[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pomski

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:27

Nog heel klein, maar zeker aanwezig! ❤️
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:39

Weer gefeliciteerd met de drachten!

Peach verdient de prijs van meest meewerkende merrie. Vandaag sloeg ze netjes af en kan ik dus voldaan vannacht op vakantie vertrekken :D Als ze nu ook nog netjes drachtig is zou helemaal geweldig zijn <<) <<)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:49

Geweldig allebei :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 21:07

pomski: gefeliciteerd!

knolselder: welkom op het wachtbankje en een fijne vakantie!

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:12

Gefeliciteerd met alle drachtige merries! *\o/*

Wat een gave combinatie Pomski! Dat worden dus sowieso stippels :D

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:06

Gefeliciteerd met de drachten! Zo op de valreep toch nog goed nieuws voor en van velen!

Maar toch ook nog veel merries niet drachtig... en helaas de mijne ook wéér niet. Niemand snapt er nog iets van.
Aanstaande week gaan ze een biopt nemen van haar baarmoederwand. Wellicht door de bacteriën die ze eerder had, is de conditie niet goed? We gaan dit jaar niet meer proberen in elk geval. Na 2 jaar keer op keer op het wachtbankje, zit ik nu even op het baal-mok-huil-flinkdepestin-bankje....

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 13:51

:(:)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:41

Ach Retlaw, en terecht… dat is verre van leuk als je er zo naar uitkeek…

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:57

Annash schreef:
Wat fijn, Cynthia, dat het bij jou wel gelukt is!

Dankjewel, ik ga heel hard duimen dat het deze keer bij jou ook lukt!
Je weet in ieder geval wat de oorzaak is, dus hopelijk wordt ze nu gewoon drachtig!

Gefeliciteerd Pomski!

Retlaw, dat is inderdaad wel echt heel zuur ja -O- Ga maar even flink balen, dat mag.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 16:02

Cynthia, gefeliciteerd! Wat leuk dat je er toch weer bij bent *\o/*

Pomski, gefeliciteerd!

Knolselder, fijn dat ze even mee gedacht heeft en fijne vakantie!

Mirjamalvaro, gefeliciteerd met de dracht van Eliama!

Annash, wat vervelend allemaal. Gelukkig weet je nu waar het van komt en hopelijk helpt het nabehandelen. Ik heb het vorig jaar ook gehad, niks leek te willen lukken, geen swap gedaan, omdat de uitslag dan te laat binnen zou zijn. Maar wel voor de zekerheid nagespoeld en drachtig. Hopelijk gaat het bij jou ook zo.

Retlaw, wat waardeloos zeg -O- Daar mag je zeker flink van balen! Hopelijk komt er iets uit de biopt en kan je volgend jaar met een schone lij beginnen en mag het dan wel lukken.. Fokken is soms toch ook echt minder leuk.

Wij gaan maandag Mishrikah scannen op dracht en Aleeyah op hengstigheid. Rakizah woensdag of donderdag scannen op dracht.

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:10

Ah super leuk voor iedereen waarvan de merrie drachtig is gescand.
Pomski: Ben heel erg benieuwd naar deze combinatie hoor.
Annash: Wat vervelend zeg.
Retlawe: Jammer dat het bij jou steeds niet lukt. Hopelijk lukt het volgend jaar wel beter.
Mijn merrie is vrijdag hengstig gespoten door de dierenarts. Ze had blijkbaar nog een geel lichaam die er voor zorgde dat ze niet goed hengstig kon worden. Dus over een aantal dagen weten we of dit gewerkt heeft.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:36

Retlaw schreef:
Gefeliciteerd met de drachten! Zo op de valreep toch nog goed nieuws voor en van velen!

Maar toch ook nog veel merries niet drachtig... en helaas de mijne ook wéér niet. Niemand snapt er nog iets van.
Aanstaande week gaan ze een biopt nemen van haar baarmoederwand. Wellicht door de bacteriën die ze eerder had, is de conditie niet goed? We gaan dit jaar niet meer proberen in elk geval. Na 2 jaar keer op keer op het wachtbankje, zit ik nu even op het baal-mok-huil-flinkdepestin-bankje....

Ook hengsten wissels? Naar een hengst als t even kan, gelijk van de bok onverdund etc?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:10

Poeh Retlaw, dat is balen.

