[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:44

Helaas had de veearts te veel spoed gevallen dus hij komt morgen scannen. Nog een dagje langer wachten dus.

Shadow33 gefeliciteerd *\o/*

Dais Fijn dat het sperma nu wel van goede kwaliteit is. Hopelijk nu wel raak.

Angelpam Duimen maar dus.

Mirjamalvaro balen zeg, moet je weer een heel eind rijden dus?

JennyK Fijn dat ze terug thuis is. De grasjes zal ze zeker waarderen :9

Kimwilliam zelf geen ervaring mee. Ben benieuwd of het uiteindelijk een cyste is of een vruchtje.

EllyC hopelijk is ze meteen drachtig

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:10

Pfoe, heftige dag. Heel de dag kinderfeestje met 12 kinderen en dan kwam om 18.30 de DA nog aan. Ik ben gesloopt.

Door de dag zag ik al dat Winnie hengstig was. Dus die viel alweer af.

Poppy is niet drachtig. Ook nog niet in de buurt van een hengstigheid. Terwijl ze toch al 22 dagen na dekking is.
Belle zit met een groot ei, maar baarmoeder nog niet hengstig. Waarschijnlijk dit weekend.

En dan April, daar leek iets te zitten wat op een vruchtje van 16 dagen lijkt. We zijn nu 19 dagen na laatste dekking. Baarmoeder leek drachtig. Maar het ‘vruchtje’ zat vlak aan de eierstok waardoor we de effectieve eierstok niet konden zien om alles met zekerheid te zeggen. Op de andere zat wel een geel lichaam. Dus waarschijnlijk wel drachtig. De merrie waarvan ik het het minst had verwacht. Hopelijk blijft dat zo. Er zat ook een kleine cyste.
Ik had ze op Monnikspeper staan en zal dat nu dan maar stopzetten.

Dus over het algemeen: 1 misschien en veel vaag gedoe :')

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:16

Ja dat zou mooi zijn zeg een track & trace bij hippo expres. Maar nee zo ver genoeg s het nog niet.

Het word steeds drukker omdat steeds vaker mensen zelf of DA insimineren. Vroeger was dat veel vaker de hengstenhouder.

Wbt hengstig spuiten. Mijn DA zegt altijd dat hij een apart goedje hebt. Maar alles wat wij hengstig hebben gespoten dit jaar reageerde en werd na 1 of 2 dagen hengstig.
Dus hier geen klagen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:57

nieky: balen, nog niet gescand. Hopelijk is er morgen wel tijd om je dames te scannen.

knolselder: April hopelijk netjes drachtig. Schiet niet meer op bij jou zo. Duimen dat de andere 2 ook nog drachtig worden

elly: duimen dat ze nu drachtig wordt!

kimwilliam: hopelijk is het een vruchtje! Wel vaag zo.

baudyh: dat spul van jou dierenarts moet wel heel speciaal zijn!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 22:37

Nieky we moeten steeds op en neer ja, 1 uur enkele reis. Het is wel goed te doen. :)
Morgen Sterre met veulen wegbrengen die overnacht dan daar en wordt vrijdagochtend gescand op cyclus.
Vrijdag met Eli erheen voor drachtscan.
Zullen we in de middag/avond Sterre wel weer op halen.
Maandag iig Blossom erheen en wie weet Sterre ook weer. :')

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 23:25

Nou ik lees nog trouw mee, maar mijn merrie wil maar niet ontploffen dus ik kan nog niet mee praten :')
Any day now!!!

Dusssss tot snel :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 00:41

Je bent er ook maar druk mee, mirjam _O-

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 06:53

Shadow gefeliciteerd!!

Nieky balen van die extra dag, maar spoed doe je niks aan. Veel succes vandaag, ik ben erg benieuwd.

Knolselder jemig daar schiet je weinig mee op zo, wat een seizoen :(

AM ik hoop dat je scan toch iets positiefs oplevert vandaag.

Balko, welkom alvast en dat je veulen maar gauw komt nu!

Mirjam pff succes alvast met heen en weer rijden!

EllyC en Angelpam ik hoop dat jullie nu beide op het bankje kunnen.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:49

Knolselder jeetje dat schiet niet op zeg -O- April zou dan nog heel laat dr eisprong gehad hebben?

