[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:05

Speedybeed is een heel fijn product-dikmaker, maar voorziet niet in alle voedingsstoffen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:08

Vulina schreef:
Speedybeed is een heel fijn product-dikmaker, maar voorziet niet in alle voedingsstoffen.

Er is sinds kort een nieuwe variant van waar oa luzerne bij door zit.
Fibre beet van Pavo. Heel fijn spul :j

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:16

proficiat Lovejouuul , Faline en Vulina! En vervelend van die laatste, die is wel heel snel gegaan dan!

En idd succes voor iedereen die morgen gaat scannen!

Ik kan moeilijk volgen de laatste tijd, we zijn zoveel aan het dekken.. echt wel intensief zo met 2 hengsten :P

We hadden opeens 10 dagen rust gehad, geen enkele merrie gedekt, en dan weer ineens super veel, die gaan ook allemaal aan hun scans beginnen de komende dagen, eerste was vandaag al positief.

En hierthuis blijf ik maar wachten tot Missy eindelijk gaat bevallen.. ze raakt alleen maar verder weg van de andere merries zo.. en kvind het voor de veulentjes wel leuk als ze toch een beetje samen zitten..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:35

CP, pavo was hier vorige week, die vertelde er inderdaad over. Ik heb het nog niet geprobeerd, jij dus wel?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:38

Ja het is wel zo fijn he als ze mooi bij elkaar zitten qua geboorte! Daar hoop ik volgend jaar ook op. Al zegt het soms niks. Heb ook merries gehad die een maand qua deur stuk van elkaar zaten en de veulens kwamen 2 dagen na elkaar.
Hopelijk komt het snel Tiniie!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:48

Vulina schreef:
CP, pavo was hier vorige week, die vertelde er inderdaad over. Ik heb het nog niet geprobeerd, jij dus wel?

:j ben er op over gegaan met de drachtige dames. Ipv de speedibeet waar ik zelf luzerne aan toevoegde.

Ze krijgen het hier met wat vitamine brok :)

Ik kan geen merrie brok oid voeren ivm zetmeel en suiker. Ik ben normaliter totaal geen Pavo fan maar de speedi en Fibre beet vind ik fijne producten :j de Fibre is alleen wat praktischer omdat daar al meer inzit qua voedingswaarde.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:11

Genoeg goede voeradviezen hier om uit te proberen denk ik. Alleen de maïs lijnzaadbrok zou ik achterwege laten, is een hele goede dikmaker, maar is echt een suiker/zetmeelbom, dus niet passend bij verdenking op hoefbevangenheid.

Balen dat het ei net weg was Vulina!
Wel fijn dat je het verstoppertje hebt kunnen buten :D

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:23

Raven is terug thuis, nu op het wachtbankje. Ik heb er een goed gevoel in aangezien Jade ook meteen drachtig was en al Mo zijn merries van de eerste keer drachtig waren. *\o/*

Dikmakers weet ik niet meteen wat je zou moeten geven aangezien mijn paarden al dik worden van het kijken naar gras :roll:

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 09:48

Ik heb mijn tandeloze besje haar laatste jaren dik weten te houden met een soort seniores priores van eigen makelij. SP is niet veel meer dan vitaminebrokjes, wat muesliachtige bestanddelen voor de smaak, bietenpulp en zemelen tenslotte. Dus ik mengde zelf, en voegde dan ook nog wat lucerne toe. En (veel) olie. Gewoon zonnebloemolie, er is voor zover ik weet nog steeds geen jota bewijs dat omega-6 ontstekingen zou veroorzaken (en zeker niet in gezonde paarden). En er is trouwens ook sodd all bewijs dat omega-3 bestaande ontstekingen zou terugdringen, of dat omega-6 bestaande ontstekingen zou verergeren. Niet bij mensen en niet bij dieren. Sterker, ik weet iig van één onderzoek naar het effect van omega-3 bij duimartrose waar het nul komma niks resultaat gaf.

Overigens, heb je op PPID getest? Oudere paarden die opeens bevangen staan willen nog wel eens bevangen staan vanwege de PPID, en niet zozeer vanwege (te veel) gras.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:13

2A gezellig, welkom op het bankje!

Ibbel, dat dacht ik ook PPID

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:19

6 weken scan, hartje zien kloppen. :D
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:24

Ah, dat is altijd zo'n mooi moment. Vanaf dan geloof ik altijd pas echt dat het blijft zitten :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:40

Ja inderdaad, 6 weken scan ben ik ook pas echt gerust. Heb nu nog steeds het gevoel dat Auri nog een keer moet, hopelijk wordt het tegendeel opnieuw bewezen met die scan. :j
Moet voor jou een goed gevoel zijn Mirjam! *\o/*

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:41

Dag 33 en de baby zit nog op zijn plek *\o/* so far so good :D

Vulina, de verrassing van de ene merrie is natuurlijk wel leuk, maar wel balen dat je die andere net gemist hebt.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:07

Wat fijn dat het bij de meesten voorspoedig gaat. Ik wacht nog op mijn veulen. 321 dagen nu, denk niet dat het nog heel lang duurt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:18

Spannend jeannaaa.

Ik was best wel beetjd nerveus voor de scan na alle ellende vorige week. :=

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:25

Gefeliciteerd Vulina! Balen van die andere...
Mirjam en Andrea ook gefeliciteerd! Mooi die foto erbij! Wij gaan vrijdag..
Snap dat je het extra spannend vond Mirjam, is ook niet niks waar baby doorheen moest..

