[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:27

Jazzy was bezig hengstig te worden maar nog niet zover. Zondagochtend terugkomen.
Gelukkig is het logeeradres vanaf volgende week geregeld en hij gaat ook met haar naar de DA als ze gescand moet worden. Pak van m'n hart. Kan ik rustig op vakantie!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:49

joyce wat jammer zeg.

Setteli ze is in goede handen zo te horen, veel succes en prettige vakantie.

Mijn merrie 75 dagen drachtig, ik zie toch al buikje aankomen.
op 20 dagen dracht
Afbeelding
en nu
Afbeelding

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:13

Mijn merrie zit nu op 85 dagen en heeft ook echt een buikje. Van de week zei iemand dat dat nog helemaal niet kon en dat het gewoon vet is. Maar ik lees hier toch meer merries die al wat buik hebben.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:56

Mijn merrie heeft ookal meer buik, voor de rest was het nl een slank en gespierd paard..

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:03

Joyceee86 nu 18 spannende dagen,
Hopelijk wil het met die anderen merrie nig lukken.

setteli waneer ga jij op vakantie?
Gelukkig is je merrie in goede handen.

Buikjes kan je inderdaad al snel krijgen,

Hier vandaag geinsemineerd en weer klaar voor verlopig.
hopelijk gaat het nu wel goed

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:47

Hier is Sally vandaag drachtig gescand, gisteren al geschouwd, toonde niet hengstig vandaag voor de zekerheid laten checken en dus drachtig. Dat is de 4e en de laatste zal over 2 weken gescand moeten worden

Megann95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:42

Is een opfokbedrijf iets dat echt moet voor een veulen?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 19:02

@ Polleman, ik ga volgende week zaterdag weg en dan 2 weken. Dus insemineren red ik nog wel, maar de eerste scan dus niet.

@ Megann95, Niet perse, maar het is wel fijn om op te groeien bij leeftijdgenoten of in ieder geval in een groep. Mijn nu 3 jarige is bijna een jaar in de opfok geweest (Eifelopfok) en daarna de winter bij mijn andere paarden/pony's. Weer een zomer lang bij een jaarling 24 uur op de wei, en daarna weer bij mij op stal. Dus wel wat wisselend, maar ze is best sociaal.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 05:26

Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier en wil iedereen van harte feliciteren met hun drachtige merrie(s). Wat een spanning hè?

Mijn Zigiandra is ook drachtig!!! Zij zal in het voorjaar 2015 uitgerekend zijn.

Vandaag is ze 28 dagen drachtig en binnenkort nog even op de 2e scan (de 18-dagen scan heeft ze dus inmiddels al gehad) laten uitvoeren, ben zo benieuwd of het hartje klopt van het kleine wondertje!

Heb kunnen 'oefenen' met Hilandra, die is 14-06-2014 bevallen van haar prachtig, luxe merrieveulen Hilaeira, dus ben nu ietsje pietsje minder gestressed hihi.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:31

Welkom OnzeToppers en gefeliciteerd!

Mijn Jazzy begint uiterlijk ook wat hengstig te worden alleen begon ze ook weer melk te geven. Had van de week haar uier nog wat schoongemaakt en toe gekeken of er nog melk uit kwam. Toen dus niet, maar nu kon ik echt een straaltje melken. Ben er maar verder afgebleven. Iemand anders dit wel eens meegemaakt? Het is trouwens nu ruim 3 maanden geleden dat ze de doodgeboren tweeling heeft gekregen. -O-

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:32

Setteli, fab heeft ook nog zo'n jaar melk gegeven toen ze geen veulen aan de voet had. Was niet echt gevuld ofzo maar als ik er aan kneep dan wel. Toen ze weer dragend was en een stuk verder in de dracht was toen ging het weg :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:39

Oke, maak ik me geen zorgen meer. Gisteren bij de DA stond ze weer zo verliefd naar al die veulens te kijken waarvan de mama's allemaal kwamen om te scannen. Gun haar zo graag een eigen veulentje

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:14

Dank je wel Setteli! Wat een vervelend bericht om te lezen dat het bij Jazzy 3 mdn geleden misgegaan is :-(. Er zijn veel pony's en paarden (die bijvoorbeeld bij schijndracht) melk gaan produceren, het is belangrijk om de uier in de gaten te houden qua spanning (liever niet melken, want dan blijven ze produceren), mocht je merken dat er veel spanning op de uier staat dan kun je de PA even bellen, zij hebben hiervoor het beste advies (zij kennen het dier ook vaak het beste, ik ben slechts een wildvreemd iemand voor het dier en kan daar dus geen passend advies voor geven). Sterkte!!! Ga je het wel weer proberen om Jazzy wederom drachtig te krijgen?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:32