Baudyh Dat is dan heel straf spul idd. Hij heeft toevallig geen naam genoemd :+

Mirjamalvaro dan ben je best wat tijd kwijt als je er zo 3 dicht bijeen hebt voor controles :=

Nou hopen dat de veearts vandaag niet teveel spoed gevallen heeft. Enige voordeel is dat Ashley ook mss mee kan voor te scannen. Ze zit op dag 16 dus wellicht dat hij haar ook kan scannen alvast.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:23

Balko ik wacht ook nog steeds op Chablis :')

Succes Nieky!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:48

Nieky is heb het nog al gezien bij merries dit jaar. Dat de vrucht 2 dagen jonger lijkt dan de laatste dekking. Zolang er laar een vruchtje zit maakt mij dat niet uit haha!

Als je op eisprong scant heb je dat natuurlijk niet. Maar bij die kleintjes probeer ik het scannen toch tot een minimum te beperken. Het is geen pretje en voor hen zijn de risico’s toch net iets groter omdat ze zo klein zijn.

Ik hoop echt dat April drachtig is en blijft. Ik had haar wat vroeger in het seizoen laten scannen omdat mijn buikgevoel zei dat ze misschien een moeilijke zou kunnen zijn. Op scan leek ze heel kleine baarmoeder en eierstokken te hebben. En hengstigheden waren ook onduidelijk. DA had er haar twijfels bij of ze wel drachtig kon worden dus de moed zakte al naar de schoenen. Ik wil er ook niet teveel mee gaan rotzooien. Op aanraden van enkelen toch eens Monnikspeper geprobeerd. Dat vond ik nog kunnen. Niet teveel gedoe en hormonen enz.
Daar stond ze nu enkele weken op en ze had de laatste keer dus een hele mooie duidelijke hengstigheid wat mij stiekem wel moed gaf. Dus ik hoop echt dat ze effectief dragend is <3 het is een mooie en lieve merrie en kijk erg uit naar die combinatie als het gelukt is.

Succes jij vandaag met het scannen!

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:59

EllyC: hopelijk de volgende scan een mooi vruchtje.

Niecky1993: Hoop ook dat er niet teveel spoed voor je is vandaag, zou mooi zijn als de ander gelijk mee kan, scheelt weer een afspraak.

knolselder: Jeetje klinkt zeker als een heftige dag en wat balen van de 2 die niet drachtig zijn hopelijk blijft de ander gewoon drachtig.

Mirjamalvaro: jeetje wat een drukte zo voor en na het weekend! en wat een planning.

Balko: hoe gaat het met je merrie in dit warme weer, heeft ze er niet veel last van? hopelijk is er snel een veulen!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:39

Knolselder. Gaat nog niet helemaal vanzelf. hopelijk is April toch gewoon drachtig

Kimwilliam. Nog geen bericht van de kliniek gehad?

Nieky. Hopelijk heeft de dierenarts niet te veel spoedgevallen. Duimen op dracht bij de dames

Hier is de dierenarts geweest. Nigrante niks geen activiteit, wat ik al verwachte. Dan houdt het op voor haar.
Liezella nog mooi drachtig *\o/*
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 11:48

Ik ga plaats nemen op het volgende wachtbankje, of hoe heet dat bankje, want mijn merrie is vanochtend heel mooi drachtig gescand. Ik had zelf gezien het gedrag niet verwacht.
Maar hoera! Beeebie!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 12:04

Klinkt positief knolselder!
AM jammer van Nigrante.
Sanet gefeliciteerd.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 12:17

AM_Horses schreef:
Knolselder. Gaat nog niet helemaal vanzelf. hopelijk is April toch gewoon drachtig

Kimwilliam. Nog geen bericht van de kliniek gehad?

Nieky. Hopelijk heeft de dierenarts niet te veel spoedgevallen. Duimen op dracht bij de dames

Hier is de dierenarts geweest. Nigrante niks geen activiteit, wat ik al verwachte. Dan houdt het op voor haar.
Liezella nog mooi drachtig *\o/*
[ [url=m/hvOqCQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee helaas helemaal niks vernomen -O- ..... ga zo in mn werk pauze bellen want een update is wel fijn of het nou positief of negatief is :=

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 13:08

Ik ben hier na mijn goede voornemen van laatst alsnog weinig geweest, helaas een hersenschudding opgelopen dus even rustig aan.

Wel het goede nieuws dat Carlijn drachtig is! *\o/*

Afbeelding

Als het straks beter gaat kom ik weer bijlezen en kletsen. Voor nu een gefeliciteerd waar drachtig en succes waar nodig.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 14:08

Annash schreef:
Ik ben hier na mijn goede voornemen van laatst alsnog weinig geweest, helaas een hersenschudding opgelopen dus even rustig aan.

