ijsklontje schreef:Hoe doen jullie dat eigenlijk met het enten van de merries. Mijn merrie zou nu rond half juli geent moeten worden. Dan zou half januari weer moeten. Nou is het zo dat het veulen de weerstand via de moeder krijgt. Is het slim om de enting een beetje uit te stellen zodat ik volgende keer dichter op het veulen zit? Het veulen komt 17 maart (volgens het boekje dat leest vick niet denk ik hihi). Dus als ik nu uitstel tot eerste week augustus en dan in feb tot half feb. zit ik een maand voor de uitgerekende datum, wat volgens de boeken (die ik wel lees) ideaal zou zijn. Wat is de mening daarin van de ervaren fokkers onder ons?
Dan zit ik met nog een dillemma. Bij ons op stal is geen mogelijkheid tot 24/7 buiten ook 8 uur per dag gaat waarschijnlijk niet werken. En zo wie zo komen we dan met een gras te kort. Nu zijn we bezig met een weiland een eindje bij onze stal vandaan. Het probleem is alleen dat ik daar dan geen box tot mijn beschikking ga hebben. Ik ken me zelf ik ben een behoorlijke muts, maar ik zou het een prettig idee vinden als ik mijn merrie met veulen bij het weer van de afgelopen weken 's nachts binnen zou kunnen halen. Hoe is jullie idee daar over?
Sjanty is vorig jaar op 13 juli geënt. Dit jaar op 26 maart (of rond die tijd) juist omdat dan het veulen met de biest de anti-stoffen mee zou krijgen. Maar ik zie mezelf niet als ervaren fokker

Sinds eind mei staan mijn paardjes 24/7 buiten. Ook bij regen, onweer of wat dan ook. Ze kunnen wel onder bomen staan maar dat doen ze eigenlijk, enkel als ze het te warm vinden