Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:42

ik lees vlijtig bij, mankeer alleen de tijd om te reageren Boos!

heel even kort tussendoor:
ik speen af op 5 maanden (uitzonderingen daargelaten)
rijden start ik ongeveer een maand na de bevalling opnieuw, hangt natuurlijk van verschillende factoren af Knipoog maar dan is de merrie met veulen net terug van bij de hengst, veulen is al even tijdens het herdekken alleen gebleven op stal...
Gaat meestal prima!
Ik start wel vroeger met het veulen en de merrie even van elkaar te scheiden (veulen in goed afgesloten stal, merrie erbuiten, voetjes wassen, etc.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 20:10

Snelle update:

Wild gaat beter. Ze had weer praatjes zat, was zelfs erg druk. Is naar mijn idee een beetje in de war van alles rondom Umeda. Umeda staat ook in een andere stal sinds vandaag (omdat haar eigen stal teveel beschadigd is door haar ongelukje) en dat is uit Wild haar zicht. Ze heeft weer gemest, dus ik ben wat geruster.

Umeda loopt echt een stuk slechter vandaag. Ze zag er eerst alleen stijf uit, nu is het echt kreupel. Het been sleept een beetje. Ook is ze sloom en staat ze alleen maar in een hoekje van haar stal. Komt ook door de verhuizing, denk ik, want ze is in twee dagen drie keer van stalletje gewisseld. Het is echt zielig. Ze is alle dagen vrolijk geweest, maar nu is ze echt ziekjes. Baal ervan.

Maar.. een zonnestraaltje vandaag:

IK HEB DE BABY VAN WILD GEVOELD!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:57

Doei!

Ik vind een veulen rond half mei ideaal, kan meteen de weide op en je hebt nog genoeg tijd om de merrie (eventueel) opnieuw te dekken Lachen
Ik doe normaal geen veulenkeuringen mee dus daar hoef ik zoiezo niet naar te kijken!

Ons veulen is niet zo lang geleden afgespeend, hij was toen 6 maand ongeveer. Hij staat nu met een jaarlingvriendje in de weide Lachen

Ik heb nog een leuke foto van mn merries:
Afbeelding
Rara welk van de jaarlingen is haar dochter? Haha! Haha!

Gon staat nu dus bij m'n 2 jaarlingen en nu gaat het prima (in het begin was het ff wennen, Gon is nl héél erg streng naar andere paarden Bloos )
Laatst bijgewerkt door jessje op 09-11-06 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:11

Zo kletstantes, weer aardig wat bij te lezen hier. Haha!

Shirefan, welkom hier! Jij hebt heel wat wakende nachtjes voor de boeg! Wel heel leuk zo veel veulens. Ben benieuwd naar de foto's van je merries, en van die shire hengst. Haha!

Djesseka, fijn dat Wild weer is opgeknapt! Jammer dat Umeda nu niet zo lekker in haar vel zit, maar de verhuizing zal er heel veel mee te maken hebben. Maar geweldig dat je in deze rotdagen een lichtpuntje hebt gevoeld! Go jij! Go jij!
Nog bedankt voor het stemmen op mijn hengstveulen, leuk dat je de naam zo mooi vond. Zeker omdat ik iemand ben van op het laatst een naam verzinnen, als het veulen geboren is begin ik mijn hersens te kraken. Ben nu wel nieuwsgierig wat je ze leuk vindt, de stalnaam of Cantate. Tong uitsteken

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:32

Shirefan: Dat zijn er nogal wat! Leuk, nu ook al een shire merrie in dit topic!
Als je het leuk vindt kun je de drachtige merries hier opgeven (naam van de merrie ook vermelden): Drachtige boktmerries 2007
viewtopic.php?f=59&t=580293

Djesseka: Staat Umeda wel nog op pijnstillers? Als het been ondanks dat gaat slepen zal er misschien toch iets beschadigd zijn?
De baby gevoeld! Gaaf joh!

Jessje: 2 druppels hoor, echt leuk hoeveel ze op elkaar lijken Lachen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:50

Ik heb het druk druk druk, maar nu komen de veulens wel steeds dichterbij en dichterbij, want het is alweer bijna januari dat ik alles toch maar weer in de gaten moet houden he.

Ik ben tijdje niet hier geweest, maar zal er nu weer elke dag zijn. Ik ga straks heel wat pagina's bijlezen, maar zal eerst even vertellen hoe het met mijn dames gaat.

Nou ja super Haha!
Misty zit op dag 198 bijna de mijlpaal van 200 dagen!
Nikita zit op dag 179 dus die schiet ook al op naar de 200 dagen

Nikita dus een bijna Beagletje en Misty gaat door voor het lammetje.

Misty op dag 198
Afbeelding

Afbeelding

Nikita op dag 179
Afbeelding

Afbeelding

En Luna wil maar met halfzusje spelen, maar daar heeft Nikita geen zin meer in..
Afbeelding

Ook merk ik dat de hormonen heel erg spelen. Nikita is nog rustiger geworden en eerst konden de 3 dames met z'n 3en in de stal hooi eten nu gaan Misty en Nikita niet meer samen (beide drachtig). Terwijl als het hooi buiten ligt ze prima naast elkaar kunnen staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:00

Wow Faniek, dat zijn al mooie flinke buiken! En de zwangersschapsgym houden ze ook goed bij in de wei, buikjes zitten nog niet in de weg. Tong uitsteken

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:28

Faniek: Mooi hoor en echt al beste buiken!
Misty is 1 dag langer drachtig dan Upona en Nikita 1 dag langer dan Palona!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:40

Jessje, dacht dat ik even dubbel zag Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 23:15

@ jessje: Gave foto! Fijn dat alles goed gaat!

@ Neonlight: Ik vind de naam in z'n totaal erg leuk en heb ook erg moeten lachen om je onderschrift. Haha.

@ Nicole288: Um heeft alleen antibiotica vanwege de ontstoken wond. Geen pijnstillers, omdat we bang waren dat ze dan ging overbelasten. Over beschadiging kunnen we weinig zeggen zolang het been zo dik is.

@ Faniek: Zoals altijd weer prachtige foto's! De dames zien er goed uit en jemig, wat is Luna groot geworden!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:22

@ Faniek.. Dat groeit wel door.. Zowel voor Misty En Nikita in de rondte als Luna in de hoogte.. Gaaf hoor!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 13:13

Jeetje, het is nog rustig hier vandaag!

Vanmorgen weer even bij Umeda geweest. Ziet er nog niet fraai uit. De rest van de dag is mijn instructrice op stal, dus dan kunnen we haar een dagje observeren.

Wild voelt zich blijkbaar weer helemaal lekker, want ze deed haar naam eer aan gisteren! Ze ging helemaal los met longeren en heeft zelfs zo hard aan de touwtjes getrokken, dat de ring aan de singel afbrak. Tja.. Jonge dieren, hè?! (Ik was niet degene die aan het werk was met d'r.)

Ik heb vandaag, op de ochtenddienst voor Um na, paardenvrij. Heel vreemd idee, haha. Een vriendje van mij zit niet zo lekker in z'n vel en kan de afleiding die Wild geeft wel goed gebruiken, dus ik heb haar vandaag uitbesteed.

Benieuwd hoe het bij jullie allemaal gaat! Waar blijven alle foto's? Lachen

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:26

@ Faniek: wat een lekkere buikjes al.

Vinga zit vandaag op 184 dagen, ze is erg humeurig de laatste tijd, mag niet meer aan dr buik komen want dan trapt ze, ze is
erg sloom en schuurt ook dr staart......
Foto's van Ving hebben jullie nu wel genoeg gezien, die plaats ik voorlopig even niet meer hoor anders zie je zo weinig verschil Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 13:28

@ Dreeke: Dat is wel waar! Haha. Wat jammer dat ze zo humeurig is, ik hoop dat dat snel weer bijdraait. Wild vindt het juist lekker als ik aan d'r buik frummel. Ze is nu precies 23 weken drachtig (= 161 dagen).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:31

Heb gisteren mooie foto's kunnen maken van een Chubby die haar naam eer aan begint te doen.. Moet ze alleen nog even bij m'n ouders gaan uploaden op de computer..

Vandaag ga ik wat met haar wandelen of ff losgooien als de bak vrij is. Gisteren heb ik 2 kiezen laten trekken/ snijden, dus ben ff niet in de stemming om te gaan knolhobbelen Bloos

Chub vindt het ook wel prima als ik bezig ben met het veulen.. Maar woensdagavond schrok ik wel even toen ze niet meteen aan haar hooi begon.. Maar aan haar blik zag ik dat het veulen nogal bezig was en haar buik ging lekker op en neer.. Na een paar minuten begon ze toch weer te eten..

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 13:40

@ Chubby: Jemig, daar ben je ook lekker klaar mee, met die kiezen. Is het allemaal goed gegaan?

