AnniekSlijk schreef:Bedankt voor de antwoorden. Ik weet eigenlijk niet waarom ze het toen wel gedaan hebben. De vorige cyclus van m'n merrie was het ei gewoon gesprongen dus dan lijkt het me niet nodig. Maar ik denk dan, toen werd ze drachtig en nu niet. Maarja misschien beetje paranoia van mezelf. (T is nog maar de eerste poging)
als het ei te lang blijft hangen op een bepaalde grote dan spuiten ze dit vaak af, eitje zal toch niet meer groeien of dan duurt het te lang en is het niet meer goed. Ik geloof er wel niet in dat je dan meer kans hebt op dracht, als je het ei bijvoorbeeld te vroeg zou afspuiten, is het ook niks want baarmoeder is niet klaar. en sommige hengstigheden geven een ei van 5cm en sommige maar 3.8cm, welke is een goed? volgens DA is maar 1 op de 3 echt goed.
super Mijnlieverd, alleen jammer van bibi, zou het veulen aan de voet er iets mee te maken hebben?
voor veertien dagen heeft scannen geen zin, dan zit het ei meestal nog in de leiders en is er dus niks te zien in de baarmoeder, je kan dan enkel zien of de baarmoeder er klaar voor is of niet maar dan moet je al goeie DA hebben en goeie scan.
das handig memere maar dan moet je ze wel lang missen
spannend murosch