[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:31

Leuke combi's!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:38

Danique en Starwien welkom!
En jullie vielen wel in de prijzen op de NRPS-dag of niet? Ik heb ook nog een dekking gewonnen, maar heb er nog steeds geen bestemming voor gevonden :o Toch maar geen rijpaard op mijn pony's ;)

Woogy, gefeliciteerd!

Ik heb vrij kunnen ruilen met een collega voor 30 mei, dus dat wordt de grote dag voor het scannen :):) Ben nu al zenuwachtig.

Mijn merrie's zijn vorig jaar op zo'n 28 en 17 dagen dracht op de vrachtwagen teruggekomen vanuit België (zo'n 4 uur rijden). Lies is van zichzelf wel een zenuwpeesje, al is zij wel wat meer trailers gewend doordat ze in de sport gelopen heeft, voor Roos was alles nieuw. Maar allemaal goed gegaan. Stonden daar een kleine 4 weken op een vreemde stal en zijn daarna ook naar nieuwe stalling toegegaan, terwijl Lies met name wel een tijd van slag kan zijn na een verhuizing. Toch was ze ondanks alles van dat één bij de hengstenhouder drachtig en is alles goed gegaan.

Ik ben van plan om de dames even een weekje met rust te laten na het insemineren en dan toch wat met longeren te beginnen. Roos moet begin augustus klaar zijn voor stamboekopname en kent nog niets, dus die begint rustig met longeren aan een halstertje. Lies wil ik gewoon weer wat in vorm hebben. En mocht ze er echt goed uit zien, mag ze misschien ook nog wel een keer voor de keuring O:) Maar die is dan een stuk eerder al.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:42

Welke had jij gewonnen dan Aniek?

Harmony moet ook aan de bak hoor voor de keuring in juli ;)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:42

Hier ook een rit van 2 uur achter de rug van de hengst. Maar ze stond blij rond te kijken en ging eten alsof er niks aan de hand was.

Zag weer leuke combinaties voor bij komen dit is mijn combi

Afbeelding mijn merrie

Afbeelding Don Fascination

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:46

Silly, een dekking van de 3-jarige Wynton-zoon die bij het NRPS is goedgekeurd dit jaar.

En leuk toch ook altijd dat proces van keuringsklaar maken! Waarschijnlijk loop ik zelf weer stokkreupel gedurende de zomer (ik moet eigenlijk niet longeren := ), maar hopelijk is het resultaat er straks dan ook naar!

Rienne, fijn dat ze zo rustig was en lekker ging eten, altijd een goed teken! Benieuwd ook naar jouw veulentje volgend jaar!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:47

Ja die is leuk, heb ik op de Nrps show gezien en heb topic gevolgd van een merrie die door hem gedekt is en die is toevallig vannacht bevallen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:49

Hoe heet die Aniek? Heb het Nrps hengstenboek hier liggen, altijd even nieuwsgierig.
Kan je de dekking niet verkopen?

Dit wordt mijn eerste keuring dus ik weet het nog niet haha
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 18-05-16 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:49

Vond het ook wel een knappe hengst hoor, beetje jeugdig nog. Had 'em toen ik moest kiezen nog niet gezien en was alleen nog keuze uit twee rijpaarden en één -niet bepaald charmante :o- ponyhengst. Wynton zei me wat, dus daar ging ik maar voor _O-
Maar heb er nog geen bestemming voor helaas.

*edit* Ohw je hebt het over Don Fascination en het veulen van Znoes hihi. Ik dacht je hebt een veulen van deze hengst gezien, vond het al zo vroeg O:)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:51

Haha nee was voor rienne bedoelt, maar jij poste net voor mij

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:52

Hihi, ja duurde even voor het doordrong _O-
Maar inderdaad, die is net geboren ;)

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:53

Ja wij hebben 3 dekkingen gewonnen hahah oeps. Ook nog een springhengst For Your Pleasure, maar die gaan we niet gebruiken. Volgend jaar gaan we niet meer naar de hengstenshow anders blijven we dekken haha :+
Mooie combi Rienne!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:55

Hahaha ja he. Nou ja dit was de eerste keer dat ik zelf een dekking won. Ohja en het allerlaatste loodje in de allerlaatste trekking, maar dat was een pot suplementen :P
En er zaten nog wel wat dekkingen tussen die eventueel voor mijn merrie's of een merrie van stal hadden gekund, maar die zitten er uiteraard niet (meer) tussen op het moment dat je aan de beurt bent hihi. Maar het idee is leuk ^_^

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:56

Dat is een erg leuke hengst, als ik niet perse bont had willen fokken was for your pleasure een kanshebber geweest

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 21:58

Welkom voor diegene dat nieuw zijn, mooie combi's hebben jullie!

Merrie die afgeslagen heeft, spannend.

