[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:30

Gio is gaaf!! :~

Eerst maar eens een hengstige merrie ja, dat zou fijn zijn... Ik duim mee voor je.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:34

Leuk, zoiezo een dunnetje dus volgend jaar :) welke basiskleur is Gio? Ik ben echt niet 'mee' met de fjordenkleuren :P

Maar idd, eerst maar duimen voor een hengstige merrie :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:39

Gio is rodblakke, dus vos als basiskleur...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:27

Valt me op dat hier paint fokkers zijn (traag van begrip :roll: ) een goeie vriendin van mij heeft een paint hengst uit Canada afkomstig. Homozygot bont, homozygoot zwart, sabino en rabicano waar ze eigenlijk mee zou willen dekken. Vind het ene absolute kanjer, wellicht zijn hier dames die hem zouden overwegen. Hij was in Canada goedgekeurd voor diverse stamboeken(als ik het goed zeg: paint, pinto en quarter).
Afbeelding
hij was op de foto nog vrij jong, en inmiddels een stuk breder en zwaarder

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:50

Yuma is knap Jolandje!

Fotsy haha wordt tijd dat je die geschikte merrie vind hé!

welkom ivy power89

Linda2008 ach nog tijd genoeg om plannen te verwezenlijken toch? 1 met de keer. :j

Ziet er goed uit Apple,ik duim dat ze gauw zwicht voor die knappe man!

Luna2006 heb je geen naam of foto van die hengst? Ben benieuwd!

Cubalibre vos tobiano wat is daar mis mee? :P Ik heb een prachtig vos tobiano merrieveulen lopen momenteel hihi.

Kiki duimen dat de eitjes goed groeien in de zon!

Tinnie ik anders ook wel. :D Nog wat geduld.. Jij hebt nu dus alle 3 de merries drachtig? Moet er nog wat gedekt worden nu?

Bellarose klinkt al goed in elk geval!

Clio haar hengstigheid is bijna over. Volgens mij had ze haar hoogtepunt gisteren. Het is een dominante merrie dus ze laat zich geen week dekken,zoals de anderen. Wel zo makkelijk. :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:58

Ga vandaag foto's maken van hem als ik hem ga bekijken. Hun foto's zijn van bovenaf gemaakt en dat geeft niet zo'n mooi beeld vind ik van hem. Hij heeft een heel mooi dishy hoofdje. Is echt klein (wat marley wat gaat verkleinen) en toch niet lang in het lichaam. Enige waar ik echt op ga moeten letten is zijn gangwerk en zijn hals. Hals is misschien aan de zware kant maar kon ook door wintervacht komen toen ik hem zag. Was 1 grote pruikenbol.

@woogy: wat een gave hengst!

dan kan je gaan aftellen pretty voor te scannen!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:08

Ik kan nog niet aftellen. Ze worden hier allen uitwendig gescand en dat doe ik elk jaar rond januari.
Mijn DA scant ze liever niet inwendig,het zijn kleintjes en het risico is te groot.
Het is dus kijken of de hengstigheid wegblijft en indien ja is er een goede kans op dracht maar soms zijn we ook wel eens verrast dat een merrie toch niet drachtig blijkt op de scan of verworpen lijkt te hebben,dat is de natuur hé. :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:19

ooh hahaha, nog een paar maandjes in spanning dan :p

Heb hier echt een aparte DA voor Marley te scannen, scan op 21 en 100 dagen. Daarna laten we de natuur zijn werk doen.
Gaat helaas niet altijd goed :( Luna's veulen was op 100 dagen aan de kleine kant, maar ontwikkeld als een veulen van 100 dagen. Daarna heeft het een enorme groeispurt gehad vermoedelijk. volgens autopsie was hij niet overontwikkeld en zal ze toch geen 350 dagen hebben gedragen zoals wij dachten...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:15

Gefeliciteerd met de drachtige dames!

Ben een paar dagen erg druk geweest bij mijn vriend ivm kuilen van de eerste snee gras.

Vanmorgen wel bericht gehad van de hengstenhouder.

