Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 22:30

Hier nog een foto van mijn kamer-olifantje .

Afbeelding

Angel, nu 4 maanden onderweg en volgens mij krijgt ze een olifant ofzo .

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 07:57

@Crazy_Funky: Wat jammer! Altijd sneu als zoiets gebeurd, zeker ook voor de merrie. Ik begreep dat dit de 2de keer was?

@Nicole288: Balen zeg. Is me dit jaar ook al gebeurd, maar gelukkigkon ik ze nog opnieuw laten dekken. Op hoeveel dagen was ze nu gescanned en op hoeveel dagen de keer ervoor?

En ik ben jaloers op al die buikfoto's! Duurt bij mij nog wel even, vorig jaar was er amper iets te zien en kwam er een joekel van een veulen uit.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:30

Naar, van Ires

cheyenne01: geen idee, wat vreemd! Ik zou me wel voor kunnen stellen dat het veulen -in dit prille stadium- tegen het bekken aandrukt en dat ze die druk ontwijkt.

Ook wij tellen vrolijk verder: 114 dagen vandaag. Ik kan niet wachten tot ik het veulen echt voel bewegen! Nu is het toch maar een kwestie van aannemen dat ze nog drachtig is. Lee staat nog 24/7 op de zomerwei met HAAR kudde. Eind van de week wordt het weer slechter en dan halen we het hele spul naar huis. Kan ik weer lekker mutsen met de paardjes

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:49

oliebol om te horen dat het ook mis kan gaan.

Het gaat straks weer een spannende tijd worden! Ik verheug me nu al op een knap donker veulentje! Mevrouw is nu iets meer dan 5 maand en de buik begint al te komen. (ik zal binnenkort weer eens een foto maken)
Tot en met december doe ik nog een paar wedstrijdjes met dr, maar daarna blijf ik lekker met dr thuis. Wie blijft er nog meer wedstrijden rijden?? en tot hoelang??

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:08

aaah, angel ziet er echt schattig uit zeg!!

Neonlight: ja dit is de 2e keer, de eerste keer was het veulen wel goed enzo en ze stond op het punt om te bevallen, en het veulen lag niet goed, het lag met een beentje terug..
dus ze had de hele nacht lopen persen, enja de eigenaar die kwam er pas smorgens achter, dus te laat het veulen was al dood..

suepergirl: wat voor een merrie heb je en door wie is ze gedekt?
ik rijd geen wedstrijden, de pony's die ik verzorg die zijn of nog niet ingereden of nog niet zolang onder het zadel..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:19

crazy_funky schreef:
aaah, angel ziet er echt schattig uit zeg!!

Dat is ze ook.
En dat hete rennen wat ze normaal zo leuk kan is er (helaas) ook van af. Dat komt voornamelijk door haar hoefbevangenheid(wat weer goed gaat) en haar kreupelheid(die al 6 weken met vlagen opduikt en weer bijna weg is en dan weer flink opduikt).

Hoe houd ze dat met die pens in gods naam nog 7 maanden vol!!!!! Te dik is ze zeker niet(eerder juist afgevallen omdat ze bijna niets mag hebben ivm met haar bevangenheid), het is dus puur veulenbuik wat er aan zit!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:28

ja maar hij lijkt nu ook dikker door dr vacht he..
moet je dr straks dan zien.. januari/februari en dan ook nog MET wintervacht.. lijkt ze helemaal of ze op knappen staat haha..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:47

Is het echt mogelijk dat je bij een paard die 4 mnd drachtig is al wat ziet (en dan bedoel ik het veulen en niet het gras ) ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:59

Zie bij Angel het bewijs.

Ik heb haar op 9 mei pishengstig weg gebracht naar de hengst. Ze is daarna nog een keer hengstig geweest. De keer daarna werd ze niet hengstig en is ze gescand en dus drachtig. Ze zou dus van de dekkingen rond 9 mei drachtig geworden kunnen zijn, dan zou ze nu 5 maanden onderweg zijn, maar 3 weken geleden zag je die buik al!).