Ik zal dit jaar ook wel een fikse rekening krijgen, intussen al een keer of twintig op het station geweest. Vanochtend de tweede nabehandeling, had de chorulon niet gepakt en zat t ei nog. Kans i groot dat t vandaag alsnog springt, maar hengstenhouder kan morgen niet vers leveren (vandaag bestellen zeg maar) ivm andere verplichtingen, dus ik ben nog even naar de hengstenhouder gereden en heb het zelf maar gehaald. Als het ei er morgen nog zit wordt het insemineren, als het weg is de derde en hopelijk laatste nabehandeling, en dan terug op het wachtbankje.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 09:02

Retlaw , jeetje wat ontzettend naar. Kan mij voorstellen dat je daar flink van baalt zeg. -O-

Annash , wel fijn om te weten waardoor het nu allemaal niet lukte. Hopelijk gaat het deze serie nu wel goed met spoelen en springt het ei alsnog.
Maar hier ook een vrij duur jaar al dit jaar.

Alle drachtigen gefeliciteerd *\o/*

Hier donderdagavobd geinsemineerd , vrijdagochtend gescand en ondanks afsluiten was het ei nog niet weg. Ei was wel flink gegroeid en onregelmatig dus verwachting was wel dat hij snel zou springen. Daar ook op gegokt want sperma zou er anders als het al in weekend kon komen pas zaterdag namiddag er zijn.
Andere ei , is klein gebleven dus dat scheelde wel

Dus nu zitten wij ook weer op het wachtbankje.

De huidige veulens doen het verder heel goed.
Ik houd soms mijn hart vast met die twee monsters. Het gaat af en toe zo hard en zoals net ook.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:03

Van hengst gewisseld, vers en onverdund. Regumate, flushen, oxytocine. Hele scenario's gehad al. Woensdag dus biopt baarmoederwand, ik ga ook maar vragen om bloedje te trekken. Ik kan het me niet voorstellen dat er iets niet klopt, maar je weet het niet.
Merrie ziet er echt top uit, is fris, blij, appelig, glimt je tegemoet...

Sorry voor mijn ego...

Ik ga op zoek naar een meer alternatief iets ook nog. Als iemand wat weet in het noorden?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:03

Retlaw schreef:
Van hengst gewisseld, vers en onverdund. Regumate, flushen, oxytocine. Hele scenario's gehad al. Woensdag dus biopt baarmoederwand, ik ga ook maar vragen om bloedje te trekken. Ik kan het me niet voorstellen dat er iets niet klopt, maar je weet het niet.
Merrie ziet er echt top uit, is fris, blij, appelig, glimt je tegemoet...

Sorry voor mijn ego...

Ik ga op zoek naar een meer alternatief iets ook nog. Als iemand wat weet in het noorden?

Komt even om het hoekje spieken, lees al wel mee. Maar zit nog in het 24 topic te wachten op m'n veulen, ons seizoen moet nog beginnen dus. :7

Krijgt de merrie ook (voldoende) vitamine E oa?

Noem het toeval of niet, merrie wou vorig jaar ook slecht in cyclus komen, ook iedere keer leek alles perfect, zag er ook goed uit. Na dat we eindelijk los konden na 2x ook swap laten nemen. Was niks raars te zien. Ben toen begonnen met vitamine e (met selenium & msm) te voeren, deels ook om haar lichamelijk iets meer comfort te bieden. Maar had uiteraard ook op internet zitten speuren en ook ergens gelezen dat met name een vitamine E te kort ook oa problemen met slecht drachtig te krijgen kan geven etc.

Dacht baad t niet dan schaadt het sowieso niet. En de merrie was de keer erna drachtig. Zo ken ik nog een aantal verhalen waar het wel effect heeft gehad.
Wil niet zeggen dat het voor jou ook de oplossing is, maar wellicht wel. :)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:18

Geeft niet hoor, ze krijgt vitamine E inderdaad, alle fokmerries, dus zij wordt daarin ook meegenomen. Geen msm/selenium. Wel ook merriebrok, naar behoefte, ook voor de nodige vitaminen/mineralen.
Daarom ook even een bloedje trekken, to be sure.
Ook meerdere keren swab gedaan, met zowel negatieve als positieve uitslagen om te checken of ze echt schoon is, ook langer op kweek laten staan. Spoelen uit voorzorg. Het hele reguliere arsenaal wel een beetje uit de kast getrokken denk ik.