Zowel pepper als ylona zijn drachtig gescand!!! *\o/* *\o/*

Allebei drachtig van vechtzichts hylander en allebei half maart uitgeteld in dezelfde week!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 12:17

Dit vind ik nu eens een mooi gebouwde Paint. Ik mis dat Quarter type een beetje in een aantal Paints. Vind ze zo luxe geworden dat er zo weinig body in zit. Niet bij allemaal trouwens, maar als ik zie wat er zo nu en dan ter dekking aangeboden wordt op FB ofzo.
Maar als ik serieus eens de loterij win dan komt er toch een mooie dun Quarter van Shining C naar hier <<)
Maar helaas, nog niet gewonnen :')

En gefeliciteerd, twee drachtig. Super :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:06

Gefeliciteerd inowa

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:16

Wat leuk Inowa ! Gefelcitieerd hoor :D

Quarters/Paints heb ik niet zoveel verstand van, alleen vind ik die breder gebouwde, volle
gespierde exemplaren erg mooi :j Mijn merrie is een halve Quarter maar daar zie je imo niks van :o

Ik mis mijn merrie nu al :') Denk dat ik zondag even op bezoek ga. (2uur rijden
maar dat vind ik niet erg)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:26

chimello schreef:
.
Maar als ik serieus eens de loterij win dan komt er toch een mooie dun Quarter van Shining C naar hier <<)
Maar helaas, nog niet gewonnen :')

Ditto hier :P haha

Woogy, knappe hengst, ik denk dat hij zijn bezigheid wel gaat hebben met het dekken :) Zeg haar wel zeker dat ze hem laat 5-panel testen!

Maarrr ik ben grote overo-fan en aangezien Jade drager is, kies ik altijd voor Quarter hengsten. :)

Pretty: Idd alles is hier al drachtig dus, ze zijn uitgerekend op 19, 22 en 24 maart volgend jaar :D Gaat dus eventjes druk worden. Hoeveel ben jij van plan te laten dekken dit jaar?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:35

Niets mis met n vos tobiano hoor, heb dr eentje gehad (moeder van Dazzle Me CL) maar uit deze combi zou ik graag n ander kleurtje willen.... Nadeel is dat ik dus al 1x eerder gezegd heb wat ik wilde, t niet kreeg en t jaar erop uit dezelfde combinatie kreeg ik mn kleurtje en geslacht wel ;)

Dus voor deze hou ik wijs mn mond en ga het wel zien :D

Mooie hengst! Als hij 5 panel n/n is zou hij mss ooit ook nog wel eens op mijn lijstje kunnen komen ;)

Ik zit pas sinds kort in de paints maar moet zeggen dat dr best veel verschil inzit. Jill is bijv vrij klein en flink gespierd maar we hebben ook n Quarter op stal staan en die is imo te slank. De andere paints zijn groter en ook minder gespierd maar t zal in de lijnen zitten gok ik zo....

Tinniie: even n vraagje mbt drager zijn van het overo gen... Kan mijn merrie drager zijn? Ze is n Solid (haar moeder is ook Solid) maar haar vader is n overo en in die lijn zitten vrij veel overo's...

Gefeliciteerd voor alle dragende dames! En succes voor degene die nog wachten op de scan!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:39

Gefeliciteerd met de dragende dames. Ik ben al begonnen met aftellen. 5 dagen al af van de 18 :')

Vaders operatie is goed gegaan. Beter dan verwacht eigenlijk.

Met liz gaat het verder helemaal goed. Pebbles de leenpony hoest heel erg en heeft een snotneus. Evt tips over hoe dat te verhelpen zijn altijd welkom. Of kruiden die het ondersteunen ed :o Trouwens even een tip. Mochten jullie merries drachtig zijn geen fenegriek geven!!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:49

Fijn dat de operatie goed gegaan is Rianne ! Dat is fijn om te horen.

