[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:30

Sjoert schreef:
De keur pref van Daimler is vandaag drachtig gescand Lachen

Gefeliciteerd Sjoert!!

Jij hoopt op een Direina, ik op een Doriose. Haha!
Maar ja je kan zomaar een Dirkje krijgen of een Dorus natuurlijk. Clown

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:17

10e dag hengstigheid vandaag! Maar wel met veel plezier. Gister al een zeer geslaagde en vooral rustige dekking. Vandaag sloeg ze hem eerst een paar keer een beetje af, en pas toen hij er echt klaar voor was (na een aantal pogingen haar toch te verleiden) mocht hij nog even springen. Weer een heerlijk rustige dekking dus! Daarna weer iets heel spannends gedaan: Even de oude merrie in de bak erbij en toen het veulen! Hij had meer interesse naar de hengstige merrie en niet zo zeer naar het veulen, en hij heeft in ieder geval geleerd dat moeder + veulen geen speelmaatjes zijn, en dat moeder + veulen niet ter dekking aangeboden worden. Alles ging heel goed, hij is voorzichtig met zichzelf en de dames zijn voorzichtig met het kleintje. Al met al een goede dag, en eindelijk lijkt de hengstigheid enigzins af te zwakken.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:29

SA: zo die leert het dus, knappe jongen

En ja Sjanty is nog steeds drachtig, 44 dagen vandaag!

Afbeelding
Shot with DSC-W30 at 2007-06-30

Echt zo gaaf hoe zoiets groeid in een paar weken!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 18:34

Pffff. ik wou dat ik eens kon juigen. Vandaag weer slecht nieuws! Mijn merrie was tijdens de merrie keuring hengstig, waardoor ze zichzelf niet optimaal liet zien. Maar, dachten wij, als we haar vervolgens maar kunnen insemineren. Dat is het belangrijkste...

Helaas, na de keuring werd ze gescand de volgende dag en bleek het ei er al af te zijn. En dus geen inseminatie. Ze wordt nu begin volgende weer hengstig gespoten en dan hopelijk volgende week opnieuw geinsemineerd.

Ik ben er zooooooo klaar mee inmiddels...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:05

gefeliciteerd met de nieuw darchtige dames!

jennyk: gaaf om te zien he!

suelza: dat is balen! Heb ook 2 jaar zo lopen tobben, is idd niks aan steeds spannend en dan weer teleurstelling. maar je hebt nog tijd, een juniveulen kan nog heel goed, succes volgende keer!

upona wordt na het weekend weer gescand op 18 dagen. 3e keer dat ze gedekt is nu, ze is ook uitgebreid gespoeld na het insemineren, zou toch mooi zijn als het nu eindelijk gelukt is! Ze toont zich nog niet hengstig, zoekt mijn ruin niet op en als ze er naast staat is ze nog steeds boos op hem, hopelijk blijft dat zo (arme ruin Haha! )

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:14

Ja, dat is zo... MAar een juni veulen vind ik zo waardeloos voor de keuring.

Wat was jouw probleem, dat je 2 jaar hebt lopen tobben? Is het daarna nog goed gekomen?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:25

Veel pech gehad. Het eerste jaar was ze de eerste paar keer nog niet dichtgezet, toen uiteindelijk dichtgezet en gespoeld en toen was ze drachtig, dat was een tweeling en DA wilde wachten met 1 weghalen omdat er mss vanzelf 1 weg zou gaan (die was al klein en niet zo mooi). Een paar dagen gewacht en toen waren ze allebei weg. Daarna werd ze niet snel hengstig en zaten we aan het eind van het seizoen.

In die winter is de hengst overleden, dus het jaar erop zijn we een tijd bezig geweest met diepvries, dat lukte maar steeds niet, toen de laatste keer een andere hengst genomen en toen was ze drachtig van 1 veulentje. 42 dagen scan was ook nog goed, maar na een week of 11 werd ze alsnog hengstig. Gescand en toen was het weg. Was ook al oktober, dus ook na de datum voor de gustregeling. Ben er in totaal een paar duidend euro bij ingeschoten en dus geen veulen aan over gehouden.
Inmiddels was ze 18 en ik ben niet meer verder gegaan, het wordt toch vaak al moeilijker als ze ouder worden en het ging dus al niet vanzelf.. Knipoog

Beide keren dus pech gehad, was het het eerste jaar maar 1 geweest was het mss gewoon goed gegaan en de tweede keer was helemaal botte pech.

Gelukkig heeft mijn buurman veel fokmerries waarbij ik kan meeleven! Ooit komt er hier nog wel een merrie waar ik een veulentje bij ga fokken Ja

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 20:23

Nicole288 schreef:
jennyk: gaaf om te zien he!

upona wordt na het weekend weer gescand op 18 dagen. 3e keer dat ze gedekt is nu, ze is ook uitgebreid gespoeld na het insemineren, zou toch mooi zijn als het nu eindelijk gelukt is! Ze toont zich nog niet hengstig, zoekt mijn ruin niet op en als ze er naast staat is ze nog steeds boos op hem, hopelijk blijft dat zo (arme ruin Haha! )

Ja echt gaaf hoor er is nu al echt een mini beebje te zien, zooo leuk!

