[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 00:00

Am_horse ga je volgend jaar wel weer proberen met Nigrante?
Wat een prachtige fotos van WD <3

Meganvr balen zeg. Vaak vinden Maidens het idd heel spannend de eerste x. Kan helpen om ze dan al even daar te hebben zodat ze kunnen wennen aan de omgeving en dan zijn ze meer op hun gemak voor te dekken.

Muronia de veearts heeft niks gezegd van ervoor te spoelen. Was ook maar minimaal vocht. Ze moet eerst maar eens terug hengstig worden nu :')
Je kunt al beginnen met aftellen haha. Is gewoon langer aftellen tot het einde :+

Kimwilliam balen dat ze het niet doet als normaal. Hopelijk rijpen de eitjes snel en kan ze geinsemineerd.

Dreamguide balen zeg van de tweeling. Hopelijk kunnen ze toch alsnog 1 vruchtje weg knijpen tegoei.

Mirjamalvaro balen dat ze niet drachtig is. En wel fijn dat de hengst houder mee denkt. Je kunt voorlopig nog wel even op en af rijden dus :')

Cynthia82 balen als ze idd niet drachtig blijkt te zijn. Een jaartje rust is nooit slecht natuurlijk maar veulens zijn zo leuk he :D

Goldenarrow gefeliciteerd *\o/*

EllyC Welkom op het wacht bankje :D

Dais hopen op meer succes deze ronde idd

Al_zawraa allereerst nog veel sterkte :(:)
Fijn dat je met vers hebt kunnen insemineren. Hopelijk pakt het bij beide dames nu wel.

Moner ook jij welkom op het bankje. Wordt nog druk :D

Knolselder als ze idd nu niet dragend worden en je wilt ze toch verkopen op termijn kun je dat beter nu doen idd.

Jazzejam Wat had ze gedaan in de opvoelbox?

Hier proberen we tot eind juli en dan zit ons seizoen erop. Mirthe wordt niet hengstig dus die slaan we over. Saartje mag ook een jaartje rust. En de rest nog even zien wat ze nu doen. Roosje is nog steeds niet hengstig :+. Terwijl ze donderdag 1 ei van 5 had en 1 ei van 3.6. Als ze niet hengstig wordt toch maar eens opnieuw scannen weer. Ze houden je soms goed bezig zo :')

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 01:43

Al_Zawraa Heel veel sterkte Y;(

Pfffff, hehe , eindelijk alles drachtig, vanaf nu hopelijk ook weer tijd om alles bij te lezen en te reageren, want wat was het druk de afgelopen maanden. :+
Nu maar kijken of alles ook netjes blijft zitten, maar in principe verwachten we de volgende combinaties voor 2024

Afbeelding

Phoebe WFTM (Recruut x Elegant) x Honesta's Christanso - 1 mei 2024
Odessa WFTM (Picasso x Chablis) x Krem's Blue Miracle - 3 april 2024
Fenyalenza (Vitens x Ahoy) x Krem's Blue Miracle - 1 maart 2024
Davina (Elegant x Zep) x Matiz - 2 maart 2024
Kaelynn (Chablis x Ahoy) x Matiz - 21 maart 2024
Noalynn WFTM (WV Saron x Immigrant) x Matiz - 27 april 2024
Charlotte (Larix x Waterman) x Matiz - 1 mei 2024

Dekseizoen was hier anders ook over, het gaat me anders te ver uit elkaar liggen en dan zijn we de hele zomer druk.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 07:13

AZ: Heel veel sterkte!

AM: Leuke foto's! En wat fijn dat White Dream zo in trek is :D

Knolselder: Ik snap wel dat je ze nu dan verkoopt, zeker als ze toch al weg zouden gaan. En wellicht willen eventuele kopers zelf ook nog een ronde wagen.

Ik krijg er ook stress van dat mensen hier zeggen dat het seizoen over is := Moet met 1 merrie nog beginnen zelfs. Ik heb ook wel echt het idee dat we er nog midden in zitten, gezien de drukte bij de dierenarts :')

Hier gisteren Valetta gescand. Had niet heel veel hoop, want ik had haar mee naar de keuring en toen ik langs de stal van een hengst liep ging ze daar stilstaan en wilde ze er niet meer weg (ondanks dat haar veulen al door was gelopen := ). Dus het was een grote verrassing toen we ineens een vruchtje zagen op de scan *\o/* Ik geloofde de DA in eerste instantie ook niet, haha.