AniekR: Zullen samen zenuwwachten wezen en duimen, mijn 1e merrie word ook gescand dan :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:00

Memere, ja stond me ook bij dat al iemand het over de 30ste gehad. Wij zijn al fanatiek aan het duimen. Gaan dan alledrie de merrie's scannen hier :):)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:12

Aniek, Wynton vind ik zo'n schatje. Ook nog overwogen om hem te gebruiken dit jaar.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:24

stress is zo onvoorspelbaar voor een merrie, dus moeilijke keuze

welkom starwien, leuk gewonnen dekkingen
en danique toffe combi
en rienne, oh peterina haar hengst toch, de knapperd

murosch zou nog net kunnen, ze zal zelf wel aangeven of ze drachtig raakt of niet, knappe hengst

hier een hengstige Elsa, dus even bij de hengst gelaten weer, ocharme, ze leek gegroeid voor hem, het lukte niet _O- , en wij stonden er gewoon mee te lachen, het arme ding O:) , zal morgen eens een handje ;) helpen, ja Elsa is 15cm groter, das toch behoorlijk wat voor zo een klein ding :=
nog een dikke weekje en dan gaan we nog eens scannen bij Flo om te zien hoever ze nu zit in haar cyclus, wil er deze keer op tijd bij zijn.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:34

Welkom aan de nieuwelingen :D
Zag weer wat knappe dieren voorbij komen!!

Aniek, de 30e scan-dag? Spannend!!
Hier komt de DA maandag Bucks en Star scannen. Ben heel benieuwd! (Jupiter zit natuurlijk nog niet aan 18 dagen).
Ik denk dat ze niet drachtig zijn dus ik zie het maar als check wanneer ze weer naar de hengsten kunnen...

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:41

Haha Fotsy, kan me voorstellen dat het een grappig gezicht was dat geklungel. Toen ik jong was ooit eens meegemaakt hoe ze een Welsh B hengst (ca. 1.30m) praktisch op een te grote Welsh NWR (ca. 1.55m) gesleurd hebben. Aan beide kanten iemand aan een voorbeen hahaha

Ja klopt, Linda. Zijn mooi op tijd. Gaan op 15 dagen met Roos i.v.m. de kans dat er één vruchtje moet worden weg geknepen. Dus ja dan doen we Lies ook die dan op 15 dagen zit en bij Shadylah was het ei al twee dagen eerder weg, dus die ziet dan op 17 dagen.
En spannend voor jou ook, maar geen goed gevoel bij dus?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 06:35

Nee :n geen goed gevoel bij. Merries bleven alle 3 veel te lang hengstig en zijn alle 3 niet afgeslagen. Ik was toen al bang dat het gewoon mislukt was en na 3 of 4 dagen stond Jupiter hengstig dus toen dacht ik; "zie je nou wel dat het een ronde voor de fun dekken was" dus ik denk dat de andere 2 ook niet gepakt hebben. Maar nu zonder hengst is het lastig schouwen :( en "op het oog" zie ik ze niet hengstig, dus dan maar scannen...

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 06:46

Hahaha ik kan me voorstellen dat dat er grappig uitziet fotsy!

Jammer Linda dat je geen goed gevoel hebt!

De dierenarts komt hier zo om 8:00 om te scannen en als het dan goed is wordt ze om 20:00 vanavond geïnsemineerd!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 06:47

Aniek, tegenwoordig zetten ze merrie's toch in een put of de hengst op een berg als de merrie groter is? Vond het altijd wel lachwekkend om te zien :D

Linda, mijn merrie sloeg de schouwhengst helemaal niet af maar ging telkens klaar staan om zich te laten dekken. Toch zat er op 19 dagen een mooi vruchtje op. Zal in elk geval duimen!

Fotsy, ja idd Peterina haar hengst :)

Alle mensen na mij ook welkom :)

Gewonnen dekkingen, zou ik ook wel willen hihi gefeliciteerd! En veel succes

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:12

Spannend 30 mei, Aniek!
Ze lopen nu dus precies gelijk? :)

Oooo... Rienne, Don Fascination! <3

Fotsy volgend jaar twee baby's, cool!!

Spannend maandag, Linda!

Ik ben benieuwd, Starwien!

Hier wordt Fiore vandaag voor de tweede keer gedekt :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:16

He balen Linda, ik begrijp dat je geen goed gevoel hebt.
Maar toch duimen, je weet maar nooit.

Spannend Starwien En Cynthia

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:22

Mijn merrie staat al een maand bij de hengstenhouder, maar wil met verschillende pogingen maar niet hengstig worden. Nu gaat ze tien dagen aan de regumate en dan word ze nog een keer hengstig gespoten. Duimen dat het nu wel lukt. Iemand hier goede ervaringen mee? En ook met het niet hengstig worden van een merrie...