[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:38

Vulina schreef:
Vanaf 30 dagen :)

Top! Dank je...das snel ;-)

MDWStables

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:39

Bedankt!

Inderdaad mooie duidelijke foto. Dat heb ik niet voor elkaar kunnen krijgen. Gefeliciteerd!

Fleur zat nu op 26 dagen en was hartje te zien.

Murosch ik hoop voor je dat het raak is.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:48

Myrthe, gefeliciteerd!

Hier nog aan het afwachten, ik geloof er zelf niet zo in dat wr nog wat in zit, zo hengstig als ze was...dinsdag weet ik het zeker.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:00

Ik betaal 50€ per keer dat de DA kwam scannen aan huis (merrie moeilijk te vervoeren).

Proficiat aan de drachtige merries eigenaren! Ik blijf duimen voor degene waarvan de merries nog niet drachtig zijn, komt goed hoor!

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:09

Welk ontwormingschema houden jullie aan bij drachtige merries? Ik lees namelijk wat tegenstrijdige berichten ivm welke pasta's mogen en hoevaak ontwormen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:13

mijn merrie is dus gisteren met 15 dagen gescant en dus niet zwanger maar hij zag ook niets van hengstigheid dat op gang kwam.

Vrijdag komt hij weer scannen om te zien waar ze in haar cyclus zit maar vroeg mij af of het misschien kan zijn dat hij met 15 dagen niets zag en vrijdag is het dan 18 dagen en dat dan misschien ze wel ineens zwanger gescant kan worden ? of droom en hoop ik nu een beetje heeeel veel ? :P

Ik betaal 20€ per scan en 25€ per inseminatie

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:51

Ik zou niet te hard hopen :)
Het is best mogelijk dat je op 15 dagen nog geen hengstigheid ziet. Een vruchtje zou je al wel moeten zien, maar kan uiteraard altijd wel gemist worden..

Hier 60€ per cyclus alle scans +inseminaties

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:47

Afbeelding

Ik meld mij!!!

Mijn knappe stermerrie van Uromast x Waterman is gisteren heel mooi drachtig gescand van de prachtige gelderse Wilson!!

Ze is een dag voor mijn verjaardag uitgerekend *\%/*

Nu kan het lange wachten beginnen..... Bij de gedachte alleen al word ik al gek hahaha!!

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:48

xLaraaj schreef:
mijn merrie is dus gisteren met 15 dagen gescant en dus niet zwanger maar hij zag ook niets van hengstigheid dat op gang kwam.

Vrijdag komt hij weer scannen om te zien waar ze in haar cyclus zit maar vroeg mij af of het misschien kan zijn dat hij met 15 dagen niets zag en vrijdag is het dan 18 dagen en dat dan misschien ze wel ineens zwanger gescant kan worden ? of droom en hoop ik nu een beetje heeeel veel ? :P

Ik betaal 20€ per scan en 25€ per inseminatie

Je hoopt zeker niet veel..
mijne was met 14 dagen niks te zien, en met 18 dagen hartstikke mooi drachtig!! ( zie bovenstaande bericht)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:01

wauw amai , ok dan nog een heel klein beetje hoop :+

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:11

Dushishoeve, welkom! Ik vind dat je echt een ongelovelijk gave merrie hebt!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:09

dushishoeve gefeli
wel eigenaardig dat ze het gemist hebben, met zo een gesofisticeerde machines zouden ze dit toch niet meer mogen missen en al zeker niet omdat je duidelijk ziet dat de baarmoeder drachtig toont, ook al zien ze misschien niet direct een vruchtje zitten. Anders is de baarmoeder 1 grote zwarte vlek en bij drachtig, zoals je zelf ziet op je foto, witte vlek en is vruchtje zwart.
maar super nieuws voor jou natuurlijk

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:37

Fotsy schreef:
dushishoeve gefeli
wel eigenaardig dat ze het gemist hebben, met zo een gesofisticeerde machines zouden ze dit toch niet meer mogen missen en al zeker niet omdat je duidelijk ziet dat de baarmoeder drachtig toont, ook al zien ze misschien niet direct een vruchtje zitten. Anders is de baarmoeder 1 grote zwarte vlek en bij drachtig, zoals je zelf ziet op je foto, witte vlek en is vruchtje zwart.
maar super nieuws voor jou natuurlijk

Is ook absoluut zo! Maar mijn merrie toonde na 14 dagen hengstig. Vandaar DA laten komen om te scannen. Ze voelde drachtig in baarmoeder maar was nog niks duidelijk te zien dus gisteren nog maar laten scannen

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:07

Mijn merrie had met 15 dagen ook geen vruchtje en niet hengstig, sinds dezelfde dag TOONT ze wel hengstig en vandaag dag 6 dat ze gedekt wordt, ik ga er dus vanuit dat ze leeg was. Zoniet, dan zien we dat op de scan na de hengstigheid omdat we dan scannen op vocht.