Ah dat is een goed teken Nicole, al is het idd wel zielig dat ze de ruin niet zo aardig vindt. Had ze dat de vorige keer ook?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:46

Ja Die merrie is heel bijzonder, ze staat dag en nacht in de wei, mijn ruintje niet, die staat s nachts binnen en overdag in een weitje naast die van haar (de merriewei van de buurman is mega). Als zij drachtig is komt ze iedere dag een keer speciaal naar hem toe gelopen (als ik ook in de buurt ben) om te snuffelen en dan heel demonstratief te schreeuwen en met haar voorbeen te slaan. Dat doet ze twee of drie keer en dan gaat ze weer. Je zou dus zeggen, als je het niet aantrekkelijk vindt blijf dan weg.. Het is echt net of ze me iedere dag even komt laten zien dat ze echt niet hengstig is Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:26

Nicole288 schreef:
Ja Die merrie is heel bijzonder, ze staat dag en nacht in de wei, mijn ruintje niet, die staat s nachts binnen en overdag in een weitje naast die van haar (de merriewei van de buurman is mega). Als zij drachtig is komt ze iedere dag een keer speciaal naar hem toe gelopen (als ik ook in de buurt ben) om te snuffelen en dan heel demonstratief te schreeuwen en met haar voorbeen te slaan. Dat doet ze twee of drie keer en dan gaat ze weer. Je zou dus zeggen, als je het niet aantrekkelijk vindt blijf dan weg.. Het is echt net of ze me iedere dag even komt laten zien dat ze echt niet hengstig is Haha!

Wat een bijzonder paard zeg, heel apart. Effe ruintje pesten lijkt het wel. En hengstigheid laat ze altijd wel zien bij hem?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:38

Suzanne F. schreef:
Gefeliciteerd Sjoert!!

Jij hoopt op een Direina, ik op een Doriose. Haha!
Maar ja je kan zomaar een Dirkje krijgen of een Dorus natuurlijk. Clown

*LOL*
Dan moeten we hem maar Daimler noemen. Clown

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:43

ROFL ROFL ROFL

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:45

Terror... gisteren westenwind op de foto gezet.. (en wonderboy en zuidenwind)

Westenwind is echt helemaal de hengst waar ik wel op val. Wat een fijn dier (en ook nog eens mooi. Bloos )

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:46

jaaaa leuk!!!!!!!!!
en waar zijn die foto's nu dan Boos! Boos!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:47

Op mn cameraaaaa Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:55

ddhhhhuuu Knipoog

Feroza_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:40

tis al weer even geleden dat ik gereageerd heb, mijn pc heeft beetje kuren nl. idereen met zijn drachtige merrie alvast gefeliciteerd.

hier ook goed nieuws. vandaag is 1 merrie hengstig en de ander is hengstig gespoten. dinsdag moet de ene merrie naar het station en de andere word woensdag weer gescand op hengstigheid. hopelijk is zij dan nu ook weer hengstig.

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:14

wodile is vorige woensdag hengstiggespoten.
ze heeft vandaag een echo gehad. Heeft ze nog geen ei, de muts.
woensdag weer een echo

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:04

Feroza en Wodile; hopen dat alles mee zit Ja

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:23

Iedereen die in afwachting is.....sterkte.

Iedereen die een drachtige merrie heeft; gefeliciteerd!

Bij ons gaat alles goed met de zwangere muts Clown

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:17

Ik ben al een tijdje niet geweest, maar bij ons gaat alles okay met de merries..

Jule's vandaag weer een mijlpaal........ 90 dagen!!!!!
En uitgaande van 340 dagen dracht, nog 250 dagen te gaan, dubbele mijlpaal dus!!!!!

Pipje laat ik binnenkort scannen.. Als er wat in zit zit ze op.... 58 dagen en nog 282 dagen te gaan..

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:25

90 dagen al, lekker!die is er vroeg bij dan!!!Lekker!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:45

Bij vick gaat de dracht ook erg netjes geen problemen. Ze zit inmiddels op 80 dagen dacht

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:56

wat heerlijk alweer zoveel dagen drachtig!!
ik hoop dat ik dat straks ook mag zeggen, mijn merrie is met een dubbele dosis( maandag 1x en dinsdag 1x--> woensdag ei weg) geinsemineerd dus ik hoop dat ze nu mooi drachtig is!
nog even volhouden met duimen dus!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:04

ik ga zeker voor je duimen cindy. En natuurlijk voor de rest die nog in spanning zitten.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met het enten van de merries. Mijn merrie zou nu rond half juli geent moeten worden. Dan zou half januari weer moeten. Nou is het zo dat het veulen de weerstand via de moeder krijgt. Is het slim om de enting een beetje uit te stellen zodat ik volgende keer dichter op het veulen zit? Het veulen komt 17 maart (volgens het boekje dat leest vick niet denk ik hihi). Dus als ik nu uitstel tot eerste week augustus en dan in feb tot half feb. zit ik een maand voor de uitgerekende datum, wat volgens de boeken (die ik wel lees) ideaal zou zijn. Wat is de mening daarin van de ervaren fokkers onder ons?

Dan zit ik met nog een dillemma. Bij ons op stal is geen mogelijkheid tot 24/7 buiten ook 8 uur per dag gaat waarschijnlijk niet werken. En zo wie zo komen we dan met een gras te kort. Nu zijn we bezig met een weiland een eindje bij onze stal vandaan. Het probleem is alleen dat ik daar dan geen box tot mijn beschikking ga hebben. Ik ken me zelf ik ben een behoorlijke muts, maar ik zou het een prettig idee vinden als ik mijn merrie met veulen bij het weer van de afgelopen weken 's nachts binnen zou kunnen halen. Hoe is jullie idee daar over?