[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:05

Gefeliciteerd CF en suffie! Dat geeft hoop :j

Muronia ik ben benieuwd naar het verhaal, ik neem aan dat ze je morgen bellen? Klijndijk ken ik in zoverre dat de aankoopskeuring van Sanaa daar gedaan is.
Gisteren is onze nieuwe aanwinst gebracht, een rijpony voor mijn dochter (via Bokt gevonden, zo fijn!) en Sanaa is verliefd. Vrijdag was ze heel hard aan het knuffelen met een eveneens hengstige merrie en had ze geen aandacht voor de ruinen in de wei maar gisteren was het aandacht verdelen tussen de hengstige merrie en de nieuwkomer. Herkenbaar, dat gekroel met een mede-hengstige merrie?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:24

Suffie gefeliciteerd, balen van de stormschade

Charmfaith *\o/* gefeliciteerd. Van Bailey klinkt ook goed. Op naar een positieve scan. Zo benieuwd naar deze combi

Kabayo. Leuk nog een shoot voordat hij gaat. Duimen dat ze nu wel drachtig is

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:36

_O- Cynthia een Muronia haha

@muronia nee dan is het toch anders. Ik heb een zelfstandige die verschrikkelijk druk is. En daarom hebben we overlegd dat ik in dit proces een andere DA zou zoeken. Scannen en insemineren dus ook aan huis gelukkig.

Bedankt allemaal voor de geruststellende antwoorden. Normaal zag ik dit alleen tijdens hengstigheid. Wat technisch gezien bijna niet zou kunnen nu.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:44

Alle wachtende, succes op het wachtbankje, hopelijk allemaal drachtig

Anne_GTI Welkom en gefeliciteerd

Muronia heel veel succes met je keuze! Alleen jij kan zeggen doorgaan of ik laat het hierbij. Je hebt er in ieder geval genoeg aan gedaan.

corinadrenth gefeliciteerd *\o/*

Kabayo gefeliciteerd met je nieuwe baan. Best pittig denk ik met lange dagen (werk en thuis).
Duim voor je dat ze drachtig is. Wel jammer dat Perry alweer weg gaat

Dennenboom bij de eerste insemineren deed Bo dat ook. Da zei al, doen veel merries. 2e keer deed ze het niet.

AM lekker weer op de wei bij elkaar. WT heeft een lekker puntbuikje

cp112 leuke combi!

splenius hopelijk lukt het gewoon ondanks het bloedei

Xritt gefeliciteerd *\o/*
Onze ostheo behandeld liever geen drachtige merries of het moet echt even niet anders kunnen.

CharmFaith gefeliciteerd *\o/*
Leuk hoor, WD

suffie gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Cynthia82 nee was via een andere. Hengsthof Gut Nüxei
Maar wellicht omdat die best ver DL inzit en wij ook niet echt aan de grens

Vanmorgen wezen scannen, ei nog niet groot genoeg. Dinsdag weer scannen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:00

Wat een dilemma Muronia. Ergens zou ik inderdaad ook denken, je hebt er alles aan gedaan en blijkbaar wil het niet. Maar ik snap ook de keuze om het toch nog een keer te proberen, zeker zo vroeg in het seizoen. Met andere woorden, ik kan je geen stap verder helpen. Wel vervelend trouwens dat de DA steeds niet terugbelt. Ik zou daar heel snel heel erg klaar mee zijn :=

Gefeliciteerd Suffie, wat vervelend van de stormschade zeg!

Wat fijn splenius dat ze gewoon in cyclus is. Hopen dat het goed gaat met de eitjes!

Gefeliciteerd Xritt! Geen ervaring met fysiobehandelingen en drachtige paarden. Die van ons hoeven niks anders te doen dan eten en dik te worden :+

Gefeliciteerd CharmFaith!

Wanneer moet je scannen Kabayo?