Het is bij Angel geen gras, en door een vacht kan ik aardig heen kijken(met al die haarballen hier). Angel zit samen met haar dochter het minst dik in haar vacht en is wel veruit de dikste als je er naar kijkt.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:37

crazy_funky schreef:

suepergirl: wat voor een merrie heb je en door wie is ze gedekt?
ik rijd geen wedstrijden, de pony's die ik verzorg die zijn of nog niet ingereden of nog niet zolang onder het zadel..

Mijn merrie is een Freestyle x Belisar en ze is gedekt door vdl Discovery. In het begin van dit topic heb ik al wel een keer een foto geplaatst. Maar kzal mevrouw dr huidige buik weer snel fotograveren!
Tis nu al spannend.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 18:15

En kun je al wat zien

Afbeelding

Nee ik wil niet weer op de foto!!!
Afbeelding
Lekker puh!
Afbeelding

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:56

Jeetje, crazy_funky en Nicole!! Dit is niet leuk!! Bah! Sterkte

Boldly is nu 165 dagen drachtig!! Dat is toch bijna op de helft!!! En ik denk dat ik ook het veulen heb voelen trappen! Nadat ik dat voelde, bleef ik met mijn hand onder Bold haar buik, toen ging ze heel schattig hinniken en keek ze mijn kant op Wat dat zou betekenen? Maar het zag er wel lief uit!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:57

Jaja Sammie, daar begint al een echt buikje te groeien!

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 22:53

ik ben vandaag erg geschrokken, en verdrietig,
gisteravond is er bij ons uit de wei een ruin van bijna 2,5 jaar uitgebroken, en op de weg aangreden, Ze hebben hem moeten inslapen zo gewond was hij.
Mjn ruin stond ook bij in wei, maar hij is gelukkig in de wei gebeleven! Ik ben wel erg geschrokken!!
En meisje en stal eigennaar zijn erg emotioneel!
Sorry moest verhaal ff kwijt, doet me veel!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 23:34

Bedankt Boldly

Krissie: jee, wat ontzettend naar. Snap dat je gigantisch geschrokken bent, had zomaar die van jou kunnen zijn. Gelukkig niet, maar dit is ook hartstikke erg. Sterkte voor dat meisje, het zal je toch gebeuren zeg.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 08:03

Krissie: dat is niet zo leuk, ik wens jullie veel sterkte toe!

Sammie: het is wel duidelijk nu dat ze drachtig is gezien haar buikje

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:49

dankje, is ook niet niets!

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:28

Hallo allemaal,
Mijn merrie is ook drachtig en ik hoop dat ik ook mee mag praten?

Even voorstellen:
Ik ben Judith, heb een haflingermerrie Donja van 5 jaar en ze is drachtig van haar 1e veulen.
Ze is 16-08 en 18-08 voor het laatst gedekt door Midas-Hanja (zie http://www.kymmelshof.nl/nl/index.html). Begin september gescand, toen zat ze op ruim 3 weken en gister nog een keer opgevoeld en toen zat ze op ruim 2 maanden.

Gelijk even een (domme?)vraag: Hoe berekenen jullie de uitgerekende datum? Ik hou het nu voorlopig op half Juli en hou haar tegen die tijd natuurlijk goed in de gaten.

Ga nu even een beetje het topic doorlezen, weet ik een beetje wiewie is.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:31

Bij de VA twijfelde ze zelfs van de buitenkant af of ze wel drachtig was!!!!! Ze zagen dus niet in dat ik me druk maakte dat ze nu al zo mega dik was. Er is dus verder niet naar het veulen gekeken, dat het goed groeit is 1 ding wat zeker is .
Lees hier voor het verdere verslag:
viewtopic.php?f=3&t=480074

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 17:55

Judibo schreef:
Hallo allemaal,
Mijn merrie is ook drachtig en ik hoop dat ik ook mee mag praten?