Ze komt wel elke keer goed in de cyclus, is prachtig hengstig, toont dit ook heel erg duidelijk. Wel een wat langere cyclus.
Goede eivoorraad lijkt het.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:32

Baudyh Fijn dat Ivo terug een stuk beter loopt.

Am_horse Gefeliciteerd *\o/* hopelijk maandag gewoon netjes nog 1 vruchtje. Balen wel dat je er niet bij kan zijn.

M_arjolein Fijn dat de scan goed was. Knappe ouders <3

Muronia Dat is altijd naar als je zo plots afscheid moet nemen :(:). Voor je lijf zal het idd wel fijner zijn met minder paarden.

JennyK Hopelijk Alinka ook netjes drachtig. Dat je zover van te voren een afspraak moet maken, dan hebben ze het enorm druk.

Ponytante Gefeliciteerd *\o/* fijn dat het ene vruchtje gewoon is blijven zitten.

Lyona Fijn dat je nog eens kon insemineren. Hopelijk netjes raak. En spannend zeg. Hopelijk kan het doorgaan de 19de

Annash zo op 3 bacteriën zelfs. Goed dat je het hebt laten controleren. Moet je na het behandelen nog eens controleren of het weg is?

Juval ik zou sowieso laten scannen. Anders zit je 2 weken in spanning :+

Cynthia82 Gefeliciteerd *\o/* Toch gelukt dus. Super goed.

Knolselder veel plezier op je vakantie. Fijn dat Peach zo mee werkt *D nu idd duimen dat ze drachtig is

Mirjamalvaro Gefeliciteerd met Eliama *\o/* . En bij Sterre toch ook wat vooruitgang in cyclus. Fijn dat het bloedei weg is.

Pomski Gefeliciteerd *\o/*

Retlaw jeetje wat Balen zeg -O- -O- hopelijk komt er iets uit de biopt idd.

Al_zawraa spannende week dus. Hopelijk zijn er 2 drachtig

Ciara_lady hopelijk werkt het hengstig spuiten.

Touschie Hopelijk is ze netjes drachtig. Leuk filmpje van je veulens

Hier schiet het ook niet op. Van de 5 die nog gedekt kunnen worden ze allemaal niet hengstig. En degene die we willen overslaan ( niet op conditie of rust jaar) staan hengstig :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:58

Nieky, we hebben vanochtend weer gescand. Het mooie ei was weg, de ander zat er nog. Niet meer geinsemineerd. Ze had wel wat vocht en is weer gespoeld, en daarna heeft ze haar derde behandeling voor bacteriën gehad. Morgen terug om te kijken of ze droog is en dan hopelijk eindelijk op het wachtbankje. Morgen is dag vier op een rij. :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:20

Chablis weer alleen CL, om gek vab te worden.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 12:01

nieky1993 schreef:
Hier schiet het ook niet op. Van de 5 die nog gedekt kunnen worden ze allemaal niet hengstig. En degene die we willen overslaan ( niet op conditie of rust jaar) staan hengstig :')

Oh dat is ook altijd zo irritant! Hopelijk komen de andere toch nog op gang.

Mishrikah is vanochtend drachtig gescand *\o/* Zoals al wel verwacht eigenlijk haha, mooi weer in 1x drachtig. Ik zei al tegen de DA, dit zijn de fokmerries die je wilt hebben, gewoon hup altijd in 1x drachtig.

Aleeyah qua hengstigheid helaas niks. Donderdag weer scannen en dan hopen dat het niet ineens snel op gang gekomen is, want het is of donderdag voor vrijdag bestellen, of maandag voor dinsdag, dus daar zit best wat tijd tussen. Maar verwacht eigenlijk dat ze dat wel netjes afwacht.

Donderdag Rakizah dan ook scannen op dracht.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 12:57

Gefeliciteerd!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 13:37

Gefeliciteerd met Mishrikah.

Chablis gaat nu eerst op regumate kuur.

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 14:18

Voor de mensen die met inseminatie werken, wat zijn zowat de prijzen die jullie hiervoor betalen? All incl, zonder dekgeld dan natuurlijk.
Ik heb voor het eerst een merrie waarbij we gaan insemineren maar ik lig nu al aan zo'n hoop geld en ze is nog niet eens drachtig. :') Wel even aan het bedenken of ik wel de goede keuze gemaakt heb.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 14:21

Door alle pech met Carlijn kom ik straks wel op >1k aan rekening van de DA (scannen, medische zorg, insemineren etc.)