Ja, ze kreeg de veulens 7 a 8 weken te vroeg, dus helaas niet levensvatbaar.
Ik ga nu voor de 2e poging al weer. Ze was drachtig, maar helaas geen kloppend hartje. We hebben haar dinsdag hengstig gespoten en als het goed is wordt ze morgen weer geinsemineerd.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:09

Vanmorgen was ik al vroeg onderweg naar Herwen om Luna te laten scannen. Helaas was de DA het scanapparaat vergeten in alle haast, dus is ze "ouderwets" met de hand opgevoeld. Ze voelde weer een ei in de maak, dus helaas niet drachtig. Meteen Lara opgevoeld en die was hengstig aan het worden. Lara blijft nu in Herwen om geinsemineerd te worden met Don Carino in de hoop dat we dit keer meer geluk hebben.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:24

suffie schreef:
Vanmorgen was ik al vroeg onderweg naar Herwen om Luna te laten scannen. Helaas was de DA het scanapparaat vergeten in alle haast, dus is ze "ouderwets" met de hand opgevoeld. Ze voelde weer een ei in de maak, dus helaas niet drachtig. Meteen Lara opgevoeld en die was hengstig aan het worden. Lara blijft nu in Herwen om geinsemineerd te worden met Don Carino in de hoop dat we dit keer meer geluk hebben.

onze dierenarts doet ook altijd voelen naar de baarmoeder mond en hoe hard het ei is,
Wat is luna voor een paard?
Hopelijk wil het lukken met de 2 merrie's

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:47

Zowel Luna als Lara zijn Westfaals gefokt. Luna Laureaus x Fibonacci en Lara Lugato x Apart.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:46

Mijn merrie heeft helemaal geen buikje en is nu toch al bijna 2 maanden dragend .

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:55

Suffie, jammer dat Luna niet drachtig is. Succes met Lara, ga je het met Luna ook nog een keer proberen?

Hier Mausi gisteren geschouwd, niet hengstig meer, loop ik vanochtend met de hengst naar de gastmerrie, en moest dus ook langs Mausi haar weiland, toont ze toch weer iets hengstig :(

Gastmerrie was in ieder geval nog steeds hengstig, dus die mag vanmiddag nog een keer.

Mijn lease merrie die we dinsdag hengstig gespoten hebben toont helaas nog helemaal niks.

Moet toch zeggen dat ik inseminatie eigenlijk een stuk fijner vind werken dan natuurlijk dekken, met insemineren weet je doordat je vaker scant toch beter waar je aan toe bent.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:04

Hallo allemaal :)

Zou ik mij hier ook mogen aanmelden?
Mijn merrie verwacht rond 24 april 2015 een veulen van Pjotr :D

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:24

Balen suffie, maar we gaan nu gewoon over op plan B !!

Gisteren twee merries drachtig gescand !!

Afbeelding
merrie:Golden Isha du Bois (keur, prest. Sport) v. FS Golden Moonlight
drachtig van: Don Carino du Bois (Prest. Sport) v. Deinhard B

Afbeelding
Merrie: Camyrah du Bois (keur, Pref. Prest Fok) v. Condor ox
drachtig van: Don Cremello du Bois v. Der Harlekin B

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:32

Al_Zawraa schreef:
Suffie, jammer dat Luna niet drachtig is. Succes met Lara, ga je het met Luna ook nog een keer proberen?

Nee, Luna zijn we al in maart mee begonnen en na 4x, waarvan de laatste keer volledig onder begeleiding met bijna dagelijks scannen en nabehandelen, dus weer helaas niet drachtig. Zoals Marjolein al beschreef: we gaan nu voor plan B. Scheelt als je meer merries met goede papieren op stal hebt, want papierloos fokken doe ik niet aan.

Marjolein, jij gefeliciteerd met je drachtige dames, mooie combi's. Wat is het toch altijd een genot om zo 's morgens door jouw stal te lopen en dan al dat kleine grut te mogen begroeten. Je hebt werkelijk prachtpaarden op stal :j En die kleine Cremello van die gastmerrie <3

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:44

Gefeliciteerd Marjolein :j
Mooie combinaties! :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:46

Jammer Suffie dat je eerste keus niet is gelukt.
Mijn Jazzy was vanmorgen nog niet helemaal zover, nog 1 dag wachten en wordt ze morgen weer geinsemineerd. Ik zat ook al te denken aan een plan B. Ik heb ook nog een merrie staan, die ik sowieso ooit al wel bij Don Cremello wou doen. Als het nu niet lukt met Jazzy, switch ik misschien ook nog wel naar Phoebe... Wordt dan wel laat, maar beter dan niets. Dat heb ik dit jaar al gehad... -O-

Marjolein gefelciteerd met de drachtige dames!

Megann95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:55

Afgelopen Vrijdag moest ik terug met mijn merrie voor de 18 dagen scan en ze is drachtig! Over 2 weken weer terug om te kijken of er een hartje klopt!