Sperma van Don Pedro is ook van uitstekende kwaliteit. Dus ik vrees toch echt dat het probleem bij mijn eigen merrie moet liggen...maar waar??? Ben benieuwd of er iets uit het slijmstaal komt binnenkort.
Murosch volgende week donderdag en dan rij ik na de kliniek. Scheelt 35 voorrij kosten moest nu ook nog een merrie keuren en om die met veulen mee te slepen zag ik niet zo zitten haha. Spannend sara!
Potverdorie he. had een hele leuke hengst gevonden gisteren voor Falke, zelfs nog gaan kijken. Alles was zo goed als geregeld. Krijg ik vandaag een berichtje dat ze het niet vonden klikken tussen ons en Falke niet willen laten dekken door hun hengst. We hebben nochtans een fijne babbel gehad enz., vond ik dan toch. Ik ben er toch eventjes niet goed van moet ik zeggen. Falke moet morgen of overmorgen opnieuw geïnsemineerd worden. Waar vind ik zo snel een nieuwe hengst???? Zit het mij dan nooit eens mee????
Onverwacht is het probleem mss al opgelost. Ik heb de prachtige arabische hengst Valkarios op het oog. Deze dekt op het dekstation waar Falke staat. Dus dan kan het sperma onverdund in Falke ingebracht worden. Beter kan volgens mij eigenlijk niet
Super mijnlieverd ! Ben stiekem een stille meelezer van je topic
Vandaag frosty weer gescand en ze had 2 grote follikels dus grote kans als ze pakt dat het een tweeling is.. het kan toch nooit simpel gaan bij mij ...
Luna2006
Geplaatst: 05-06-17 12:32
wat vervelend zeg sjintoo! zeker als jij er wel een goed gevoel over had.
Alexandra__
Geplaatst: 05-06-17 14:37
Hallo allemaal!
Inmiddels is mijn 2017 veulen geboren, dus wil ik proberen om vanaf nu ook hier aan te gaan schuiven!
De merrie waarmee ik me graag aanmeld voor het DBT 2018 is niet van mijzelf, maar van mijn 70+ buurman. Deze merrie rijd ik ook en breng ik voor hem uit in de sport. Bovendien ben ik zelf gaan scannen en insemineren met haar en voelt ze toch een klein beetje als mijn eigen paard. Op 8 april 2018 verwachten wij een veulen van Governor (Totilas) uit Gisimone (Special D). Papa:
Mama to be: Gisimone (Gijs) loopt op dit moment M1 dressuur en we springen niet.
Daarnaast probeert ook mijn moeder haar merrie drachtig te krijgen. Echter is deze merrie nu al 2x geïnsemineerd en nog altijd niet drachtig. Van Jonker's Monaco (Mona) v. Florencio proberen we een veulen te fokken van Geniaal (v. Vivaldi) Papa:
Mama to be:
De merries zijn beide maiden dus het wordt een spannende tijd volgend jaar. Ik zelf zal 's nachts de wacht houden vanaf Bali of Gambia. Dat is dan ook de reden van de dracht van Gijs.
Sjintoo gelukkig dat je een oplossing hebt gevonden!
Mijnlieverd gefeliciteerd met je vierde drachtige merrie!
XLaraaj sjonge, nou dat is inderdaad balen. Maar aan de andere kant.. dubbele kansen deze ronde. Ik hoop dat er eentje blijft plakken.
Alexandra, nog gefeliciteerd met je 2017 veulen en welkom in het 2018 topic! Ik begrijp dat je in het buitenland verblijft? Leuk zeg!
Vanmorgen weer ruim een uur bij Suzie gekeken. Vandaag precies 4 weken na het begin van de vorige hengstigheid en ze is (nog) niet hengstig! Vorige cyclus duurde 3 weken en 5 dagen en daar zit ze nu dus al 2 dagen overheen. Morgenavond weer kijken. Spannende week hoor dit!
Sjintoo, fijn dat er toch een oplossing/optie dichtbij bleek te zijn
Sara, 30 dagen, dat klinkt veelbelovend. Succes alvast.
Alexandra, gezellig dat je er ook weer bent
ML, gefeliciteerd!! Gaat goed zo!
Nicole
Geplaatst: 05-06-17 15:34
Hallo allemaal!
Inmiddels is ook mijn 2017 veulen geboren, dus ook hier wil ik proberen om vanaf nu ook aan te gaan schuiven! Ik heb het erg druk kwa werk maar probeer altijd bij te lezen en bij te houden. Excuses als ik niet heel veel reageer.
Ik hoop dit jaar met 2 merries in DBT 2018 te kunnen zitten.
Combi voor dit jaar:
Gisteren lag ik in bed en dacht ik oliebol hoeveel dagen heeft ze haar veulen nu want heb der nog niet hengstig gezien. Ik terug tellen al 11 dagen Dus ik hopen dat niet te laat was ik dierenarts s ochtends gebeld deze die middag komen scannen, ei van 4.5cm dus hoppa in de auto richting Duitsland want ze moest vandaag nog geïnsemineerd worden. S avonds half 9 op stal dierenarts direct laten insemineren en direct ei afgespoten morgen nog even scannen of alles ook echt goed is gegaan en dan hopelijk over 18 dagen drachtig scannen.
