Avond... tijdje ff niet gereageerd, maar wil diegene met een veulen, van harte feliciteren, geniet er lekker van! En voor de wakers onder ons, succes!! ik duim voor jullie!!
Met grace gaat alles prima, lekker ondeugend al! Met moeders gaat het wat minder, die heeft van achteren een aantal probleempjes, wat nog niet verbeterd, gelukkig is haar eetlust en melkproductie nog prima, maar het baart mij en de da zorgen...
Mira, wat doe je nou elke keer met die melkwaardes? Je zet ze elke keer wel braaf neer, maar heb geen flauw idee wat t inhoud?
arabs
Geplaatst: 23-04-11 23:18
Hey allemaal, ik heb even snel doorgespoeld want heb een hele week gemist omdat ik was gaan waken op stal. Mijn merrie Shamala heeft een prachtig veulentje op de wereld gezet en dat wilde ik jullie graag laten weten.
Kmd je hebt meerdere keren uitgelegd wat de melkwaardes doen, ik lees ze graag. Kun je alleen doen als er wel iets van vocht uitkomt , dat maakt het lastig
Hier is bv een topic met metingen in de laatste week [KS] Testen refractometer 1 wk voor bevalling . 't Is maar een hulpmiddel, die tesamen met gedrag, en andere kenmerken kan leiden tot een goede voorspelling wanneer je merrie gaat bevallen.
Mira belt me suf, wel handig dat ik precies op de camera kan zien wat ze doet. Als ze plat heeft gelegen gaat ze na een paar minuten weer in buikhouding liggen, maar daarna gaat ze ook wat rollen (niet omrollen hoor). 't Ziet er een beetje uit alsof ze 't veulen wat in positie rolt ofzo. Geen idee of paarden dat doen. Ik ga naar bed toe, nu kan het nog Trusten en voor de wakers "waak ze!"
Abbey is lek dus ik duik mn nest in, in de hoop nog ff een een of 2 uurtjes slaap te pakken. Niet dat het eruit spuit oid hoor, maar ze lekt wel (uier dus)