Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bacannie

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:34

Jeetje wat kletsen jullie veel zeg!

Hollybollie wat heb jij een mooie merrie zeg... die kleur is ook echt om te smullen!

Bedankt voor de reacties trouwens op mijn vraag.

Met Viola gaat alles goed, behalve dat ze een pesthekel heeft aan borstelen op haar buik én aansingelen... verder is ze lekker rustig en ik ben weer begonnen met rijden. Dat gaat vooralsnog super. Ik blijf doorrijden tot dat mijn meisje aangeeft dat ze er echt geen zin meer in heeft of geen puf meer er voor heeft. Ik weet uit ervaring dat zwanger zijn best zwaar kan zijn Tong uitsteken Verder lijkt ze al een echt buikje te krijgen! Ik ben best trots Ja
Ik las dat sommigen het veulen al gevoeld hebben... OK dan! helaas hier nog niet... ik kan niet wachten totdat het een keer gebeurd Hyper! Wel luister ik af en toe aan haar buik en hoor een hoor gebubbel maar ja... wat dat is Nagelbijten / Gniffelen

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 15:39

@ Bacannie: Probeer eens zachtjes voor de uier te rommelen met je vingers. Beetje kloppen en 'masseren'. Vaak komt er dan wel reactie! Hoe ver is ze nu?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:02

ik voel/klop altijd bij de flanken,en daar zag je op een bepaald moment echt iets rommelen Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:21

Ga even een inhaalslag leveren Haha!

Djesseka: nog iemand die een veulie gevoeld heeft Haha! leuk hé?!
Wat zielig nou dat um zich slechter voelt en presenteert.
Wild zal vast wat last gehad hebben van beebje Knipoog

jessje: hihi Nagelbijten / Gniffelen look-a-likes Knipoog
half mei vind ik nog net op het randje van laat... Persoonlijk vind ik eind maart begin april een mooie tijd. Angel moet nu 11 maart, heeft wat sneller gepakt dan voorzien, maar ben er wél heel blij mee, de dracht lijkt veel sneller vooruit te gaan!
Tinkerbell moet half april, bij haar heeft het net wat meer tijd nodig gehad eer ze drachtig was, want het was eigenlijk de bedoeling dat ze gelijktijdig uitgerekend waren... achteraf gezien ben ik toch blij dat het zo gelopen is: zo is het ene veulen al deels opgevoed tegen dde tijd dat het tweede volop aandacht vraagt Knipoog
maar als alles goed gaat laat ik angel in 2007 in de tweede hengstigheid dekken en tinkerbell toch opnieuw in de veulenhengstigheid...

faniek: leuke foto's: bolle buikjes in actie! Ze showen echt al ronde vormen Ja Vingers aflikken

djesseka: gelukkig voelt wild zich weer helemaal lekker OK dan! zie je wel: zal vast beeb geweest zijn Knipoog

dreeke: das zo'n typisch kenmerk van drachtige merries Nagelbijten / Gniffelen coupe pleeborstel Tong uitsteken of doet ze dat anders ook? ik kan gelukkig tot hiertoe niet klagen: nooit geschuurde staarten bij mijn dames Ach gut

chubby :(:) das niet leuk! chub is al heel erg de goede weg op aan het gaan... ik ben benieuwd naar de foto's én benieuwd naar of ze eind december gaat of begin januari (of zoals sommige merries lekker een aantal maand overgaat en er hier al eerder met een veulen zitten dan jij Clown )

dreeke tinkerbell probeert me de laatste dagen te bijten als ik aan haar uier kom Clown anders heeft ze er nooit problemen mee, maar nu heeft mevrouw errug gevoelige tietjes Nagelbijten / Gniffelen

pretty ook veulie gevoeld Haha! leukleuk! dus ook zo rond de 6 maand? kunnen we het een beetje bijhouden Knipoog

pauk grappig he, verwacht je vanalles, doen ze niks. Bij angel verwachte ik niks toen ze eerste keer touwtjes op kreeg... heeft die me daar spektakel gehouden Rolleyes ... en ze is nochtans bomproof hoor Tong uitsteken

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:35

Ja Frenia,ze is bijna precies 6 maand!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:53

@ Neonlight
Ik moet ze wel een beetje aandrijven hoor Tong uitsteken

@ Nicole288
Wat grappig wedstrijdje dus Haha!

