Moner, interessant dat sperma mengen. Een kennis van me heeft dat ooit ook eens laten doen.
Ik zou er zelf nooit aan beginnen, zou ook absoluut niet kunnen bij de Arabieren trouwens. Maar goed, als het voor jullie werkt is het jammer dat de HH niet mee wil werken. Al kan ik het me dus wel voorstellen.
Juval, wat naar die hoefbevangenheid, hopelijk knapt ze snel weer wat op. Fijn dat ze nog wel drachtig is!
Baudyh ben heel benieuwd. Nog nooit van gehoord, dus ik vind het heel interessant om te volgen.
Nieky, de merrie met een groot ei die niet hengstig toont, moet die voor het eerst gedekt worden, of heeft ze al vaker veulens gehad?
Rakizah was helaas zoals verwacht niet drachtig. Maandag weer scannen.
Aleeyah had donderdag een ei van 2,5 bij 3,5, dus dat was niet groot genoeg om voor vrijdag te bestellen.. Maar waarschijnlijk te groot om tot dinsdag af te wachten, dus dat wordt waarschijnlijk niks

Ik zag dat jullie het over prijzen van scannen etc hadden. Dit jaar heb ik hier even mazzel, heb een nieuwe DA zonder ervaring, dus die doet nu het meeste kosteloos zodat ze zelf ervaring op kan doen. En daarbij weet ik dat het een groter risico is, omdat ze de ervaring nog niet heeft.
Afgelopen jaren was het op de kliniek een scanpakket van zo'n 200 euro dacht ik. Daarbij kwam dan bij diepvries nog 100 euro per cyclus, plus uiteraard evt medicatie etc.
Bij de DAP thuis zat ik ook rond de 95 euro voor visite + scannen. Wel rekende ze dan als je 2 merries liet scannen minder voor het scannen, waardoor ik voor 2 merries op 105 euro uitkwam. Dus dan probeerde je echt alles zoveel mogelijk tegelijk te plannen.
EdkingEnzo schreef:Hoi allemaal!
Ik kom me heel voorzichtig hier melden. Ik ben sinds kort eigenaresse van 2 PRE merries na het grote verlies van mijn liefste PRE ruin.
Het was al jaren mijn droom om een veulentje te fokken, en nu lijkt dit misschien te gaan lukken!
Zena mijn PRE merrie heb ik afgelopen woensdag voor het eerst laten scannen thuis. Puur om even te kijken hoe het er uit zag. Ging gelukkig allemaal goed en zag er prima uit, niet hengstig.
Vandaag is ze hengstig gespoten en hopelijk kunnen we volgende week insemineren![]()
Nog even een vraag hier, is het normaal om per keer te moeten betalen voor het springen van de hengst? Als je dus meerdere keren zou moeten insemineren? Dus extra kosten naast het dekgeld en los van je eigen dierenarts voor het scannen?
Welkom! Hopelijk gaat het allemaal lukken.
Bij de Arabieren is dat standaard. Toevallig dit jaar eens een hengst waar de eerste 2x erbij inzit, maar dat had ik tot nu toe nog nooit mee gemaakt. Uiteraard deze merrie in 1x drachtig en de andere niet

Uit Italië vandaan betaal ik voor mijn ene merrie echt een vermogen, afname + verzenden.
Bij de andere stal was het vorig jaar iets goedkoper (nou ja, minder duur