Spannend Jeannaa! Gaat ze altijd vroeg?

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:41

Begrijpelijk Mirjam. Je hebt sowieso heel wat op je bordje gehad met de paarden.

Ze heeft 1 keer tot 339 gedragen en dat was van een hengst. Ze is in 2016 in juni bevallen van een merrie met 327 dagen (vorig jaar 4 april op 334 dagen) en toen ik de uier vanmorgen zag vond ik ook wel dat die aardig volloopt. Alleen... uhm vorig jaar beviel ze zonder enig voorteken. Zelfs 20 minuten voor tijd viel me niets op aan haar :Y) Dus dat wordt gewoon weer onwijs opletten vanaf nu. Gemiddeld draagt ze 331 dagen over 6 drachten gezien.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:10

Mirjam en Andrea gefeliciteerd, zo’n kloppend hartje is altijd zo bijzonder!

Jeannaa spannend hoor! Straks lekker veulenfoto’s spammen....

Vandaag wordt de merrie van de staleigenaresse geïnsemineerd, redelijk dicht op Kees dus met een beetje geluk twee veulens dicht op elkaar...
Staat nog een merrie op de planning van stalgenoot, die wordt maandag gescand om te zien waar ze is in de cyclus. Kees heeft dan de 17 dagen scan... komt dichterbij ik zit met gekruiste vingers en kriebels in mijn buik op het wachtbankje....

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:23

bedankt allemaal voor de voeradviezen ik ga ze allemaal even bekijken. Ze krijgt in de winter seniores priores daar doet ze het goed op. haar lopen is nog niet beter geworden maar ze is gelukkig wel heel helder.

jeannaa spannend ben benieuwd hoelang ze nu gaat dragen.

gefeliciteerd Vulina hoop dat die andere ook nog gaat lukken

Mirjam gefeliciteerd is een hele geruststelling

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:35

Succes ermee paardje2013! Hopelijk vind je iets geschikts qua voeren en knapt ze snel weer op! :j

Dat zijn de lastige merries Jeannaa!
Vandaag precies 2 jaar geleden werd zo ook Dycha hier geboren. 2 weken eerder dan verwacht en nul voortekenen. In alle opzichten een mega grote verrassing.
Hopelijk voor jou ook zoiets prachtigs straks! *\o/*

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:44

Vulina gefeliciteerd met de ene merrie maar wat jammer van de andere..

Tinniie ik hoop dat je niet lang meer op je veulentje hoeft te wachten

2a54enz welkom op het wachtbankje! Ik hoop dat je gevoel gelijk krijgt. Nu eerst lange dagen wachten.. :)

Mirjam en Andrea ja super!! Mooi om te zien ook. Nu met een redelijk gerust hart de komende tijd tegemoed.

Tiwi dat schiet al mooi op zeg! Nog eeeeven geduld.

Als het bij ons goed zit dan zou ongeveer vandaag het hartje moeten beginnen te kloppen. Apart idee, ik hoop er maar op.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:01

Weer een hoop op het wacht bankje maar ook al weer veel drachtig zeg! Wauw. Gaat het gelijk weer kriebelen hé? The long wait begins.

@mirjamalvaro, wat zien die wonden er goed uit zeg. En zo snel! Gelukkig ook nog mooi drachtig. Gefeliciteerd. Hoe is het afgelopen met degenen die ze daar had gezet? Of heb ik dat gemist.

Hier is Cartouche, degene die geinsemineerd wordt, vandaag gescanned want ik heb geen idee hoe die zit qua cyclus want ze toont niet hengstig. Ze is hengstig gespoten dus ik breng haar dit weekend of maandag naar de kliniek :j ben benieuwd of de rietjes baby's van onze vorige dekhengst gaan pakken. Toch wel spannend :D.

Maandag worden ook de shire en 1 van de tinker dames gescanned.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:28

Mirjam, wat fijn dat alles nog goed zit. Wat zul jij met geknepen billen naar die scan hebben gekeken. Haar wonden genezen al goed zeg! Ondanks alles is ze in een goede conditie dus +:)+

Vulina ook gefeliciteerd en ook weer een beetje balen. Is dat de laatste die nog drachtig moet worden?

Murosch ook gefeliciteerd!

Andrea jij ook proficiat!

Hoi Ibbel :wave:

Faline ook proficiat!

Jeetje Renske, dat is schrikken zeg :oo Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op.

Pfff Tinne, Missy maakt er werk van zeg. Hier zitten we er ook nog steeds eentje uit te kijken. De merrie van Candalisa maakte eindelijk vorderingen met de ph maar nu lijkt het weer gestagneerd. Maar het is een sneaky dame die rustig met een ph van 6.8 bevalt >;) Ze is wel anders dan anders hebben we het idee, een stuk actiever/wakkerder dus vannacht maar weer in de waakmodus. Gelukkig morgen vrij dus dat scheelt.

2a/Raven, fijn dat ze weer thuis is. Nu rustig afwachten.

Joan maakt lekker werk van haar buik :roll: Nu 2 maanden onderweg..
Afbeelding
Afbeelding

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:50

Ik ga morgen even bijlezen en reageren hoor

Maar even egopostje...
MEET BLUB!!!

Afbeelding

Blub is nu 16 dagen oud :D

Met andere woorden, eerste scan is net geweest en ze is drachtig *\o/* maiden merrie, eerste keer dekken, bij de eerste scan camera aan en meteen Blub in beeld. Beter kan toch niet *\%/*