Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 19:56

Ow bah meis, ik voel met je mee... Wat jammer zeg, het zit je niet mee zeg. Gaan ze het nu opwekken!?

Gelukkig (als ik het zo uit mag drukken) is het veulentje nog heel klein, en zal je merrie er minder moeite mee hebben om het eruit te krijgen. Hoogst waarschijnlijk voelt ze zich weer een stuk beter zodra ze het kwijt is... Ach gut

Mijn pb box staat voor je open Ach gut

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:53

He bah.. Wat vervelend! Ik leef ook heel erg met jullie mee, dikke knuffel voor Nancy! Ach gut

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:04

En ik heb een "dikke"buikfoto!
Op 141 dagen dracht:
Afbeelding

Afbeelding

En wat denken jullie ervan, begint ze al een buik te vormen? Knipoog

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:30

goed nieuwe ontwikkelingen.
De DA heeft de hele avond rond lopen bellen met allerlei klinieken, wij dachten dat het veulen dood was, aangezien er geen beweging meer te zien was en om dat er gaten in de vliezen zaten.
Volgens 2 klinieken (Utrecht en Kesteren) hoeft dit niet, en kan het veulen ook vanwege die gaten heel erg stil liggen.
Ze staat nu op antibiotica en pijnstillers en ik heb besloten daar progesteron bij te geven, áls het veulen nog leeft blijft het dan iig zitten, misschien dom maar ik wil alles geprobeerd hebben.
Volgende week krijgt ze een controle echo...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:32

Gaten in de vliezen??? Wat betekend dat allemaal? Is er nu nog wel een kans op het volmaken van de dracht en een gezond veulen?

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:27

renee ik duim ontzettend met je mee...
ik begrijp heel goed dat je alles wil proberen!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:45

wat super vervelend!!
ik duim echt mee dat alles goedkomt, desnoods zonder veulentje.. Boos!
de merrie gaat voorop, het klinkt niet erg gezond die gaten..
ik hoop zo dat alles goed is!
hou je ons op de hoogte?

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:48

wat erg Scheve mond hopenlijk word de moeder snel weer in orde. super balen zeg Scheve mond
vrija lover heb je der laten voelen dat je weet dat het een merrie is

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:04

ik heb geen idee hoe nu verder, beide klinieken konden niet zeggen hoe groot de kans is dat het veulen nog leeft. Ze staat nu op hormonen die de dracht in stand houden als het veulen leeft, pijnstilling en AB...

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:12

jockeygirl schreef:
vrija lover heb je der laten voelen dat je weet dat het een merrie is

Nee!
we zouden gaan voorspellen wat het zou worden, en dat in onze naam zetten! *LOL* dus niets zeker helaas, er kan evengoed een hengstje uitkomen! Lachen

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:13

Polly schreef:
ik heb geen idee hoe nu verder, beide klinieken konden niet zeggen hoe groot de kans is dat het veulen nog leeft. Ze staat nu op hormonen die de dracht in stand houden als het veulen leeft, pijnstilling en AB...

fijn dat je nu in ieder geval weet dat er wel iets is, straks had je niets door en was je nu nog verder van huis. en fijn dat ze nu pijnstillers krijgt Lachen
ik hoop echt zoo dat het allemaal goed komt!! Ach gut
blijf hoop houden en verwen haar lekker!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:51

Vervelend Polly, hopelijk valt het mee!

Ik laat morgen de dierenarts bij Rilexta komen want het is echt niet meer normaal! Ze lijkt wel 11 maand drachtig, zo´n hangbuik heeft ze! Dat komt dus door die enorme laag vocht aan de onderkant, ik zal zo eens kijken of ik er een foto van kan maken. Het ziet er super vreemd uit en ik heb al diverse kenners gevraagd en die vinden dit in deze vorm erg vreemd zeker gezien het feit dat ze nog zeker een week of 9 moet. Vandaar dat ik dus morgen even de dierenarts bel.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:01

Jasses Polly, wat een narigheid. Ben benieuwd wat ze bij de echo gaan vinden. Wat voor complicaties hebben die gaten eventueel voor de merrie en voor het veulen? En de medicijnen die ze krijgt, hebben die eventueel nog invloed op merrie en/of veulen? Dit is gewoon uit belangstelling hoor ... ik heb dit nog nooit gehoord, laat staan meegemaakt (gelukkig). Heel veel sterkte. Voor jezelf natuurlijk, maar ook voor je paardje Ach gut

MissHIS: is het echt zo extreem geworden? Ben benieuwd wat de DA ervan zegt.

