[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:54

Goedenavond,

Hier nog niks wijzer. Paard is vanmorgen hengstig gespoten.
Ze leek nu al te reageren op de welsh, maar die wordt ook weer hengstig dus wat dat betreft Clown
Morgen wordt ze nog een keer gespoten en woensdag komen ze weer scannen.

Meike, mocht het idd een tumor zijn dan wordt de merrie niet gedekt. Dan zal ze geopereerd moeten worden om dat eruit te krijgen helaas. Dus dan gaan we weer fijn revalideren en hopelijk volgend jaar weer insemineren. Lachen
Die pony moeten we nog even kijken, die is niet drachtig helaas. Maar wil ik eigenlijk wel drachtig hebben. Maar ik heb ook amper tijd om haar weer naar de hengstenboer te brengen. Erg irritant als ze niet erg dichtbij huis staan.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:01

nicole, gefeliciteerd, en ik zag een mooi merrie, met een erg mooi jazz veulen! jammer dat hij weer weg moet, maar wel begrijpelijk.

en bij pauk houdt het maar niet op, wat naar joh... ik denk nog steeds aan droes, daar kunnen ze zo zien van zijn, en die bepaalde plekken daar moet je niet echt naar kijken. ik heb al bulten in liezen, oren en benen (ja echt waar) gezien waar droes uitbrak. en ik vind dat het erg lang aanhoudt voor die bult eindelijk eens open gaat. (wat het dan ook mag zijn, het moet niet naar binnen slaan, ik las dat de bult kleiner word)

en pvd ik las in het andere topic van je enkel, wat vervelend joh, gelukkig zijn de hulptroepen uit alle hoekjes weer gemobiliseerd.

en dan nog de merrie van youngster en sjoers... raadsel achtig die plek op haar eileider hopelijk is het een onschuldig iets wat weg gehaald kan worden zodat ze weer drachtig kan worden.

ik kom net van graspop af, was erg leuk en heel lekker weer.
ik liep net dus naar sylke toe en die begon me een partij rare geluiden te maken, eerst rent ze op me af, toen aaide ik haar en liep ze weer weg :S echt raar. en daarna kwam ze weer hinnikend naar me toe om te kriebelen. had haar wel gemist. hier in huis lacht iedereen zich kapot, ze hinnikt namelijk heel apart, eigenlijk gewoon een zacht hinnikje maar het klinkt meer als pruttelen. dan zeggen ze, loop maar niet weer langs de paarden, dan begint sylke weer te pruttelen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:13

Youngster en Sjoerd, hopelijk kan dat "ding" op de eierstok makkelijk weggehaald worden en de merrie weer drachtig geworden.

Ik ben me net rot geschrokken van mijn merrie. Die is vanochtend weer bij mij op stal gekomen na 8 maanden bij haar fokker te hebben gestaan. Vanochtend eerst een uurtje alleen op stal laten bijkomen, daarna de merriewei op, wat bijzonder goed ging, ze kan nogal agressief zijn naar andere paarden. Nou zette ik haar vanavond op stal, en ze staat in een vrij smalle gang met allemaal ruinen. Zodra ik de gang inliep tussen de heren door begon ze te pissen, net of ze hengstig was en in de box ging ze nog even door. Ze liep wel heel hard door, wilde niet blijven staan. In de box begon ze wel in de tralies te vliegen, te gillen naar de buurman en met haar voorbenen te maaien. Kan dat plassen uit nijd zijn of moet ik me zorgen maken dat ze weer hengstig is? Ze is vorige week vrijdag nog gescand op 45 dagen en dat was allemaal okee. Ik kijk het in elk geval nog een paar dagen aan, tot ze gewend is, bij twijfel laat ik haar nog eens scannen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:18

Kan uit nijd zijn. Daar komt ook het woord "pismerries" vandaan. Knipoog
Vandaag heel wat merries geschouwd zien worden, en daar zaten ook pismerries tussen, die dus gewoon niet hengstig waren.

