[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:00

Haha noisy die gaat straks voor formaat olifant als ze nu al zo groeit.

Jumpyhorse gefeliciteerd met Blub, beter kan echt niet!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:17

Ja Jumpyhorse! Gefeliciteerd *\o/*

Ik hoop het niet Murosch := Voorgaande keren had ze ook gelijk zo'n bolle buik. Gelukkig werd ze pas aan het einde echt zwaar

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:25

Proficiat Jumpyhorse, we krijgen hier volgend jaar echt een Mo-babyboom in het topic :')

Joan haar Mo’tje groeit ook goed! Gaat snel he Noisy!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:47

*\o/* gefeliciteerd jumpyhorse geweldig leuk nieuws

Noisy die gaat voor dikste buik in het dbt zeker?

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:19

Gefeliciteerd jumpyhorse.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:33

Gefeliciteerd jumpyhorse!

Wij gaan volgende week voor de 12 weken echo, wat gaat de tijd toch snel. :=

Been zag er gisteren al weer beter uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze staat nu ook weer lekker de hele dag buiten. :j
Gedraagt zich mooi rustig op de wei.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:44

Gelukkig Renske. 12 weken alweer, dat lijkt er al op!

Wat staan er nog weinig in de OP van het topic, voor maart nog maar 1 merrie?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:48

Ik zie al een hoop drachtige merries langskomen, leuk!
Maar idd, de OP lijkt nog niet helemaal up to date. Maar je moet het zelf doorgeven aan Petra toch? Die zal niet gaan zitten spitten in de posts en op basis daarvan de OP aanpassen :D Dan kan ze wel bezig blijven...

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:33

Gefeliciteerd met jullie drachtige merries Lovejuul, Faline, Vulina, Andrea en jumpyhorse! Dat schiet mooi op zo.
Mirjam fijn, een hartje!
Jeannaa succes met wachten op je veulen, hopelijk draagt ze niet heel ver over.

Ik moet nog 5 nachten slapen voor de 18 dagen scan.. moet nog bedenken of ik een pakket doe bij de DA of losse scans. Wat hebben jullie?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 08:57

Wat fijn dat er toch veel drachtig zijn! Maar wel jammer dat sommige ook nog leeg zijm.
Lijkt me een extra domper vulina als 't eerst wel drachtig leek.. Maar gelukkig nog vroeg in het seizoen! Al valt dat zo best tegen, de tijd tikt door.. Gaat zo snel

marije1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:03

Jumpyhorse gefeliciteerd  met blub!

Mirjam jij ook!  Ik wacht ook met smart op de scan om hopelijk het hartje te zien. 

Renske fijn dat het zo goed geneest!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:13

rensju schreef:
Ik moet nog 5 nachten slapen voor de 18 dagen scan.. moet nog bedenken of ik een pakket doe bij de DA of losse scans. Wat hebben jullie?

Ik heb eigenlijk nog nooit gescand ná de 18 dagen scan (en heb ook nog nooit een merrie gehad die resorbeerde in de eerste maanden).

Toevallig vorige keer wel bij één merrie, omdat de DA toch nog kwam scannen voor de laatste. Maar één merrie is gewoon heel lastig met scannen, dus die vond ik met de 18 dagen scan voldoende gepest, en de laatste merrie was zó laat dat ik toch niet meer opnieuw zou dekken als het mis zou zijn.

Dus ik heb nog geen idee wat ik dit jaar doe, wel nog met 6 weken scannen of niet (en laat staan met 12 weken -> dan dek ik tóch niet opnieuw).
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 30-05-19 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:13

Cio; Ik had deze verwacht, dat scheelt. Anders was ik wel wat teleurgestelder geweest.. Ben wel blij dat ik haar niet gewoon heb 'weg gezet' zo van: drachtig! Bal alleen dat we de cyclus nu hebben gemist..
Daarom doen we ze sowieso altijd pas met kloppend hartje de grote zomer wei op :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:21

Rensju, als ik me niet vergis, kost een losse scan 17,50 + 22,50 voorrijdkosten. 40 euro per keer dus. Een pakket is 210,- (aan huis) voor 3 cyclussen incl de dracht scans en voorrijdkosten. Het kan dus alleen uit als ze in 1 keer drachtig is.. En zelfs dan kom je op ongeveer het zelfde bedrag, minimaal berekend; 2 x voor hengstigheid, 18 dagen en gustregeling is al 4 scans.
Heel vaak red je het al niet met 2x scannen in een hengstigheid, als het ei er nog op zit heb je er al een scan bij te pakken. Laat staan bij 2 of 3 cyclussen..
Laatst bijgewerkt door Vulina op 30-05-19 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:01

Ik wacht op de 6weken scan om in de OP te komen :D

Gefeliciteerd aan al de rest die ook drachtig is!