Het begint nu geloof ik serieuze vormen aan te nemen met die merries van ons .... de laatste loodjes ...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:05

Ik heb het ook nog nooit meegemaakt, en de dierenarts ook niet (heb ik dat).
Ze krijgt als antibioticum Trimethosulfmix (TMPS), als pijnstilling Metacam en de hormonen die ze krijgt om de dracht in stand te houden zijn van Regumate, is eigenlijk voor varkens (daar studeerd Nance af en toe voor dus dat komt wel goed uit). Ik hoop maar dat het helpt. Verder mag ze alleen nog wat ongedwongen beweging, dus los in de bak (dat vind ze helemaal niks) en misschien een klein wandelingetje. En de belangrijkste therapie.... hopen..

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:08

Moet ze die medicijnen blijven nemen tot de bevalling? Da's nog vier maanden, toch? Ocharme, dat wordt een lange zit ...

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:14

Zal voor je duimen Polly. Hoop dat alles goed gaat.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:46

Ik heb even een foto van Rilexta gemaakt. Wat denken jullie ervan?

Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 01:03

de Regumate (de hormonen) moet ze blijven nemen tot de bevalling ja, als ik daar nu mee stop dan wekt het hengstigheid op waarschijnlijk.
De AB en de pijnstillers zijn voorlopig tot volgende week, na de echo kijken we verder.
Ze heeft net haar medicijnen gehad, broodje met Regumate ging met smaak naar binnen en de spuit Trimethoslufmix ging er ook zonder problemen achteraan. Met Sharif was het altijd een enorm gevecht, dus dit is echt ene verademing Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 01:08

@ MissHIS: Een behoorlijk buik zeg. FF de DA erbij. Beweging geven zodat het vocht weg kan???? Heeft ze er last van?
Famosa heeft ook zo hang pens, maar dat is gewoon een hangmatbuik van vele veulens. Bij de uier heeft ze ook zucht. Dat is bij haar gewoon.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 01:08

Polly, sterkte!! Ik hoop dat ze het haalt.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 01:17

MissHIS: dat is inderdaad wel héél bol. Vooral die plotselinge overgang van waar de singel zou liggen zeg maar naar de bolling van de drachtige buik is nogal radicaal. Het lijkt wel of het veulen te ver naar beneden is gezakt. Daar is een medische term voor, maar die ben ik even kwijt. Maar misschien is het ook wel gewoon vocht (oedeem). Ben benieuwd wat de DA zegt.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 01:21

PhiaBink: De merrie staat dag en nacht buiten dus ze krijgt wel beweging. Rijden gaat nu niet want de singel past er niet meer om zo. Ga morgen wel weer een stuk met haar stappen. Het wordt haar eerste veulen dus het is inderdaad geen hangpens van een ervaren fokmerrie haha. Ze lijkt er niet echt last van te hebben, ze is wel wat narig maar dat is ze de laatste maanden altijd.

Mac: ja inderdaad vreemd! Het is een soort plakaat wat onder de hele buik zit, als je er een duim in drukt blijft de afdruk zitten dus het is echt allemaal vocht. In het echt zie je het veel beter dan op de foto, maar goed. Ik bel morgen de dierenarts, want het wordt per dag erger en ze drinkt/plast wel normaal.

DGKstudent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 01:54

Mac schreef:
MissHIS: dat is inderdaad wel héél bol. Vooral die plotselinge overgang van waar de singel zou liggen zeg maar naar de bolling van de drachtige buik is nogal radicaal. Het lijkt wel of het veulen te ver naar beneden is gezakt. Daar is een medische term voor, maar die ben ik even kwijt. Maar misschien is het ook wel gewoon vocht (oedeem). Ben benieuwd wat de DA zegt.

jij bedoelt de hernia abdominalis misschien

dat is een verscheuring van de buikmusculatuur, of van de aanhechting aan de bekkenvoorrand.. meestal gaat dat gepaard met veel pijnuitingen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:51

DGKstudent schreef:
jij bedoelt de hernia abdominalis misschien

dat is een verscheuring van de buikmusculatuur, of van de aanhechting aan de bekkenvoorrand.. meestal gaat dat gepaard met veel pijnuitingen

Ah, kijk, een medicus OK dan! ! Maar als een dergelijke hernia gepaard gaat met veel pijn, dan is dat het dus gelukkig niet! MissHIS zei hierboven dat het echt een soort van plakkaat is. Het lijkt mij dat zo'n hernia heel anders aanvoelt, of niet?
Laatst bijgewerkt door Mac op 31-12-04 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:52

aahh wat een vervelende boel hier zeg!

@ rilexta: ziet er niet erg uit, maar als ze nog niet zo ver is wel!
Ik ben heel benieuwd ik hoop echt dat er niets ergs is!

@ polly: ik hoop echt dat ze het allebei halen! heel veel sterkte!