Intissima en Estonia zitten nog op het wachtbankje en Noora moet volgende week ergens gedekt gaan worden. Dus ik ben benieuwd :D

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 07:21

Cynthia dat zou jammer zijn, ook voor het eerst dat ze dan niet van 1 ronde drachtig is he? Misschien toch wel goed om dan een jaartje rust te geven.

GA gefeliciteerd!!

Anso dinsdag wordt Veronia weer gescand, dan zit ze op 34 dagen.

LaDonna nog eeeventjes geduld dus, spannend!

Dais jij ook succes met wachten.

Jenny voorzichtig gefeliciteerd met de verkoop dan.

Dreamguide, welkom. Ik herken je paard van insta, wat grappig. Ik ben erg benieuwd naar je combinatie. Als ie aan huis blijft, zou ik tot 1 augustus sowieso doorgaan. Niks mis met een juni veulen. Ik heb er 1 gehad van 2 juli zelfs.

AZ gecondoleerd, natuurlijk is dat verdrietig. Hopelijk lukt het nu met de beide merries.

Moner hopelijk is het gelukt!

Jazzejam succes, ook voor jou hoop ik op geluk!

Nieky de DA zal het wel weten, laat ze maar weer hengstig worden dan!

Cheytjuh gefeliciteerd met je hele reeks drachtige merries!

GA nog een keer gefeliciteerd! Lijkt het toch nog goed te komen zo.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 07:24

goldenarrow: wat een verrassing, gefeliciteerd!

cheytjuh: gefeliciteerd!

nieky: roosje houdt het spannend!

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:12

Ik probeer op iedereen te reageren, maar zit op mijn iPhone en mijn oude hersenen onthouden niet meer alles.

Cheytje je krijgt het druk volgend jaar, gefeliciteerd met alle drachten.

Goldenarrow gefeliciteerd

Knolselder het is bij jou de laatste jaren tobben, zowel met de dracht als met de veulens, ga je minderen of andere merries kopen

Dreamguide, is er al duidelijkheid over de tweeling

Cp112, jammer dat het nog niet gelukt is.

Ik heb ons dekhengstje samen met de twee merries met veulens op een weitje gezet. Hij mag zijn best gaan doen, hopelijk volgend jaar weer twee van die leuke kleurtjes.Princess is met pensioen, ze komt niet goed door haar vacht heen en blijft erg mager, ze mag genieten van haar oude dag. Ze is ondertussen met een hondje, omdat ze elke dag extra voer krijgt, hoef ik haar maar te roepen en ze komt, ze loopt zelf naar haar stal of gewoon op het terrein rond. Heel gezellig

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 14:27

Na veel nadenken, denk ik dat ik het toch nog een keer probeer als ze snel hengstig wordt. Ik heb nu toch al het geld uitgegeven en de hengst is alleen dit jaar (vers) beschikbaar. Wordt volgend jaar wel even goed uitzoeken waar ze dan kan bevallen, maar voor alles is een oplossing uiteindelijk. Wel écht maar nog één ronde :)
Het leek ook een beetje een rare cyclus. Ze had op dag 9/10 de veulenhengstigheid en toen 15 dagen later weer hengstig, wat best snel is. Bij de eerste keer scannen was het eitje 3,5 cm en niet mooi rond. Bij de tweede keer scannen 4,5 cm en wel mooi rond.

Vandaag zit ze op dag 23 na begin van haar vorige hengstigheid en ze was gisteren nog niet hengstig. Dus ik heb nog wat hoop, ook omdat de veearts zei dat haar baarmoeder wel stevig aanvoelde en er nog geen nieuwe eitjes aan het groeien waren. Dus iedere dag dat ze niet hengstig is, is fijn. Maar haar normale cyclus is zo’n 24/25/26 dagen. Dus komende week weet ik waarschijnlijk wel meer.
Mocht ze van de tweede ronde weer niet drachtig worden, is dat voor mij een teken dat haar lichaam echt een jaartje rust nodig heeft. Dit is inderdaad de eerste keer dat ze niet in één keer drachtig zou zijn.

