[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rienne

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:24

Thanks Juval!

Hinte, dan nu een spannende dagen tegemoet. Dan had ze veel zin dus :+

Zijn er hier merrie's die drachtig zijn maar ook steeds hengstig blijven? Mijn merrie staat vanwege haar leeftijd op de Regumate, maar ze blijft hengstig. Nu merk ik wel aan haar dat ze drachtig is hoor (loopt steeds achter me aan en wil niet anders dan knuffelen, dit was voorheen niet) maar blijft toch altijd even schrikken als je het ziet. Eind juni moest ik haar nog eens laten scannen van de hengstenhouder

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:44

Rienne, die van mij lijkt ook hengstig terwijl ze drachtig is. Als de rest van de merried hengstig zijn (alles tegelijk uiteraard) dan dket die van mij met ze mee. Heel vervelend, maar niks aan de hand gelukkig

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:13

mijn neurootje is vandaag hengstig en wordt voor de eerste keer geïnsemineerd. spannend! Ik hoop dat ze gauw weer naar huis mag want ze is kennelijk erg nerveus daar op stal.. is ze thuis ook wel, maar minder natuurlijk. duimen maar dus!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:21

Sorry, ik ben t topic even een paar dagen uit t oog verloren.. Heb alles bijgelezen, maar ik hoop dat jullie t me vergeven dat ik niet overal op reageer.. Jullie gaan zo snel.. :oo

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:30

Gefeliciteerd Rienne, mijne is op 13/3 uitgerekend, maar ik hou gewoon de 340 dagen aan, aangezien ze een maiden is.
Dus we kunnen samen waken haha

Ik ga duimen Juval!

Mijne toont niet hengstig alleen draagt ze wel ineens regelmatig de staart opzij als ik in de buurt borstel

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:03

Welkom en gefeliciteerd Rienne!

Succes met inseminatie Juval, hopelijk meteen raak!

Hinte, hopelijk klopt je gevoel, zou mooi zijn.

Fleem ging vandaag al door haar benen als ze mij zag afkomen met een touwtje om vast te zetten. En vandaag is het slijmerige boel.
Dus gedekt, vingers kruisen...
Morgen sla ik dan een keertje over denk ik en dan probeer ik vrijdag nog een keer.

Ik heb een merrie die hengstig lijkt tijdens dracht, maar ondertussen beenn ik.erachter dat ze gewoon uit boosheid bij de hengsten gaat plassen enn piepen dan.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:07

Hinte, spannend! Hopelijk is ze drachtig!

Spannend, Juval en Knolselder, dan gaan we samen op :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:09

Als het raak is wel ja! Pfff ik durf er al niet meer op hope bij Fleem.
Wel leuk als je met anderen gelijk loopt, dat maakt het nog wat spannender, wie gaat er eerst :D

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:13

Duimen Juval!

knolselder ook beginnen met duimen dus!

Fi zich ook "al" laten dekken! Ontmaagd :P

geen ervaring met merries die hengstig blijven tijdens de dracht.

ik heb wel alles bij gezelen maar het is eigenlijk wel een beetje veel om overal op te reageren :o

Mijn dwarse aap die wordt gewoon niet weer hengstig 8)7 dus insemineren zit er voorlopig nog niet in. Ik de doemdenker begin dan alweer te denken dat het niet meer gaat lukken.... in 2013 is ze ook niet drachtig geworden.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:13

Ik ben nu al blij dat ik in dit topic meeklets met Fiore en niet met Dais, want dan had ik beter samen kunnen gaan waken met de mensen waarvan de merries pas over een maand gedekt worden :+

Dat is vervelend, Anniek. Hoe lang heb je haar nu niet hengstig gezien?
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 18-05-16 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:15

Ahh Fiore ontmaagt :P

Hier is alles hengstigheid af op 1 na. Ben nog aan het bedenken of ik mijn grote kwpn merrie wel of niet laat dekken.. Als alles namelijk pakt van de merries dan heb ik er 8 van mezelf drachtig en 1tje voor de helft van mij...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:15

Sara, ik was heel benieuwd hoe het nou met jouw merries zat?
Ik dacht dat Muis naar Alec ging en Marley naar Bentley?
Maar toen las ik over een grotere, fenomenaal bewegende hengst voor Muis, wissel je de dates dan om ofzo?? (sorry, gezonde nieuwsgierigheid ;) )

Cynth, yeah Fi ontmaagd *\o/* haha

Rowan, 8 stuks?? :wow: wow!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:21

aniekslijk, wat balen dat ze niet hengstig wil worden zeg.. ze was toch ook gespoten zaterdag?

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:31

Ze was gescand zaterdag. ze zou dan 19 dagen na de scan zitten dat het eitje eraf was. en ze zou dan dus minstens alweer beginnend hengstig moeten zijn. dus duurt best lang vind ik. Hoop niet dat ze hengstig gespoten hoeft te worden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:37

Setteli gefeliciteerd met de dracht van Jazzy! Balen dat ze het toch niet zo goed doet zonder ijzers. Hopelijk wordt het straks weer wat beter.

