[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:16

:= Pfff ja donderdag, en ik heb nu al stress, ik zag daarnet dat ze haar had geschuurd aan haar staart, nog wat vroeg hopelijk om terug hengstig te komen, dus ik hoop op wormen, _/-\o_ :D

Set_Elkol

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:20

haha spannend man, ik ben zo blij dat ik nu van die eerste spanning af ben, op naar de tweede scan :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:23

Fab(grote merrie) is weer thuis door wat conflictjes met vriendin waar ze stond. Ze is vandaag 3 maanden drachtig :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:02

Leorah schreef:
Gebeurt het wel eens dan, dat ze het gewoon over het hoofd zien? Lijkt me dat je een vruchtje van 2 maanden toch wel zou moeten zien of is het dan nog zo klein? Ik vind het jammer dat het me nu zo onzeker overkwam, wanneer ze overtuigender was overgekomen had ik nu niet getwijfeld.

Pret stond redelijk stil en die was ook toch drachtig :)

brisingr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:13

Ayasha schreef:
Leorah schreef:
Gebeurt het wel eens dan, dat ze het gewoon over het hoofd zien? Lijkt me dat je een vruchtje van 2 maanden toch wel zou moeten zien of is het dan nog zo klein? Ik vind het jammer dat het me nu zo onzeker overkwam, wanneer ze overtuigender was overgekomen had ik nu niet getwijfeld.

Pret stond redelijk stil en die was ook toch drachtig :)

Die van mij is vorig jaar ook 2x gescand en er is toen 2x niet gezien dat er 2 vruchtjes zaten...
Uiteindelijk is dat natuurlijk misgegaan wat een grote schok was voor ons...

Nu is die van mij weer drachtig en ik heb 2 verschillende dierenartsenpraktijken erbij gehad en allebei zeggen ze dat er nu 1 vruchtje zit...
Maar de spanning blijft nu wel...denk dat ik dat pas kwijt ben als ik over de 6 maanden ben...want toen is de bevalling vorig jaar geweest..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:15

dat is niet leuk brising.. hopelijk gaat nu alles goed!

Ik heb net voor het eerst weer op mijn merrie gezeten sinds ehm best lange tijd:
Afbeelding

Vandaag alweer 91 dagen :D

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:28

Mag ik hier misschien ook een foto plaatsen van een shetlander die of drachtig is of een dikke mega buik heeft?? ( uier foto's heb ik nog niet... )

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:41

Mignonne schreef:
Mag ik hier misschien ook een foto plaatsen van een shetlander die of drachtig is of een dikke mega buik heeft?? ( uier foto's heb ik nog niet... )

Zou ze het veulen dan dit jaar nog moeten krijgen? Dan kun je beter in dit topic posten:
[KS] [HK] Het Dikke Buiken Topic 2013 - deel 2 :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:40

Dustinlover schreef:
dat is niet leuk brising.. hopelijk gaat nu alles goed!

Ik heb net voor het eerst weer op mijn merrie gezeten sinds ehm best lange tijd:
[ Afbeelding ]

Vandaag alweer 91 dagen :D

Super, goed bezig zou ik zeggen, ik zou dat beter ook eens doen. Ti's al veel te lang geleden.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 00:07

Ja voor mij ook heel erg lang.. Merk wel dat ik 0,0 conditie heb.. Paard trouwens ook niet echt veel haha. Is voor mij wel erg goed, val ik miss nog wel wat kilo's af als ik weer beetje actief ga rijden :P

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:25

yeah mijn merrie eindelijk ook drachtig, na 4 mislukte pogingen met Ampere, meteen drachtig na poging 1 met Charmeur! :D

Volgend jaar dus hopelijk een gezond veulen van Charmeur x Jazz in de wei hebben lopen :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:26

gefeliciteerd Rambobo! Mooie combi ook!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:38

Gefeliciteerd Rambobo!

Ik heb vandaag ook gereden op m'n merrie, we zitten op 20 dagen :') wat een mijlpaal haha. Was wel heerlijk om weer een ritje te kunnen maken!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:46

Gefeliciteerd Rambobo! *\o/*

Set-Elkol goed bezig allemaal, ik wacht eerst nog scan af en dan zou ik ook graag nog eens rijden maar zou dit na zolang niet gereden te hebben, geen overbodige stress geven voor merrie?
Ze lijkt me nu al zoveel zenuwachtiger dan normaal.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:53

misschien is het juist ontspannend, ik weet niet hoe jouw merrie is :j mijn merrie vindt het altijd wel lekker even de benen strekken en de deur uit :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:01

Mijn merrie's zijn juist mega relaxt in de dracht! Daar merkte ik het ook aan dat de ene merrie niet drachtig was ;)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:03

