[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:27

Murosch uitwendig kan pas vanaf 5 maanden. Vorig jaar kon ze wel gescant worden maar toen lag het vruchtje recht er voor.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:00

Hier Boogie helaas ook bij poging 2 weer niet drachtig. Wel een ei van 4,5. Dus Arany maar weer meteen gaan halen en laten springen en dan deze keer direct vers onverdund geinsemineerd.. we zullen zien.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:26

Falke is weer niet drachtig :(. Begin me al af te vragen of ik niet beter voor een andere hengst kies. Of zouden jullie voor poging 3 gaan?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:29

Ik zou even een kweekje laten maken. Is het sperma wel goed?

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:34

sperma is niks mis mee. DA gaat idd een kweekje nemen van zodra de baarmoeder goed hengstig is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:36

Heeft ze ook geen reacties op het dekken, vocht in de baarmoeder oid?

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:37

nee, heeft ze niet.
DA zei ook dat soms een eicel en zaadcel gewoon niet matchen.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:39

Had je meerdere hengsten de je overwogen hebt? Anders zou je er ook over kunnen denken om het toch met een ander te proberen. Je hoort inderdaad wel eens dat een merrie en een hengst gewoon niet passen en het met een andere hengst wel ineens lukt

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:06

Tinniie schreef:
Hier Boogie helaas ook bij poging 2 weer niet drachtig. Wel een ei van 4,5. Dus Arany maar weer meteen gaan halen en laten springen en dan deze keer direct vers onverdund geinsemineerd.. we zullen zien.

Oh wat jammer.. Hopelijk snel geluk

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:07

ik heb helaas geen andere hengst in gedachten. Moet er nog eens goed over nadenken dan welke hengst ik zou kiezen.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:07

Sjintoo schreef:
Falke is weer niet drachtig :(. Begin me al af te vragen of ik niet beter voor een andere hengst kies. Of zouden jullie voor poging 3 gaan?

Lastig zeg... Je hoort het idd wel eens vaker .. Ik denk dat ik zelf nog 1 poging zou proberen.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:12

Tooske gaat voor de bevalling naar een ander adres waar ze ook blijft. Na het afspenen haal ik haar weer terug en blijft het veulen in de opfok. Is hier ook dichtbij dus ik kan er dan ook makkelijk en vaak naar toe. Ze komt daar met meerdere merries en veulens in de wei en in de nacht naar binnen. Voor ons allemaal de eerste keer dus ik heb gekozen voor een plek met veel ervaring zodat ik voldoende hulp en toezicht heb.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:17

Myrthe helaas toch ook echt niet drachtig. Ze was waarschijnlijk in een soort schijndracht gegaan. Nu hengstig gespoten, en zo lang we niet weer constant op en neer naar het ziekenhuis moeten, gaan we het gewoon nog eens proberen :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:38

Ik zou ook nog een poging doen. 2 keer kan nog gebeuren, vanaf de 3e keer is er meestal toch iets anders aan de hand als de omstandigheden verder steeds perfect waren.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:21

He wat balen. Weer een paar toch niet drachtig. Op naar de volgende poging. Het is nog steeds vroeg genoeg.
Ik zou anders een een swap laten nemen sjintoo. Dat kan een hoop stress schelen en in de portemonnee. Straks heeft ze een bacterie waarom ze niet pakt.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:42

dat is wat er nu ook gaat gebeuren :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:10

Sjintoo schreef:

Dat zei de DA ook over de laatste merrie op mijn werk, daar zit poging drie nu in (na een uitgebreid slijmmonster dat negatief was) en als dit niet pakt, dan zou hij aanraden een andere hengst te nemen, de omstandigheden zijn nu zo goed als ze kunnen zijn en schijnbaar kan het idd soms wel eens niet matchen.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:15

Ding is, dat ik geen idee heb welke andere hengst ik moet kiezen dan :(. Falke is nu telkens geïnsemineerd door Kaleido's Don Pedro.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:27

Slijmmonster kan evt veel verklaren, dan kun je er met spoelen ook al zijn. Als dat negatief zou zijn, is het eventueel nog een optie om het insemineren rechtstreeks te doen? Naar de hengst toe, hengst springt en het gaat meteen in de merrie, zonder verdunner.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:33

het is 3 u enkele rit en ik heb zelf geen trailer, dus dat valt al af vrees ik

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:53

Jeetje wat gaat het snel hier :P
Ik zag een paar drachtige merries voorbij komen, gefeliciteerd! Ook een heel aantal nog niet drachtig :n dat is heel erg balen.

