[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:56

Maar een KWPN hengst GGK krijgen kost ook een godsvermogen, dat is bij een Tinker natuurlijk niet. En ook de dekgelden liggen anders. En meeste Tinkers dekken natuurlijk, dus veel minder kosten daaraan.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:14

Ja idd heb je helemaal gelijk in

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:22

Onze toppers, wij doen inderdaad ook voor 1 oktober echo maken om te kijken of ze nog drachtig is, zodat je alleen gust gedeelte hoeft te betalen.

Az maar hoe zit dat nu met jou als jou leen hengst nu dekt en gast merries worden niet drachtig volgend jaar heb je die hengst niet meer toch?

Joyceee86 hopelijk helpt dat spoelen en spuiten dat ze toch nog volgend jaar een veulentje krijgt

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:26

polleman, klopt, in het geval van mijn lease-hengst is het natuurlijk anders, aangezien die volgend jaar niet meer in Europa beschikbaar zal zijn. Bij deze hengst betalen ze hooguit een deel van het dekgeld vooraf, zodat ze niet het hele dekgeld kwijt zijn mocht het niet lukken, daarnaast is het dekgeld ook schappelijk, ook omdat hij maar zo kort beschikbaar is. En daarnaast bied ik eventueel de kans om als het niet lukt volgend jaar met mijn eigen (dan 3 jarige) hengst terug te dekken, mocht de merrie houder dat willen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:24

bij mijn merrie ook levend veulen garantie en drie sprongen inbegrepen in dekgeld en je mag dan blijven proberen tot het lukt. Uiteraard zijn dan de verdere kosten, sprong, ki en stalgeld voor je.
amai als ik zo hoor ben ik wel blij want twee jaar geleden is ze het verloren rond zes maanden en vorig jaar lukte het niet.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:44

@Polleman bij de minis scan ik vaak pas op 4 of 5 weken, meer voor eigen gevoel omdat het allemaal zo klein en kwetsbaar is, als dat goed is laten we het erbij tenzij een merrie toch hengstigheid vertoont of afwijkend gedrag, wij zitten niet met een gust verklaring wand meestal is de dekking met veulengarantie

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:05

Mierela hoort vandaag op 75 dagen te zitten :) De laatste keer scannen was bij de hengstenhouder een week nadat ze het kleinste vruchtje weg hadden gehaald en was een kloppend hartje aanwezig. Nu dus al enige tijd niet gescand geweest (nog niet 1 keer bij geweest :') ) Vind toch wel spannend of ze het nog heeft.. Ze ziet er totaal niet drachtig uit in vergelijking met sommige hier die even lang drachtig zijn :P

Afbeelding

Maar heeft nog niet hengstig getoond, maarja ze staat ook niet bij mij op stal nu maar ze zeggen dat ze nog niet hengstig is geweest. Denk volgende week maar eens scannen zodra de keuring achter de rug is.
Spanning en stress dit allemaal :') Als ze niet meer drachtig is zou ik haar weer mogen brengen of het nieuwe jaar maar dat is het laatste op dit moment waar ik aan denk :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:11

Polleman ik ga inderdaad nog een keer dekken mochten ze nu hengstig worden. :)

Ik geef hier ook bij mijn hengsten levend veulen garantie.

Joyce hopelijk raken ze nog drachtig!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:19

Wusiena is ook vuil, dus kunnen we die vanaf morgen ook gaan behandelen met antibiotica

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:59

het gaat best moeilijk bij sommige merries, hopelijk krijgen jullie ze nog drachtig.

Nicole maar ik denk dat die van u wel in superconditie staat dan zie je het vaak minder snel, dat buikje <3

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:03

Joyce dan hebben jullie in ieder geval de reden gevonden dat ze niet drachtig werden.
Jullie gaan dus nog wel door?

Is eigenlijk wel een hele mooie regeling, 1x dekgeld en dan garantie op levend veulen.
:j

Eigenlijk moeten wij Amia morgen laten scannen op 18 dagen, ben echter vergeten een afspraak te maken dus doen we dat vrijdag.
Ik had vandaag examen en ben geslaagd had dus even wat anders aan het hoofd.
*\o/*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:24

*\o/* gefeliciteerd tjinta

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 00:13

@Tjinta, zowel dupona als wusiena zijn maandag en vandaag alweer gedekt..bij dupona was gister het ei er al af en is dus al 2 dagen gespoeld..
wusiena word morgen behandeld als ze weten wat voor bacterie ze heeft

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:52

Leonoor schreef:
Bij mijn hengsten ook hoor :j Niet drachtig, dood veulen etc is gewoon gratis terugdekken. Maar heb geen commerciële inslag, ben blij als ze mogen springen :+