@ Djesseka
Dank je Lachen en wat was Wild lekker ondeugend hoe krijgt ze dat voor elkaar die ring afbreken?

@ Pauk
Haha ja Nikita is ook wat in hoogte gegroeit naar mijn idee, maar ze worden dik *LOL*
Ook jouw merrie al richting dag 200 Haha!

@ Dreeke
Ja, ze worden dik, maar ze krijgen verder natuurlijk ook geen beweging. Jij hebt ook alweer bijna de mijlpaal van 200 dagen heerlijk he Lachen

@ Chubby
Ik ben benieuwd naar de foto's Ja Dat je steeds veulen ziet bewegen.. ik zie het echt nooit bij mijn dames.. betekend dat 2 merries voor mij haha Knipoog
Bah 2 kiezen laten trekken vervelend zeg Ach gut

@ Pretty
Bedankt voor het compliment Haha!
Wat super dat je het veulen hebt gevoeld! Dat wil ik ooohoook haha

@ Bacannie
Haha ja dat aansingelen vinden ze al snel niet leuk meer.. dat kon ik merken toen ik ging longeren al heel vroeg. Eerst was het nooit een probleem zodra mevrouw drachtig is hapt ze. Ik wil ook het buikje voelen, maar ik zeg altijd maar zo hoe rustiger hoe meer kans op een merrie Clown (ook al is het een fabeltje).

Mijn vader is op moment in Rotterdam aan het kijken naar 2 goeie bewakingscamera's (is ook voor andere dingen, maar ook hiervoor). In ieder geval 2 infrarood camera's kleur en die komen in de stal te hangen. Vanaf december dus waarschijnlijk al op internet dus duurt niet lang meer voor degene die ze starks willen volgen Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:18

Faniek schreef:
Mijn vader is op moment in Rotterdam aan het kijken naar 2 goeie bewakingscamera's (is ook voor andere dingen, maar ook hiervoor). In ieder geval 2 infrarood camera's kleur en die komen in de stal te hangen. Vanaf december dus waarschijnlijk al op internet dus duurt niet lang meer voor degene die ze starks willen volgen Haha!

OK dan! Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:40

Wat gaat het hier hard! Ik lees iedere dag wel mee, maar ik kom er niet aan toe om iedere dag te reageren Bloos

Over het naar de kliniek brengen van je merrie: Wij hebben thuis grote stallenv an 3.5 bij 7 ongeveer, met een camera. En ik ga mooi waken iedere dag Lachen (Al ben ik afgelopen jaar bij missy gewoon iedere nacht wakker gebleven en heb mam overdag op laten letten Bloos ) Heb de bevalling wel gezien iig! *LOL*

Holly krijgt echt al een buikje Holliebollie *LOL*

Ik vind ook dat het tijd is voor Chubby foto's!

Pretty ziet er goed uit. Buikje zie ik nog niet echt, maar dat hoeft natuurlijk ook nog niet Knipoog

Frenia heeft Tinky-babe voelen bewegen Go jij! Go jij!

Schaam je Neon Je vergeet de 100dgn mijlpaal toch niet! Bloos! Clown (Ik was hem ook vergeten Nagelbijten / Gniffelen )

Saffierkomt dit jaar ook weer meepraten!

Over die dagen Rubywhite Ik tel ze ook niet hoor Knipoog Ik heb in mn profiel een aftellend balkje staan, trek het aantal dagen dat daar staat van 335 af en ik weet hoe lang mn merries drachtig zijn Knipoog Je kan ook bij www.foalcam.nl de datum invullen en hij rekent het voor je uit Tong uitsteken (dagen tellen doe ik pas op het eind)

Welkom mbkaatje!

Hollybollie; Ik laat de veulens er min 4 maanden bij lopen, daarna ligt het eraan of ze verkocht zijn, en of de merrie het nog vol kan houden.

Jouw merries gaan ook al de goede kant op MarijeR *LOL*

Welkom Shirefan

Djesseka heeft de baby van Wild gevoeld Go jij! Go jij!