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:19

Twinklebel ik denk dat het dominantiegedrag van je merrie is! Daar gaan ze namelijk ook de boel van onder pissen en ze moet nu natuurlijk wel weer even laten merken!

Zou mer er in ieder geval nu nog geen zorgen over maken, gewoon de boel in de gaten houden!
Laatst bijgewerkt door Itismei op 29-06-08 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:20

En ter geruststelling nog even een aanvulling:

mijn merrie deed het 1,5 week geleden ook heel erg toen ze los stond met ander paard. Ze stond gewoon over dat paard heen te zeiken! Afgelopen vrijdag voor 2e keer gescand en alles prima.

Dus weet het niet alleen van horen zeggen maar ook uit ervaring recent!

Geniet maar van je merrie die terug is!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:22

Ik hoorde net dat haar moeder ook zo reageerde op ruinen tijdens de dracht. Zijn beide erg dominante merries. Dus denk (en hoop) dat dat het is. Ze was ook erg druk met haar staart aan het zwiepen. Toen de buurman weg was om te rijden (ze staat in de hoek, dus gelukkig maar 1 buurman) stond ze gelijk weer rustig te eten.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:22

Mijn paard is vandaag voor de tweede keer geinsemineerd. Morgen weer scannen, kijken of het ei weg is. Dan kan ik haar ophalen, anders wordt ze nog een keertje geinsemineerd.

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:24

Nou Twinklebel, dan zou ik daar voorlopig echt gewoon van uitgaan hoor!

Maar wat een stress he, zo'n drachtige merrie. (waarom is er geen 'haalt zweet van voorhoofd' smiley trouwens, zou erg toepasselijk zijn)

Melina, succes morgen!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:34

meike_s schreef:
Nou Twinklebel, dan zou ik daar voorlopig echt gewoon van uitgaan hoor!

Maar wat een stress he, zo'n drachtige merrie. (waarom is er geen 'haalt zweet van voorhoofd' smiley trouwens, zou erg toepasselijk zijn)

Melina, succes morgen!

Ik had vanmiddag inderdaad zoiets van: Daar gaan we weer. Ik heb al zoveel stress om die merrie gehad door de beenproblemen, heb dat afgelopen jaar redelijk van me af kunnen zetten en afstand kunnen nemen omdat ze ergens anders stodn en nu begint ze zo....s niet goed voor mijn zenuwen, en die zijn toch al ernstig aangetast Clown .

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 01:19

Meike: Merrie en Jazz veulen zijn van mijn buurman Lachen Hier is ie helemaal:
Hij is een maand oud

Afbeelding

Ik vind Oscar een gave hengst, maar heb er geen merrie voor. Mijn oude merrie is nu 20 en na 2 jaar wel drachtig maar uiteindelijk toch geen veulen ben ik met haar gestopt. De jonge merrie is springgefokt. Nu zou hij mss op de nieuwe merrie hebben gepast, maar daar is dus al weer een springhengst op gezet. Maar ik houd oscartjes nog wel altijd extra in de gaten Ja

Youngster: Hoe kunnen ze bepalen of het een tumor is? Kunnen ze er daar bij om er iets van te onderzoeken? Of kunnen ze het op een andere manier zien?

Twinklebel: kan idd heel goed zijn doordat ze zich kwaad maakte.

Melina: Succes met scannen, hopelijk is het al weg dan kun je gaan aftellen tot de scan Lachen

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:35

Neonlight schreef:
Kan uit nijd zijn. Daar komt ook het woord "pismerries" vandaan. Knipoog
Vandaag heel wat merries geschouwd zien worden, en daar zaten ook pismerries tussen, die dus gewoon niet hengstig waren.

Ja pismerrie's .. wij hebben er ook eentje gehad
was ze mooi drachtig en nog steeds pissen..

