Skyla schreef:Oh jeetje jullie doen mij schrik krijgen.Bij deze merrie zal het normaal iedere keer inseminatie worden tenzij er ooit een eigen hengst komt. Manlief wilt een eigen hengst maar ik wissel graag af en heb naar mijn mening daarvoor merries tekort.
Maar nu 29 juni had ze een follikel van 43mm, wat dus niets geworden is aangezien de hengst echt niet haar smaak was.Nu zit ik in twijfel wat ik nu ga doen. Inseminatie centrum raad aan haar donderdagavond al te brengen om dan vrijdagnamiddag al een eerste keer te gaan scannen, ik dacht eerder te wachten tot maandag. Of ben ik dan al te laat?
Rietjes worden vandaag verzonden en zou 2-4 dagen duren eer het er is.
Hengstig toont mevrouw steeds amper tot niet.
Ze zou vrijdag dan op 13 dagen na de laatste hengstigheid zitten. Dat is vrij snel. Ik weet niet hoe vlot haar cyclus tot nu toe loopt? Ik denk dat ze haar op tijd willen hebben omdat het seizoen op het laatst loopt en ze niks willen missen. Misschien het zekere voor het onzekeren nemen en maar vrijdag brengen alvast.
Sperma dat 2-4 dagen onderweg is? Vers of diepvries? Vers leeft gemiddeld 48 uur nadat de hengst gesprongen heeft dus dan zou het meeste al dood zijn voordat je de merrie insemineert? Dat lijkt me niet echt wenselijk.