Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
MonDos schreef:Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties en ervaringen.
Het vervelende is dat ik tussen Utrecht en Rotterdam woon en de hengst staat tegen de Belgische grens aan.
Maargoed ik ga haar hengstigheid goed in de gaten houden en dan ook even contact opnemen met de eigenaresse van de hengst.
iig ontzettend bedankt allemaal! En hopelijk kan ik dit jaar ook gezellig mee komen kletsen
R12312 schreef:Tjinta schreef:Mopjemop goed dat je er een tweede arts naar laat kijken.![]()
Maar wat ik me nu echt afvraag waarom een hematoom (bloeduitstorting dus) en vocht met antibiotica behandeld zou moeten worden.
Alleen een bacteriële ontsteking kan met AB behandeld worden.
Ik hoop echt dat Mickey fijn snel opknapt.
Artritis bij veulens is wat ze in de volksmond veulenziekte noemen. Vaak als de veulens te weinig biest binnen hebben gehad ( 1 liter in de eerste 6 uur) is de kans op veulenziekte heel groot en sorry mopje, iets wat heel lastig te behandelen is.
Het is een bacteriele ziekte, daarom AB en als het erger wordt moeten de gewrichten gespoeld worden.
peetjjuh schreef:Mondos; hier ook hengstigheid gecheckt, dan wel bij een ruin haha.. Werkte ook! Toen wist ik ongeveer wanneer ze weer hengstig zou worden, dus op tijd naar de hengst gebracht (2.5 u rijden met trailer 143 km). Daar is ze 6/7 week gebleven... Zodat ze bij de volgende hengstigheid geschouwd kon worden!
Ze heeft heerlijk in de wei gelopen, vertrouwen was goed dus dan laat je je pony toch anders achter. Dan ben je zelf ook rustig!
(Ze is nogal benauwd voor dierenartsen, dus stilstaan met scannen was geen optie bij haar, vandaar schouwen)
Pandakaas schreef:Ik probeer al een tijdje stilletjes mee te lezen, en het lijkt me ook wel leuk om mee te kletsen! Maar is het erg als je niet overal op kan reageren/mee kletsen omdat het soms wel erg veel is en ik niet altijd tijd daar voor heb?