Ik heb je 2 jaar geleden met King gezien op de Tinkerdagen in Leusen... :~
Was echt in love! wat een knappe kerel is dat...!
Zag alleen dat hij verkocht is? Staat hij nog wel ter dekking? :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:03

Vanmorgen mijn 2 E merrie vd hengst gefaald en vanmiddag scannen zo spannend

Megann95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:08

Ik ben ook benieuwd, volgende week Vrijda moeten wij kijken of het hartje klopt. Hoop het zo..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:20

Ik kan mij hier ook melden! :D
Onze merrie is vorige week gescand en zit op ongeveer 2 dagen. Schatten dat de hengst haar ergens midden, of eind mei heeft gedekt maar we zijn niet zeker. Dus eind april, begin mei een veulentje voor ons.
Hebben het hartje zien kloppen op de scan en alles leek goed in orde. Tegen de winter laten we haar nog eens scannen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:38

Spannend hoor! Duim voor degene die gaan scannen!
Zaterdag de 2e op 18 dagen en dinsdag de 3e. Hopelijk worden ze niet hengstig dan eind vd week scannen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:10

Robynn schreef:
Leonoor schreef:
Bij mijn hengsten ook hoor :j Niet drachtig, dood veulen etc is gewoon gratis terugdekken. Maar heb geen commerciële inslag, ben blij als ze mogen springen :+

Ik heb je 2 jaar geleden met King gezien op de Tinkerdagen in Leusen... :~
Was echt in love! wat een knappe kerel is dat...!
Zag alleen dat hij verkocht is? Staat hij nog wel ter dekking? :)

Ja die is naar een waanzinnig baasje gegaan en die komt er ook mee naar Leusden en alle andere activiteiten! Zeker dat hij nog ter dekking staat!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:10

Yes Yes merrie 2 is ook drachtige comi:
Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:31

Gefeli Joysjuh!! *\o/*

Luna welkom!

Joyce spannend. Ik duim gewoon hoor!

Fotsy thanks. :j

Wij hadden vandaag 18 dagen scan... ook net als velen hier komisch.....
Baarmoedermond redelijk gesloten, absoluut geen vocht, ook niks te zien van een beginnend follikel, maar..... ook geen vruchtje gevonden.
Kan nog wat klein zijn of verstopt, Amia stond niet bepaald rustig, mepte continu naar vliegen, en bleef dus niet stilstaan.
Of ze was drachtig en heeft inmiddels weer geresorbeerd dat kan ook.
Maandag dus wederom scannen.
-O-

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:45

Tjinta das raar, hopelijk toch gewoon drachtig, baarmoeder is best groot.

Er heeft ooit eens iemand gevraagd wat het scannen koste, wel heb vandaag factuur gekregen waar enkel 1 scan aan te pas kwam, was 9euro excl Btw uiteraard. Dus voor dat geld rij ik graag eens tot aan de kliniek dan ben ik ook weer gerust, normaal wordt er nu nog eens gescand op 105 dagen, das 25 juli al amai de tijd gaat snel.

Luna hoi.

*\o/* +:)+

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:50

Thx Leo! :))
Ben zeer benieuwd :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:53

Joysjuh leuke combi, mooie merrie. *\o/*

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:02

Het blijft toch altijd een gedoe in t begin hoor! Nu 61 dagen drachtig en 4 scans verder! Eerste keer tweeling dracht check, 2e keer het hartje controleren, 3e keer omdat ze flink hengstig toonde en afgelopen zondag een spoed echo.. Zit nu zelf in noorwegen ( vandaar dat ik niet alles heb kunnen lezen en bijhouden) belt me zusje op. Het gaat niet goed er komt allemaal viezigheid uit de vulva, stuurt ze een foto door die ik jullie maar niet aan zal doen. Meteen da gebeld en foto door gestuurd, belt terug dat hij meteen langs komt omdat dit verdomd veel leek op een ernstige baarmoeder ontsteking! Ik in de stress hier maar hij was onderweg naar vita om te behandelen. Dierenarts en Mn zusje samen op stal met mij op de luidspreker erbij... Echo gemaakt en baarmoeder was goed en het vruchtje zag er perfect uit! Thank God! Maar wat is t dan! Blijkt de vulva niet goed te sluiten waardoor ze lucht zoog en er bacteriën binnen kwamen. Gelukkig echt in t beginstadium dus schoongemaakt ab dr in en dicht gezet! Ben heel blij dat ik Mn zusje een paar duidelijke dagelijkse controle instructies heb gegeven ( ze kan redelijk rijden en longeren maar meer verstand van paarden heb ze niet).. Eind goed al goed!

Volgende week ben ik weer thuis en zal ik weer ff bijlezen! :o