Wel het goede nieuws dat Carlijn drachtig is! *\o/*

[ [url=m/KIPYYH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als het straks beter gaat kom ik weer bijlezen en kletsen. Voor nu een gefeliciteerd waar drachtig en succes waar nodig.

gefeliciteerd en beterschap!

zojuist gebeld en ze hadden heel veel spoed gevallen. ze staat op om vanmiddag te scannen, zodra ze klaar zijn wordt ik door hun gebeld...

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:16

anash: gefeliciteerd

sanet: yes, toch drachtig *\o/*

kimwiliam: hopelijk lukt het vandaag om te scannen

AM: jammer dat er geen activiteit te zien is bij nigrante, dan toch de sport in? Top dat Liezella goed gaat, tenminste 2 beebs op de planning voor volgend jaar!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 15:31

Mag ik plaats nemen op het eerste wachtbankje? Eitje was mooi weg en de baarmoeder zag en super goed uit. 3 juli scannen wij op dracht.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:18

Gefeliciteerd Anash, en beterschap. Vervelend dat je nu met een hersenschudding zit.

Sanet gefeliciteerd met de dracht. Wat voor gedrag hadt ze dan dat je dacht dat het niet was gelukt?

Angelpam succes op het wachtbankje.

AM jammer dat Nigrante niks doet. Hier hebben dan wel vaak na een week nog een keer gespoten. Alleen weet niet of dat nu zo goed heeft uitgepakt gezien ze hier nog nooit drachtig mee is geworden. Wel mooi dat Liezella nog drachtig is.

Kimwilliam hopelijk lukt het scannen vandaag nog.

Vandaag zat er bij onze merrie 2 eitjes van 3 die zaten er gisteren ook maar die scan was ik niet bij. Nog niet ver genoeg wel een goed hengstige BM. Nu gaan we zaterdagochtend weer scannen. Hoop dat er dan wel voortgang is.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 17:25

Da net weer geweest, ei zit er nog op, is 5,1 mm en goed verfromfraaid maar voor de zekerheid morgen toch nog een keer insemineren.
Maar goed dat ik veel van huisuit kan werken.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:09

Knolselder snap ik helemaal dat je liever niet teveel scant bij die kleintjes. Wij scannen ook 1x voor dracht en dan in september/oktober een 2de x om te zien of er merries verworpen hebben. Uitzonderlijk zoals bij Noortje scannen we vaker. Maar dat is alleen als ze lastiger drachtig worden.

Zou super fijn zijn als April dan drachtig is idd. Ik wist niet dat monnikspeper zo een verschil kon maken. Dat is een goede om te onthouden.

Am_horse Zit je gevoel toch juist bij Nigrante idd. En Liezella nog steeds netjes drachtig *\o/*

Sanet gefeliciteerd *\o/*

Annash gefeliciteerd *\o/*

Kimwilliam heb je nog wat gehoord?

Angelpam Fijn dat het ei gesprongen is. Welkom op het wachtbankje :D

Jazzejam hopelijk zit er vooruitgang in in het weekend.

EllyC Dat komt goed uit idd dat je van huis uit kan werken. Hopelijk is ze na morgen klaar om op het wacht bankje plaats te nemen.

De veearts is geweest. Artemis, lexie, blue en Jessie zijn drachtig *\o/*

Ashley was twijfel over, het was ook nog vrij vroeg om te scannen. Maar als ze niet drachtig is dan wordt ze dit weekend hengstig. Als ze niet hengstig wordt, wordt ze opnieuw gescand.

En Roosje is niet drachtig -O-. Ze had een ei van 5.0 en een 2de op de andere eierstok van 3.6. Ze toonde echter nog niet hengstig naar Tiesto. Er zat wel wat vocht in haar baarmoeder. Maar heel minimaal maar het zat er toch helaas. Dus we gaan haar nu dekken als ze hengstig is en na de laatste x dekken spoelen. Hopen dat het dan wel pakt.

Dus deze combis komen erbij nu voor ons
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:11

Gefeliciteerd! Jammer van Roosje.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 22:19

Gefeliciteerd! Jammer van Roosje, maar wel mooi dat de anderen wel drachtig zijn.

Wanneer spoelen ze nou precies bij vocht in de baarmoeder? Bij mijn merrie geven ze altijd alleen maar oxytocine de dag na insemineren en that's it. Over spoelen is nog nooit gesproken :o?
Laatst bijgewerkt door Dais_ op 15-06-23 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt