[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paula2

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:55

Al heel veel drachtige merrie's lees ik!
Helaas heb ik wat minder mazzel. De 1ste pogin bij de hengst Colorance mislukte helaas. ze bleek weer vrolijk hengstig te zijn. Wij bellen of we haar weer konden brengen. Krijgen we te horen dat Colorance op sterven ligt door een zakbreuk..! vlak daarna is ie overleden! vet zonde

zelfde avond nog een andere uitgekozen. de mooie cremello hengst Baron! meteen naar toe gebracht. Helaas vandaag weer hengstig geworden!:S Dus morgen gaan we haar weer wegbrengen voor nog een poging!

heel hard aan het balen.. want het seizoen begint behoorlijk op zijn end te raken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 00:08

Balen Paulien.. Maar als het pakt, krijg je wel een leuk kleurtje..

Fab is als het goed is nog steeds drachtig van mijn hengst, dus hoop echt op een leuke merrietje voor mezelf voor in de sport :)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 00:59

Mijn merrie is vandaag gescand voor de 2e maal. (we waren wat aan de late kant)
Alles zag er mooi uit, een kloppend hartje en vandaag alweer 55 dagen drachtig :D

kitzbiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:01

Super dat alles goed zat manueeltje

Palien balen dat het niet leuk succes met de volgende ronde...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:12

Paulien succes met de volgende ronde.
Erg vervelend als het niet wil lukken.

Manueeltje, fijn dat bij jouw paard ook alles goed zit, incl. kloppend hartje.
Leuk is dat he? ;)

kitzbiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:13

*\o/* *\o/* *\o/* Kitzbi die is 100 dagen *\o/* *\o/* *\o/* sorry beetje blij :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:18

_O- YEAHHH gefeliciteerd voor kitzbi :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:05

Kaotitjinta: wij hebben gedekt met de oldenburg gekeurde hengst Centurio, maar laat het veulen zangersheide inschrijven denk ik... weet niet zo goed hoe de olderburgkeuring werkt en of die wel in belgie komen :)

de hengst : http://www.wimschoukens.be

Eigenaresse laat vandaag de DA komen om een groter wordende schiefel na te kijken... dus ze wordt vandaag dan maar ineens terug gescand, ze is 84 dagen vandaag... pffff... ben nu al zoooo zenuwachtig :o

Gefeliciteerd Kitzbi!!
Balen pauline, hopelijk lukt het nu nog wel een keer!!
Fijn manueeltje!!! Gefeliciteerd!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:18

Mooie hengst Hera! Wat voor afstamming heeft je merrie?
Kitzbi, gefeliciteerd!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:37

gefeliciteerd Kitzbi!!

nog ff spannend Hera! maar het zal wel goed zitten hoor :D leuke hengst heb je gekozen

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:51

De merrie is van Del Piero P&B x Don renoir... I know een hele rare afstamming, maar ze springt echt wel goed, ze is bloedvoorzichtig en heeft wel wat vermogen. Ze is ook heel luxe gebouwd, dus ik hoop met centurio de voorzichtig te behouden, vermogen en maat te verbeteren (ze is maar 1.65m)
Goh, maar haar geschiedenis van vorig jaar heb ik er toch bang voor... :?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:44

Hihi, mijn merrie is ook heel raar gefokt: Lupicor x Jetset x Goodtimes maar springt ook heel goed, er staat een filmpje als 4 jarige in mijn profiel. Ik heb gekozen voor Mighty Magic, een springhengst met een heel hoog % volbloed en hoop een eventingpaard te fokken zonder springkwaliteit te verliezen. Mijn merrie is ook maar 1,65m maar heeft wel veel body. Ze was als jong paard wel echt een poppetje, dat is ook wel te zien op het filmpje.
Mighty Magic:
Afbeelding
Voor volgend jaar weet ik het waarschijnlijk ook al, dan wordt het Flamenco de Semilly. :D Moet zeggen dat ik toch meer gecharnmeerd ben van Duitse en BWP springhengsten dan van de KWPNers. Helemaal wat betreft karakter en vermogen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:58

ja, voor vermogen en uitstraling vind ik ook meer terug in bwp en duitse paarden... heb nu een cassini I staan en rij een Ciro z... allebei supertoffe paarden, zo mochten ze allemaal zijn! :-)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:01

amai, je merrie springt heel goed seg! Leuk! Wel karakter genoeg denk ik :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:09