Jenny, Picture ook verkocht? Vanwaar die keuze?

AZ, sterkte met het verlies van oma en ik hoop voor je dat Rakizah nu wel drachtig is!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 15:39

Cynthia: ze wordt verkocht omdat ze hier niet meer gereden wordt door mijn dochter sinds die 18 is geworden (2 jaar geleden). Dan staat ze alleen maar in de wei te kijken, dat is ook zonde.
Toch nog stilletjes hoop dat Fi toch drachtig is!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 00:31

Cynthia. Groot gelijk. Als je nu dekt heb je in mei een veulen. Hartstikke prima om dan een veulen te krijgen

Moner. Leuk, op naar 2 mooie mini veulentjes

Goldenarrow. Gefeliciteerd fijn dat ze drachtig is

Cheytjuh gefeliciteerd!

Nieky. Even kijken hoe het gaat met Nigrante en sport. Ik vindt het wel leuk om 2 veulens te hebben. Wild Thing ga ik na dit veulen niet meer dekken. Volgend jaar heb ik ook nog een 3 jarige merrie, dus even kijken hoe alles gaat

Jammer dat mirte niet hengstig wordt. Roosje doet toch ook wel een beetje raar. Hopelijk kan ze snel gedekt

Jazzejam. Fingers crossed dat deze ronde wel lukt.

Wild Thing is ondertussen 72 dagen drachtig, gaat best snel nog. Beetje veel vetjes, ze staat nu 24/7 buiten

Liezella lijkt ook al weer hoogdrachtig := ze is zo huge

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 09:40

goldenarrow, leuke verassing dan toch, gefeliciteerd!!

Muronia, dankje! Ja ik volg jou ook al langere tijd, vind dat je elk jaar weer enorm gave veulens hebt, zo stoer!

moner, spannend, welke kleurtjes verwacht je te krijgen??

Cynthia82, heel spannend, ik hoop dat het lukt, ik volg je topics altijd trouw elk jaar.

AM_Horses, het gras lijkt ook wel extra rijk te zijn dit jaar, die van mij is ook wat dikkig en die is het normaal nooit.

Nou, goed nieuws mbt de tweelingdracht, vandaag was het tweede vruchtje weg, dus nog maar een eenling. Ik ben enorm opgelucht.

Volgende maandag gaan we scannen voor hartslag, maar het zag er allemaal goed uit nu volgens de DA.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 09:58

GA gefeliciteerd, fijn.

Cynthia heel goed dat je nog een cyclus probeert. Maar begrijp ik nou goed dat ze misschien toch drachtig is?

AM tja, gras is heul voedzaam natuurlijk ;)

Dreamguide wat fijn dat het toch gelukt is met wegknijpen van een vruchtje, pff wat een gedoe. Ik duim heel hard voor je dat het goed blijft gaan.

Cheytjuh alles drachtig, wow wat een koppel. Kom ik aan met mijn drietal haha (waarvan 2 ruinen waarvan 1 te koop hahahaha en mijn man vindt al dat ik veel pony's heb ;) )

Nieky jouw dames blijven je ook bezig houden, wel een ei en niet hengstig, schiet niet zo lekker op zo. Succes.

Wij wachten rustig door. Genoeg te doen deze week, maar wachten duurt lang....Mijn duimen draaien voor jullie allemaal!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 10:14

Weet niet wat mijn dames aan het plannen zijn, maar ze worden alle 3 vandaag geïnsemineerd :=

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 10:16

Mirjamalvaro. Hoe krijgen ze het voor elkaar :') ze staan nu allemaal in de kliniek?

Dreamguide. Wat goed *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 10:27

Cynthia hopelijk lukt het deze ronde dan wel gewoon. Voordeel, er zijn voorlopig geen feestdagen in het verschiet, alleen een keer een gewoon weekend, laat ze nu maar gewoon voor doordeweek gaan dan.