Ik gok dat de middelste een veulen van Gon is Jessje Clown

Mooie foto's Faniek Lachen Ze zien er goed uit!

Pretty heeft het veulen van Pretty gevoeld! Hyper!

Leuk dat je kleurencamera's krijgt dit jaar Faniek Ben wel van plan om ze te gaan volgen dit jaar Haha!

Hier gaat verder alles goed met de merries Lachen
Ik ben helemaal blij! Ik ga de 19e t/m de 21e naar Engeland een veulen kopen Hyper! (Zal wel heel gek klinken, fok je ieder jaar veulens en dan ga je er ergens een kopen Nagelbijten / Gniffelen )

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:07

Faniek schreef:

Leuk! Ook streaming deze keer toch?
Wat voor camera's zijn het geworden?
Ik ga ook zeker weer kijken Ja
En leuk dat de camera's al vroeg online komen. Hier komen de merries pas in februari weer op stal dus tot die tijd heb ik alleen de buitencam aan. Nu wel met een nieuwe cam op de winterweide.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:59

frenia schreef:

dreeke: das zo'n typisch kenmerk van drachtige merries Nagelbijten / Gniffelen coupe pleeborstel Tong uitsteken of doet ze dat anders ook? ik kan gelukkig tot hiertoe niet klagen: nooit geschuurde staarten bij mijn dames Ach gut

Nee normaal doet ze dit dus nooit
heel dr staart gaat naar de maan zo, al lijkt het nu wel minder te worden.

Staartje Verdrietig (zie die bolle buik uitsteken Clown )
Afbeelding

frenia schreef:
dreeke tinkerbell probeert me de laatste dagen te bijten als ik aan haar uier kom Clown anders heeft ze er nooit problemen mee, maar nu heeft mevrouw errug gevoelige tietjes Nagelbijten / Gniffelen

Ik mocht er altijd aanzitten tot een week geleden, tja gevoelige tietjes zeker, ook dr buik vind ze niet meer
fijn als ik daar aanzit, net voor dr uiers zeg maar.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:37

Ja DREEKE ze krijgt echt een mooi buikje nu, erg jammer van die staart!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:03

De eerste coupe pleeborstel is al vroeg dit jaar!. Tong uitsteken

Wie heeft er eigenlijk allemaal camera's hangen en wat voor camera's? Ik vrees dat het mij niet gaat lukken er eentje te hangen. Boos! Het is 10 km bij mij vandaan, bij mensen thuis. Hun kennende gaan ze echt niet schermpje turen. Internet hebben ze daar niet, kan het dus ook niet op internet laten lopen. Huilen Baal ervan, heb zo'n merrie die je graag verrast namelijk met veulens op de wereld zetten. Zal het waarschijnlijk komend jaar dus ook missen. Huilen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:11

marlijn:
Ik ben helemaal blij! Ik ga de 19e t/m de 21e naar Engeland een veulen kopen (Zal wel heel gek klinken, fok je ieder jaar veulens en dan ga je er ergens een kopen )
==> VERTEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ikke is RAZENDbenieuwd!!!!!!!!!!!!

Ben vandaag richting wei geschoten om wat pics te maken van mijn dames Haha!
Heb me vooral geconcentreerd op Tinkerbell deze keer Knipoog die was nu eens wat meer aan de beurt!

Angel is 213 dagen ver, Tinkerbell 177 dagen, dus dat is inmiddels een beagletje in de buik Haha!

Tinkerbell Haha!

Hellow...
Afbeelding

Ze is eindelijk over haar "laat me met rust"fase heen Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

En ingezoomd op de buik met beeb Cool
Afbeelding

En de andere kant
Afbeelding

En opnieuw ingezoomd
Afbeelding

Hier is de buik echt huge Wow! hoe een bepaalde stand een andere indruk kan geven he Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Afbeelding

En Angel
Rechterkant
Afbeelding

Afbeelding

Linkerkant
Afbeelding

Afbeelding

Ze vreten momenteel lekker veel voordroog Haha!
Tinkerbell dr ribbetjes zijn niet meer zo duidelijk voelbaar. Ze kan nog wel wat kilo's meer verdragen maar ziet er verder goed uit (behalve dan dat ze beiden viespeuken zijn Knipoog)
Ik maak overigens zelden of nooit foto's van achter van voor, want buik valt daar eigenlijk niet echt aan te zien Verward

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:13

Zo, tinkerbell heeft al een lekker buikje!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:19

Wat een super foto's zeg van Tinkerbel en Angel!