Mijn valk merrie zal deze week hengstig moeten worden dus maar even goed opletten.
Al_Zawraa
Geplaatst: 05-06-17 16:31
Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries! En iedereen waar de merries nog niet drachtig zijn, veel succes.
Wat een prachtige merries heb jij toch Nicole!
Sjintoo, fijn dat er toch een goede oplossing gevonden is.
Spannend Murosch!
Welkom Alexandra!
Hier ook een lastig dilemma, hengst waar ik mee zou dekken was dus verkocht, en mijn optie 2 (wat een beetje een noodoptie was) wil niet zoals de bedoeling is. Dus helaas nu al 2 hengstigheden weg gegooid bij Aziza, en juist bij haar dringt de tijd. Gister getwijfeld om overhaast een beslissing te maken en vandaag nog te insemineren, maar dat vond ik toch niet fijn, hengstenkeuze hoort geen overhaaste beslissing te zijn. Dus nu morgen voor de zekerheid in ieder geval maar een swap laten nemen, en dan 2 weken heel hard nadenken welke hengst het moet gaan worden.
En Mausi hebben we vorige week dinsdag gescand, niet drachtig en nog niet hengstig. Maar inmiddels, bijna een week later, is ze nog niet hengstig, morgen maar eens kijken wat daar aan de hand is.
Wat balen zeg Shintoo, erg vreemd dat ze je hun hengst niet "gunnen".
En jij ook al problemen met de hengsten Al_Zawraa, schiet niet op...
Welkom Alexandra!
Morgenochtend wordt Vien gescand op 32 dagen, ben erg benieuwd of het er nog zit....ze is natuurlijk vlak nadat ze drachtig is gescand megahengstig geweest. Ze gedraagt zich wel als een bitch en poept opeens twee keer zoveel...
Nicole zalig! D power is rechtsreekse familie van onze pony! Moeder van D power Nady is halfzus (zelfde moeder andere vader) van onze pony Happy. Ook voor Lillyfee knappe combo. Die Duitse pony hengsten
Ik meld me ook aan. Bericht gekregen van hengstenhouder,paard van mijn zus is drachtig gescand op 15 dagen (weet wel niet wanneer die 15 dagen exact waren). Ze wordt volgende week gescand op 21 dagen en dan mogen we haar terug halen van Frankrijk. Dus volgend jaar verwachten we volgende combo Diamant de Semilly x Cardento x Silvio
Wat een gek verhaal eigenlijk sjintoo. Hadden ze geen klik met jou als eigenaar of vonden zwe de combi van hun hengst met jou merrie niet zo'n goed idee? Mooi balen maar gelukkig heb je een andere optie!
Murosch...spannende week, klinkt veelbelovend..toch al even "over tijd"... spannend.
Pradadaan, toch dichtgezet, zou dat misschien ook de reden kunnen zijn dat het toch misschien is afgestoten de 1e keer? Hopelijk nu goed.
Kimsel...spannend...wij deze week ook scan voor de 35 dagen...hopelijk beide mooi nieuws.
Al_zawraa, ook balen met je hengst dus...je hebt gelijk...geen overhaaste hengstenkeuze gaan maken.
Wij deze week nog laatste spannende dagen...hopelijk met de scan alles goed en een kloppend hartje. Ik moet de afspraak maken voor komende week. Even puzzelen met de school van mijn dochter, ze wil er graag bijzijn als we ( hopelijk) het hartje zien kloppen.
Vien helaas toch niet drachtig, zoals ik al een beetje had verwacht...volgende week als ze hengstig is een schwap nemen op de kliniek om te kijken of er een infectie zit, maar daar lijkt het niet naar. Waarschijnlijk is toch de kleine cyste die ze heeft de oorzaak. Die kunnen ze eventueel weghalen, maar daar ga ik niet aan beginnen. Niet teveel kunstgrepen...
Sorry voor mijn (tijdelijke) afwezigheid. Echt erg druk op het moment. Verhuizen (mijn vriend en ik hebben een huisje gevonden en gaan samen wonen ) puppy gekregen , druk met de paarden enz enz. Ga vanaf nu weer mee lezen.
Balen zeg twinklebel...
Gefeliciteerd mijnlieverd!
Wat raar zeg sjintoo... Wel fijn dat je een andere hengst hebt gevonden
Nicole welkom!
Welkom en gefeliciteerd soezee!
Kimsel spannend!
Pradadaan verstandig. Hoop dat alles blijft zitten
AZ vervelend zeg dat her niet wil. Ik had wel een snelle beslissing moeten nemen maar geen spijt van
Alexandra welkom gezellig en mooie combo!
Spannend murosch!
Luna klint goed!
Abby staat nu op een trainingsstal (en tevens de hengstenhouder) om keuringsklaar te worden gemaakt. Ze zat gister op 18 dagen. Ik verwacht vandaag of morgen bericht dat ze drachtig is ja of nee. Erg spannend!