Ik wil je verder niet bang maken, maar dat niet eten gaat nog wel vaker gebeuren. Um ging rond een maand of 10 ineens op de meest vreemde tijden hooi eten (dan liet ze het liggen en ging ze ipv 8 uur ineens om 10 uur eten). Ook kon ze gaan liggen en kreunen echt alsof ze ging bevallen en dan werd ik gebeld en tegen de tijd dat ik kwam, stond ze doodleuk te hinniken en te kijken.

Het weet wat, die zwangere beesten.. Knipoog

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:41

Djesseka schreef:
@ Dreeke: Dat is wel waar! Haha. Wat jammer dat ze zo humeurig is, ik hoop dat dat snel weer bijdraait. Wild vindt het juist lekker als ik aan d'r buik frummel. Ze is nu precies 23 weken drachtig (= 161 dagen).

Tot een week geleden mocht ik ook gewoon aan dr buik komen en aan dr uiers ook maar nu wordt ze nijdig hoor
als ik er aan zit Bloos!

@ Chubby: ben benieuwd naar de foto's Ja
Hoe ging het bij de kaakchirurg? Viel het mee of tegen (heb er zelf niet zulke goede ervaringen mee......)
Beterschap in iedergeval.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:47

Ben in februari ook al bij de kaakchirurg geweest voor de linkerkant (boven en onder). Toen had ik er een dikke ontsteking zitten, waardoor het verwijderen echt heel erg pijnlijk was, ondanks alle extra verdovingsspuiten.. Die dag was ik ook echt beroerd..

Deze keer de rechterkant, zonder ontsteking, minder verdoving nodig gehad en was gisteren ook heel redelijk.. Zit wel onder de Brufen Bruis, maar voel me (mits ik die op tijd inneem) prima!

Djesseeka, ik verwacht ook niet anders dan dat het veulen steeds meer in de weg zal gaan zitten.. Chub staat 's morgens nog altijd een paar uur buiten, dus voel ik me niet verplicht haar qua rijden heel lang te pesten. Half uurtje is voldoende, vindt zij ook Knipoog

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 13:52

@ Chubby: Fijn dat het dit keer beter ging dan! Sterkte met het verdere herstel.

Op een gegeven moment is het bijna zielig hoeveel last ze van die bolle buik kunnen hebben. Maar ook weer ontzettend schattig als ze zo waggelend lopen. Lovers

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:31

Chubby: spoedig herstel gewenst! Ben echt benieuwd naar de fotos hoor!

Djesseka: wat fijn dat je Wild's veulen gevoeld hebt,wel sneu dat Umeda niet lijkt te beteren..

Jessje: Hihi,echt een copietje van de mama! Is haar veulen nu verkocht? Ben ook wel nog eens benieuwd naar een foto! Knipoog

Faniek: Mooie buikjes hebben ze inmiddels gekregen zeg! Prachtige dames,alle drie!!

Dreeke: van mij mag je elke dag fotos plaatsen hoor! Clown

Het wordt afgezaagd intussen,maar ik ben toch ook trots en wil het even vermelden:

IK HEB PRETTY'S VEULEN GEVOELD !!! Haha! Haha! Haha!

Ze stond van haar voederbiet te smullen gisteravond,maar opeens ging ze er maar raar voor staan,ik keek en zag in haar flanken en buik nogal wat beweging,en ja hoor,"iets" zat tegen haar flank te duwen Ach gut ,haar vorige veulen heb ik pas gevoeld rond 9 maanden,deze is er al 3 maanden eerder,dat wordt me wat! Koe Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 14:35

@ pretty: Wat leuk dat ook jij de kleine hebt gevoeld! Worden inderdaad vast driftkikkers, want Um haar veulen voelde ik ook pas veel later.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:13

Mijn drachtige muts zit nu op dag 168..
de dierenarts is net geweest voor het 2e deel van de basisenting.. Ze is bij de vorige eigenaar namelijk niet meer ge-ent
Betekent wel dat ik dr al weer 5 weken heb.. Wat gaat dat toch snel!
Verder heb ik haar vandaag voor het eerst aan de pessoa gehad. meer om te kijken wat ze deed als er iets rond dr kont hing ivm beleren voor de kar..
Pessoa vond ze links niets.. Rechts vond ze het prima en gedroeg ze zich voorbeeldig.. Verder geen stap verkeerd.. VOlgens mij is die bomproof

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 15:18

@ Pauk: Wat fijn dat ze dat zo goed oppakt! Vijf weken is alweer een aardig tijdje, klikt het goed tussen jullie?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:19

Uiteindelijk wel.. In het begin helemaal niet maar nu gelukkig wel

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 15:22

@ Pauk: Goed om te horen. Ja