Hier drie maal scheepsrecht en Prganza drachtig van Exagon OS! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Ik had de hoop echt al opgegeven dat ze nog drachtig van hem zou worden en zat al te kijken naar andere hengsten als back-upplan, maar gelukkig niet nodig. Nu nog onze andere 5 dames _O-

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:04

Kabayo, doe het! :+

Muronia1, het is een bijzondere gewaarwording _O-
Als ik uitga van weer dag 19, moet de morgen hengstig worden. Maar net nam ze nog een hap uit I. Al weet ik van vorige maand dat ze dat ook deed en de dag daarna ineens hopeloos verliefd was. Ik hoop/ga uit van ergens komende week.
Groetjes,
Muronia2

Ik zit er nu zo bij <3
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:08

Goldenarrow. Yes *\o/* gefeliciteerd

Kiki. Nou ik ben benieuwd wat ze nu doet. Vorige keer was ze heel vlug en nu neemt ze de tijd. Als het nu maar tot dracht komt. Duimen draaien

Cynthia. Heerlijk mannetje <3 ze kunnen ineens snel veranderen als ze hengstig worden.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:29

Goldenarrow, fijn dat Prganza drachtig is, maar nog 5 te gaan. Je weet in iedergeval dat er nog wat te doen staat.

Kabayo Perrie morgen weer naar huis, gaat hij nog meer merries dekken dit jaar dat je weet en uit welke regio komt hij? Ik hoop in iedergeval dat het toch nog gelukt is voor jullie. Maar snap dat je je verwachting niet te hoog wil laten zijn.

Muronia, ik snap dat je het moeilijk vindt om een goed overwogen keuzen te maken. Ik zou het seizoen hebben afgemaakt, lijkt mij een soort van natuurlijk moment om daarna het af te sluiten ook gezien de leeftijd. Ze is een paar jaar geleden wel drachtig geweest toch? Heb je ooit nog weer met die hengst geprobeerd?

Cynthia, Fi is toch redelijk regelmatig met haar hengstigheid, dus zal vast goed komen volgende week.

Charmfaith van harte met de dracht, toch een klein wonder met hoe het is gelopen. Nog 1 te gaan.

Suffie fijn dat Happy drachtig is, knappe merrie is ze.

Hier wachten we rustig af tot het belletje van de DA. Verwacht ergens maandag of dinsdag gebeld te worden. Tenzij er weer een dubbele eisprong is. Hopelijk niet. Onze jonge d pony merrie thuis staat nu ook hengstig maar die blijft leeg, moet maar op mijn handen zitten. }>

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 11:42

Gefeliciteerd GA, superfijn!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:04

Gefeliciteerd met de drachten allemaal!
Even kort, want zit er ondertussen een veulen uit te staren bij ons Wiske.

Quinn en Poppy volgens mij ook nog niet hengstig op dag 16

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:50

Hier helaas Bibi opnieuw hengstig. Met scannen vrijdag was er geen vruchtje nog een eitje te zien, vandaag liet ze zich dekken...

Gefeliciteerd aan iedereen die er wel dragend heeft!!

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:04

Kabayo Fingers Crossed en gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Muronia Balen met zo'n DA die niet terugbelt.

Xritt , Charmfaith, Suffie en Golden Arrow Gefeliciteerd!

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:12

Muronia, je moet gewoon 10 x bellen op een dag, dan zijn ze het zo zat, dat ze je zeker wel terugbellen...
Kan natuurlijk ook dat degene aan de telefoon het vergeten is door te geven..

Gefeliciteerd iedereen waarvan de merrie is drachtig gescan... en veel succes met degene die op het wachtbankje zitten of op naar de volgende ronde gaan..

Dit is een erg leuk topic, ik leer veel bij, maar het gaat onwijs hard.. maar ook al reageer ik niet, ik leef onwijs mee met iedereen..
Baal mee met Muronia, ben ook erg benieuwd naar de uitslag van Silver, Knolselder succes met de bevalling, het is mooi weer voor een veulen :)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:32

wow wat veel drachtige merrie's nu! Gefeliciteerd xritt, charmfaith, suffie en goldenarrow!

muronia: slecht dat de dierenarts niet terug belt!

cynthia: nou tenminste dan vast deze week hengstig! Hopelijk niet donderdag klaar voor inseminatie :(:)

sjanty staat nu op het hengstenstation, ik ben benieuwd wanneer die geinsemineerd kan worden!
De dierenarts raadde aan haar te spoelen na de laatste inseminatie i.v.m vocht in de baarmoeder. Binnen hoeveel tijd na de laatste inseminatie moet dat? Picture wordt morgen gescand op dracht, dag 17, ik ben benieuwd of die drachtig is!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:47

Whoop whoop. Beide dames drachtig op 16 dgn.
Diantha weer van Fontaine ( had dit jaar dood veulen van Fontaine op 10 mnd) en Ivoorprinses ( voor ons een nieuwe merrie) drachtig van McLaren.
Nu duimen dat het blijft zitten.
Morgen met mevr G scannen op dracht.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:50

Wat fijn dat de beide dames drachtig zijn Bauhdy. En dan nog even spannend voor morgen met mevrouw G.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:13

Knolselder spannend dus.