Ik betaal 50 euro merrie begeleiding en 5 euro stalling per dag medicatie kosten enz. Komen erbij. Dit is wel op het hengstenstation dus niet aan huis.

Sjintoo: wat balen weer niet drachtig. Ik zal id ook een slijmmonster laten nemen, als hier niks uitkomt zal ik persoonlijk een andere hengst kiezen.

Ik moet nog tien dagen wachten op de scan voor dracht. Ik hoop het nu zo, en anders gaan we gewoon door naar poging 4. En als laatste kan ik mijn eigen hengst nog proberen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:15

Dustinlover schreef:
Murosch uitwendig kan pas vanaf 5 maanden. Vorig jaar kon ze wel gescant worden maar toen lag het vruchtje recht er voor.

Oh echt? Dat wist ik niet hoor! Wanneer komt de andere DA om het weer te proberen?

stal_HD en hoe leek het vandaag met chakira? Is ze er al flauw van? En Gaya al hengstig inmiddels?

Tinniie wat balen zeg! Vers onverdund nu, kan niet beter, dus je zou toch denken dat het nu MOET lukken? Ik hoop het voor je.

Sjintoo Falke ook al niet drachtig, tja ik ben zelf na 1 ronde al overgestapt na een andere hengst, maar dat was omdat het te onzeker was of hengst 1 wel goed bevruchtte en ik van hengst 2 wel zeker weet dat hij goed bevrucht, dus dan zal het aan de hengst zeker niet liggen als het nu weer niet raak zou zijn. Veel wijsheid toegewenst bij je keuze in ieder geval.

Ldenboer72 ik kan me voorstellen dat het je een veiliger gevoel geeft dat je je paard naar een plek brengt waar ervaren mensen zijn en ze goed onder controle is.

Milan_lover, ach jammer, toch niet drachtig! Dat had mijn merrie vorig jaar. Een soort schijndracht. We hebben haar toen ook hengstig gespoten daarna. Heeft geen veulen opgeleverd maar mijn merrie was ook al 23 toen, dus waarschijnlijk lag het daaraan. Groot gelijk dat je het nog eens gaat proberen, baat het niet, schaadt het niet.

AM_Horses nog 10 dagen wachten, hopelijk nu klaar. Wel handig dat je nog een eigen hengst achter de hand hebt voor nood.

Vandaag is het precies 4 weken geleden dat we Suzie naar de hengst hebben gebracht en toen was ze 1 dag later al hengstig. Haar cyclus was toen 3 weken en 5 dagen van de ene naar de andere hengstigheid. Vandaag zitten we op 3 weken en 6 dagen en ik heb vandaag gekeken bij haar. Nog geen spoor van een hengstigheid te zien (hengst loopt erbij), dus hopelijk blijft dat de komende dagen zo, dan kan ze binnenkort weer naar huis! Even een paar hele spannende dagen hier dus nu :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:17

wij zijn vandaag marley gaan halen. 30 dagen na de laatste dekking en nog steeds niet hengstig *\o/*
gaan ergens in de week scannen maar vermoed dat ze drachtig is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:22

Dat klinkt zeker goed Luna!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:55

Murosch. Dat klinkt goed, hopen dat ze niet hengstig word en dus gewoon drachtig is. Mijn merrie had vorig jaar een veulen van onze eigen hengst en was eigenlijk drachtig voor dit jaar. (Helaas met 60 dagen eraf gekomen) nu wilde we eigenlijk een andere hengst, maarja van onze eigen hengst weten we zeker dat de kwaliteit heel goed is. (Sperma is na een paar dagen, nog spring levend) we proberen nog even en anders heeft Formidable weer geluk :P

Luna2006. Dat klinkt goed. Op naar de scan volgende week.