Cynthia82 gefeliciteerd met je ontmaagde paard :). Nu nog duimen voor een drachtig paard! Knappe hengst trouwens.

Esther28, dat wordt nu lange dagen aftellen naar een hopelijk goede scan!

Crines wat vervelend dat de start niet zo goed was, maar fijn dat het nu wel goed is met het veulen. En op naar 2 hengstige merrie's! Geniet van je vakantie.

Knolselder ook afwachten voor de scan dus, spannend!

Myrthee, laten we hopen op het laatste (drachtig dus) :j

rienne welkom en gefeliciteerd met je drachtige merrie!

hinte duimen dat het klaar is nu voor de ene merrie en straks goed bericht / niet opnieuw hengstig

juval spannend! Ik hoop ook voor je dat je merrie snel naar haar vertrouwde omgeving terug mag.

Anniekslijk het is nog niet zo ver in het dekseizoen, dus niet opgeven hoor!

DL wat een hoop drachtige merrie's! Dat belooft veel slapeloze nachten volgend jaar, maar wel supergaaf hoor!

Ik ben gisteravond bij "ons" hengstje wezen kijken en hij heeft me toch kunnen overtuigen. Buiten dat hij er heel wat beter uitziet dan op mijn eerste foto's die ik kreeg (oké hij is wel echt in overconditie, maar daar kijken we doorheen), is hij ook heel fijn van karakter! Als alles goed is komt hij zaterdag naar hier en blijft hij totdat Helga hengstig is geweest. Lukt het, dan is het mooi, lukt het niet, dan is het geen ramp. Helga is tenslotte op leeftijd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:38

Afbeelding

Het is onderweg *\o/*
Uitgerekend voor 19 maart

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:39

Ennn gefeliciteerd Woogy!! Wat een mooi nieuws :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:40

Woogy gefeliciteerd!! wat leuk!

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:44

Woogy gefeliciteerd!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:46

36 dagen onderweg alweer, 1 mooi sterk kleintje met een goede hartslag ook. En nu op naar het hele lange wachten haha :)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:56

Gefeliciteerd Woogy!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:01

Linda, mijn DA is eens komen kijken naar hengstenkeuzes. Hij fokt zelfs BWP en Zangersheide maar heeft ook het nodige verstand van mini's denk ik. Merk dat we totaal verschillende smaken hebben. Zo vind hij Bentley helemaal niet mooi, en ik juist wel.
Alec vond hij heel goed, op een paar punten na. Hij heeft nog 2 andere hengsten aangeduid, groter als muis, maar ik moest maar eerst eens wachten hoe en wat ze doet op keuring en wat haar punten zijn. Dan ging hij een keuze maken tussen Alec en 1 andere hengst. Vind ze totaal niet op elkaar lijken maar bon, vertrouw nog even op zijn kundigheid :+

Qua Marley wou hij vooral een kleiner en fijner hoofd. Meer hals mocht, maar vooral haar aanzet mocht meer "arabisch" zoals hij het noemt. Voorbenen vond hij netjes, achterbenen moest ik op het onderbeen letten, Marley gaat richting licht sabelbenig en dat moest ik zeker vermeiden bij een hengst, liever iets steiler als het omgekeerde. Qua gangen mocht er een iets groter zweefmoment in en meer opwaarts.

Dat zijn heel wat merries Rowan! Ga jij wel slapen volgend jaar tijdens het veulenseizoen?

Komt vast goed AnniekSlijk! is nog veel tijd om te dekken.

IS een leuk hengstje Murosch!

Gefeliciteerd woogy!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:07

Sara, bedankt voor je uitleg. Dus je bent samen met je DA gaan kijken. Ach ja dat kan een slimme zet zijn. Maar ik probeer het te begrijpen; dus Muis is twijfel tussen Alec en 1 andere hengst, afhankelijk van hoe ze het doet op de keuring? Maar de keuring is toch pas eind augustus? Of dek je haar dan pas in 2017?
En voor Marley moet je dus helemaal opnieuw gaan kijken begrijp ik?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:25

Ja ben wel eens gaan samen zitten, nu dat ik muis gekocht had en ik ging kijken voor hengsten zag ik het even niet meer zitten. Ben meer naar het totaal plaatje aan het kijken vaak, en hij kan echt alles naast elkaar zetten en alle onderdelen van een paard bekijken, en hij heeft gewoon een heel duidelijke mening over zowel hengst als merrie.

Muis heeft hij afgeraden te dekken dit jaar. Hebben haar gespoeld en zo schoon was ze vanbinnen toch niet. Was goed bont en blauw vanachter. En ze heeft echt niet de reserves om een veulen te zogen en eentje te dragen

Ik mag bentley gebruiken van hem hoor, maar hij vind hem gewoon niet zijn type. Heeft dan wel weer punten waar hij haar kan verbeteren. En ging in zijn ogen best een goed veulen uit komen, maar in zijn ogen niet een mini maar een menpony.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:33

oke duidelijk. Nou ja heel verstandig dan dat je Muis een jaartje laat bijtrekken.
En Marley heb je dus twijfels over nog? Nou ben heel benieuwd waar je uiteindelijk voor zal gaan kiezen...