeker ook gebeuren,als de mijne een goed sprongetje wagen,zitten ze zo in de sappige,malse tuin Clown
Het is me wat,kan je meteen terug de hersteltoer op! Clown

Hier waren we gisteren toch ook wat bezorgd over mijn drachtige meid.Ze had kenbaar wat last ofzo savonds,wij vinden dat ze zo erg verdikt is in een weekje tijd! Ze stond precies opgeblazen,en de staart wat opzij,maar ze at gewoon en mestte gewoon..
Ik denk dat het misschien komt door meer op stal te staan met dit weer? In elk geval is ze vandaag weer gewoon de ganse dag buiten.
Je zou bijna denken dat er een tweeling inzit,zeker omdat ze bij de vorige dracht pas verdikte op 9/10 maand dracht!
MAargoed,ik zie er verder niks aan,dus maar goed in de gaten houden gewoon.
Ze is ook gescand hoor,maar bij de controle van de tweelingdracht was het een stagiar door gezondheidsproblemen van mijn eigen DA,en die vertrouwde ik niet zo..ze zag ook maar half wat ze moest zien geloof ik.. Koe

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:00

Bacannie: Mooi, is al een duidelijk drachtig buikje Ja
Idd stoer dat ze dat allemaal goed doet!

Miirthe: Wat een trotse hengsten, dat wordt geheid een knap veulen!
En gefeliciteerd met je verjaardag!

Djesseka: Arme Umeda, nog steeds flink last dus Ach gut
Hoe krijgt Wild nu een singel doormidden? Energie te over idd, ach wrs vond zij het wel een aardig grapje Knipoog

Maseike: Oke, maar wel helemaal gek van paarden dus, hartstikke fijn OK dan!

Shirefan: Och nee wat sneu, klinkt wel als een zweer ja, zo plotseling. Mijn ruin heeft er nu ook last van. Die loopt gelukkig alweer iets beter.

Nimber: Volgend jaar verdien jij echt alle geluk van de wereld Ja En een nieuwe merrie erbij dus? (al een foto van? Lachen )

Faniek: Dat is even met je ogen knipperen.. ineens 2 paarden in de tuin! Ondernemende typjes zeker? Knipoog Haha!
Wow, dat zijn idd nog eens konijnen! Leuke namen Haha!

Pretty: Het kan bij latere drachtigheden toch wel sneller gaan met de buik he. Als de stagiaire getwijfeld had zou ze toch wel een nieuwe afspraak voor je gemaakt hebben met je eigen DA?

Hier is het compleet warm, vooral op stal, daar is het bijna 17 graden?! De dekentjes kunnen weer af, ze zweten er gewoon onder.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 16:15

sjah,ik weet het niet,we hebben haar achterna nog doen scannen door een andere DA,maar het was al te laat om nog veel te kunnen zien,maargoed,op 16 dagen had mijn eigen DA wel gescand,en toen vond ze er maar één,net daarna werd ze ziek,en moest zo die onervaren stagiare invallen..hardstikke slecht moment dus.

Ik ga er toch vanuit dat alles goed is,en dat ze veel vlugger verdikt omdat ze niet meer bereden wordt nu..

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:49

die nijnen zijn leuk!!!!!

Jullie gaan echt snel, ik heb echt te weinig tijd om op iedereen te reageren en mee te kletsen, maar ik lees wel mee Haha!