Luna balen, hopelijk snel een goed ei en dracht.

Jenny ik duim

Baudyh gefeliciteerd met de dames!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:33

baudyh: gefeliciteerd zeg! Morgen hopelijk nog een positieve scan!

knolselder: jij schouwt alleen? hopen dat ze blijven afslaan dan!

luna: hopelijk bij jou ook de komende cyclus positief!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:12

Vroeger scande ik elke keer rond 16 dagen, maar uiteindelijk, 3 dagen later zie je het vanzelf. Als ze dan overtijd zijn laat ik ze wel scannen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:40

Baudyh gefeliciteerd *\o/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:41

Knolselder schreef:
Vroeger scande ik elke keer rond 16 dagen, maar uiteindelijk, 3 dagen later zie je het vanzelf. Als ze dan overtijd zijn laat ik ze wel scannen.

Als ik dat bij Diantha die ben ik te laat. Die is met alles snel. Als ik met dag 18 scan kan het maar zo zijn dat het ei weg is.
Daarom vermoeden ik nu ook dat ze drachtig was anders is ze met 16 dgn al hengstig

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:55

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga morgen de fysio even bellen. Vanwege een oude blessure ga ik standaard elke 4 maanden naar de fysio. Voornamelijk dry Needling en massage. Ik ga geen risico lopen nu. Ben veel te blij dat ze drachtig is.
Andere ook gefeliciteerd!!! Nu afwachten tot de da het hartje komt scannen. Dat vind ik spannender dan het scannen op dracht.

Muronia, succes. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Cynthia82, wat een leuk veulen. Is het een Cremello?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:09

Ja ik heb nu ook een merrie die op dag 14 al hengstig staat. Ik hoop deze keer niet :')
Het betreft minipaardjes he, daar wordt niet gescand op eitjes en dergelijke om te kunnen insemineren. Tenzij ik eens twijfel over een cyclus.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 00:24

Knolselder. Met dag 14 is bizar snel. Hoelang laat ze zich dan dekken?

Xritt. Fysio is naar mijn weten geen probleem. Ik zou wel overleggen met de fysio, ik neem aan dat zij zelf wel weet wat kan en niet

Baudyh. Wat super *\o/* gefeliciteerd

Jennyk. Lijkt me verstandig om na te spoelen als ze vocht aan maakt. Hier doen we dit altijd aks ei weg is. Duimen dat picture drachtig is

Luna. Wat balen. Loopt nog niet heel vlotjes?

Knolselder. Duimen dat ze nu drachtig zijn

Jazzejam. Zou fijn zijn als ze weer naar huis kan. Dat op mijn handen zitten is dit jaar flink mislukt bij mij

Liezella is echt een beetje vervelend nu ze terug is. Flink drammen. Niet bang voor Wild Thing, daar heeft ze normaal flink respect voor :roll: we zitten nog maar op dag 5 ik zal wel weer spoken zien :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 06:19

LaDonna gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Kiki hopelijk dinsdag het ei groot genoeg!

GA yess eindelijk, gefeliciteerd met de dracht!

Nou Muronia2 gezellig zoals jij erbij zit! Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt met Fi.

Jazzejam die hengst is verkocht naar Amerika en inmiddels gecastreerd. Haha lastig he om een hengstige merrie gewoon hengstig te laten zijn.

Knolselder gefeliciteerd met het knappe veulentje! Hopelijk raak met de andere 2.

Luna das balen!

Desi ik ga vandaag bellen tussen het werken door. Het gaat hier echt snel he?

Jennyk succes met de drachtscan! Spoelen in de avond als ze s ochtends geïnsemineerd zijn of de volgende dag (je hebt na eisprong nog minstens 5 dagen om de baarmoeder schoon te krijgen voordat het vruchtje daar aankomt).

Baudyh prachtig nieuws, dubbel gefeliciteerd!!

AM je zou het gevoel krijgen dat dit hem is he?