Iets te veel karakter, dat is ook oa de reden dat er nu een veulen in zit. := In de omgang schaapmak maar niet simpel te rijden, ze is extreem kijkerig echt tegen het bange aan en daarnaast echt heet.
Als het veulen er volgend jaar af is of als ze het dit jaar vergooid ga ik haar wel weer rijden, al is het alleen voor het sportpredikaat.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:14

hmm.. das moeilijk dan ja... dat houdt de vooruitgang van zo'n paard fel tegen als ze kijkerig zijn want springen kan ze echt wel ! ... hopelijk kweek je dan een iets koeler karakter met deze hengst... :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:20

Dat hoop ik ook en dat het veulen de springkwaliteit van moeder meekrijgt, dat is ook altijd maar afwachten met een eerste veulen. :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:31

ja, hier hetzelfde, daarom heb ik gekozen voor een hengst die haar sterke punten ook heeft zodat ik hopelijk toch een beetje dingen kan vastleggen... maar het is altijd gokken natuurlijk... heb nog steeds niks gehoord van de eigenaresse.... hopelijk komt snel een antwoord... welk dan ook... moest ze niet vol zijn, dan wordt het niks fokken meer, dit was men laatste kans met deze merrie ... dan moet ik uitkijken naar een jong paardje denk ik... :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:34

en jij durft met een hete merrie voor flameco gaan... geeft nu ook niet bepaald de meest koele karakters denk ik dan... ;)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:53

Klopt maar meestal niet zo bangig. Moet zeggen dat ik ook wel erg gecharmeerd ben van Centurio, tenminste wat hij laat zien op de filmpjes! Vermogen kun je nooit genoeg hebben en reflexen heeft de merrie zat. :D
Zelf heb ik een ruin van Turbo van 't Gestelhof, ook eentje met gruwelijk veel vermogen en die geeft ze ook brutaal genoeg. Je ziet er alleen niet zo heel veel nakomelingen van.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:04

ja, centurio was ik dadelijk weg van, beetje brutaal in omgang (welke hengst is dat niet) maar wel manieren hoor, maar supermooi gebouwd paard en zijn prestaties liegen er idd niet om. Vermogen te over en heel flitsend voorbeen... merrie zelf is ook brutaal genoeg, kijkt niks durft alleen soms stoppen uit voorzichtigheid, maar das niet zo erg vind ik...
Bangig is idd nog iets anders als heet.. en combinatie van beide is altijd een GROTE uitdaging :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:06

Klopt, ik heb ze ook liever brutaal dan bang. Ben ook wel weg van Eldorado, als we het dan over brutaal hebben. :P Veulens zijn alleen niet al te knap....

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:09

ja, eldorado ook goed... kashmir vh schuttershof ook wel vind ik! Knap is relatief.. die van mij mag lelijk zijn, als ze maar springen }>
Mooie jonge hengst vind ik ook wel emerald, staat bij verlooy op dekstation...

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:24

haha, al die namen zeggen me heel weinig, sorry :o maar dat zullen jullie ook wel hebben als ik was namen de ether in slinger :D .

Afijn, gisteren met Noiva geschouwd en ze was hengstig dus vanmiddag scannen en dan hopelijk binnenkort insemineren. Kara is maandag gedekt, ik hoop dat zij nu ook heeft opgepakt, ondanks de behandelde bacterie.

Gefeliciteerd Kitzbi met de mijlpaal!
Paulien, wat jammer dat die hengst is overleden! Veel succes met de volgende ronde.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:24

was=wat