Met friesje's dracht gaat alles super, ze is heerlijk drachtig en is al weer flink dik. Nog dik drie maandjes en dan is het alweer zo ver, dat is zó raar, over drie maanden heb ik gewoon een paard Nagelbijten / Gniffelen Dat is net zo moeilijk te geloven als dat iemand me zou vertellen dat ik over drie maanden een paarse giraf zou hebben *LOL*

Hier zijn foto's van friesje zoals ze nu is. Ik verbaas me er altijd over, er zitten nada spieren op dat paard want ze leeft in luilekkerland, hoeft alleen maar te broeden Haha! maar het is zo'n stoer ding.. ik zeg altijd dat Kimmie261 Pokon door d'r voer heen gooit, die paarden bij haar zijn allemaal echt oneerlijk mooi Haha!

viewtopic.php?f=53&t=683675&hilit=

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:05

Ik heb haar vanavond nog in de biotex gezet en ze loopt wel 90% beter!!!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:07

shirefan: gelukkig!

pretty: Dat kan ook al veel schelen ja Ja

kjoetie: Knappe toekomstige mama en wow wat een stoer broertje loopt er ook rond.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:17

ja ik hoop stiekem dat babyveulen heel hard zijn/haar best gaat doen om op broertje te gaan lijken Tong uitsteken maar ik vind zowel de moeder als de vader als broer echt prachtig, dus kan bijna niet missen *LOL*

Tenzij de inseminator slordig is geweest en er een bonte uit komt rollen *LOL* dan sta ik wel even vreemd te kijken denk ik Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:33

Wie weet hoe mooi die bonte blijkt.... Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:46

ik heb niks tegen bonte paardjes hoor Haha! *zoekt dekking met al die tinkerliefhebbers hier* Nagelbijten / Gniffelen Mijn bijrijdknollie is ook bont en idd erg mooi..

maar uit een fries heb ik toch graag een zwarte Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 12:01

Ik ben geen friezenfan.. Maar dat broertje vind ik geweldig!!!
(Had ik net ook al getypt en is verdwenen volgens mij)

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:02

Ze is weer helemaal de oude hoor!!! Morgen ga ik weer wat grondwerk doen, ik wil een beetje NH gaan doen kijken hoe ze hierop reageert!!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:09

Jeetje dat doet ze snel.. Mijn merrie had 6 weken nodig..
Maar super dat ze zo snel de oude is!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:53

shirefan: wow, dat is snel! OK dan!

kjoetie: een bonte? Dat zou idd even schrikken zijn, haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:22

shirefan: wat goed dat ze terug Ok is!! Ze zal vast heel blij zijn dat ze van die zweer verlost is! Ze zal wel nog wat tijd nodig hebben om helemaal te genezen,want het is toch een wondje nu hé..maar rustigaan,en ze zal zelf wel tonen wat kan!

Kjoetie: Echt een imposante merrie is dat!! En broertje nog veel meer! Knipoog Dat wordt vast ook zo een stoere opdonder!
Vind dat zalig,die merries die zowat op een hengst gaan lijken!

Voor 9 maanden ver te zijn vind ik ze wel nog niet zooo dik hoor,de mijne is slechts 6 maanden en zeker al even vol Clown

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:35

mijn merrie is 24 weken,en ik heb vandaag haar buikomvang gemeten:215 cm......

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:25

Echt superleuke konijnen heb je Aniek!

Zoo vandaag ging Jellie ff op m'n tenen staan... god wat een gewicht Lips are sealed

Vanaf wanneer kan je het veulen eigelijk 'voelen'? [ kan dit uberhaupt? Clown ]
En wat moet je dan voelen? *LOL*

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 16:26

Shirefan, wat naar dat je merrie ineens stokkreupel staat...

Mazzelmeid, ja cool hè dat ze dat allemaal durft! Ik ben ook heel erg trots!

Nimber, jemig wat heb jij een pech gehad met je paardjes... ik hoop voor jouw dat het zonnetje gauw weer gaat schijnen.

Faniek, haha wat een verhaal! Wat een boefjes heb jij zeg... hihi! En wat een lieve nijnen heb jij zeg...

Lees nu uitslag van Shirefan, hehe gelukkig is het "maar" een hoefzweer. Nu kan je er in ieder geval iets mee. Succes!

Nicole288, dank je ben ook heel blij met beginnend buikje!

Kjoetie, wat een leuke merrie zeg! Spannend hoor, wordt dit je eerste paard?