Renske dat ziet er al beter uit

Vulina jammer zeg

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:19

Mirjam fijn zeg!

Gefeliciteerd Jumpyhorse!

Vulina balen zeg! Gelukkig nog niet weggezet dan.

Renske ziet er een stuk beter uit!

Hier geen nieuws, wachten op de volgende hengstigheid... Mijn merrie wordt wel ineens dikker, maar zal wel door het gras komen :+. Houden jullie de hengstenhouder trouwens op de hoogte van alles? Of gewoon wegbrengen als ze weer hengstig zijn? Twijfel om hem even op de hoogte te brengen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:23

ZonnetjeX schreef:
Houden jullie de hengstenhouder trouwens op de hoogte van alles? Of gewoon wegbrengen als ze weer hengstig zijn? Twijfel om hem even op de hoogte te brengen.

Ik vind het wel logisch om even te melden dat je er binnenkort weer aankomt. Zou het raar vinden onaangekondigd voor de deur te staan...

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:39

Ibbel schreef:
ZonnetjeX schreef:
Houden jullie de hengstenhouder trouwens op de hoogte van alles? Of gewoon wegbrengen als ze weer hengstig zijn? Twijfel om hem even op de hoogte te brengen.

Ik vind het wel logisch om even te melden dat je er binnenkort weer aankomt. Zou het raar vinden onaangekondigd voor de deur te staan...

Zo bedoelde ik het niet haha. Ik bel uiteraard een dag/paar dagen van te voren. Ik bedoelde meer in de zin van 'mijn merrie is niet drachtig en heeft nu een bloedei dus ik sla deze cyclus over en kom haar de volgende hengstigheid weer brengen..'. Vraag me af of zij dat geen overbodige informatie vinden

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:51

Ik zou het wel op prijs stellen dat te weten als hengstenhouder. Je wilt toch graag een beetje statistiek bijhouden hoeveel merries van een eerste inseminatie drachtig zijn van je hengst lijkt me.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:01

Ja ik vind het altijd wel fijn om goed op de hoogte gehouden te worden :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:26

ZonnetjeX schreef:
Zo bedoelde ik het niet haha. Ik bel uiteraard een dag/paar dagen van te voren. Ik bedoelde meer in de zin van 'mijn merrie is niet drachtig en heeft nu een bloedei dus ik sla deze cyclus over en kom haar de volgende hengstigheid weer brengen..'. Vraag me af of zij dat geen overbodige informatie vinden

Ik vond dat altijd wel fijn om door te krijgen van de merriehouder. Maar Floris dekte geen 100 merries dus dan hou je ook gemakkelijk overzicht. De veulens die geboren zijn uit de tijd dat we hem zelf nog hadden ken ik ook bijna allemaal.

Maar bij een van Uytert lijkt het me een ander verhaal.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:32

Gefeliciteerd jumpyhorse!

Ah Renske dat ziet er wel een stuk beter uit zeg!

Ik wacht ook tot de scan om het kloppende hartje te zien voor ik het doorgeef voor de OP..

Ik heb de hengstenhouder alleen geappt toen met die onduidelijke drachtscan, maar ze hebben me ook op fb dus daar konden ze ook zien dat ze drachtig is :+
Misschien dat ik nog wel even app als ik de 40dagen scan gehad heb morgen :D
Pfoe ben nog wel even nerveus ervoor hoor, zou toch zuur zijn als er nu ineens niks meer zit 8)7

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:32

jumpyhorse gefeliciteerd!!

ik heb de hengstenhouder wel wat op de hoogte gehouden ga hem dinsdag ook een berichtje sturen of ze drachtig is of niet.

ik ben aan het aftellen *\o/*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:36

ZonnetjeX schreef:

Dat zou ik zeker doen. Het is niet alleen netjes maar vaak weten ze ook echt wel wie je bent en welke merrie, ook al komen ze niet zo over. Dat is tenminste mijn ervaring. Dit jaar was natuurlijk een makkie voor mijn hengstenhoudster, aangezien we één van de eersten waren, of niet Tinne :D :)) Vorig jaar op de Lingehoeve ook hoor en daar was het ontzettend druk

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:07

Renske dat gaat goed vooruit!

Jumpyhorse gefeliciteerd!

Ik vind het wel zo netjes om de hengstenhouder te informeren bij nieuws over de dracht.
Vorige hh was mij steeds voor, was het eerste jaar voor hun enige hengst. Dat verwacht ik nu niet, veel hengsten/dekkingen maar houd ze wel op de hoogte van drachtig en geboorte. Verwacht ook geen kraamvisite, maar willen ze wel of zijn ze in de buurt zijn ze welkom.