CubaLibre schreef:Tinniie: even n vraagje mbt drager zijn van het overo gen... Kan mijn merrie drager zijn? Ze is n Solid (haar moeder is ook Solid) maar haar vader is n overo en in die lijn zitten vrij veel overo's...
Ze zou zeker overo kunnen zijn, wij hebben er al 3 gefokt met enkel een bles die positief getest zijn. Een typisch kenmerk is een zandloper-bles, die dus wat smaller gaat in het midden. Dat is die van jou ook min of meer he..
Ik zou haar zeker laten testen als je ooit een overo of tovero hengst voor haar overweegt! Is maar 25$ en dan ben je zeker he

chimello schreef:Toen ik vroegah nog op westernstallen reed vond ik er maar amper eentje tussenuit springen. Ik hou ook echt van hele zware, forse mini Quarters van rond 1.45m. Overo gaat ook m'n voorkeur naar uit ipv tobiano, die vlekkenpatronen zijn wat minder spectaculairMaar dan zit je indd weer met dat je als je een overo drager hebt je altijd moet kijken naar andere hengsten. Dus dan zou ik mss sneller een Quarter nemen en dan zo nu en dan een leuke overo Paint hengst erop zetten.
Ooit hoop ik een mooie grullo hengst te laten overvliegen... OoitTinkers blijf ik wel houden maar tegen een mooie QH/Paint zou ik ook geen nee zeggen. En in Amerika zijn ze zo goedkoop
Alleen dat transport he! Verdorie! Dus enige hoop is een zwarte merrie hier kopen en dan rietjes laten overkomen van Shining C en dat veulen aanhouden. Maarja, we hebben al een Quarter ruin van 15 die we ook voor de lol hebben want echt rijden die ik er al jaren niet meer mee. Er is niets mis met hem hoor maar hij durft niet op een trailer (meerdere ritten naar de kliniek zorgen daar wel voor) dus les nemen wordt al niets. Etc etc.
Anywaaaay ik ben benieuwd of onze drie merries die gedekt zijn nog hengstig gaan worden! Anders nog 3 te gaan
Wij hebben echt dezelfde smaak he