Angel, nu 4 maanden onderweg en volgens mij krijgt ze een olifant ofzo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
crazy_funky schreef:aaah, angel ziet er echt schattig uit zeg!!
crazy_funky schreef:
suepergirl: wat voor een merrie heb je en door wie is ze gedekt?
ik rijd geen wedstrijden, de pony's die ik verzorg die zijn of nog niet ingereden of nog niet zolang onder het zadel..
Judibo schreef:Hallo allemaal,
Mijn merrie is ook drachtig en ik hoop dat ik ook mee mag praten?
Even voorstellen:
Ik ben Judith, heb een haflingermerrie Donja van 5 jaar en ze is drachtig van haar 1e veulen.
Ze is 16-08 en 18-08 voor het laatst gedekt door Midas-Hanja (zie http://www.kymmelshof.nl/nl/index.html). Begin september gescand, toen zat ze op ruim 3 weken en gister nog een keer opgevoeld en toen zat ze op ruim 2 maanden.
Gelijk even een (domme?)vraag: Hoe berekenen jullie de uitgerekende datum? Ik hou het nu voorlopig op half Juli en hou haar tegen die tijd natuurlijk goed in de gaten.
Ga nu even een beetje het topic doorlezen, weet ik een beetje wiewie is.
Neonlight schreef:Ik ga maar uit van 11 maanden, ik zit met 5 verschillende datum's in mijn maag. En 1 Juli vind ik wel een makkelijke datum.Bij een maiden tel ik 11 maanden, en dan houd ik het goed in de gaten (hoewel ik dit jaar behoorlijk gefopt was met een veulen in de wei op klaarlichte dag en niemand thuis), bij merrie die meerdere veulens hebben gehad kijken we naar de normale draagtijd. .