AM haha dat wordt dan nog wat, ze heeft nog 10 maanden te gaan. Jij volgend jaar ook een 3-jarige? Leuk!

Dreamguide dat is heel mooi nieuws, fijn dat het toch is gelukt met het wegknijpen. En dank je dat is leuk om te horen!

Mirjam, hoe dan?! Nu nog alle 3 raak, dan hoef je niet lang te waken volgend jaar!

Wij hebben morgen de hartslag-scan. Toch ook wel weer even een spannend momentje.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 11:48

Nou, ze is hengstig…
Ik laat gaat woensdag scannen.
In 2021 is ze op dag 5 en 7 geïnsemineerd. In 2022 op dag 3 en de vorige ronde op dag 3 en 5.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:09

Inderdaad alle 3 op station nu.
Stil thuis, alleen Chablis en dd jonkies. :=

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:31

Jenny, ik snap je keus inderdaad.

AM, qua weer is het hartstikke prima inderdaad. Alleen is ze de afgelopen twee jaar op de manege bevallen. Dat vind ik in mei dan weer niet ideaal, omdat alle paarden van de manege dan op de wei staan en Fi er niet blij van wordt als er zo veel paarden om haar heen staan als haar veulen nog heel jong is. Maar goed, ik vind desnoods vast wel een ander plekje.

DreamGuide, dankje, ik hoop ook echt dat het nu lukt! Ze heeft in ieder geval een normale cyclus nu met 24 dagen.
Wat fijn dat het wegknijpen goed is afgelopen!

LaDonna, nou, nu weet ik zeker van niet dus :o

Muronia, laten we hopen dat ze woensdag geïnsemineerd kan worden en vrijdag het eitje weg is :D
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 19-06-23 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:38

Pff ff zitten en bijlezen.

Dreamguide, goed nieuws!
Muronia, spannend, succes morgen!
Cynthia, hopen dat het nu pakt. :D

Hier dus 3 dames gescand.
Blossom had mooi follikel van 4.5 geloof ik. Insemineren.
Sterre, weinig verschil met vrijdag. Follikel ook rond de 4.5 wat ik begreep. Dus gingen gewoon proberen. Ok. %) insemineren
Eli, follikel zat er nog :\ Dus opnieuw insemineren.

Ik aarghhhh 3 merries op zelfde dag?? Hoe??? :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:48

Ze vermaken zich trouwens prima. :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:12

Mirjamalvaro. Dat had ik vorig jaar bijna. Zat 1 dag tussen. Die waren ook allemaal in 1 x drachtig.
Dus ik had er dit jaar 2 op 6 april en 1 op 7 april uitgeteld. Die zijn uiteindelijk 1 op 6 april en 2 op 10 april geboren. Reuze handig allemaal tegelijk

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:15

mirjamalvaro: Dat veulen loopt echt zo van. 'Ja ik ben hier ook. Ik wil in de belangstelling staan.'
Lekker 3 merries op de zelfde dag. Als het allemaal aanslaat word leuk volgend jaar. :)

Muronia: Veel succes morgen!!!

Cynthia82: Fijn dat ze weer hengstig is. Ik duim voor jou dat het nu toch nog aanslaat :)

DreamGuide: Fijn dat er één vruchtje weg is. Hopelijk blijft het goed gaan!!

AM_Horses: Liever te dik dat te mager. Maar als een hoog drachtige := Hoe gaat ze er dan uit zien als ze echt hoog drachtig is :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:15

Grappig Baudyh :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:38

Op welke dag van de hengstigheid worden jullie merries meestal geïnsemineerd?
Ik heb heel stoer besloten de veearts woensdag (dag 3) te laten komen en ik weet dat ik dan nog wel op tijd ben, maar toch krijg ik er stress van :=
En dat terwijl ze zelf de vorige keren op dag 5 en 7, 3 en 5 en dag 3 is geïnsemineerd :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 14:11

Ik scan om de dag en vanuit daar bepalen we wanneer we insemineren..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 14:14

Dat doe ik ook altijd, maar ik ben nu vooral benieuwd op welke dag merries meestal geïnsemineerd worden.