Zware bevalling 1 beentje lag terug die weten te vinden toen mee geholpen met trekken want zat echt mega vast. Had moeite met staan door die lange benen en de uier zit heel laag voor haar dus die heeft ze nog niet gevonden ga zo helpen anders Nageboorte er wel al af.
Charmfaith en CP gefeliciteerd!! Hier lijkt mevrouw echt compleet stil gevallen. Vanmorgen wel wat melk op de benen van het liggen denk ik, maar verder..
Gefeliciteerd cp!! Cartouche is ook bevallen vanochtend vroeg
Gefeliciteerd CF!!
Hier rond het middaguur een prachtig hengstveulen geboren. Alles goed tot dusver gelukkig. Foto's volgen nog. Ik moet even bij tanken en moeder en kind lopen buiten dus ga vannacht ook nog weer checken.
Laatst bijgewerkt door Caily op 08-05-22 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt
kyrkelover
Geplaatst: 08-05-22 00:16
fokfanaat schreef:
Gefeliciteerd met de veulens, fijn dat het allemaal toch goed gegaan is.
Hier weer stapje verder [ [url=m/RMXoR5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Succes! Zou ze vannacht van haar koppositie af gaan?!
Proudmama en knolselder in het bijzonder ook heel veel sterkte met het verlies van jullie veulens.
Charmfaith ik vind jouw merrie zo waanzinnig! Ben helemaal verliefd op haar.
Fokfanaat spannend!
Kyrkelover en luna2006 ik hoop toch echt dat jullie dames snel bevallen, die uiers zien er serieus oncomfortabel uit.
Hier mega druk geweest met werk en daarna ook nog op de boerderij met maïs zaaien en meteen erachteraan gras maaien voor de 1ste snee.(we hebben een melkveehouderij met zo'n 250 melkkoeien).
Britt gaat nu ook heel hard en die houden we extra in de gaten omdat ze zeer onvoorspelbaar is. Vorig jaar dacht ik dat het uier nog niet vol genoeg was en toen lag er ineens 12 dagen te vroeg een veulen in de stal.
Ik zie haar lichamelijk heel hard veranderen dus ben alert. Ze is nu 319 dagen.
Gisteren kwam de eigenaresse van de vader van Ellie ook kijken en foto's maken. Ellie is inmiddels 2.5 week oud.
Gefeliciteerd Charmfaith en Caily. Mooie veulens en wat groot zeg! Geen wonder dat de melkbar te laag hangt.
Proudmama.. hopelijk blijft het goed gaan zo. Ik zou ook voor spoelen zijn maar in principe kan de baarmoeder zichzelf ook schoon krijgen en ist misschien gewoon niet nodig.
Hier ipv zorgen over Yfke meer zorg om onze andere merrie. Ze is poosje uit logeren geweest vanwege het spenen van haar veulen en wil sindsdien niet goed aankomen. Geen wormen en tanden in orde. Ze eet steeds slechter dus ben bang voor een maagzweer. Morgen de DA maar ff voor haar laten komen. Ik lees dat ze weleens behandelen zonder eerst een gastroscopie te doen. Hier ervaringen met een maagzweer?