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:30

Gefeliciteerd voor het kloppende hartje en de drachtigen *D

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:06

Zo net teruggekomen van de veearts. Het was niet makkelijk vindbaar, maar ze is drachtig gelukkig van eentje. Over 15 dagen weer scannen.
Echt een super verjaardagskado!!!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:51

zijn er hier mensen die hun veulens meteen dag en nacht buiten laten? Zo ja, hoe gaat dat dan? Of hou ik ze beter toch een tijdje 's nachts binnen?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:03

Gefeliciteerd voor de nieuwe drachtige allemaal!
En succes voor de gene die de nieuwe ronde in gaan!

Ik hou mijn merries zeker een week binnen in de nacht maar zodra het weer het toe laat gaan ze dag en nacht naar buiten en als ze een 8weken oud gaan blijven ze op de wei lekker groeien en spelen..
Mijn merries zijn ook geen binnen pony's dus die vinden het maar wat fijn als ze weer de nachten de paddock in mogen. er staat een grote schuilstal op dus de veulens kunnen dan ook nog lekker in het stro slapen tot ze de wei op gaan..
Kyowa heb ik bewust iets later laten scannen omdat ik zelf altijd bang ben dat ze verwerpen als het nog zo pril is... Maar daar in tegen worden ze niet geinsemineerd nog en dekken we natuurlijk zodra dat kan.
Ik heb een merrie gehad die niet drachtig werd door inseminatie en wel van natuurlijk dekken. Men dacht dat ze niet drachtig kon worden dus hebben er toen een haflingerhengst bij gezet en die kreeg haar direct drachtig achteraf. Heb haar daarna nog eens geprobeerd toch via ki drachtig te krijgen maar na 3x insemineren niet gelukt en een baarmoederontsteking door irritatie van de verdunning. Dus de merrie niet weer gedekt daarna.
Met pony's kun je vaak nog natuurlijk dekken dat geeft mij toch wel de voorkeur maar volgend jaar zal mijn merrie ook drachtig gaan worden door ki denk ik.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:22

Gefeliciteerd allemaal!

Hier morgen scannen. Zo spannend!!! :):)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:48

Ook vanaf hier gefeliciteerd!!!

In 2015 is mijn veulen gewoon in de wei geboren en ook daar gebleven, ging prima, alleen met slecht weer doe ik ze wel op stal, maar toen was hij al bijna 3 weken oud...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:53

Gefeliciteerd Kara!

Ik ben vanavond naar Suzie geweest. Ze is nog niet hengstig gelukkig.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:27

gefeli kara

oh begrijp het dan dushishoeve
hier zitten nog meer merrie's in het topic die hengstig worden en toch drachtig zijn

hier blijven ze snachts binnen, ik heb ooit eens een veulen midden in de nacht van tussen de koeien gehaald en dat draaien ze mij geen twee keer ;)

bovendien vind ik het heel onpraktisch, vooral als er zoals dit jaar niet alles loopt volgens het boekje en ook om halster te leren, te borstelen, te ontwormen op 10 dagen (blij dat er dan muren zijn), zo weet je ook nooit of ze diarree hebben (hun kont moet niet altijd vuil zien), of omgekeerd vuile kont en toch geen diarree maar dit vreet er heel snel in, dus ik sla onmiddellijk aan het wassen, allez ik wil misschien iets te veel controle hebben of ik heb nog nooit probleemloze veulens gehad misschien :D

spannend voor suzie dan

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:29

Ik doe ze met een paar weken naar mijn moeder, die hebben 1,5 hectare mooie wei, maar geen stal. Dus dan.lekker 24/7 op de wei. Mijn moeder houdt er wel goed zicht op.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 21:48

Hihi Fotsy, ik ervaar die dingen die jij noemt nog nooit als problemen gezien bij een weideveulen, alleen halsteren is met zn tweeen handiger de eerste keren maar dat is zo klaar. Je hebt geen muren, maar wel omheiningen en een merrie :D

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:17

@zamora spannend!!! Ik ook morgen!!