Gefeliciteerd rambobo! Wel apart he, dat een merrie soms niet drachtig wil worden van een bepaalde hengst en dan de andere wel in 1x pakt?!
Vanwaar de keuze voor Charmeur? Dit omdat de merrie ook van Jazz is en dat hij ook de opa is van charmeur? Opvallend omdat hier mensen vaak zeggen dat je Jazz een beetje moet vermijden :D ben benieuwd!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:19

Vulina schreef:
Mijn merrie's zijn juist mega relaxt in de dracht! Daar merkte ik het ook aan dat de ene merrie niet drachtig was ;)

Maar die van mij is altijd relaxt, ze zou anders zo dik niet zijn :j , er mag een bom ontploffen en nog niks. :Z
Stress kent zij niet.
Maar nu amai, als ik ze ging halen van kliniek was het al roepen en springen.
Gisteren bij de hoefsmid flipte ze bijna omdat mijn Shetlander even in stal moest gaan staan wachten, we hebben haar er gewoon naast moeten zetten.
En dan moest zij even in die stal, ze at haar buurdame bijna op.
Maar merk je de verandering in gedrag altijd?
Vorig jaar was ze dus paar maand drachtig en toen zag ik ook wel die stress, laat ik het overbezorgdheid noemen.
Dus wie weet, donderdag verdict.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 07:48

Rambobo gefeliciteerd!

Ik merk bij fab alleen als ze niet drachtig is in de winter.. Dan is ze zo gek als een deur(niet met rijden, maar gewoon in de omgang). Fab is opzich ook heel relaxt dus die word niet zo gestresst gelukkig :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:09

Ik heb 3 drachtige merrie's, nou ja ééntje hopelijk ;) De ene is overduidelijk. Die is altijd vrij pittig en nu is het ze super makkelijk. De andere merk ik weinig verschil. De andere is sowieso ook braaf, maar toch merk ik verschil in haar gedrag. Wat het met haar precies is weet ik niet, maar ze is gewoon nét anders dan anders...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:12

Rambobo schreef:
yeah mijn merrie eindelijk ook drachtig, na 4 mislukte pogingen met Ampere, meteen drachtig na poging 1 met Charmeur! :D

Volgend jaar dus hopelijk een gezond veulen van Charmeur x Jazz in de wei hebben lopen :D

Gefeliciteerd! Vanwaar Charmeur op een Jazz merrie? Gewoon uit interesse.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:34

Rambobo gefeliciteerd.

Hihi was ook mijn insteek, ik heb met onze 3 jarige ook tijdens het dekken niets gedaan, en al helemaal geprobeerd stress te vermijden.
Of dat nu helpt weet ik niet, ze is haar vruchtje toch verloren.

We hebben besloten de controle vanochtend af te zeggen. Stoppen met dekken dus.
Twee drachtige dames is prachtig en met Annisse gaan we nu lekker aan het werk.
Ze is nu drie en we gaan haar nu longeren en aan de Hand werken.
Dan wordt ze volgend voorjaar gedekt.
Heb ik lekker wat te trainen hier samen met hubbie!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:34

-O-

Zegt genoeg denk ik? |(
Mausi helaas weer niet drachtig, begin haar er nu toch van te verdenken niet tegen de verdunner te kunnen.. Aangezien ze begin van het jaar in 1x drachtig was met vers, onverdund sperma, en nu in 3 pogingen met 2 verschillende hengsten nog steeds niet op wil pakken.

We hadden gepland ze dit weekend weg te gaan brengen, maar mijn DA twijfelt of zondagochtend insemineren nog op tijd zou zijn, dus nu druk bezig alles te regelen om ze morgen weg te brengen. Dat is de enige dag dat ik deze week vrij kan naast het weekend, maar wel heel kort dag om alles nog te regelen. Hoop dus dat het allemaal gaat lukken. En hoop dat Aziza op een vrachtwagentje wat beter reist dan op de trailer.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:48

Oh snotverdikkie AZ das echt niet leuk.

Heel veel succes met het organiseren van de reis en ik duim voor je.
Hopelijk verloopt ook de reis voor de paarden voorspoedig.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:39

Baal wel enorm, maar door al het geregel heb ik weinig tijd om er bij stil te staan.

Vrachtwagentje is morgenavond pas beschikbaar, dus morgen overdag heen rijden wordt al niks. Dus waarschijnlijk gaan we morgenavond weg, en rijden we dan 's nachts heen en woensdag overdag terug, gelukkig kan mijn moeder morgenmiddag voor me invallen op mijn werk, dus dat scheelt. Maar het is allemaal nog niet zeker of dat gaat lukken. Voor de paarden is het wel prettig om 's nachts te rijden, lekker rustig op de weg en niet zo warm. Als alles geregeld is, de DA nog maar even bellen, Aziza krijgt toch wel weer iets kalmerends, helemaal als we zo ver moeten en de DA had iets beters dan Tranquigel.