Bah al die wormen, hier ook een schoon paard gehad qua mestonderzoek maar toch zat ie vol.. Ph gebeuren vind ik ook wel interessant!
Fijn dat Lady beter gaat! En spannend Woogy, vannacht ben ik toch wel wakker, dan verwacht ik een veulenfoto
Woogy
Geplaatst: 19-03-17 21:26
Kont staat eronder, staart hangt er een beetje löllig bij, melk druppelt zachtjes eruit, ze is onrustig voor haar doen en eet abnormaal langzaam. Vrees met grote vrezen, dat ik de tweede korte nacht ga hebhen
Linda, ML, Carmuh, Rowan ik geef haar een headset zodat ze samen met jullie dames kan puffen. Wie weet geeft het inspiratie tot mega babyboom
Wat een mooie grote kraamstal! Wat een knappe pony ook trouwens
Jawoi, de eerste punani van het seizoen! Slap, bol en half open aan de onderzijde. Pris heeft 3/4 schep voer laten staan...das niets voor mijn nylfisk merrie
AniekR
Geplaatst: 19-03-17 22:10
Woehoe Woogy! Die lijkt er duidelijk bijna klaar voor te zijn hoor!!!
kks, mooie kraamstal inderdaad! En sowieso valt het altijd op hoe mooi ruim het daar bij jullie is! Is het jouw eigen stal of sta je daar op pension?
En een hoop verhalen/foto's nog over wormen. Naar gezicht altijd inderdaad. Spoelwormen komt meestal bij jonge paarden voor wat ik begrepen heb, daarna bouwen ze weerstand op, maar als ze inderdaad op jongere leeftijd er weinig mee in aanraking komen, lijkt het me wel dat ze het wat later nog mee kunnen kampen (of als ze langzaam weerstand opbouwen/niet goed aangepakt worden).
En Fi is ook goed bezig! Hopelijk nu een merrie die niet lang over gaat dragen, Cynthia!
Roos haar uier was weer wat gevulder en ook wat harder voor ik haar naar binnen haalde. Vrijdag was het na een dagje buiten lopen nog vrij zacht;
En Lies heeft ook een beetje uier ontwikkeling: Maar lijkt nog niet echt op wat ze vorig jaar ong. een maand voor de bevalling had Terwijl Roos eigenlijk haast op meer uier zit dan waar ze vorig jaar mee beviel. Maar er kwam bij haar nog geen melk uit gelukkig, dat had ze vorig jaar wel een paar dagen...
Vind het maar wat spannend weer, elke kwartier-halfuur kijken en dan zie ik Pris dingen doen, die zij normaal niet doet. Dralen en staren, tilt ze de staart weer op denk ik gelijk 'nou komt het vruchtwater!' mee nee dan schudt ze er enkel wat mee. Waggelt ze richting stal, staart ernaar en waggelt weer weg. Mijn hart gaat tekeer hahaha
Aniek, mooie uiertjes, super makkelijk dat ze gelijk oplopen
Succes woogy! Wij waren ook flink in de weer. Ons schaap had 2 lammetjes, een flinke zwarte knul en een veels te klein wit meisje. Ze heeft maar even geleefd, t was net n konijntje.
AniekR
Geplaatst: 19-03-17 22:26
Kan me voorstellen hoe je je voelt Woogy! Zo hebben we vorig jaar ook naar Lies lopen staren, bijna zeker weten dat het die nacht kwam. En dat kwam dan ook uiteindelijk om half 4 's nachts...
En wel makkelijk, maar verwacht niet dat de veulens dicht op elkaar komen op dit moment eigenlijk
Heb in het topic van vorig jaar teruggezocht: Dit was Roos haar uier 3 dagen voor de bevalling, dat ik er bij toeval achter kwam dat ze wat melk liet schieten.
En een uurtje of 2 voor de bevalling:
Mensen trouwens ervaring met zulke grote verschillen met vorige jaren? Als ze nu nog 3 weken door moet lopen lijkt ze wel heel veel meer uier te krijgen dan vorig jaar!
Woogy
Geplaatst: 19-03-17 22:35
Tja, Pris wint dit jaar de uierwedstrijd(wat overigens een erkend woord blijkt te zijn...geen rood kriegellijntje(hier ook niet..) eronder) dus kan geen zinnig woord zeggen erover
Haha ja twee juist gespelde worden zijn in Nederlandse taal meestal gewoon samen te voegen hahaha
En Woogy is echt extreem hihi, maar ik vergelijk haar meer met vorig jaar. Zelfs in haar hele zoogperiode (ook een erkend woord ) had Roos maar een heel bescheiden uiertje.
Inowa wat een prachtig schattig en ontdeugend veulen!
woogy nog geen veulen van pris! Ze neemt best wel haar tijd maar nu gaat het precies toch gebeuren! Spannend
Rensju gefeliciteerd met je zwangerschap. Lijkt me niet simpel om zo'n situatie onder controle te houden. Vooral als het niet echt helemaal jou diertjes zijn
Ceasar Blij dat koetje zo goed doet. Ik hoop dat je gemakkelijk iemand vind om voor koetje te zorgen als je eigen baby eraan komt. Ik ben ook best wel fan van Poppetje ze heeft echt zo iets speciaal voor mij. En inderdaad Loulou is een stevig veulen geworden.
Icecrystal wat is gambler toch een dotje! Gefeliciteerd met de goedkeuring van je hengst!
Dyonne dat is ook een mooie vooruitgang!
Kabayo fijn dat het weer beter gaan met Lady!
kks mooie kraamstal! Meer dan plaats genoeg precies