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:32

mijne is daar ook een goeie in. ook een echte pismerrie Knipoog
maare die wordt donderdag gescand!
eerst zit ik vorige week te vertellen dat ze vet bitchy is en echt lelijk tegen me doet.. gister was het tegenovergestelde aan de orde! in de wei komt ze naar me toe gelijk knuffelen (vorige x sloeg ze naar me) en op stal super aanhankelijk enzo!
dus jenny heb weer hoop, als ze drachtig is, voor de komende 11 maanden Knipoog

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:37

Nope hier geen pismerrie, merrie laat de hengstigheid niet zo goed zien Duivel En is altijd onwijs afgeleid en ongeconcentreerd onder het zadel. Alsmaar hinniken en kijken Koe

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:41

lisanne: nou super joh dat ze nu weer komt knuffelen! ik ben (waarschijnlijk net als jij) heel benieuwd of ze drachtig is!

Ik merk helemaal niets aan mijn merrie's, maar heb ook alleen maar dames, geen mannen in de buurt waarop ze zouden kunnen reageren Ach gut

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:28

Ik heb genoeg mannen staan waarop ze zou kunnen reageren, maar eigen mannen zijn liev......... Gestoord
Ik ga zo de DA maar eens bellen voor een afspraak voor morgen, 42 dagen scan. Meteen maar eens vragen of het gebruikelijk is dat de rekening op naam komt te staan van de stalhouder. Clown En daar dus ook aan komt. Clown

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:30

Is toch logisch dat de rekening daar komt Neon Knipoog
Nog wel zo gemakkelijk Tong uitsteken Alleen te hopen dat ie je veulen dan niet gaat opeisen...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:19

sylke doet dat ook, als ze even op stal gaat (haar plekje om te eten) dan gaat ze meteen staan plassen, ook tilt ze haar staart op als ik haar kriebele bij haar billen, niets voor sylke maar sinds ze drachtig is, dit jaar, vorig jaar deed ze dit niet, doet ze al die dingen, ze durft ook meer. mn dierenarts zei dat er best wel eens een merrie veulen uit zou kunnen komen. (vooral omdat ze het vorige keer niet deed). ben benieuwt.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:35

Mijn merrie is vandaag weer gescand en het eitje is weg! Dus ik kan haar vanavond ophalen, jippie!! 18 juli scannen Bloos Knipoog Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:38

Hee, ik zie nu pas dat je een Sparkling-merrie hebt! Leuk diertje! Wie is de moeder van haar? Was dat ook een appaloosa-merrie?
Ik heb volgens mij nog foto's van je merrie gezien toen ze veulen was. Naam van haar komt me heel bekend voor.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:55

haha jenny ik heb te snel geroepen!
net in de wei werd er toch weer naar me geslagen! en ze loopt KEIhard voor me weg en zit helemaal in zichzelf gekeerd dat paard..! normaal is ze nooit zo maar goed.. donderdag 13.00 weten we het Knipoog

fijn dat je haar weer kan ophalen melina!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:29

@ Neonlight, wat grappig dat je veulenfoto's van haar hebt gezien! Heb je ze toevallig nog?? Knipoog Porsche is gefokt door Melanie van Drie in Nijkerk. Haar vader is Palousa Convenance en haar moeder een NRPS merrie van Krimh x Notaris, ze heet Mercedes Allure.

Porsche is geinsemineerd met Wup (Welt hit II x Wolfgang), komt er dadelijk een spikkel uit, dan zou ik raar staat te kijken Haha! Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:36

Aangezien Porsche een effen paard is zal er nooit een stippel uitkomen. Knipoog En ik weet dat Mel haar gefokt heeft, zag ik aan de naam Sparkling. Knipoog
En ik denk dat ik die wel ooit heb gezien, maar dan heb ik ze zelf nog niet. Knipoog

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:43

Haha, oke oke Clown

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:13

melina: nu dan duimen dat ze drachtig is op de scan 18 juli!

lisanne: ja ik weet niet of ik nu moet zeggen vervelend of juist goed. Want gedragsverandering is soms wel een teken van drachtigheid.

Hier de afspraak gemaakt voor het scannen van mijn dames, vrijdag, geen idee hoelaat. Dan wordt ook gelijk sun flower gechipt, ben heel benieuwd hoe ze dat vindt!