Even voorstellen:
Ik ben Judith, heb een haflingermerrie Donja van 5 jaar en ze is drachtig van haar 1e veulen.
Ze is 16-08 en 18-08 voor het laatst gedekt door Midas-Hanja (zie http://www.kymmelshof.nl/nl/index.html). Begin september gescand, toen zat ze op ruim 3 weken en gister nog een keer opgevoeld en toen zat ze op ruim 2 maanden.

Gelijk even een (domme?)vraag: Hoe berekenen jullie de uitgerekende datum? Ik hou het nu voorlopig op half Juli en hou haar tegen die tijd natuurlijk goed in de gaten.

Ga nu even een beetje het topic doorlezen, weet ik een beetje wiewie is.

haah gezellig jij ook hier
Sommige mensen tellen 11 maanden sommige 340 dagen...
Ik tel 11 maanden in ieder geval...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:28

Hee, gezellig, wij zijn samen zo'n beetje de laatste komend jaar! Mijn merrie is op 22 augustus gedekt.
Bij een maiden tel ik 11 maanden, en dan houd ik het goed in de gaten (hoewel ik dit jaar behoorlijk gefopt was met een veulen in de wei op klaarlichte dag en niemand thuis ), bij merrie die meerdere veulens hebben gehad kijken we naar de normale draagtijd. Zo hebben we een merrie die 320 dagen draagt, we hebben er ook eentje gehad die altijd 360 dagen droeg. De merrie die 22 augustus is gedekt heeft vorig jaar 341 dagen gedragen, daar houd ik nu 340 dagen bij aan, hoewel ik wel hoor dat veulens laat in het jaar vaak wat eerder geboren worden.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 18:05

welkom judibo!

vandaag bij de dames (en de 2 heren) geweest, en ukkie word echt steeds dikker joh! pff ben echt benieuwd hoe die er op het einde uitziet!
Afbeelding

sterre daarintegen is niet zo dik, heeft wel iets een buikje maar als je weet dat ze maar 5 dagen schelen..
Afbeelding
Afbeelding

jamie word nu afgespeent en staat eventjes op stal, omdat er geen andere mogelijkheid is, en hij moet ook wat tammer worden.. mede ook voor de hoefsmid enzo.. is wel wat fijner
volgensmij merkt ukkie nou dat het veulen zich goed beweegt, ze staat af en toe naar dr buik te kijken en tijdens het eten heft ze haar hoofd ineens op en kijkt dan naar der buik.
verder gaat het ook heel goed met ires, volgensmij heeft ze er niet veel last meer van dat ze verworpen heeft..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 18:39

Neonlight schreef:
Bij een maiden tel ik 11 maanden, en dan houd ik het goed in de gaten (hoewel ik dit jaar behoorlijk gefopt was met een veulen in de wei op klaarlichte dag en niemand thuis ), bij merrie die meerdere veulens hebben gehad kijken we naar de normale draagtijd. .
Ik ga maar uit van 11 maanden, ik zit met 5 verschillende datum's in mijn maag. En 1 Juli vind ik wel een makkelijke datum.

Vannacht heb ik echt al de verschrikkelijkste dromen gehad, ze was weer verschrikkelijk hengstig enz enz. En ze moet nog 9 mnd.

Ben blij dat er al iets te zien valt zij het niet veel.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:28

Magikme ook even melden

DIt is Pitana.. hier was ze precies 1 maand drachtig ( 20 mei) en ze is 24 maart uit gerekend)
Afbeelding

En dit is ze nu. Op de helft van de dracht
Afbeelding

Afbeelding

Ok ze staat wel heel erg zielig op de fotos maar het gaat om dr buik

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:51

wat heeft ze voor een paarse vlekken op dr bil dan?

maare ziet er goed uit hoor!
leuke merrie trouwens