Vadaag is sjanty op de helft van haar zwangerschap!
Ik heb dus ook maar even een paar foto's gemaakt:

Afbeelding

En nog één:

Afbeelding

Ik vind haar niet echt veel dikker dan 20 dagen geleden en heb tot nu toe ook nog geen beweging van het veulen gevoeld, maar dat is geloof ik bij de meesten ook pas op 6 maand, ik moet dus nog heel even geduld hebben Bloos

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 15:10

Zo! Even melden dat ik eruit ben voor de naam van Angels veulen!

Hoe het gekomen is...?
Wel... IK had een favonaam, is oorspronkelijk voor een merrietje...
Blijkt nu dat de nieuwe eigenaresse (veulen is gereserveerd) nét dezélfde favonaam heeft...
Probleem bleef dus het geslacht...maar zij opperde dat we hem eigenlijk unisex kunnen gebruiken en ik geef haar gelijk Haha!

Hij blijft nog even helemaal strictly secret, maar ik ben toch heel erg blij dat ik nu een naam heb voor 'beeb-in-buik'.
Zoveel wil ik wel nog kwijt: de naam begint met een D en betekent 'regenboog' Haha! (en in het turks 'geliefde')

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:35

Mooie buikjes hebben ze al Frenia!! En nou ben ik toch wel érg nieuwsgierig naar de naam Haha! Het enigste wat ik kan verzinnen met een D wat iets als geliefde betekend is Dushi, betekend schatje in het surinaams Clown (Komt ook alleen maar omdat er morgen een veulen hier heen komt die zo heet dat ik dat weet Knipoog )

Sjanty begint ook al een buikje te krijgen! Haha!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:37

Djesseka schreef:
@ Bacannie: Probeer eens zachtjes voor de uier te rommelen met je vingers. Beetje kloppen en 'masseren'. Vaak komt er dan wel reactie! Hoe ver is ze nu?

Ze is nu 151 dagen Bloos Wilde gisteren nog foto's maken... deed de camera het niet Boos!
Wat jij zegt zal ik eens proberen misschien voel ik al wat Tong uitsteken

Ik ben er overigens (denk ik) al uit met de namen. Heb er 1 voor hengst en 1 voor merrie Haha!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:14

Vandaag heb ik Vinga's veulen toch echt goed gevoeld hoor, echt grappig Ja

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:40

@ dreeke wat jammer van die staart zeg!!!
@ jennyk ziet er netjes uit de foto,s zit al een lekker buikje onder Lachen
@ frenia ik vindt die eerste foto zoooo lief......

Ook ik heb vandaag wat foto,s van mon gemaakt met 120 dagen dracht.
Ik moest ze nog poetsen maar dat had ik pas na de foto,s gedaan.
Ze was vandaag erg lief Lachen
Foto.s zijn niet erg mooi want monnie wou geen 1 min stil staan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:04

Hier wat foto's van Jane haar buik, 152 dagen drachtig dus zo'n 5 maanden.
Let niet op de zanderige sokken, ik had net gereden in de bak en na zo'n nacht met veel regen.....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:36

Jullie gaan hard hier zeg! Tong uitsteken
Mooie buikfoto's weer van jullie paardjes

Aniek die van jou zijn ook al aardig he! Lang geen foto's van ze gezien.

Ik zal vandaag of morgen ook weer eens foto's maken van Jellie haar buik Lachen

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:38

En dit is de man van Jane!!!!
Snowhill Jumping Jack.

Afbeelding

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:28

is dat nu mijn idee, of zou die knappe vent een beetje dikker mogen zijn? Bloos

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:37

Helemaal mee eens. dit is een foto toen hij net uit engeland kwam. Het is een natuurlijk dekkende hengst en die zijn in het seizoen wat minder goed in conditie te houden.