Mijn merrie is heel gevoelig op de luchtwegen en het enige wat bij haar helpt is 24/7 buiten zetten.
Als hij heel erg hoest dan zou ik wel snel een DA erbij halen want hoesten is best ernstig.
Ik heb zelf al 100 supplementen geprobeerd maar eigenlijk werkt er geen 1 echt goed. Wat echt helpt is dus 24/7 buiten zetten, geen hooi maar voordroogkuil en goed in conditie houden. Voor haar
pollenallergie gebruik ik PUUR pollen druppels, maar dat zal voor jou nu wel niet van toepassing
zijn denk ik.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:53

Ik heb inderdaad al contact opgenomen met de dierenarts. Die zegt 24/7 buiten houden als in 2 dagen het niet beter gaat sputoylisin geven voor slijm ophoesten. Pebbles is verder nog nooit ziek geweest. Het lijkt enorm op een virusje, ze heeft een enorme snotneus erbij :(:)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:55

Zielig hé, ze voelen zich dan vaak ook echt heel beroerd. Heeft hij geen koorts?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:57

Ja ze heeft wel koorts. Maar gelukkig niet erg hoog 38,9. Ga vanavond nog een keertje tempen.
Ze heeft wel schaduw maar verder geen plek om te schuilen tegen de regen. Het is verder ook een shetlander dus ze zou er tegen moeten kunnen maar vind het wel sneu. -O- t gaat om de pony in mn onderschrift
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 13-05-15 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:57

Toen ik vroegah nog op westernstallen reed vond ik er maar amper eentje tussenuit springen. Ik hou ook echt van hele zware, forse mini Quarters van rond 1.45m. Overo gaat ook m'n voorkeur naar uit ipv tobiano, die vlekkenpatronen zijn wat minder spectaculair :P Maar dan zit je indd weer met dat je als je een overo drager hebt je altijd moet kijken naar andere hengsten. Dus dan zou ik mss sneller een Quarter nemen en dan zo nu en dan een leuke overo Paint hengst erop zetten.
Ooit hoop ik een mooie grullo hengst te laten overvliegen... Ooit :P Tinkers blijf ik wel houden maar tegen een mooie QH/Paint zou ik ook geen nee zeggen. En in Amerika zijn ze zo goedkoop ;( Alleen dat transport he! Verdorie! Dus enige hoop is een zwarte merrie hier kopen en dan rietjes laten overkomen van Shining C en dat veulen aanhouden. Maarja, we hebben al een Quarter ruin van 15 die we ook voor de lol hebben want echt rijden die ik er al jaren niet meer mee. Er is niets mis met hem hoor maar hij durft niet op een trailer (meerdere ritten naar de kliniek zorgen daar wel voor) dus les nemen wordt al niets. Etc etc.

Anywaaaay ik ben benieuwd of onze drie merries die gedekt zijn nog hengstig gaan worden! Anders nog 3 te gaan :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:23

Rianne let je wel op dat het geen droes is of iets dergelijks? Ik zeg het omdat als Liz thuiskomt je moet weten dat het besmettelijk kan zijn en dan net drachtig...ik heb ooit droes gehad hier op stal door een nieuwtje en ik vergeet het nooit...had verschillende merries drachtig en zelfs hoogdrachtig..

Tinnie dat is zeker dicht bij elkaar,maar zo leuk als de veulens samen kunnen spelen!
Ik heb er van mijzelf 2 laten dekken. Daar komt misschien nog 1 ,hoogstens 2 bij.

Inowa gefeliciteerd! Lekker zeg beiden ineens drachtig!!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:26

Ja daar let ik heel goed op. Ze heeft verder geen opgezette klieren :o
Mocht het inderdaad niet overgaan dan komt een da een neusswab nemen. Maar de paarden die al langer op stal staan hoesten ook en hebben geen droes (die hoesten al meer dan een maand).
Hou het zoiezo goed in de gaten. Liz komt gelukkig pas eind juni terug.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:30

Word wat pretty,ylona is maar 2 dagen later dan pepper uitgeteld.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:34

Gefeliciteerd inowa. Hopelijk behoud pepper dit keer! Ben weer benieuwd naar een peppie veulentje!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:37

Gefeliciteerd voor iedereen met dragende dames :)

Mijn merrie wilde vandaag niet meer gedekt worden... hoop dus dat die sprong van gisteren meteen gepakt heeft.